Наш славний відпочинок в Дивноморському.

Наш відпустку закончітлся 28 серпня. Ой-е .. сіли в літак, вже двигун заревів ... тут раптом гасять його, і оголошують про технічні неполадки. 10 років не літала - вобщем, перелякалася. Нічо - посиділи в літаку години дві-півтора, і злетіли. Страшно. Але все добре було. Це в загальному, про пережите. Туди, до речі, на поїзді їхали. До речі, на поїзді багатьом дітям подобається більше, ніж на літаку ... Важкувато, Канеш. Але важко більше батькам, ніж дітям ...

Що брали з собою в поїзд, ніж займали дітей, що їли:

Брали курку, сирки на перший день. Печиво, фрукти. Але відразу скажу, їли погано. Особено молодший. Спека стояла, пили багато соку і води. Потім на станціях брали картоплю відварну, огірочки. Салат робили огірки - помідори. Те що любітт малюк, те й беріть. Дівчатка ось пюрешкі брали - дитяче харчування. Але однозначно необхідно брати воду, соки, фрукти.

Займала книжками - Смішарики і Чуковського ще читали. Нам вобще з сусідами повезло. У нас плацкарт був. Поруч у купе дві дівчинки: 6 і 5 років. І подалі хлопчик років 2. Ось вони все і носилися так. А з нами на боковушки молодий чоловік з дівчиною, так вони з моїми дрібними займалися багато. Молодший дуже їх полюбив. Хвостом ходив. Брали пластилін - всі ці діти в нас в купе ліпили, потім розфарбовували. Пазли ще рулювали! Але в основному хлопці і дівчата по вагону носилися. Енергії багато - дівати нікуди. Днем правда години по два-три спали. І вночі в 22 укладалися з працею)

Що брали ми для купання:

Надувний басейн (ніфіга не став в нагоді, відправила назад в посилці. А тут думала, що дрібні поки не будуть купатися, будуть у ньому плюхатися ... але вони просто по березі тусілі .. . У приниципе, басейн можна брати, якщо протягом п'яти років ви однозначно знаєте, що будете в приватному секторі в зеленому дворику і тоді можна встановити басік (він маленький 1 м. 20см Х 80 см) у дворі.

Матрац брала звідси, але їх там багато продається від 140 найпростіший і до 900 і 1500 (дуже поширені матраци-ліжка. які рекламують по ТБ, там на них плавають. Найпростіший можна взяти за 600 одномісний). Мої з такого матраца пірнали. Він міцно на воді тримається і пірнати дрібним з нього дуже класно. Купувати такий не стали. Тягти важко. Брали на березі у відпочиваючих.

Нарукавники дуже актуально. Діти в них плавають відмінно, тримаються на воді і чудово себе відчувають. Не раджу брати нарукавники у вигляді рибок, божих корівок та інше (це простий нарукавник, а збоку надувна рибка або ще-щось) - відразу скажу в таких плавати незручно, заважає це додаткове прикраса.

Не раджу брати жилети надувні. Я здуру купила, але дитина (хоч йому і подобається) у них особливо не плаває. Жилет все одно обмежує рух і виходить, що на воді він просто тримається, а не пливе. Я потім теж отправівла жилети. Ми в них денного три проплавали. Багато малюків у колах плаває надувних. Тож своїм не брала, підскоки в них плавати не навчишся. Малюк на поверхні весь час. Ноги струму у воді ... Мої і пірнали і плавали нарукавниках. До кінця відпустки Костя безбоязно вже без них пірнав і і плавав. Надувний жилет актуально струму коли хвилі великі. Якось спокійніше мені було, коли мої в жилетах у шторм.

Що ще? Надувні подушки - сині такі невеликі. Тож дуже модно на узбережжі. Пливеш - за них тримаєшся. Але дітям вони без потреби, а дорослі щосили з ними розтинають.

Щодо очок ще забула. Якщо будуть діти пірнати, то треба. Очі щоб захищені були - море все-таки брудна. У моїх очі завидющі)) Окуляри купила (все-таки купила за тря дні до від'їзду). Але хлопці в них плавали. Може, їм більше подобалося в окулярах, тому всі навколо в окулярах і масках плавали. Все одно мені здається - дрібні вони ще для окулярів.

Мабуть, і справді все. Вам вирішувати що діткам купувати, але я однозначно раджу нарукавники! Адже малюк все рвемо воді і ручки і ніжки працюють. У мого старшого навіть грудна клітка розправилася і ширше стала. у нас до цього проблемки були ... Так що думайте! Раджу все ж, якщо ви ще нічого цього не купили, там придбати, щоб не тягнути. І місце у валізі залишити я ось через незнання купу речей дітям набрала (з одягу в сенсі) потім довелося все посилками додому відправляти. Наступного разу візьму малесенький валізу на 4х ... Ходили весь час дрібні в трусиках, а я в шортах і купальнику, і струму ввечері одягалися.

