Відпустка втрьох в Іспанії.

Прийнято рішення - довгоочікуваної відпустки бути! Вибір місця був довгий, але кінцевим пунктом все-таки стала Іспанія з ряду причин:

а) європейська країна;

б) країна знайома (відвідували її вже 3 рази);

в) відмінна і перевірена кухня;

г) задовільний сервіс;

д) знайомий місто Тосса де Мар (були в ньому вже 2 рази);

е) найпопулярніші місця на узбережжі Коста Брава вже раніше подивившись, деякі вивчені по декілька разів і не буде великої спокуси опинитися в них знову, оскільки з маленькою дитиною, вирішили ми - це виключено.

Для нас важливо у відпустці з дитиною поменше непередбачуваності, поетом продумували все до дрібниць. Застрахувалися по повній програмі. Замовили індивідуальний трансфер з аеропорту і назад, щоб не розвозити по готелям всіх відпочиваючих в Коста-Брава в загальному автобусі. Проконсультувалися з нашими попередниками по вибраному готелю. Зібрали з собою все, що потрібно і навіть трохи більше необхідного. Вибрали рейс з двох можливих у день вильоту, найбільш зручний для нас (на 13.30, а не на 5 ранку), правда втративши при цьому деякого комфорту (про це трохи нижче).

У загальному, вилетіли 1 вересня по розкладом. Летіли Владивосток-авіа, крім того, що не було затримки рейсу, ніяких позитивних емоцій від сервісу цієї компанії не отримали. Годували нас тільки в другій половині шляху, зайвий стакан води не попросиш, суцільна економія, цей сухий пайок з гарячим, яке раніше було на вибір, зараз тільки одного виду для всіх, я вже промовчу про спиртні напої в дорозі - їх взагалі ніхто не пропонував . Настрій стюардес не мало до спілкування. Відразу попросили плед, знаючи про його можливий дефіцит, - чекали години зо дві, нагадували 3 рази, принесли його нам, коли дитина вже міцно заснув ... гаразд, набралися терпіння на 6 годин, долетіли.

По-справжньому відпустка почалася з того моменту, як тільки ковток Барселонського повітря увірвався в салон літака через відкриті двері. Відразу таке приємне відчуття потекло по всьому нутру. Вийшли. Все таке знайоме. Яке-то щастя просто! Зустрів нас представник «Наталі тур» і помчали ми прямо в нашу улюблену Тосса.

Їдеш і думаєш, як-ніби вчора тут були, а з останньої поїздки в Іспанію пройшло вже 3 роки. Довіз нас товариш так швидко, як тільки це було можливо. Через годину ми вже стояли біля стійки ресепшн нашого суперського готелю і слухали російськомовного адміністратора Ію. Через півгодини спускалися в ресторан на вечерю. Вечеря пройшов під девізом «Їж, як останній раз у житті», шведський стіл, достаток, відмінна якість страв. Вина, напої, вода за додаткову плату. Але, хочеться відзначити серед цих вин не тільки прості столові, ті, що в найближчому супермаркеті можна купити за 2 євро, а в ресторані продають за 8, а є і досить дорогі, колекційні. Після вечері потягнуло до сну: переліт, щільна трапеза, загальна втома ... Для нас ранок наступного дня почалося за місцевими мірками дуже рано. Прокинулися в 5 (по-уральських у 9), де-не-як дочекалися хоча б 6 годині ранку, щоб вилізти з номера і піти оглядати готель.

Golden Bahia de Tossa самий сучасний і комфортабельний готель на Коста Брава. Огляд розпочався з «-1» поверху. Там розташована пральня самообслуговування (супер зручна послуга); тренажерний зал (займалися там щодня, черг немає, оскільки і охочих серед безформних англійців, німців і французів - основних постояльців готелю небагато); критий басейн з джакузі і підігрівом, а також спа-салон ( пропонує крім традиційних спа-процедур ще й специфічні, типу вино-терапії).

