Італійські хроніки: Доломітові Альпи. Розповідь про зимовій подорожі з дитиною.

І хто б міг подумати тоді, п'ять років тому, на Єжової,

коли я летіла в одну боку, а лижі в іншу,

що це приведе мене на вершину світу - в Альпи

І вітер в обличчя, сонце в очі, відчуття перемоги, свободи!

Тепер я точно знаю для чого я стала на лижі.

Якщо чесно, то я думала провести цей рік без зимової відпустки. Дітей залишити ні з ким, роботи багато, та й просто літній відпочинок вдався. Але наставала осінь, падало листя, а душа рвалася в гори. Пішов сніг, відпустка по раніше не світив, а душа рвалася. При випадковому спогаді про торішню Австрії шлунок повз вгору по стравоходу і починав судорожно битися об горло. Починався гірськолижний сезон на Уралі, а душа все рвалася у великі гори.

Потім я одним оком все-таки подивилася на ціни на гірськолижні тури. Ціни приємно здивували. І почалися метання: їхати чи не їхати? Тому, що якщо їхати, то тільки з трирічною дитиною. І все-таки вирішили їхати: не покатаємося так не покатаємося, хоча б гірським повітрям подихаємо.

Почалися муки вибору. Франція і Швейцарія відпадали через ціни та відсутності прямого перельоту, в Австрії та Андоррі вже були в 2010 році. Залишалися Болгарія та Італія, в останню і вирішили їхати. В Італії був обраний готель веронців в Валь Ді Фьемме з великим відривом переміг відразу ж по двох параметрах: умови для дітей і ціна, але сильно програвав по пункту "віддаленість від підйомника".

За місяць до вильоту була придбана путівка. Тур за традицією набували в Ковчегу, туроператор Данко. Страховку від не виїзду зробила окремо в Північній Скарбниці.

І почався зворотний відлік.

11 днів до поїздки

Нас відвідала вітрянка. Над поїздкою нависла загроза скасування. Я не стала збирати сумки, бронювати авто, читати гірськолижні форуми. Зате уважно перечитувала умови страхування. До речі, рівно 4 місяці тому була підозра на вітрянку перед відпусткою, але тоді виявилася не вітрянка. Напевно тоді була генеральна репетиція.

7 Днів до поїздки

Вітрянка сипле і сипле. Нерви мої не витримують, я починаю давати Ацикловір.

6 днів до поїздки

Сипати перестало. Я починаю спробу броні автомобіля через Данко. Спроба не вдається. Бронюю машину в Avis Car Rental.

1 день до поїздки. Точніше, ранок перед вильотом

Їдемо до лікаря, отримуємо добро, беремо довідки про здоров'я Англійською, Руському і Латини. Ура! Я починаю збирати речі.

Летимо!

Виліт у нас був нічний. Всі вильоти в цей день затримують. А в наш літак - чартер Уральських авіаліній - ми зайшли на посадку вчасно. Сісти то сіли, а ось злетіли тільки через 2, 5 години після посадки - усували технічну несправність. Але ця Затримка була нам навіть на руку: саме встигали до відкриття прокату автомобілів, і не треба чекати. Посадка у Вероні в моторошному тумані і! Здравсвуй Італія! Прокат авто знаходиться швидко, машину видають за 5 хвилин. Тут нас чекав перший сюрприз: замість Гольфа - Гольф плюс, замість механіки - автомат і парктроник на додачу. Дитяче крісло абсолютно нове в упаковці, але без ізофікс Chicco. Тут же повідомляють, що обіцяної зимової гуми немає.

День перший

Їдемо з навігатором платним автобаном. Навігатор впевнено збивається з маршруту і ми їдемо колами. Приблизно через 2,5 години добираємося до нашого готелю. Готель на рідкість гарний, а гори навколо просто зачаровують. Виходимо з машини, дивимося на Альпи, а навколо тиша. Номер нам дістався Альпійський - зі скошеним дахом, але досить просторий з дерев'яними меблями. Дитина відправляється грати в мініклуб, який вже працює, де отримує свій полудень. Мініклуб - це дві кімнати, три аніматора, одна велика надувне ліжко (спати что-ли??), Гірки, і навіть стільниця і круглі столики з маленькими стільчиками, як у дитячому садку, тільки з масиву дерева.

