До Італії сім'єю з двома дітьми, бабусею та племінницею.

Частина практична

Завдання відпочити, поєднати, по можливості, пляжний та "екскурсійний" відпочинок, не образивши маленьких діток, не люблять просто лежати на пляжі батьків, бабусю і 10-річну дівчинку. Завдання складне, частково її виконати вдалося.

Погода нестійка. Траплялися й дощі, і хмари, і прохолода (до 18 градусів) і спека (до 32). Втім їх 18 від наших сильно відрізняються - у футболці комфортно, немає холодного вітру. Море (точніше моря: Лідо ді Езоло знаходиться на Адріатичному, а Чінкуале - на Тірренське) було по курортних мірками прохолодним, по уральських - цілком придатним для купання. Перед від'їздом звичайно вже прогрілося. Взагалі кажуть, зазвичай у цей час тепліше! У новинах постійно показували пустельні пляжі, але ми купалися практично кожен день і були задоволені. До речі, про море - Адріатика здалася якоюсь сірою і мутною, Тірренське море виправдало наші очікування - прозоре, синє. Пляжі в Лідо ді Езоло поділені на шматочки, що належать різним готелям, був "острівець" і від нашого, безкоштовно, тому вартість шезлонгів не знаю. Взагалі були ми там до відкриття сезону, тому ніяких матраців не було, та й працівників пляжу особливо не бачили. Зате бачили натовпу торговців, про що написано нижче ... Вартість шезлонгів на Тоскані мене особисто вбила - 2 шезлонга і парасолю 40-46 євро, хоча можливо є і більш дешеві пляжі.

Природа в Лідо ді Езоло якась невидатних, все в якомусь сіруватому мареві (може бути із-за погоди?) Радують око будиночки і газончики навколо них з трояндами, решта якось мало вразило. У Тоскані ж - красотища! Гори, небо, зелень, пальми, жасмин, синє море (правда, побачити його реально тільки з пляжу).

Готелі : брали апартаменти в обох місцях. Доміно (дуже непоганий готельчик! Симпатичний, новий, з непоганою фітнес-студією, ми її правда тільки з балкона оглядали:), дитячої площадочкой, басейном (з джакузі та дитячої частиною з фонтаном), ресторан начебто й непоганий, але ми самі готували або перекушували в більш романтично виглядають кафешках-піцеріях. Сервіс цілком на рівні, єдине - далеко не всі можуть говорити по-англійськи, коли ми приїхали, на рецепшене було дуже складно порозумітися, потім були більш лінгвістично підковані портьє. По-моєму для троячки готель дуууже навіть хороший - в останню ніч в Італії ночували в четвірці, яка була десь у 2 гірше .. На кухні-плита, мікрохвильовка, холодильник. Душ, не ванна, Леоніда купали в надувному басейні.

Вілла Ундулна в Чінкуале - 4-ка. Номер був просто гігантським, з величезною терасою, у ванній кімнаті були і душова кабінка і повноцінна ванна, була пральна машинка - все це з лишком компенсувала деяку обшарпаність. На кухні плитка, електродуховочка, холодильник. Під кінець відпустки в готелі було багато росіян, на рецепшене є російськомовний портьє - дізналися про це, коли виписувалися. Готель типу санаторію - багато послуг косметологічних, масажних і типи. Басейн - пісня. Критий, дах розсувається, двері-вікна відкриваються, тобто в будь-яку погоду дуже комфортно. Вода з термального джерела, типу дико лікувальна і дуже солона. У басейні два відділення - вода близько 30 і порядку 35-36 градусів. В останньому є джакузі. Там ми купалися повним складом і кожен день, всім оочень сподобалося. Вартість - для постояльців готелю - безкоштовно, просто для відвідувачів щось десь 35 євро за годину.

Харчування взагалі немає ніяких круп , тільки кукурудзяна полента - по консистенції і часу варіння щось на зразок нашої манки. Ну і рис. Для нас це стало несподіваною проблемою. Кирці купили поленти та дитячої розчинної кашки, інші сіли на пластівці на сніданок. Ні кефіру і чого б то не було подібного - навіть слова італійського відповідного немає, є актімелькі і фруктові питні йогурти. Сир зернения і рікоста - мені сподобалося, доньці немає. Так що кальцій отримували переважно з сиру. В іншому з продуктами проблем немає, хоча коштує практично все дорожче, ніж у нас. Явно дешевше і краще тільки вино і каву! Ну полуниці і черешні наїлися, інше, напевно, не цілком стигле траплялося. Овочі-фрукти практично все щось в районі 3-х євро, плюс-мінус. Мало і рідко що в яку-небудь сторону "випадає".

