Автоподорож з годовастіком на південь.

Приймаючи рішення кудись їхати, мене завжди охоплює два почуття: радість, що буде відпочинок, нові враження, місця, і страх що щось трапиться, хто- небудь захворіє, що-небудь зламається ... Читаючи статті про подібні поїздки, весь час вбирає чийсь досвід, відкладаєш собі в пам'яті ті чи інші моменти, думаєш про те, про що може бути раніше і не подумав би. Нехай моя стаття послужить таким же досвідом: десь позитивним, десь негативним і допоможе іншим сім'ям успішно з'їздити на південь. А також розкаже всім моїм друзям про те, як ми з'їздили !!!

Дорога

До рішення їхати на південь на машині мене схилило кілька факторів. По-перше, фінансовий, місяць на півдні в Туреччині нам не потягнути. По-друге, ми вже їздили, місця знаємо, дорогу знаємо. По-третє, ми любимо подорожувати на машині.

Наш екіпаж складався з 4 чоловік: я, мій чоловік, моя мама і дочка Марія, якій на момент поїздки було 1,2 року.

Незважаючи на місткість нашої машини (полнопріводний кросовер) і закріплений на даху короб, коляска все одно не влізла. А даремно! Без коляски незручно, хоч дитина і ходить уже пристойно. Справа в тому, що йде дитя в свій бік, а не туди, куди потрібно. Та й іграшки від будинку на пляж двічі на день туди і назад зручніше було б транспортувати. Я з собою брала багато речей, на сторонній погляд може бути і зайвих: постільна білизна, рушники, кухонний посуд. Ну гидливо мені самій є і, тим більше, дитини годувати з «чужого».

Дорога - це один з найбільш відповідальних моментів поїздки. Триває недовго, але вимагає повної мобілізації сил. Тому опишу детальніше.

Виїхали ми о 4 годині дня. Розрахунок був такий: запросити і поїхати, щоб свій денний сон Маша провела в машині. Плюс до цього треба було на ділянці дороги М5 між Сімом і Самарою виявитися вночі, тому що це вузька дорога, завантажена фурами і, на додачу до всього, там ремонтується кілька мостів.

Виїхали з Уралмашу , довго з міста вибиралися, була п'ятниця 31 липня, пробки. Тільки виїхали на челябінський тракт, денний сон у дитини скінчився, ми зупинилися, згодували їй сир з бананом. Я сіла за кермо. Наступна зупинка була в районі Сатки, це вже траса М5, вечір 22.00. Повечеряли домашніми припасами. Максим повів машину, а я влаштувалася ззаду годувати Машу й укладати її спати. Маша у нас грудна поки, ночами. Спить і підсмоктується всю ніч. Спала вона на подушках, у мене на колінах. Всю ніч їхали, Максим періодично будив кого-небудь з ним поговорити, щоб не заснути. Благополучно проминули всі мости і до ранку були під Самарою. Уфф! Першу тисячу кілометрів розміняли.

Вранці на зупинці зварили Маші кашу. Тут звичайно мій промах - не привчила дочку до коробочним каш, банкам, сумішей. Мені здавалося нескладним взимку-навесні зварити звичайну кашу або овочі, розмелювання на блендері. А ось тут мені це і відгукнулася. Кудись їхати, а Маша крім гарбуза і яблуко-вершки з банкового нічого не їсть. Тому кашу варили звичайну на туристичній плитці з газовим балончиком. Та й самі нормально снідали. В інший час Маша у нас перебивалася ось цієї гарбузом, яблуко-вершками, печивом і фруктами.

Ще була проблема заколисування. У тестовому заїзді на шашлики за тиждень до виїзду Марусю несподівано заколисало і вирвало. Радами педіатра і інтернету було наступне:

1. Вести машину рівно, без частих розгонів, гальмувань.

2. Показувати дитині на дорогу вперед , вдалину.

3. Давати засіб від заколисування. Ми давали Коккулін.

4. Не давати іграшок, щоб погляд зосереджувався в руках.

5. Не дивитися убік.

Намагаючись дотримуватися, хоч і не дуже строго, ці поради, ми благополучно обійшлися без заколисування.

Маші в дорогу набрали купу іграшок. Самих різних: і книги, і лялечки-звірі, і павутинки. Маші дуже подобаються вистави. Це коли казки озвучуються мамою і обіграються її іграшками. Нас у дорозі це дуже виручало. Ми їй на передній панелі показували і розповідали казки, а вона дивилася вперед і її не закачує. Частина часу вона повзала по машині і дивилась у вікно, частину часу грала сама. Бувало, танцювала під магнітолу. Розважали ми її з мамою по черзі. Ну, загалом і в цілому - нічого, можна порозумітися з дитиною в машині. Я думала, буде складніше.