А ми йдемо в Спа-центр - поплавати в басейні (теж включено у вартість) і відпочити з дороги. Потім вечеря. Вечеря вище всяких похвал, шведський стіл, фрукти морепродукти, все включено, навіть алкоголь. Треба сказати, що Данко - дивний туроператор. Гід до нас у готель не приїхала взагалі, хоча приїхати і не обіцяла, готель був заявлений як 3 зірки, замість наявних чотирьох (сюрприз № 2), не було повідомлено про дитячому басейні, про мінідисків і про те, що напої у вечерю теж включені .

День другий

Прокидаюся і перша думка - не стукнутися головою об скошений стеля . Сніданок в ресторані з шикарним видом на доломітові Альпи: кава, круасани, сосиски-ковбаски, фрукти, різні булочки, йогурти в баночках з тими ж Альпами - загалом, непоганий буфет.

Ну а далі: раз приїхали кататися, значить треба кататися. Лижі з машини не вивантажували, все одно до підйомника їхати на машині. До речі, як з'ясувалося пізніше, в готелі прийнято було залишати лижі в сховище, а черевики брати в номер. Але ми в номер не брали, черевики, шоломи, окуляри, і підшоломники каталися в машині.

У Вадь Ді Фьемме 3 зони катання. Для початку їдемо в Альпен Черемис, оскільки по-перше вона найближча від готелю, по-друге, там повинен бути заявлений безкоштовний для гостей готелю Дитячий садок Чермісландія.

Їхати приблизно 5 кілометрів по вузьких гірських і селищних доріжках. Чермісландію так відразу і не знайдеш, але інструктори з лижної школи вказують на потрібні двері. У Чермісландіі працюють аніматори з готелю, дитина їх впізнає і спокійно залишається грати. Дитячий сад це 3 поверхи - на першому інвентар, на другому роздягальня і ігрова кімната, на третьому зал з телевізором. Ще є майданчик для тих, хто катається на лижах дітей і гірка з бубликами. Обідати дітей водять до найближчого ресторану. Обід коштує 7 євро. Так само з ними гуляють, катаються на бублики і розважають клоуни. А ми йдемо кататися. Піднімаємося на самий верх, йде сніг з дощем і гори тонуть в тумані, крізь скло фунікулера нічого не видно - воно все в крапельках води, а далі туман, навіть туманіще.

Альпен Черемис - це спокійні червоно-сині траси і парочка чорних. Я по чорних не катаюся принципово. Червоні і сині не круті, помірно широкі, підйомник порожньо на 90%. Після Зельдена так взагалі траси здаються практично зеленими (а може просто я навчилася їздити?).

Обриви затягнуті сіткою, загалом, регіон для спокійного катання. Всі траси Альпен Черемис ми встигаємо проїхати до 3-х годин і навіть не по одному разу. Ресторани на горі не дорогі, піца 4-5 євро, паста 8, напої від 1, 5 євро. Загалом, поїсти можна. Ще однією перевагою цієї зони катання є те, що одна червона траса спускається прямо до однієї з двох парковок.

День третій. Мілан

Дорога до Мілана займає 3-4 години по автобану і коштує 17 євро. Ще раз переконавшись, що найкращий шопінг - в Мілані, спізнюємося в готель на вечерю. Доводиться покуштувати ресторанної піци і платного вина під живу музику, благо що ресторан працює допізна.

День четвертий. Скі центр Лантемар і Альпе Лусія

З ранку ми вирушили в нову зону катання - Альпе Лусія. Їхати до неї від готелю хвилин 30 на машині по вузькій гірській доріжці. У Альпе Лусії дитячого саду не виявилося і ми поїхали в Предаццо, в якому, якщо вірити статтями в інтернеті, був Кіндергарден Драгонс. Піднявшись на підйомнику, розташованому на виїзді з Предаццо, обійшовши всі будиночки і дитячі майданчики, Кіндргарден обнаружелі на задньому дворі лижної школи. З дітьми займалася жінка на ім'я Марінелла, її стільниковий, до речі, був зазначений в рекламних проспектах. У приміщенні дитячого садка, крім безлічі іграшок, була велика вбудована кухня.

Крім Лелі в саду була тільки одна дитина - хлопчик приблизно 2-2,5 років. Залишивши дитину Марінеле, ми відправилися досліджувати траси. Траси теж в основному червоно-сині, крутіші, ніж у Альпен черемиси, але і більш короткі. Є і парочка чорних трас. Зелених трас немає. Лижників дуже багато, на підйомники навіть невелика черга. У цій зоні катання ми зустріли чимало туристів з Росії. Проїхати всі траси ми так і не встигли за день. Після трьох траси вкрилися льодом, купиною, деякі навіть закрили. Коли забирали Лелю з садка там було вже 4 дитини, всі віку 2-3 року. За день вони гуляли на дитячому майданчику, грали іграшками і навіть пекли справжнісіньке печиво, типу «турбінки», які забирали із собою в красивих коробочках. Дитячий садок обійшовся нам у 9 євро за годину.