Кава - божественний (еспресо від 75 центів, в туристичній зоні звичайно євро-півтора), морозиво оочень смачне, на кожному кроці в Лідо ді Езоло стоять "желатеріі", де можна набрати самих різних кольорових кульок. Особисто я "занаркоманіла" лимонним сорбетом, зараз у мене ломка - у нас лимонного морозива та йогурту лимонного теж вдень з вогнем ... . По грошах сперечаємося, чоловік говорить євро за кульку, мені запам'яталося - 2 євро. Піци в принципі сподобалися всі, які їли, лазанья, паста ... Все смачне, все в районі 7-8 євро плюс-мінус.

Шопінг - ну і так все знають, що до Італії їздять за ним, але нам тут не цілком пощастило. У Лідо ді Езоло він не відбувся, там, де гуляли, в основному представлена ??чайна, якщо дуже пошукати, знайдуться Бенеттон і стефанель, ну і ще від сили пари магазинчиків. Є здоровенний торговий центр Лагуна, але ми до нього можна сказати не потрапили (тільки продуктами затарились), там, думаю, можна шопінгнуть. У Форте де Мармі в основному бутіки іменні, Армані-Версаче-... Знайти що-небудь простіше - ой, як непросто! Під'їжджаючи до Мілану, бачили величезну кількість гіганццкіх торгових центрів, але наш шлях лежав повз, ніколи було. Д'юті фрі в Мілані оочень немаленький, але і в нього ми не потрапили, обламалися по-повній. Не судилося Але і тим невеликим "уловом", що все-таки привезли, дуже задоволені, у нас в тих же магазинах таке - фіг знайдеш!

Ось власне і вся інформація, яка може бути корисною, далі вже чисте графоманство.

Частина лірична, довга ...

Другий наш відпустку біля моря відразу планувався тривалим (на місяць) і в країни не надто спекотні, і щоб повернутися назад у літо, причому наше уральське літо хотілося теж захопити по максимуму, тобто відправлення планували на травень. Думали про Чорногорію, але побоялись, що ще прохолодно буде, в результаті вибирали між Критом і Італією. Мені, в принципі, хотілося і туди і туди, так що зіграло татове бажання показати сімейства Італію (він вже там бував), і своєчасно додати прямо рейс до Мілана.

Планувати відпустку почали в лютому, звернулися до агента, який відправляв нас на Тенеріфе ... і - тиша ... Спочатку збиралися орендувати будиночок або квартирку, нам показали деякі варіанти і на етапі підтвердження агентесса початку нас відверто динаміти. У результаті в квітні вже "пішли" підібрані варіанти і ми повернулися до початку. Звернулися до іншої агенції, попросили підібрати або апарт-готель в Італії, або трешечку на Криті, в Балі поблизу Ретімно. Нам оперативно підібрали шукане в Італії, хоча "випадково" зірковість пропонованих варіантів чомусь підвищилася до 4 *, а в Греції з якихось незрозумілих причин нам "підібрали" супер-пупер п'ятизірковики в центрі Ретімно. Злегка виматюкався, забили на Крит, щоб полегшити завдання агенту, і ще раз попросили пошукати троячки в Італії.

Завдань-максимум було дві і поєднати їх по-простому не представлялося можливим. Хотіли побувати у Венеції, хотіли пожити в Тоскані. Місяць у Тоскані - дорого, Венеція - далеко, але ми легких шляхів не шукаємо. Агента спантеличили пошуком апартаментів в Lido di Jesolo (2 тижні), а там до Венеції рукою подати, потім нам потрібно було знайти дах над головою де-небудь на Тосканської рив'єрі. У першому місці нам швидко підібрали пристойний трояка, а от у другому "змогли запропонувати" струму 4 *. Подивилися опис готелю, перейнялися і погодилися.

До того моменту шукали житло ми вже на реальний табір, бо до нашого сімейства (тато-мама-донька-синочок) і бабусі приєдналася ще 10 - річна племінниця.

У результаті всіх зволікань відпустку наш з середини травня пересунувся на його кінець, відчуття, що ми й справді кудись поїдемо, повністю пропало, і 25 травня в аеропорту Кольцово всі ще не вірилося, що через кілька годин ми будемо в Італії. Охочих відправиться в Мілан в кінці травня виявилося так мало, що летіли ми на "тушці", замість заявленого боїнга ...

І ось, через приблизно 5 годин, ми приземлилися в Мілано Мальпенза, де нам потрібно було знайти контору, в якій ми орендували машину.

Мілан нас зустрів дощем і приблизно 18 градусами тепла.

