Шкіра людини? Зоосад бактерій: "Тільки на руках їх до 200 видів".

На наших руках живуть майже 200 видів бактерій , в мільйонах примірниках кожна, вони мешкають на передпліччя і нижче. Така велика колонізація викликала здивування навіть у вчених з Нью-йоркського університету, які проводили дослідження. Але з цього не варто робити висновок про необхідність бігти до раковини, щоб краще вимити руки.
"Нам відомі десятки тисяч видів бактерій, і серед них лише тисяча або трохи більше становлять небезпеку для здорової людини ", - каже Антоніо кассоне, директор департаменту інфекційних хвороб Вищого інституту охорони здоров'я. Маріо Вендітті, інфекціоніст з університету Сап'єнца в Римі продовжує: "На наших руках, руках санітарних працівників, можуть знаходитися такі небезпечні бактерії, як Staphylococcus aureus , одні з самих надокучливих ворогів лікувальних установ. Залежно від рівня інфікування ці бактерії можуть приводити до виникнення прищика, а можуть - важкої форми пневмонії. Але зазвичай особливої ??небезпеки вони не представляють ".
Учені з Нью-йоркського університету, як випливає зі статті, опублікованої сьогодні (06.02.07) у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, не виявили на руках волонтерів примірників Staphylococcus aureus. Але вони стверджують, що шкіру людини можна порівняти з морською гаванню . З 182 видів бактерій, виявлених фахівцями, майже кожну десяту вони спостерігали вперше. У чоловіків і жінок розміри популяції мікроорганізмів варіюють у залежності рівня pH шкіри, але навіть у представників однієї статі повторюється лише один вид з чотирьох. І на шкірі у всіх учасників експерименту виявлялося не більше 6 однакових видів бактерій.
"Світ бактерій великий. Ймовірно, існують мільярди видів мікроорганізмів. І без них життя було б неможлива", - говорить кассоне.

Тільки лише в кишечнику людини флора представлена ??кількома мільярдами мікробів, що представляють до 300 видів, і вони живуть в прекрасному симбіозі з нашим організмом. У класифікації предметів, більшою мірою заражених мікробами, складеної три роки тому Чарльзом Джерба ??з університету Арізони, верхні позиції займали письмовий стіл, клавіатура, миша і телефонна трубка .
"За межами медичних установ, в яких інфекції представляють собою серйозну проблему, у звичайному житті немає необхідності робити якісь додаткові заходи, крім звичайної гігієни рук , - пояснює Вендітті. - Більше того, збереження живої і здорової популяції неболезнетворних мікроорганізмів допомагає перешкодити негативному вплив патогенних бактерій ". Механізм називається "мікробне втручання": "Неправильне використання антибіотиків може завдати шкоди, тому що вони вбивають самі слабкі бактерії, залишаючи простір більш стійким штамів. Аналогічно цьому, новонароджені отримують з молоком матері не лише поживні речовини, але і здорові бактерії. "Це є гарантією того, що їх кишечник не буде колонізована патогенними бактеріями", - підкреслює кассоне.
Але є вчені, які подумують застосувати цей феномен втручання для боротьби з лікарняними інфекціями . Марк Шпігельман, хірург з Єврейського університету в Єрусалимі, зауважив, що найбільша кількість бактерій виявляється в країнах, де найактивніше використовуються дезинфікуючі засоби. Замість того щоб боротися з "поганими" мікробами, слід було б сприяти поширенню "хороших". І своїм колегам Шпігельман радить: перед хірургічним втручанням занурте руки в розчин, де кишать "хороші" мікроби - в йогурт.