З 1 по 5 поверхи житлові, там номери різних категорій, є «стандарти», «фемелі» - досить пристойні у всіх відношеннях, є «сьюти», з джакузі на балконі, а кімната розділена на дві зони вітальні та спальні. У всіх номерах чай, кава, вершки, чайник, посуд, серветки, щітки, мило, шампуні, шапочки для купання і т.д. і т.п. (Номери прибирають і миють щоденно, білизна змінюють через день, а в разі нічних дитячих аварій - поміняють відразу, рушники - щодня). На кожному житловому поверсі є автомати з водою, різними закусками, спиртними і б/а напоями (все це платне); там же стоїть автомат з подачею льоду, питної води і води з шматочками льоду (ось це задоволення абсолютно безкоштовне - для нас було дуже актуальним). 6 поверх - він же дах будівлі, він же оглядовий майданчик, він же нудистський солярій зі своїм джакузі.

У готелі 4 ресторани і бари, у внутрішньому дворі басейни і джакузі, ігрова кімната для дітей (щоправда працювала вона дивно, тільки в денні години і ці години випадали на сон нашої дитини), майданчики для міні-гольфу, баскетболу/волейболу/футболу) дитячий майданчик на вулиці. Щодня в готелі проводилися денні і вечірні розважальні/спортивні програми, працював міні-клуб. Загалом, готель жив і живе своїм повноцінним життям, і думаю, що багато ледачі іноземці з нього не виходили протягом всієї «зміни» Сніданок розпочався з приємного сюрпризу. Подачею «брюта» в необмеженій кількості. Ми себе відчули аристократами. Взагалі про харчування в цьому готелі можна говорити довго-довго, респект шеф-кухарю, ніж він нас тільки за два тижні не дивував ...

Море/пляж/погода . Пляж, як і всі пляжі в Іспанії - муніципальний, але при цьому завжди чистий і разровненний. Можна в прокат брати лежаки, парасольки. Сподобалося - на пляжі не можна розпивати спиртні напої (у відкриту), є спеціальні службовці, які стежать за порядком. А ось розваг в Тосса на пляжі немає ніяких. Пісочок досить специфічний - нічого з нього не зліпиш, не побудуєш, це скоріше дрібний-дрібний камінь, ніж пісок. Зате приголомшливий масаж для ніг і нагрівається він, не обпалюючи ніг. А вода в морі дуже холодна, прямо навіть дуже. Ми купалися всі, за дитину не боялися ні крапельки - він у нас хлопець загартований і до води привчений. Плавати у воді не тільки холодно, але й небезпечно, оскільки а) весь час хвилі, б) морі йде в глибину майже біля берега. Раз вже заговорила про природу/погоді, розповім, як справа йшла у нас. На початку вересня спека досить помірна, хоч середня температура і була 27-29 градусів, переносилася вона легко. Два дні штормило, в один з цих днів навіть лив дощ. Але на півдні з цією справою просто, дощ закінчився, небо від хмар розвіялося і знову літо.

Наше дозвілля . Перший тиждень відпочинку пройшла в пасивному розслабленні. З ранку спорт.зал, щільний сніданок, море, обід, сончас, прогулянки по місту, вечеря, вечірні розваги в готелі.

Наприкінці тижня ДУЖЕ захотілося хоч якогось різноманіття. Вирішили, що в понеділок з'їздимо до Барселони. Карту Барселони брали з дому. Всі старі маршрути з визначними пам'ятками міста в пам'яті залишилися в пам'яті ще з минулих поїздок. Запланували погуляти по парку Сьютаделья (дуже симпатичний парк зі ставком, мамонтом, в цьому ж парку знаходиться Барселонський зоопарк), дійти до готичного кварталу (в черговий раз насолодитися величчю старовини), прогулятися по Ля Рамбла (відома пішохідна вулиця, на ній ще стоять « оживаючі »фігури), дійти до порту, і прогулятися до Собору Саграда Фамілья (він усього в кількох кварталах від північного автовокзалу). Спланували, що 5-ти годин пішки (дитина природно на візку. Чому кажу природно, тому що за кордоном без неї років до 4 важкувато, навіть з урахуванням фізичної витривалості дитини) нам цілком вистачить. АЛЕ обставини виявилися як завжди сильніше наших бажань.

понеділок 10.30 ранку. Купуючи в касі квитки на автобус, нас попередили, що на зворотний шлях ввечері залишилися квитки тільки на рейс на 17.00. Розуміючи, що все задумане ми вже не охопимо фізично, по дорозі стала обмірковувати новий план поїздки, але коли ми між Ллорет і Бланес застрягли на півгодини в пробці, новий план змінився на новий. У результаті в Барсу ми прибули з великою затримкою, відразу пішли в центр, минаючи парк Сьютадель. Що неприємно здивувало - місто стало брудний, не рахуючи незібраної опалого листя, на дорогах і тротуарах стільки всякого сміття.

