Травнева подорож з малюком.

Ми з чоловіком фанатики незвичайних подорожей. Нас не лякають ніякі труднощі, вони нас притягують. Зрозуміли ми це у нашому першому екстрім-подорожі в травні 2008 р.

Коли на роботі чоловіка нам пообіцяли оплатити авіаквитки в будь-яку точку Світу, розгорілися неабиякі суперечки з приводу цієї самої точки. Закордонних паспортів у жодного з нас не було, тому чоловік хотів на Кавказ, а я на Чорноморське узбережжя. Причому я ніколи не була в горах, а він ні разу не бачив море. Півторарічному Стьопі було все одно куди їхати, аби давали вчасно поїсти. Врешті-решт, щоб нікому не було образливо, вирішили вбити двох зайців одразу. Вирішено: Ельбрус і Абхазія.

Купили квитки до мінвод (по 9000 руб. З кожного, дитина безкоштовно), взяли Стьопу в оберемок, мінімум речей і полетіли.

Від мінвод до Приельбрусся добиралися годин 8 на таксі типу «Газель» з попутниками. Стьопа вів себе спокійно, дивився у вікно, їв і спав. Місця вздовж дороги дикі: села, корови, кози, цивілізації мінімум. За вікном ллє проливний дощ, похмуро і якось нерадо на душі. Прибувши на місце, важко, і завдяки вродженому везінню, чоловік знайшов недорогий номер (700руб./суткі, це вважається дуже дешево) в готелі біля самих підйомників. Погода привела мене в шок! Валив сніг, температура мінусова, з теплою одягу в нас тільки толстовки. Поїли у кафе, в цьому ж готелі. Вибір невеликий, але дешево і смачно. Лагман, шурпа, шашлик, вино. За сусіднім столиком німці, повернулися після сходження, голосно сміються, випивають, дуже здивовано дивляться на маленького Стьопу.

Прокинувшись наступного ранку, ми побачили за вікном сонце, але все одно температура мінусова. Наділи всі футболки, толстовки зверху. Вирішили, що довше 3 діб залишатися не будемо.

1 добу: Піднялися на висоту 3600 м (усього висота вершини 5642 м) на двох екзотичних підйомниках радянського часу. Повітря чисте. Я в шоці, очі неможливо відкрити, сліпить навіть у похмуру погоду. Свої окуляри я віддала Стьопі. Види відкриваються монументальні, красу навколишніх гір трохи приховує знову почався сніг. Народ катається на сноуборді і гірських лижах, є прокат інвентарю, з Ельбрусу спуск пологий. Недалеко знаходиться «Чегет», ось там кажуть, екстремально, ми там не були.

2 доби: Зайшли на місцевий базарчик (тут ціни порадували), купили теплу кофту Стьопі, мені шапку, сувеніри рідним. Пішли досліджувати околиці. Знайшли гірську повноводну річку, пограли там, пострибали по камінцях. Забралися на гору пішки, попили з гірського струмка. Бачили живого дикого гірського козла.

3 доби: Збираємося їхати далі (наш маршрут: Мінводи - Краснодар - Сочі - Гагра - Піцунда. Величезний гак, але по-іншому не проїхати). У горах з маленькою дитиною важкувато, запаси дитячого харчування підходять до кінця, в місцевих крамничках мінімум продовольства, ми замерзли, хочемо в тепло. Хоча Стьопі тут дуже сподобалося, кімнати з вулиці затягували його мокрий, холодний зі скандалом (падав на землю, кричав диким криком, що хоче гуляти).

Шлях на море

Дуже важко тут з транспортом. З величезним трудом знайшли «Газель», яка відвезе нас назад до Мінводи, знову їхали з попутниками.

Точно не пам'ятаю, скільки заплатили за «трансфер», рублів по 500 з людини. Дорогу перенесли спокійно, спали, їли, дивилися у вікно.

Від мінвод до Краснодара їхали цілий день на рейсовому автобусі (це моє найжахливіше спогад) в якому було жахливо душно, тісно (водій підсаджував безбілетників постійно, люди сиділи на підлозі) і ще 2 рази автобус ламався, стояли по годині. Потім Стьопа захотів какати, ми дістали горщик і він зробив свої справи. Пахло на весь автобус, кого-то занудило.

У Краснодарі взяли квитки на потяг до Адлера. Їхали всю ніч, похмуре ранок зустріли вже під пальмами. До кордону з Абхазією добралися швидко, на рейсовому автобусі прямо від вокзалу. А саму кордон довго не могли знайти. Виявилося, потрібно пройти крізь якийсь ринок (тут же купили в'яленої хурми, дуже смачно. І тест на вагітність, місячні не приходили). Кордон перетнули без проблем.

Від кордону вирішили їхати до міста Піцунда, це недалеко від Гагри. По дорозі милувалися видами на море. Я здивувалася, який у нас терплячий дитина, така довга дорога, а він веселий, все йому цікаво.

Нарешті Піцунда

Спочатку ми знімали кімнату в районі рибозаводу селища Лідзава, вул. Річна, 20 (200руб./суткі з чол.), Містечко дике, село селом, корови ходять навколо, коні, курки бігають, навіть свині в річці купаються. До моря 10 хв. Стьопі і чоловікові дуже сподобалося, мені не дуже, тому що умови для приготування їжі в приватному секторі були суперантісанітарние. У магазинах ціни вищі, ніж у нас, відсотків на 20, а ми думали, буде дешевше. На пляжі дуже брудно, бите скло, каналізація впадає в море. Погода була похмура, йшли дощі.

Тут я зробила тест на вагітність, виявилося, що ми чекаємо другого дитини. Це було дуже несподівано, ми отетеріли і, звичайно, зраділи.

Через 4 дні ми не витримали і переїхали в центр міста, в пансіонат «Маяк», який знаходиться на мисі. Погода налагоджувалося, наближався кінець травня, але море було холодним, я зайшла у воду по коліно хвилини на 2, трохи не обморозився, купатися зважився лише мій чоловік.

Купальний сезон тут починається в середині червня, у зв'язку з цим кафе в травні не працюють, знову доводилося готувати. На пляжах (до речі, вони галькові) нікого немає, тільки рибалки. Недалеко від берега часто з'являються дельфіни. Знамениті соснові гаї дуже красиві. Висота і товщина стародавніх дерев нереально велика, повітря в гаю наісвежайшій. З червня є екскурсії на озеро Ріца, у Новоафонських печери, занурення з аквалангом, кінні прогулянки та багато іншого.

Ми виїхали з Абхазії до того, як почався сезон масового заїзду туристів.

Зараз сиджу, згадую нашу подорож і думаю, а все-таки було класно! З одного боку, важко нам довелося, маленький Стьопа, холодна погода, грошей було небагато, постійно економили, але ми побачили стільки незвичайного і цікавого, що всього тут і не описати, п'яти сторінок не вистачить, щоб барвисто викласти усі подробиці. Загалом, може бути коли-небудь, коли діти підростуть, ми повторимо цей маршрут, але тільки на своєму автомобілі, з наметом і в більш теплу пору. А цього року напевно поїдемо в Крим з сином Степаном та донькою Майєю.