Про сам відпочинок

Відпочивали у Дивноморському під Геленджиком в 17 км від нього. З 30 липня по 27 серпня, з мамою моєї і двома дітьми. Я сама з двома, поки не виростуть грунтовно, не поїду. Однозначно. Трохи не збожеволіла, коли одна там з ними бродила. Пам'ятник всім мамам, хто в поодинці з двома їде. Якщо з такими як мої, бовдурів, то взагалі монумент. Я коли на морі зібралася, вже знала, що не відпочивати їжу. Тому що з моїми двома не відпочинеш. Так воно і вийшло. Мені треба було їх вивезти, купуватися, позакаляться ... А взагалі, там і піврічних привозили.

На мій погляд, як я зараз вже думаю, саме складне не акліматизація (у некотрих навіть немає її), а живлення годовасіков. Якщо малюк грудничок, все просто, а ось старші ... Хоча ніби там харчування є дитяче ... Але все одно. У спеку є їм не хочеться ...

Жили спершу два тижні в таборі Веселка, потім в приватному секторі. Табір цей від УПІ і ще декількох інститутів з Краснодара, Тагнанрога, Владикавказу та ін Там можна жити і дітям і дорослим. Кілька корпусів, всі упорядковані - душ, туалет в номері. Але! купуючи там путівку на місці, на чотирьох нам предалгалі за 11 днів 30 тисяч. У профкомі вони обійшлися нам на 13 днів в 23 000 на чотирьох. Мама раніше з ними працювала. Може, якщо у них путівки залишаються, вони продають ... на бік ... може за іншими цінами. Треба туди зателефонувати і просто дізнатися.

Потім перебралися з центральній вулиці глибше, в Блакитну далечінь - ближче до гір і свіжому повітрю - сосни, ялівець і т.д. Шикарний парк на березі моря від пансіаната Енергетик або санаторію. Все під боком. Море чисте. Якщо навіть з Геленджиком порівнювати - у Дивноморському відкрите море, а в місті бухта і - бруд. Море у вересні по-всякому чистіше буде! У Дивноморському ваще не цвіте, а в Анапі може трохи ще.

У Анапу не поїхали. Подзвонила 13 серпня подрузі туди - говорить море цвіте і пахне. Водорості, твань і сморід. Так, повз Анапи їхали по дорозі в аеропорт, мені не понраівлось - там степи, пил. З москвичами вже в аеропорту розговорилися, вони в Анапі жили в центрі міста в 15 хвилинах від пляжу. Кажуть, шумно, море брудне, водорості. Ну загалом, що подруга і говорила. Мовляв, місто є місто. Якщо їхати, то краще в станиці. Там чистіше. Хоча счас море і там цвіте.

Погода чудова весь місяць стояла. Пару раз правда море пошторміло. Але мої купалися у хвилях. Моря взагалі не боялися! Витягнути не могла. Лізли на глибину - майже плавати навчилися. Стрибали з матраца в воду, пірнали. Вранці до 10-11 водичка в морі взагалі прозора, тому що народу мало. Потім Канеш гірше. Тому як пісок з дна піднімається кількістю народу і усе ... Але запливешь метрів на 10 від берега і чудово. Ні медуз, ні водоростей, ні нежиті всяких. Дітей у перший же день з моря ледве витягла. Ходили купатися з 10-ти десь, іноді в 9 потрапляли і до 12-13. Потім струму в 18 годин виходило йти. Дрібні спали по 3 - 3, 5 години.

Діти в середньому купалися хвилин за 20-30 напевно. Потім виходили на берег, ми протирали їх рушником, ну іноді самі обсихає, але частіше просили витерти і куталися в рушник, я їм сухі трусики переодягала. Спершу не знімала мокрі, але на попі пішли прищики червоні багато-багато. Сказали, що від бруду. Як тільки почали переодягати в сухе, відразу все пройшло.

На пляжі у мене найголовніша думка була - не втратити. Бо хоч старшому і 4.5 майже, а молодшому у вересні 3, все одно носилися куди подалі. Дрібний відійде на 20 метрів - мене не бачить, і ревти - типу загубився. Ух, як їм перепадало за те, що тікали. Ну дуже я боялася їх втратити. Тому як натовп народу на пляжі. І ввечері на прогулянці - коли ми на Кірова жили на центральній вулиці. Вони ж ще в різні боки біжать

мазати кремом із захистом 30. Жодного разу не згоріли. Іноді й не мазалися навіть. Спеціально не засмагала, з моїми нащадками - це було просто неможливо. Пощастило, що я засмагла туди вже їхала ...

Зате мої як негренята. Папа їх навіть в аеропорту не визнав ...