У центрі до цього сміття додалися ще одні несподіванки - величезне скупчення людей. Ну все раніше було по-іншому! Коли ми доповзли до Ля Рамбла, щоб дитині показати «фігури», його довелося просто витягти з коляски і нести на руках, пробиваючись крізь натовп.

Практично ніякого задоволення ми не отримали. Думка була тільки одна вийти з цього натовпу і посидіти в якомусь затишному ресторанчику. Так і зробили. Відпочивши і поївши в старовинній таверні, подивилися на годинник і розрахували, що часу залишається тільки дійти все-таки до парку, там погуляти недовго і на автобус. Тепер йшли тихими вулицями, отримували задоволення від архітектури, співу птахів і місцевого колориту. По дорозі зупинялися в якихось невідомих пам'ятників і на дитячих майданчиках.

Ось і вся поїздка до Барселони.

вівторок . Пішли з ранку на пристань дізнатися, які кораблики, і в яких напрямках плавають по узбережжю. А ще по приїзду в готель нас з пакетом документів видали конверт, в якому лежала дисконтна карта на корабель Magic Vision. На пристані пояснили, що це кораблик зі скляним дном плаває з Тосси по гротів уздовж узбережжя і робить тривалу зупинку в бухті «...». Ми на ньому поплили. Щось незвичайне! Ніяка вчорашня Барселона не порівнялася з цією морською прогулянкою. Під музичний супровід ми пливли по свіжому, чистому, красивому моря, запливали в зачаровують гроти, споглядали всю красу скелястих берегів Коста Брава, де на маківках кам'яних стін підносяться чиїсь будинки і пролягають серпантини гірських доріг.

Приголомшлива видовище!

У бухті нас висадили і капітан пояснив, що можна тут відпочивати до самого вечора, а через кожні 30 хвилин при бажанні повернутися на будь-якому з прибувають кораблів тому в Тосса. Бухта теж була незвичайна. По-перше, вона оточена скелями і вода в море тут набагато тепліше, ніж у Тосса. По-друге, справжній пісчаний пляж. По-третє, спуск у воду поступовий. По-четверте, немає таких великих хвиль. Ми загоряли, купалися, потім піднялися до ресторану, де скуштували смачної «Сангрії» з місцевими стравами. Такий смачної «Сангрії» потім не довелося спробувати в жодній харчевні. У цей день, як на замовлення, проходив місцевий свято і ми відпочивали під звуки джазового оркестру. Настрій був чудовий. «Треба обов'язково ще сплавати на цьому кораблику, хоча б напередодні від'їзду».

середу За сніданком вирішили все -таки з'їздити ще в одне нове для нас місце «Маріналенд». Це величезний парк, в якому розміщується дельфінарій, зоопарк екзотичних птахів і аквапарк. Дістатися до парку виявилося дуже просто. Спочатку ми доїхали до Ллоретта, а там у певні години їздять безкоштовні автобуси до самого парку. На замітку: вхідні квитки в сам парк краще купити заздалегідь, їх продають в багатьох місцях і ціна скрізь однакова, щоб не стояти у величезній черзі. На вході дві тітки стали нас фотографувати, мугикаючи на своєму, а ще й запропонували посадити величезного папуги на руку. Ми не зрозуміли, що до чого почали пояснювати, що нас не треба фоткати і тим більше нам не потрібна птах, але вони все одно нас сфотографували. Через 5 хвилин у парку повинно було розпочатися подання з дельфінами, пішли вибирати місця в амфітеатрі. Знімати на камеру і фотографувати дозволяється. Представлення тривало близько години. У день їх показують по два. Те, що ми побачили, виробляє величезне враження. Стрибки, гонки, всілякі сальто і трюки з використанням різних пристосувань, американський футбол, хор, скачки на дельфінах.

Дельфіни працювали на 10 з +. Особливо вразив мене такий трюк. З натовпу взяли дівчинку, посадили її у човник, дельфін спочатку цю човник возив по воді. А потім човен встановили в центрі і всі 5 дельфінів синхронно її перестрибували. Вся вистава супроводжується іспанським коментатором і класною музикою. Я раніше бувала на дельфінячих шоу, але те, як працюють люди з дельфінами тут, мене вразило. І ще особливість подання - 80% трюків люди виконують разом з дельфінами. Ми з дитиною сиділи, відкривши рота від всього, що відбувається.

