Паломництво Пузімена в заповідник Таганай.

Мама: Одного разу я захотіла відпочити і вирішила ...

Папа: Одного разу ми вирішили відпочити ...

Мама : Та ні, ми нічого вже толком вирішити не могли. До серпня я працювала, а на вихідні ми неодмінно вибиралися за місто на Таватуй. Моєму пузіжітелю дуже подобалося купатися і загоряти. Він відразу починав радісно стукати з того боку живота, і мені ставало дуже приємно, що маленька людина милується цим світом через мене, мої очі, вуха, шкіру ... Але на морі нам вже було не поїхати, а наіпоследній двотижневу відпустку перед декретною все ж хотілося провести як-небудь по-особливому. Всією сім'єю - всім втрьох.

Пузімен: І мені тоді було вже майже 200 днів.

Мама: Нам запропонували поїхати на природу, навіть не в похід, а в турпрогулку по національному заповіднику Таганай, що на Південному Уралі, під Златоустом.

Папа: увазі легку рюкзаки, будиночки і ліжка. А також легкодоступність з Великої Землі в разі чого. Переживати і хвилюватися приводу не було. Але в останній момент, коли рюкзаки були упаковані, виявилося, що кожен повинен мати спальники і намет, а також бойовий дух і витривалість.

Пузімен: У-у. Мені цього не позичати. Мамі вже сказали, що я чоловік у повному розквіті сил. І батьки, співчутливо питаючи дозволу, запропонували мені піти з собою. Я, звичайно, погодився, адже я жодного разу не був у горах.

Мама: Відправили нас близько двадцяти осіб з молодіжного клубу при храмі Вознесіння. Чесно кажучи, всі думали, що нам на місяць менше, і якщо б дізналися правду, нас з собою не взяли б ні за що.

Пузімен: Мамуська - молодець, ретельно маскувалася.

Папа: Нам виділили автобус, і з поки ще налаштованої гітарою ми доїхали до дивно красивого міста Златоуста. Викинули нас на так званий Близький або Таганайскій Кордон. Це практично вхід до заповідника. До міста від нього рукою подати.

Мама: Там нас запросили в Краєзнавчий музей. Лосі, рисі, бобри і всякі зверухі живенько виглядають, а деякі м'ясоїдно так дивляться. Потім стали укладатися. Будиночок все-таки опинився в наявності, але раз вже ми взяли намет, та й хотілося свій куточок мати, ми розташувалися зовні. З двох спальників зробили конверт - двомісний спальник, було дуже тепло і затишно.

На наступний ранок нам випало чергування по кухні. Так як у мене великий стаж археологічних експедицій, табірне життя була мені не заважає, не дивлячись на живіт. Але викликали побоювання майбутні підйоми на гору, і перехід вглиб заповідника. Заспокоювало чомусь, що майже всі учасники походу були не особливо туристи, я на їхньому тлі слабкістю сил не виділялася, а тільки лише животом.

Пузімен: А ось я виділявся, як міг . Намагався з усіх сил. Адже із сніданком приготуй, і намет поправ - весь день туди-сюди.

Папа: На наступний день наші руками-водії повели нас на Чорний Камінь. По дорозі мету під дією раптово навалилися спогадів поступово трансформувалася від Червоної Скелі до Жовтої Ріки. У підсумку ми досягли притулку Білі Струмки.

Мама: До цих пір проблем йти майже не було. Правда дорога з природно навалених каменів вимагає стрибкоподібного руху. Але от щоб від Струмків піднятися на гору Малий Таганай, треба подолати 210 сходинок сходів, а потім уухх, крутий підйом стрибками по древнім Глибіним.

Пузімен: «Хлопця в гори візьми - ризикни» . Здорово - як у літаку, коли до бабусі літали.

Мама: У підсумку я зупинилася, стомлена сонцем, точніше, його вагою. Вид переді мною відкрився чудовий - величезна кам'яна річка перетинає тайгу, але побувати вище, на жаль, нам з Пузіменом не вдасться ... Решта підкорили вершину і були звичайно задоволені зело.

Папа: Але мама даремно розбудовувалася. На відміну від інших, що залишилися нижче, їй і Пузімену при всьому бажанні подолати вершину, дертися по кам'яній шапці з животом було б неможливо.

Пузімен: Мамула, що за слабкість? Вперед! в гори! «Знаєш, як на себе самого, здайся на нього!"

Мама: На наступний день частина з притулку пішла на Чорний камінь, я ж залишилася в таборі допомагати чергувати младотурістам.

Папа: Погода була в той день особливо уральська, через туман видно було хіба що свою руку. Ну і звичайно, кампанія з пошуку Чорного каменю була провалена. Скелі перед нами розступилися, і ми його проскочили, зате промокли наскрізь.