З'ясувалося, що приземлилася наша "ту" шка у другому терміналі, куди зазвичай міжнародники схоже і не літають, а контора - в першому .. . втратили деяку кількість часу і нервів на з'ясування і шлях в перший термінал, завантажилися нарешті в наш форд Гелаксі та поїхали ...

Перше враження при вигляді з вікон - легке розчарування. Якісь дивного виду будиночки, своєї обшарпаності нагадують наші хрущовки, хоча пояскравіше і поекзотічнее ... поля - розвалені фазенди-пагорби, зрідка десь у горах замки, але далеко і майже неправда бо майже нічого не видно. Зупинилися перекусити в придорожньому закладі, де я відчула легкий шок, побачивши в магазинчику банани по 5 євро за кіло. Сподобалося, що на швидкісному шосе пахне ніфіга не бензином - вихлопами, а травичкою і трояндами, квітучими у забігайлівки.

Їхати нам потрібно було годин 5, в Лідо ді Езоло поблукати навігаторові (він нам постійно диктував неіснуючі або тільки що пройдені повороти), приїхали в наш готель - Доміно - вже в темряві. Готель (3 *) сподобався, номер теж цілком влаштував - трикімнатні апартаменти (спальня нам з чоловіком і Льонькою), спальня бабусі з дівчатами і вітальня - кухня. Величезний балконіще з видом на басейн і дитячий майданчик, і на фітнес-студію, де постійно крутили педалі, а ми дивилися і відпочивали.

Сніданки ми не замовляли, особливо голодні у перший ранок перекусили в ресторані готелю, (6 або 8 євро, не пам'ятаю), кілька згодували останню баночку дет.пітанія і банан, і ми з чоловіком і Льонькою пішли шукати магазин з продуктами. Як з'ясувалося, в дуже невдалому напрямку. Бабуся з онуками «відривалися» на дитячому майданчику. Наші пошуки увінчалися сумнівним успіхом - магазінішком, де ми змогли купити спагетті, масло-сир, воду, булки і банани (вже не по 5, а по 3 євро). І все!

З ранку було близько 20-22 градусів, хмарно, тому море пішли шукати без купальників, рушників та типи. Море виявилося у двох кварталах, близько. І ось тут мене і чоловіка спіткало страшне розчарування - море було СІРИМ. Сіре-сіре море зливалося з сірим-сірим невиразним небом, пісок теж здавався сірим, а все повітря якимось каламутним. Але море є море - воно шуміло, набігало, воно пахло, так що я принаймні змирилася і з зеленячкою, і з каламуттю. Чоловік там так жодного разу і не скупався! А в той, перший день єдиним (на всьому пляжі! Досить пустельним і з рядами зачохлений парасольок) відважним купальщиком стала наша Кіра, сходу роззувшись і бігом прямує у воду. Побачивши, як вона мчить, я запропонувала зняти з неї штани й труси (на мені в слінгу годувався і зиркав на морі Леонідко), поки я озвучувала пропозицію, безстрашний уральський діти вже вимочив штанини знизу. Виловили, прибрали штани, далі роздягати відмовилися, мовляв, не полізе. Мама скептично сказала «ога», а Кірка знову помчав у хвилю і вилізла з неї мокра наскрізь і крижана. Відловили, купили доросле фут, прямо тут, на пляжі, тато взяв мокре чадо на руки і ми пішли додому ... Нам з татом і дрібним ще треба було знайти по навігаторові Венецію, і до 4-х дня здати там машину, якимось макаром приїхати додому і знайти-таки магазин, щоб наше сімейство з голоду не вимерло.

Покарали бабусі не голодувати, йти в ресторан при готелі, взяли навігатор, сіли і поїхали. Навігатор впевнено повів нас ... в порт на пором, якою нас категорично не влаштовував! Поки папо думав, як обхитрити премудрий дівайс, мамо побажала уточнити, до скількох нам потрібно точно здати машину. І тут-то ми пораділи исчо сильніше - виявилося, що документи на машину ми благополучно залишили в готелі. Пригадати кілька нелітературних ідіоматичних виразів, поїхали назад, взяли папірці, поставили крапку в потрібному напрямку на навігаторові і поїхали ... дуже боялися знову потрапити в порт. Опинилися хрін знає де, навігатор стверджував, що правильно їдемо, але жодного вказівника на Венецію не було. Десь на узбіччі встали, поставили крапку вже в самій Венеції, в надії, що зараз все-таки нас поведе по сухопутному шляху, а не кружними шляхами на пором ... Леонід солодко спав на сидінні, мама з татом помітно грілися - часу в обріз . На черговій розв'язці навігатор повів нас по автостраді, віддаляється від щита з написом "ласкаво просимо до Венеції" у напрямку явно невірному. Однак, щит ми помітили надто пізно. Часу залишаються - хвилини, ми їздили фіг знає де, рромантіка ..! Якимось дивом ми все-таки встигли! Офіс опинився прямо перед площею з автобусами, так що питань, як ми поїдемо назад, вдалося уникнути. Чоловік пропонував погуляти, проте я не могла розслабитися, бо вже майже вечір, на дрібному - передостанній памперс, дочка-племяшка з бабусею, яка володіє лише російською і трохи арабським, і без їжі. Купили квиток на автобус, до нього було хвилин 30-40, підтюпцем пробіглися до каналів, знайшли кафешку, замовили по кофейку, помилувалися на гондоли, син у нас виявився практично в такій же фут, як гондольєри! Вийшло випадково, але посміхнувся.