А ввечері поїхали в Кавалезе - найближчий до готелю містечко. Нічого особливо цікавого в даному містечку виявлено не було. Незважаючи на те, що прямо з нього є підйомник в гору, містечко більше житлової, ніж готельно-туристичний. У безпосередній близькості від підйомника знаходяться тільки 2 готелі: Лунка Трунка і Сан Валер. Від решти добиратися до підйомників, мабуть, тільки на скібусе. Тобто Кавалезе не найвдаліше місце для розміщення.

День п'ятий. Місто Падуя

Загалом, місто це не туристичний. І поїхали ми в нього просто подивитися справжню Італію. Але, незважаючи на те, що місто не є туристичним центром, в магазинах типу Блюмарін і Макс Мара часто-густо чути російську мову. Це місто, крім невисоких цін у магазинах, перервах на сієсту аж з 12.30 до 16.30 (цікаво чому ж зручний такий робочий графік?) Запам'ятався заплутаними вузькими пішохідними вулицями і низькими цінами в кафе.

День шостий. І знову катання

У цей день було дуже сонячно і спекотно, градусів 12. Але сніг чомусь не танув. Всі місця у високогірних ресторанах були зайняті, лижники лежали на шезлонгах, а Доломітові Альпи сяяли рожевим кольором у променях сонця. У цей день вийшли дуже красиві фотографії. Леля, як зазвичай, вирушила в Чермісландію. Ми знову піднялися на самий верх. Погляд на червону трасу зверху: всі кудись їдуть ... Боже, як же я то тут їхала?? Крутому ухилу немає кінця! Як я ноги то не переламала? Мабуть, в тумані очі не боялися, а лижі їхали.

А ввечері ми поїхали в Предаццо. Ще коли я вибирала регіон і готель, мене дуже сильно відмовляли саме від цього містечка, тому що він розташований у вузькій ущелині, куди не потрапляє сонце. Між тим Предаццо виявився милим типовим Альпійським гірськолижним курортом, з безліччю готелів у стилі альпійського шале, торговою вулицею, кафе, ресторанами і великим супермаркетом на в'їзді. Крої того, на заправці в Предаццо були найнижчі ціни на бензин. Незважаючи на досить вдале розташування, в ньому немає жодного готелю, від якого б можна було дістатися до підйому в зону катання без скібуса і машини, так як підйомник знаходиться на виїзді з міста і готелів безпосередньо біля нього немає.

А ввечері в готелі нас чекав гала- вечеря з шампанським при свічках. П'ятничний вечерю відрізнявся від всіх інших: була напівтемрява, горіли свічки, офіціантки вбралися у спідниці, співав Італійський співак, ім'я якого мені, на жаль так і не довелося дізнатися. Співав відмінно.

День сьомий

У цей день ми повинні були виїхати з готелю до 10 ранку, або доплатити за добу. Ми вирішили поїхати і погуляти по Вероні до вечірнього вильоту. Верона виявилася містом дуже цікавим з пішохідним центром, з великим числом старих і дуже старих будівель, мостів, замків і магазинів відомих марок з дуже відчутними січневими знижками. Вразила чергу в магазин Луї Вьюттон.

Від центру до Аеропорту Верони ми доїхали хвилин за 20, без навігатора, просто за вказівниками. У безпосередній близькості до аеропорту не виявилося заправки (а здавати машину треба з повним баком), і довелося повертатися. Повернення машини відбувався як-то нереально швидко і без огляду: я віддала ключі та паркувальну картку, а дівчина за стійкою Авіс сказала ОК. І все, дивно, що без огляду. Інші туристи з нашого рейсу теж були здивовані таким порядком. Але, мабуть, так прийнято.

Черга на оформлення такс фрі в аеропорту розташовувалася на 18 стійці реєстрації. Оформлення зайняло хвилин, напевно, сорок, багатьох просили пред'явити покупки, крім того, крім нашого рейсу був ще рейс на Москву.

І так хотілося б підбити підсумок поїздки. Якщо чесно, я не очікувала, що подорожувати з дитиною в цьому напрямку так просто і зручно, що саме в Італії все буде так добре організовано. І коли ми зважилися вивезти дитину в Альпи, я була готова до всього, але до того що це настільки просто і чудово, напевно, навіть немає.