До вечора доїхали до Волгограда. Ось і друга тисяча позаду. Був у нас з собою GPS. Ось він нас заблудили трохи, поки чинили, поки знайшли ... Час вже 3 ночі, і далі їхати сил немає. Встали на ночівлю на стоянці якийсь готелю. Вранці о 7 ранку рушили далі. І до 19.00 ми вже приїхали на кордон в Порт-Кавказ.

Митниця

До Криму можна потрапити двома шляхами: через Керченську протоку з допомогою порому і через північний кордон. От ми приїхали на пором. Стояли на кордоні довго - 16 годин. Коли під'їхали, ми були 150-ми в черзі. На пором входить 28 машин, причому це якщо не приїде який-небудь автобус або фура, які проїжджають без черги і займають місця, як 4 легкові машини. У добу 8 поромів. Ходять у середньому кожні 2 години. Серпень - це взагалі пік по кількості народу. Ми в липні були 2 роки тому - черга була в 3 рази менше. Хоча, безумовно, прокотитися на поромі, і взагалі подивитися, що це таке, дуже цікаво.

Для себе на майбутнє зробили висновок - їхати через північний кордон. Квиток на пором для машини і 4 осіб обійшовся нам приблизно 2000 рублів. Ось ще один аргумент до поїздки через північний кордон, там проїзд безкоштовний.

На цьому сайті можна подивитися точну вартість переправи для вашої машини (для автомобілів коротше 4м 20 см дешевше) та розклад руху поромів http://www.pereprava.com.ua/

На цьому сайті можна дізнатися, які документи потрібні для перетину кордону автомобілю і пасажирам, процедуру перетину кордону, вивезення/ввезення валюти, особистих речей і товарів, а також про правила дорожнього руху і взагалі всього, що стосується поїздки на машині з Росії в Україну і назад http://www.adybov.ru/

На поромі нас попросили заповнити міграційну карту.

На українській митниці було 2 гострих моменту. 1. Неправильно заповнена міграційна карта. 5 доларів «на пиво» ??вирішило питання. 2. Рація, нібито заборонена до ввезення в Україну. Постанова про дозвіл ввезення, роздруковане українською мовою і продемонстроване митникам вирішили питання.

Взагалі перехід кордону здійснюється досить легко. Нас не «шмонали», просто попросили відкрити багажник і короб, заглянули в кишеньки передніх крісел і в бардачок. На митниці ми познайомилися з родиною з Єкатеринбурга, які теж прямували в Щолкіно. Потім з ними ми їздили на водоспади і смажили шашлики.

Щолкіне

Трохи розповім про місце, куди ми прямували. Це Крим. Азовське море. Місто Щелкино. Ми там вже були 2 роки тому, коли Маша була тільки в планах. Тоді ми об'їхали весь Крим на машині і вибрали саме це селище. Це невелике місто, який був побудований для обслуговування атомної електростанції, яка повинна була забезпечити енергією саме місто і весь Крим. Після закриття АЕС у 1989-му місто почав вмирати, так і не народившись. З'ясувалася, що станція «прив'язана» до одного з небагатьох місць, де будувати небезпечно, а вже ядерний об'єкт - просто неприпустимо ... Офіційно будівництво КрАЕС завершено в 1989 році.

У Щолкіному немає назв вулиць. Тільки номери будинків, яких всього близько сотні. Ні вуличного освітлення, опалення, заварені сміттєпроводи в багатьох будинках. На вирішення цих проблем у міста немає грошей. Життя тут кипить тільки влітку. Взимку це місто-привид. Разом з тим неприємних відчуттів місто не залишає. Місцеві - російськомовні, що дуже радує. Море в п'ятдесяти метрах від межі міста. Мис Казантип в семи хвилинах їзди на авто.

Загалом, в міру тихий селище, з недорогими цінами, шикарним піщаним пляжем. Те що потрібно для дитячого відпочинку.

На цих сайтах можна почитати про Щолкіно більш докладно http://shelkino.com/, http://www.schelkino.ru/.

Житло

В 11 ранку ми вже були на території Україні. Приблизно 100 км і ми в Щолкіно. Як тільки в'їжджаєш в місто, сидить купа жінок через кожні 2 метри і пропонує житло. Можна зняти квартиру, дачу, котедж. Місцеві жителі здають свої квартири, а в цей час живуть на дачі. Для них місяць здачі, як зарплата за півроку. Жінка озвучує ціни і їде з тобою показувати квартири. Ми вибрали двокімнатну квартиру, через дорогу від моря, з кондиціонером і пральною машиною-автоматом. З вікна бічний вид на море. 35 $ ??на добу.

