Вчені з'ясували, чому так не хочеться вставати вранці.

Нове дослідження про біоритми

Знайома проблема? Начебто і спав покладені 7-8 годин, а розгойдатися вранці так важко, просто сил немає. Полежати б ще хоч півгодинки ... А в мороз так і взагалі доводиться витягати себе з ліжка мало не за волосся, прямо як Мюнгхаузен з болота. А хтось схоплюється як огірочок, навіть якщо спав всього нічого. Виявляється, вся справа в генах!

Вчені з Північно-західного університету Індії відкрили новий механізм, пов'язаний з нашими природними годинами. Поки що вони проводили експерименти на сонних мух - у буквальному сенсі. Виявляється, у них в плані сну все як у людей! Деякі плодові мушки спали зовсім трохи і прокидалися активними. А деякі виявилися справжніми сонямі - спали цілодобово, а повзали зовсім млявими.

Спостерігаючи, вчені просканували ДНК і тих, і інших.

З'ясувалося, у вічно сонних мух не вистачало певного гена, який назвали «24» (мабуть, так помітивши його причетність до добовим біоритмам), пише The Times of India. Цей ген відповідає за виробництво білка під назвою PER. А цей білок «курирує» циркадний, тобто добовий ритм. Природні годинник кажуть будь-якому організму, коли треба готуватися до сходу сонця, якщо цього білка достатньо. А немає гена, немає і в організму і розуміння, коли пора вставати.

Проблемами зі сном страждає 58% населення Землі. Тепер вчені сподіваються, що багатьом людям з порушеними біоритмами можна буде допомогти з допомогою стимуляції вироблення білка PER. Якщо вже свої гени підкачали ...