Учені розібралися: риб'ячий жир став ще корисніше.

Вчені університету штату Луїзіана заявили, що розкрили секрет риб'ячого жиру. За їх словами, в ньому містяться жирні кислоти, які допомагають людському мозку при порушеннях розумової діяльності .
Докозагексаєнова кислота - поліненасичені жирні кислоти омега-3 - яка міститься в таких видах риб, як скумбрія, сардина, лосось впливає на зниження рівня протеїну в організмі - при його підвищенні розвивається хвороба Альцгеймера.
Більш того, як стверджують вчені, похідний від докозагексаєнової кислоти елемент - т.зв. "нейропротектін D1" - виробляється в головному мозку людини. І це природна речовина також грає істотну роль в захисті мозкових клітин від відмирання.
"Докозагексаєнова кислота - основний будівельний матеріал у структурі мозкових клітин, - говорить Ніколас Базан, директор нейронаучного центру вищої майстерності при університеті штату Луїзіана. - Зараз ми прийшли до висновку, що цей будівельний цеглинка до того ж "золотий". Він продовжує життя нервових клітин ".
У своїй науковій діяльності американські експерти спиралися на попередні відкриття: так, раніше було встановлено, що докозагексаєнова кислота знижує ризик порушення роботи головного мозку і, відповідно, захворювання Альцгеймера. На другому етапі досліджень вченим вдалося встановити, що в захисних процесах не останню роль відіграють саме жирні кислоти .
Між тим відкриття має принципове значення: в даний час близько 4,5 мільйонів американців страждають від хвороби Альцгеймера. До 2050 року їх кількість зросте до 16 мільйонів у зв'язку з новою проблемою - старінням населення.
Як показали численні експерименти, рятівна докозагексаєнова кислота сконцентрована, головним чином, в головному мозку і сітківки ока.

За словами вчених, які брали участь у дослідженні, не менш важливий "нейропротектін D1" виробляється в клітинах, що відповідають за зір. У такому випадку, можна припустити, що певну кількість цієї речовини може також вироблятися в головному мозку .
Основний висновок, до якого прийшли вчені - як докозагексаєнова кислота, так і "нейропротектін" надають лікувальну дію на людський мозок , знімаючи запалення, викликаного бета-амілоїдних токсином, який викликає хворобу Альцгеймера.
Вчені також стверджують, що в певних областях мозку людини з хворобою Альцгеймера, що відповідають за пам'ять і розумові процеси, спостерігається знижений - в 20-25 разів - зміст "нейропротектіна D1" при порівнянні з тими ж областями мозку здорової людини.
"Тому ми прийшли до висновку, що" нейропротектін D1 " формує програму поведінки генів , активуючи захисні механізми нервових клітин. Завдяки цьому клітини головного мозку нормально функціонують ", - повідомив Ніколас Базан.
Всі ці відкриття, на його думку, спрямовані на одне - нейтралізувати розвиток хвороби Альцгеймера і повернути її назад . Сьогодні, як відомо, для того, щоб сповільнити прогресування захворювання людина змушена проходити спеціальний дієтологічний курс.
Тим часом природні препарати, що містять докозагексаєнова кислоту, можуть виявитися гарною підмогою в зв'язку з відносною простий застосування і дешевизною . Тим більше що вони зарекомендували себе з кращого боку як профілактичний засіб проти інфаркту .