Потім вже впізнавали: якщо квартира знаходиться далі від моря, відсутній кондиціонер, то ціна нижча. Але у нас маленька дитина, немає коляски і взагалі це набагато дешевше, ніж на нашому півдні або на Чорному морі в тому ж Криму. Мене дуже здивувало, що господиня (дуже мила жінка) завжди, коли приходила, попередньо дзвонила і ніколи в нашу відсутність не була, своїм ключем не відкривала.

З господинею ми домовилися, що будемо платити їй за 10 днів. Дитина маленька - раптом буде потрібно зірватися і поїхати на нашу сторону. Вона зрозуміла і погодилася.

Влаштувалися, пообідали, поспали і на морі !!!

Час на нашому півдні відрізняється на 2 години (мінус 2 години від єкатеринбурзького), а в Криму вже на 3 години. Режим дня у нас був такий же, як і вдома. Час далі місцевий.

О 7:00 ранку підйом - сніданок, о 8:00 на пляж, в 11:00 з пляжу, о 12:00 - обід, з 13:00 -16:00 - сон, 16:00 - полудень і на пляж, о 19.30 сідає сонце, о 20.00 - вечеря, в 21:00-07.00 - нічний сон.
Пляж в Щолкіно піщаний, черепашковий. Маша з задоволенням поралася з піском, і ми з нею грали.

Готували ми вдома, купуючи овочі та побутову хімію на ринку, а інші продукти в магазинчиках. У Щолкіному немає великих супермаркетів, всі магазини дуже маленькі.

Наші неприємності

Так безхмарно ми прожили перший тиждень. Потім погода зіпсувалася. Піднявся сильний вітер, хвилі. На пляжі холодно, продуває, в морі не купуєшся. Марусю продуло, вона почала хворіти і кашляти. У мене з собою була повна аптечка, на всі випадки життя, наприкінці я наведу перелік. Почали потихеньку справлятися із застудою, як додалася нова напасть.

Отруєння. Спочатку отруїлася моя мама білковим тістечком. Ми ще раніше звертали увагу, що білкові та кремові торти і випічка продаються без холодильника, по кілька днів лежать на прилавках магазинів, дивувалися ще: «хто їх бере?» А один раз зайшли і прямо при нас розвантажували машину. Ми і набрали різної всячини. Те кремове колечко з'їла одна мама, її і заполоскало.

На наступний день я купила «Растишку». Ну як же так? Дитина без молочного, а продукти місцевих виробників є відмовляється. Я і перебирала їх потихеньку. Вирішила ось «Растишку» спробувати. Маша з піснями і танцями з'їла половинку, ну і я доїла. Це був полудень, 16:00. Через годину її початок рвати. Будь-які спроби напоїти - блювота кожні 20 хвилин. Мама одразу ще пристрасті розповідає про зневоднення і ослаблення організму, як вона мене ледь не втратила в дитинстві.

Загалом, час 20:00, все ще блювота. Я починаю подумки збирати сумку в лікарню. Дзвонимо господині, дізнаємося, що швидку викликати потрібно по телефону 103, що повезуть, якщо що, в Леніно (це в 10 км більший селище). Час 21:00, все ще блювота. Думки самі страшні: раптом інфекція яка-небудь?

Сумку зібрали вже по-справжньому. Мама ще фарби згущує: «ти, якщо щось, не залишай її, хоч на табуретці, але сиди поруч!» Брррр ... Як згадаю, так Здригніться. Час 22:00. Приходить господиня, приносить марганцівки: мовляв, слабким розчином можна поспіваємо. Переживає теж. Відчуваю, мені теж стає погано, але я скидаю все на нерви. Мене вперше рве. І я значить теж! Ну значить отруїлися «Растишка», більше ми нічого разом не їли. Груди вирішили не давати, раптом отруєне молоко. Терміново читаємо Яндекс. Пишуть, що доба не годувати грудьми, зціджувати. Дитину відпоювати регідрон. Заколисує Машу, вона засинає. Уфф ... ніби трохи попила і заснула. Мене продовжує полоскати. Спільними зусиллями мами і чоловіка заколисує Машу без грудей вночі. Доживаємо до ранку, Машу більше не полоще, але температура під 38 і сильний кашель. Мене останній раз вирвало вранці.

Знову зідзвонюємося з господинею, дізнаємося, де дитяча поліклініка, прізвище нормального лікаря і їдемо туди.

Поліклініка у них спільна, всі лікарі - сімейні. Прийом коштує 200 рублів. Цілком нормальна лікар. Виписала направлення на аналізи та лікування:

Від отруєння:

1. Очисна клізма (з ромашкою)

2. Фосфалюгель

3. Ніфуроксазид (Ентерофурил)

4. Дробове пиття - регідрон

5. Дієта

Від кашлю: Анаферон, Ереспал.