Мама: На наступний день ми зібралися на Далекий Кордон. За короткій дорозі, стежкою, шлях займав близько 25 км. На щастя, домовилися на вантажівку, і всі речі він закинув туди без нас. Мені пропонували потрястися в кузові, обклавшись подушками (спальниками), але я навідріз відмовилася. І не даремно, хоча тих, хто погодився на кузов, не трясло майже. Зате ми з Пузіменом прокрокували цей маршрут на одному диханні.

Пузімен: «Ми в місто смарагдовий йдемо дорогою важкою, йдемо дорогою важкою, дорогою не прямий ...»

Папа: Іти треба було по гирлу струмка, і Мамі з Пузіменом знову доводилося стрибати всю дорогу. А чудова літня погода з сонцем і ясним небом змінювалася осінньої Хмара з заволаківаніем неба і дощем (від мряки до зливи) приблизно з періодичністю в годину-півтора. Це, як нам пізніше пояснили, і є принципова особливість погоди Таганов як найвищого гірського хребта на Південному Уралі. Пару разів ми перетнули кам'яні річки. Вони теж течуть, тільки о-о-дуже повільно. Але все одно, зайшовши в таку ріку, ноги переламати простіше простого.

Мама: Ми трохи відстали і раптом виявили, що за нами йде білий кінь. Вона то відставала, то знову наздоганяла, на ній був чоловік. Спочатку я відчула себе як їжачок в тумані: «Конячка !!!...», звідки тут у горах кінь? Мені здавалося, що це мій вагітний глюк ... Потім кінь пішла вбік, інший стежкою, і коли ми прийшли на Далекий Кордон (на карті Кіалімскій) вона там безтурботно жувала травичку.

Папа: Потім місцеве начальство давало нам цього коня у прокат - від охочих покататися відбою не було. У коня, її звали Нічка, незважаючи на колір, на цьому грунті трохи істерика не трапилася.

Пузімен: Ми з мамою теж покататися хотіли, але нам сказали, що нізззя, що раптом я народжувати почну ... Бач, чого взяли! Рано мені ще народжуватися, мене і тут непогано годують. Вирішили з мамою покататися наступного разу.

Папа: Поки народ розважався «стрибками», а чергові мили посуд після обіду, один фанат рибної ловлі спустився тихенько до річки. Таганай - єдине місце на Уралі, де водиться форель ... Але не встиг він сісти, як місцеві лісничі у розмовно-матерній формі пояснили, що форель - не проста, а золота - 500 рублів за голову, тобто незалежно від ваги.

Бажання рибалити як рукою зняло.

Мама: Прийшовши на дальній Кордон, ми тут же примітили баньку в профілі місцевої архітектури. Лісничі погодилися нам її надати в оренду, якщо ми для них нав'яжемо березових віників. Угода відбулася. Але баня виявилася «дірявий», і топили її всю ніч даремно. Папа при цьому грунтовно вчадів, але не зізнавався. Увечері в очікуванні пара ми співали пісні біля багаття, з якоїсь метафізичної причини особливою популярністю володіли пісні рок-гурту «Звуки Му».

Папа: Не можу не згадати. За обіднім столом у нас прописався східний делікатес васабі - зелена японська гірчиця. Отець Олександр прикупив її у корейця в Златоусті, на тюбику були тільки ієрогліфи. Це прийняло вид екстриму, все на рахунок «три» клали в рот шматочок хліба з васабі і випробовували вибух: спершу в роті, потім на рівні очей, і в кінці під потилицю. Але тільки перший кус давав реально потужний супер-удар!

До речі, потім всі види васабі, що ми купували в місті, не давали такого супер-удару (але на них, крім ієрогліфів, написана і на англійській). А вже в суші-барах після того взагалі не васабі, а зелений зефір.

Мама: На другий день більшість хлопців пішло на метеогорку, а в таборі залишилися хворі, убогі і вагітні.

Пузімен: Ми з мамою пішли збирати гриби, правда майже нічого не знайшли, зате чудово погуляли. Мама розповідала мені, як навколо красиво, і я навіть чув, як співають пташки! І коників ...

Папа: Поки ми піднімалися на першу в Росії метеостанцію, на відсталих напала зграя диких ос.

Мама: І убогих і хворих у таборі помітно додалося. Навіть з претензією на відспівування.

Пузімен: На ??щастя, оси дуже люблять мед, а не маленьких пузіменов.

Папа: Вершина являла собою величезне плато, частиною скелясте. Крім того, що це перший в Російській Імперії спостережний пункт (приблизно кінець XIX століття), на цій вершині знаходиться єдина на Уралі високогірна тундра. І топтати її не рекомендується, про що написано на кожному камені. Але ми кинулися шукати брусницю, як зграя голодних бурундуків.

Метеостанція здавалася занедбаної, старий іржавий телескоп сумно витріщався у величезне небо. Для повноти невимовної красотища неба, вітру і каменя бракувало вогню сердечного. А так як в нас був в наявності батюшка, одягання, і єдиною складністю було роздути кадильний ладан, то ми зробили там подячний молебень.