У перші дні краще не перекупивать. Хвилин по 10 купати. Хоча мої відразу на півгодини занирнулі. Купатися в нас виходило рази по три-чотири днем. Увечері вже рази по два. Іноді по одному, потмоу що приходили вже в 18-18.30. Дрібні самі більше одного разу на воду не ходили - говорили, що холодно. Увечері вже вітерець піддувал добре. Та й сонце після 19 не так пече, з моря виходити прохолодно. Ну, вобщем, хлопці самі регулюють коли їм купатися, коли немає. Спочатку ми на пляжі були, де галька дрібна. А потім в Блакитній дали на пляжі Енергетика галька, а біля моря прямо пісок, ось вони там носилися, колупатися. Загалом, все сподобалося. Дивились відео - малюки просилися "Мама, поїхали назад ..." коли поїдемо, хочемо на море ..."

На центральному пляжі Канеш народу багато ... але місця завжди є! До 13.00 народ розсмоктувався. Майже нікого не залишалося, найстійкіші струму ... З 13 до 17 саме пекло. Ми не ходили, природ-але. Тут же рятувальна вишка, поруч дошка, де пишуть температуру повітря і води. Море було від 24 до 27 градусів. Дуже тепле. Але кажуть, краще, когогда прохолодніше. А то за бортом 30, і тут же у воді 26. Спастелі стежать чітко, щоб за буйки не запливали. Тварин купати не дозволяли - штраф.

Аквапарк на березі ... там дві великі гірки і одна дитяча. Вхід з 10 до 14, і з 15 до 19 - 400 рублів. Дітям до 3 років безкоштовно . Ми прийшли вже о 13 годині, мене жаба задавила платити 800 за 1 годину, сказала, що Кості 3. Не знаю, повірили чи ні, але оплачувала струму за себе. При цьому на великий гірці Котька примудрився прям за Тимохою скотитися й отримав фінгал хороший такий прямо в око. Спершу опухло моторошно, а до вечора трохи спала і синява з'явилася. Але вже хвилин через 15 знову попросився на гірку. Правда маленьку

До речі, в Дивноморському класне кафе є. Не зовсім в пляжу: перехрестя вулиці Леніна-Кірова. Називається "Ласкаво просимо" . Тока єдине погано - черги великі. Зате смачно і дуже-дуже дешево. Їжа супер - домашня, і випічка і супи, і друге і салати. Обід обходився рублів на 80 на челоевка. Причому тарілки супу з хлібом предостатньо було: порції великі. В інших кафе на чотирьох найскромніший обід - струму суп і компоти 500 ре, по 120-130 на людину.

Діти там їдять погано перший час. Ми коли в таборі в Райдузі жили, молодший нічого не їв абсолютно. годувався струму фруктами. Ну ще сосиски вимагав та Растишку, все. Старший сяк-так їв. Причому, не тільки мої там так лопали. Всі діти до 4 років апетитом не страждали. Ваще нічого не їли. Потім вже як- то додому їжу принесли, будинки з'їв. Нагодувала і з погрозами і шантажем і всяко.

Боліли Канеш, температура. Але ми й поїхали туди вже з 39. Обидва причому . У поїзді у Котьки я температуру збила. Він начебто з 36, 8 вже прибув до Новоросійська. Але соплі у нас пішли відразу після моря. В обох. Через тиждень почався кашель тож у обох. Причому Коте поставили ГРЗ, а Тіму - хрипи в бронхах. Днів п'ять вони вдома сиділи з температурою. Ну, в сенсі не на пляжі. Так-то ми гуляли Канеш. Там без повітря померти можна. Загалом, Котька-то одужав, довелося антибіотики давати, температура не збивалася 7 днів. А Тім так обійшовся. Але приїхали - все одно кашляє, правда без всяких хрипів.

Я сама там на четвертий день злягла від подташніванія. Не нудило, струму нудило. Але на слід день все пройшло. Фіг знає що це було. Потім тижня через півтора (мабуть перекуповувалося) температура 39,5 і горло краснющее. Думала ангіна. І тіло ще ломило все моторошно. Загалом два дні тож відлежувалася в номері. А так все пучком.

До лікаря коли прийшли, вона відразу сказала: для дітей серпень не сезон. Народу повно, море в цьому плані брудне - купа інфекцій. В аптеках і в лікаря всі з дітьми - у кого соплі, кашель, у кого коньюнктивит . У нас на 4-ий день коньюнктивит почався. Але за два дні пройшло. Взрсолие, чесно скажу, хворіють там в основному. кон'юктиви і бронхіти. Я коньюктівіт вилікувала альбуцітом ... лекартсва беріть, про всяк випадок. Хай краще буде, хоча там все купити можна. речі, аптечки всі везуть на всі випадки життя. В аеропорту одна мама показала на дитячий рюкзак і сказала, а це наша аптечка .. Ось ...

