Алтай - похід з дворічною дитиною. Липень - 2008.

Ідею сходити на Алтай з Антошкой ми виношували кілька місяців. Йому на той момент якраз виповнилося 2 роки. У результаті те, що спочатку здавалося майже нереальним, на ділі виявилося легко здійсненним. Всього-то знадобилося - підбити піти з нами ще пару друзів з п'ятирічним хлопчиком і одного бездітного товариша.

Йти вирішили на Шавлінскіе озера - це Північно-Чуйський хребет. Маршрут простий, популярний, протяжністю всього 90 - 95 км в обидві сторони, при цьому ще і дуже гарний. Народу нас набралося 7 осіб - 5 дорослих і 2 дітей. Виїжджати вирішили в середині липня, на всю поїздку запланували 2 тижні відпустки.

З технічних причин я з Тошка відразу вирішила їхати на поїзді - його дуже сильно заколисує в машині. Подруга Світлана зі своїм сином Лешко склала мені компанію - це було дуже до речі, одній у поїзді з Антошкой мені було б некомфортно. Троє наших чоловіків поїхали на машині.

У Єкатеринбурзі приблизно о 14 годині ми сіли в потяг до Новосибірська. Прямим поїздом до Барнаула виїхати не вийшло - вони всі проходять, квитків не дістати. Але, як виявилося, в пересадці нічого страшного не було. Доба в поїзді дітки перенесли відмінно: по-перше, у вагоні був кондиціонер, спека не відчувалася, по-друге - обидві дитини подорожували на поїзді перший раз, і це здалося їм хорошим розвагою.

На наступний день ми прибули до Новосибірська. Там нас вже зустрічали наші тата. Через 3 години вирушили далі - маршрутом Новосибірськ - Барнаул. Об 11 годині вечора прибули в Барнаул. Тут знову нас чекають наші чоловіки з двома машинами - однієї нашої і одній - таксі. Їхати залишалося всього нічого - 600 км по Чуйскому тракту до селища Чібіт - початкової точки маршруту. Їхали всю ніч, Тоха спокійнісінько спав у своєму кріслі.

По прибуттю на турбазу в кілометрі від селища вирішили поставити намети і кілька годин поспати «як білі люди». Поки всі відсипалися, ми з Тошка оглядали околиці.

О 12 годині дня нам вдалося нарешті розіпхати всі речі і одну дитину по рюкзаках, ми висунулися. Забігаючи вперед, хочеться сказати, що друга дитина - Лешка, п'ятирічний - весь маршрут подужав самостійно, хоча йому було дуже нелегко.

Через 6 кілометрів нас чекало перша перешкода - абсолютно моторошний міст через річку Чую. Необізнаних хочеться просвітити - падати в Чую в принципі небажано, а в цьому місці категорично не можна - міст якраз біля «Мажойского каскаду» - порогу 6-ї категорії складності.

Переправилися благополучно. Далі починався короткий, але дуже крутий підйом - 2 - 3 кілометри піднімалися, напевно, години 2, з численними привалах. Перший день йдеться ще важко з незвички, а рюкзаки важезні, особливо у чоловіків. Гарне місце ночівлі забито людьми і наметами. Забазіровалісь неподалік від них. На ніч ставили 2 намети, їжу готували теж на двох пальниках. Багаття розводили тільки щоб підсушитися і розважити дітей. Правда, Тоша крім багаття знаходив собі масу розваг - помити посуд у потічку, принести води в чайнику (при цьому облитися по пояс), повивчати з татом карту.

Вранці Антошка унадився вставати рано - годин на 6 - 7, хоча в місті він засоня страшний. У результаті до того моменту, як всі інші прокидалися, снідали й збиралися, він вже добре нагулюватися і засинав під час першого ж ходку.

Зазвичай в ходові дні у нього було 3 денних сну - не слабо для двухлетки! Правда сни короткі - хвилин за 40.

До обіду другого дня ми вийшли на перевал Ештикол - приблизно 2000 м над рівнем моря. Високо за нашими, уральським, мірках. А по алтайських - дурниця, передгір'я. На перевалі приготували обід - пальник - річ! Дров тут було б не знайти при всьому бажанні.

Увечері переправляється по ще одному« супер-містку »через маленьку річку і зупиняємося на ночівлю в дуже красивому місці. Правда, краси розгледіли тільки вранці - все затягнуте хмарами, йде дощ. Люди, що стояли з нами на попередній стоянці, йдуть швидше за нас - адже вони без дітей, тому в них вже поставлений табір, горить багаття. Забирають до себе Льошу - дуже утомленого і мокрого хлопчика. Відігрівати і відпоювати чаєм.

Третій день - погода шикарна, висуваємося безпосередньо до озер. По дорозі на обіді влаштовуємо Тоше лазню - нагріли води, помили його. Навколо - краси якісь нереальні просто!

До вечора ми прийшли на Нижнє Шавлінское озеро. Висота приблизно 2000 м. Оееро дуже красиве і дуже холодне.

На наступний день йдемо в радіальний вихід до Верхнім озерам двома партіями - родинами. Поки одні ходять, інші знаходяться в таборі - відсипаються і вартують речі.

Дійшли ми тільки до «найнижчого» з каскаду Верхніх озер. Далі просто вже немає стежки, а йти з дитиною по алтайському курумніку зовсім небезпечно. Висота 2200 метрів над рівнем моря, навколо вже абсолютно гірські пейзажі. Всюди бігають Пищуха.

Увечері ходили на Галявину ідолів - багато фігурок вирізаних з дерева.

На п'ятий день висунулися в зворотний шлях. Вниз по тій же стежці. Погодка по дорозі туди нас балувала, але на зворотній дорозі підкачала - часто йшли дощі. Тим не менш, це зовсім не зіпсувало загального враження - найголовніше ми побачити змогли, в цьому нам хмаринки не завадили. Зворотна дорога зайняла 2, 5 дня. Разом весь шлях пройшли за неповних 7 днів.

У цю ніч вже не стали ночувати на тій турбазі, де залишали машину. Проїхавши вздовж Чуї і оглянувши декілька порогів, приїхали на турбазу Ільгумень. Ночувати вирішили тут. Банька, а біля неї холодна річка - таке задоволення нас чекало на цій турбазі. Супер! Турбаза розташована на стрілці річок Катунь і Ільгумень.

У нас в планах була ще поїздка на Телецьке озеро. Куди ми і висунулися на ранок наступного дня. Їхали абсолютно не кваплячись, часто зупиняючись, гуляючи. Тому доїхали тільки до вечора. Наступні 2 дні ми провели на Телецькім озері. Зняли там будиночок. Найняли моторний човен, на якій і каталися по озеру - на інший берег його і на екскурсію до водоспаду Корбу - дуже відома пам'ятка Телецького озера, водоспад висотою 12 метрів.

На цьому наша подорож практично завершилося. Залишалася тільки дорога назад - вона виявилася простіше дороги туди, тому що їхали ми вже прямим поїздом з Бійська до Єкатеринбурга.

Вся поїздка зайняла рівно 2 тижні.