У автобус сіли без пригод, на кінцевій в нашому містечку виявився супермаркет, де ми благополучно затарились, знайшли транспорт до готелю і успішно прибули в пункт призначення. Наші за день угулялісь, однак у ресторацію піти не наважилися, їли морозиво. Коротше, тут же наварили супу.

Надалі все було спокійніше - відшукали магазини поблизу, випробували басейн у готелі (до нас охочих там купатися не було в принципі, не сезон, джакузі-фонтани навіть не включали, заради нас включили, але рушників-матраців ми там так і не побачили до самого від'їзду.) Взагалі перший тиждень крім нас в готелі була всього пара сімей, коли виїжджали - все було заповнено, проте сезон, судячи з усього ще не починався - матраців так і не з'явилося - ні в готелі, ні на пляжі. За італійськими мірками було холодно, по нашим - цілком літо, купалися кожен день.

Випробуваним автобусним маршрутом вивезли всю компанію до Венеції, але не дуже вдало, було жарко, бабуся втомилася, племяшка виявилася зовсім не туристом, доньку, де дозволяла місцевість, везли на колясці, їй начебто було непогано, сина я несла в слінгу, де він примудрився і поїсти і поспати, але враження від міста дещо змазаним через невдоволення у лавах туристів, тому ще раз ми з'їздили до Венеції малим складом тато-мама-ляля в слінгу, і нарешті-то Нагулялися від душі! З коляскою там дуже незручно через мостів та драбинок, а так ми йшли куди хочеться і вже не грілися, що хтось втомиться і незадоволений. У Венеції мені здалося ... затишно. Не було трепету, не було дикого захвату, а було відчуття чогось вже баченого - уві сні чи наяву, іноді кіношного трохи, але загалом і в цілому дуже душевного, лабіринти вулиць, канали, містки, історія, а ніби гуляєш по місту , де грав у дитинстві - все знайоме і незнайоме і на душі такий чарівний спокій. Кинули грошики в канал, сподіваюся, ще погуляємо!

На Сан Марко, де минулого разу дочка напінала всім голубам, яких змогла наздогнати, посиділи в старовинному кафе "Флоріан", попредставлялі, як тут попивав каву Казанова ...

Ще одна вилазка, про яку мріяла племяшка - в аквапарк - пройшла без нас, як раз поки ми гуляли по венеціанському вуличках. Ми всі не могли зібратися і поїхати в цей самий аквапарк - машину здали, а автобуси якось не дуже надихали. Нарешті наважилися, я підійшла до портьє з питанням, як доїхати на автобусі до Акваландія, він посміхнувся, поманив мене на подвір'я. Навіщо, каже, на автобусі - бачите, Акваландія там! і справді, виявилося з наших номерів було видно гору якийсь труби. Гии ..

Пішки виявилося йти хвилин 10, але аквапарк був закритий ... типо, погода погана. Вдруге (на наступний день) туди вирушили бабуся з дівчатами, вже без нас, повернулися в захваті, навіть ми злегка пошкодували, що не встигнемо вже туди сходити - назавтра потрібно було їхати.

З Венеції ми повернулися на машині, яку забронювали ще з екб на решту 2 тижні.

А останнього дня зібралися і пішки ж добрели до акваріума-тераріуму, куди всі збиралися і так і не зібралися доїхати на автобусі. Вразилися павуками-рибами-метеликами-черепахами.

Ще коротко про Лідо ді Езоло - це місце чисто сімейного відпочинку, практично всі відпочиваючі - сім'ї з дітьми, причому, як правило, саме з дітьми , а не з однією дитиною! Якщо з одним, значить мамашка з пузіщем.