Найкращий час - травень, ну червня ще, і вересень. Народу майже немає. А море прозоре відразу від берега і до глибини. Місцеві в липні-серпні своїх не купають, брудно.

Поїхали якось на день в Геленджик, мої дрібні купатися не стали - сказали брудно, водорості їм не сподобалися. Проїхатися на кораблі-теплоході стоїть в Геленджику 300 дорослий. Діти до 6 років безкоштовно. На кораблі подання було для дітей ... І пірат з пацюком на ім'я Флінт - дуже такий колоритний чоловік .. дууже)

* Приголомшливий аквапарк в Геленджику, під відкритим небом!

У Дивноморському катали на катерах, але дорого - 400-450 з людини. 14 місць на катері. Я вирішила, що дітям цікаво все-таки на великому кораблі прокотитися й ломанулись ми в місто. Кстатті, їхати до Геленджика всього 20 хвилин. Автобуси ходять кожні 40 хвилин, а маршрутки кожні 15. народом правда тьма. Але зранку і вдень з 14 легко можна виїхати і навіть місця будуть.

У океанаріум ходили .. . Схоже на нашу аквагалерею. Тока акваріуми побільше. Нічого особливого, а квитки в два рази дорожче: 300 р. Так що більше в океанаріум я не піду. Хоча дітям Канеш сподобалося, ледве повела

Покататися на дельфіні в Геленджікской дельфінарії коштує 1500 для дорослих, а от повозюкаться з дельфіном у дитячому басіке 1000. Взагалі з 1 липня там ціни на квитки підняли. 500 здається дорослий, 350 дитячий ...

По грошах - багато. Враховуючи, що четверо, жили місяць і що потрапили у самий пік сезону. Із собою було 50 Тиров, плюс 20 000 за два тижні в таборі.

Приблизний розрахунок на двох мама + маленька дитина:

Поїзд - плацкарт однозначно. Дорослий квиток приблизно 1300, дитячий 650 де -то разом близько, 2000 в одну сторону ... Туди-назад вже 4000 ... На маленьких зовсім (до 5 років) квиток можна не брати, але спати доведеться три ночі удвох, та і вдень - всього одна полиця ((( А дорослим дітям - вже дорослий квиток!

Поїзд із Єкатеринбурга йде. Або Нижній Тагіл-Новоросійськ, або Свердловськ-Новоросійськ. Різниці ніякої. У Новоросійську автобуси прямо з вокзалу до Геленджика, хвилин 40 їзди. Від Геленджика на автобусі до Дивноморск. Ви Канеш на таксі - ну напевно онь буде рублів 500 коштувати ... треба дізнатися .. А якщо пощастить, там автобус прямо з Дивноморск прийде. Зазвичай приїжджає з військового санаторію автобус за відпочиваючими. І ми лише за 150 рублів на всіх доїхали прям до селища. А там він на вулиці Кірова зупиняється і тут вже ви можете і шукати житло. На будинках написано - здаються кімнати. У кожному будинку ... Хоч у багатоповерхівках ... Ми жили в п'ятиповерхівці в Блакитній дали. Там повітря краще, ніж у центрі селища. Парк хороший. Пляж чистіше і не так народу багато. Але от до моря, Канеш, йти доводилося більше.

Житло (проблем зняти немає ніколи, пропозиція більше, ніж попит) якщо не сезон (червень, вересень) то 200 руб. з чоловік (до моря правда хвилин 15-20 пішки, але там маршрутки ходять) а з дитям 400/суткі = 4000 на 10 днів. Знімати можна в приватному секторі. Кімнати на двох, на трьох, на чотирьох ...

Ціни на житло в серпні були від 300 руб. туалет, душ у дворі. Душ, туалет на поверсі - від 500. Їхали коли, ціни впали до 200 руб. Всі подешевшало!

Їжа (ну якщо в кафе те близько 200 за раз, разом 600 в день = за 10 днів 6000 .. ну це без витребеньок. З іншого боку, якщо ви будете їсти вдома готувати (а там це реально), то в два рази девшевле буде точно.

Ну розважалівку на 10 днів тисяч 5 точно вистачить. До ігровим автоматам не допускайте )))

Ну загалом за скромними самим розрахунками на 10 днів потрібно ... тисяч 18-20 ...

Розваг на узбережжі повно:

На пляжі купа розважалівку всяких і для дітей і для дорослих:

Політ над морем на Паршута коштував 1000 на одного. Якщо разом - удвох 900

Банани, повітряні подушки

Катамарани - годину чи півтори -150 руб

На свій фотоапарат фото коштує від 50 до 100 рублів з усякими чудики і тваринами. За Бетмена і людиною-павуком, а також за Міккі-Маус і інші мультяшними героями мій молодший бігав хвостом. За Дракоша ще ходив ..