Після шоу попрямували в аквапарк через зоопарк (птахи там природно не в клітках, а кожен вид в своїй зеленій зоні, хто хоче літати - літає і знову повертається до себе). Аквапарк для дорослих невеликий і по правді сказати, слабенький, а ось дитяча зона дуже навіть «нічого», наша дитина був щасливий не тільки поплавати, але і з гірок покататися і полазити скрізь, де тільки можна. У парку є ресторан, кафе і автомати з напоями. Починаючи з 16 години, з парку курсують автобуси, АЛЕ на них потрібно займати чергу і стояти в ній. Природно всі бажаючі відразу поміститися в автобус не можуть і їм доводиться чекати наступного цілу годину на спеці! Ось ця система нам не сподобалася взагалі. Довелося просто брати таксі. Сіли, поїхали. По дорозі хлопчик заснув, водій тисячу разів вибачився, щось пробелькотів на своєму, кудись заїхав, взяв дитяче авто-крісло. Потім ще півдороги нам пояснював, що у них навіть сидячи позаду потрібно пристібатися і обов'язково використовувати авто-крісла, інакше це загрожує великим штрафом. І ще, при виході з парку стояла величезна лавка, в якій продавали фотографії і декоративні тарілки всіх відвідувачів парку. Хочеш купуй, хочеш відмовляйся. Але роблять вони їх нерозумно. За однією загальної фотографії всієї родини/компанії і плюс по одній тарілочці із зображенням однієї людини. День пройшов вдало, спогади і бажання ще раз подивитися на дельфінчиків поки не охололо, от і дивимося їх з дитиною щодня, правда на відео. Залишається два дні до кінця поїздки. Треба було б подумати і про тих, хто залишився вдома.

четвер присвятили пошуку подарунків. Виявилося це справою непростою, але приємним. Правда, ось море навіть не вдалося привітати. Зате між справою позасмагали у готельних басейнів і подивилися на лежбище бегемотів іноземного виробництва, згадуючи прекрасні тіла та обличчя росіян

А ось п'ятницю , тобто день напередодні від'їзду нас прямо засмутив. Майже весь день йшов дощ, різко похолодало, море штормило. Зірвалася наша поїздка на кораблику. Саме час пакувати валізи і почати прощатися з Тоссой.

суботу ранок - знову тепло і сонце. Таксі в 13.45, ще встигнемо сходити на море, позасмагати і поплавати ...

Літак затримали на 1 годину 45 хвилин (приблизно), причому не з вини нашої авіакомпанії. Весь цей час сиділи в задушливому салоні ... долетіли ми потім швидко і акуратно, пролітаючи над нічною Європою. Так вразила Варшава у вогнях. У нашому порту знову проблеми. Не хотіли видавати валізи. Кажуть: «ні вантажників зараз, якщо вам треба - йдіть і самі потім завантажуйте багаж з літака !!!!!!!!!!!!!» Обуренню приїжджих не було меж, один дядько зважився на переговори з керівництвом порту. Незабаром питання було вирішене. Ось ми тепер на батьківщині. Пишу, згадую про приємне, і звикаю до нашого життя.

Для тих, хто ще сумнівається - чи варто летіти до Іспанії з дитиною або відмовитися від цього задоволення:

Не бійтеся літати далеко до Європи з маленькою дитиною! Там створені ВСІ умови для класного сімейного відпочинку. А найголовніше - іспанці дуже люблять, так ні, вони просто обожнюють дітей. Ми це відчули на собі.

Не бійтеся подорожувати з дитиною всередині країни хоч на автомобілі, хоч на громадському транспорті. Це зовсім не складно і більш приємно, ніж їздити/ходити натовпом з екскурсоводом. Щоправда до таких самостійним поїздкам треба підготуватися заздалегідь.

Проблем з «харчуванням» для маленької дитини там немає, навіть у години сієсти ви можете скрізь пообідати з малюком, а якщо він поки що не їв з загального столу в будь-якій аптеці і супермаркетах можна купити дитяче харчування. У всіх суспільних туалетах є кімнати матері і дитини.

А ще ця країна не належить до країн, звідки можна привезти якусь інфекцію.

Відпочивайте в Іспанії. Там є все для комфортного і пізнавального відпочинку.