Коли вдивляєшся у велич цих просторів, хвала Творцю що починає звучати в серці кожної людини. За час, поки ми піднімалися, змінилися всі чотири пори року: липневе сонце заволікалися осінніми хмарами, дощ перетворився в сніг, і знову після молебню повернулася тепла вітряна весна.

Мама: А нам з Пузіменом випало втішати скорботних і покусаних. На наступний день ми вже зібралися назад. Незважаючи на вмовляння я знову пішла пішки, щоправда, цього разу накосячіте. За час перебування в цій поїздці у мене сильно порвався кросівок, але я сподівалася, що скотч мене врятує ... і забинтувати ногу скотчем, пішла в дорогу. Приблизно на півдорозі скотч відвалився разом з підошвою нещасливого кросівка. На допомогу мені прийшов наш батюшка: у нього з собою були запасні кеди (а мої запасні боти поїхали на машині), зрозуміло, що 46 розміру - а я 37 ношу. Так от мені зі шматка туристичного килимка вирізали устілку, і, примотавши кед до ноги шнурками, я як хоббіт (зріст 162 см, що стирчав живіт і кеди 46 розміру) пошагала далі.

Папа: У дорогу ми взяли книжку японських п'ятивіршів - танки. Кожен по черзі знаходив вірш, який здавався йому найближчим і зачитував на черговому привалі. По дорозі ми вирішили зайти на гору Кругліца.

Мама: Для цього треба було подолати крутий підйом. Одну дівчину досить швидко стала мучити задишка, «офишка» і «охрюшка». Її здивування було надмірно, як мені - удвох вдається встигати за блискавичним батюшкою, що біжить далеко попереду, на ходу читає хокку, танки і бронетранспортери )))

Пузімен: Папа Маму за руку взяв. У животі безтурботно лежу А стежка гірська вгору летить Під ногами їх. Добре, одним словом.

Мама: По дорозі на Кругліцу ми потрапили в Казковий Ліс, як його назвали туристи. Все-все там поросло густим лишайником - старі їли і камені. Я відчула себе справжнім Більбо Беггінса, тупотіти в гості до ельфів.

Папа: А камені все кругом чи то родоніт, чи то мармур. Величезні і дрібні, блищать іскрінкамі рожеві відколи. Побачили Кругліцу. Вона здалася мені нагромадженням каменів, за якими піднятися не складе труднощів. І тут ми вийшли на альпійські луки (знову ж, єдині на Уралі!) Під горою. Хоча було відчуття, що хтось їх грунтовно поїв. І те, що я здалеку прийняв за каміння, поблизу виявилося огроменное плитами. Десь нагорі повзали розміром з мошок яскраві альпіністи, вони скоряли цей «горбик» два-три дні.

Мама: Майже на початку спуску з плато ми наткнулися на гирю без ручки. Кому знадобилося її туди перти?

Пузімен: Якщо з одним вийшов в шлях, ля-ля-ля-ля, ля-ля-ля - веселіше дорога ...

Папа: Так, мабуть, один-турист поклав другу-туристу в кишеньку на пам'ять пудову листівку.

Мама: По дорозі всі збирали гриби. Серед нас був ряд випускників біофаку УрГУ, в т.ч. батюшка, вони грибів знати не знали. Але були впевнені, що велика частина з них ймовірно їстівна.

Папа: Назбирали просто прірву грибів. Напевне тому, що злегка заблукали і пройшли неходженими стежками.

Мама: Як прийшли в табір, на Близький Кордон, всі кинули гриби покотом і побігли грати в м'яч (хоча годину тому вмирали від втоми ). А ми старанно начистили і насмажили грибів і стали всіх звати. Але, як і вдома, все, поглинені грою, кричали «зараз-зараз», а грибів, тим часом, ставало все менше і менше.

Пузімен: Кажуть, що пузіменам гриби є не належить. Але якщо мамуське дуже сильно хочеться, то, мабуть, дозволю їй пів-сковородочки ум'яти. А взагалі-то додому вже сильно хочеться, набридли ці жорсткі ліжечка та консерви.

Папа: На наступний день ми прикотили на автобусі в рідній Єкатеринбург.

Мама: Перший душ, гарячий чай, м'який халат.

Пузімен: Хр-р-р-р.

PS від колишнього Пузімена: Через 78 днів я з'явився на світ і повідав Папі і Мамі цю історію, а то вони не наважувалися без мого дозволу публікувати. Наша подорож показало, що коли «Прапор Його треба мною - Любов» (Пісня Пісень), то я за Мамуську з Папуськой спокійний завжди і скрізь. І тому це був не екстрім або туризм, в якому мені б брати участь не хотілося, а справжнє паломництво, лежачи у теплому рідному животику.