Це був четвер, аналізи вирішили в п'ятницю не здавати, а якщо ситуація за вихідні не покращиться, то здати в понеділок. Але, слава богу, далі ми всі пішли на поправку і потихеньку оклигав. Клізму не робили, фосфалюгель не давали. Решта ліки у мене були свої.

Хочу ще реабілітувати «Растишку». Виробник тут не причому, я впевнена, продукція у них сама якісна і хороша. Мабуть, винен магазин. Цей сирок купили, очевидно, в METRO і поки везли не в рефрижераторі, він зіпсувався. У магазині зберігався в холодильнику.

Розваги

Погода поступово налагодилося, але все одно були сильні хвилі. Під кінець ми розвідали, що якщо на машині від'їхати в іншу частину бухти або взагалі на іншу сторону Арабатської стрілки, то можна знайти місце без хвиль. Ось так завжди! Про щось корисне дізнаєшся в останні дні !!!

У Щолкіному приїхали наші друзі з Єкатеринбурга на тиждень. І ось з ними і з новими знайомими ми поїхали на екскурсії.

Залишили Машу з моєю мамою в Щолкіно. Ми з чоловіком вибрали маршрут на один день, щоб вранці поїхати і до вечора повернутися.

Ми відвідали водоспад Джур-Джур, долину привидів, фортеця Фуна. Назад їхали через Сімферополь і зайшли в українське METRO Cash & Carry. Воно нічим не відрізняється від нашого, все стоїть на тих же місцях. Купили Мане улюблених підгузників, їжі трохи, і в тому числі шашлику. На наступний день ввечері смажили шашлики.

Через кілька днів ми зробили ще одну вилазку в бік Ялти, відвідали найпівденнішу точку Криму - Кацивелі, купувалися там, і до вечора повернулися додому.

Наприкінці відпочинку ми з чоловіком зібралися знову залишити Машу і поїхати в аквапарк. Прокидаємося вранці, а вона гаряча! 38,5 температура! Ну що ще таке? Збили. Чекаю далі яких-небудь симптомів, щоб ліками нагодувати. Немає нічого! А наступної ночі виліз зуб! Довгоочікуваний другий жувальний зуб !!!

Через кілька днів ми з'їздили в аквапарк. Найбільше мене здивувала вагітна дівчина, місяці десь на сьомому, яка каталася з найжахливіших гірок.

Ось і підійшла до кінця наша поїздка. Ми пробули на морі у 3,5 тижні. Накупалися, назагоралісь, в цілому відпочили! Пора збиратися додому.

Виїхали о 18:00 вечора, на нашому боці були в 4 ранку. І рівно через дві доби в 4 ранку ми приїхали додому. Все було нормально!

Рація

Окремо хочеться розповісти про рацію. Водії, в основному далекобійники перемовляються за допомогою рації між собою, повідомляють про аварії, засідках, питають один у одного, де стоянки. Їх діалог чують все в радіусі 10 км, знов-таки у кого включена рація. Тільки до кінця поїздки ми освоїлися, стали розуміти їхній сленг, як запитати і отримати відповідь. Жіночий голос вони взагалі не сприймають, мабуть тому, що жінки в них в основному говорять рекламу в ефір. А ось на Максима реагували. В основному спілкування у вигляді діалогу. Ти їдеш, назустріч тобі фура, ти в рацію задаєш питання «підкажіть, будь ласка, обстановочку на Челябінськ». І він тобі відповідає «на 343 км стоять на швидкість, на 360 аварія на моєму боці». Мені дуже сподобалося, як вони звертаються один до одного: «брат», «друже», «будь обережний», «щасливої ??дороги». Тобто дуже дбайливе і дружнє спілкування. Звичайно, є мат. Особливо в пробках. Фраза з 20 слів, з них одне нормальне і всім все зрозуміло. Від них можна почути і таке по відношенню до маленьких машинок: «Їздите як папуаси і вуха грієте». Загалом, іноді кумедно, іноді інформативно. У цілому корисне.

Про навігатор

У нас був Навітел. В одному форумі я прочитала фразу «Я за кермом, з Навітел розбиралася дружина, до кінця поїздки розібралася». Ось про нас можу сказати теж саме. Розібралися до кінця поїздки. Щоб він приніс користь, з ним треба розбиратися до поїздки, скачувати хороші докладні карти і чітко заздалегідь детально переглядати прокладений ним маршрут. Кілька разів він нас вводив в оману, прокладаючи маршрут явними пікулями, про що ми здогадувалися, вже сильно відхилившись від правильного напряму. Однозначно варто вірити вказівниками і атласу.