Вчені виявили причину дитячих кольок.

Кишкові коліки - часта проблема у дітей перших місяців життя. У цей же період відбувається процес колонізації кишечника мікроорганізмами. Особливості кишкової мікрофлори грають важливу роль в патогенезі кольок, змінюючи метаболізм вуглеводів і жирних кислот.
Американські вчені вивчали особливості мікрофлори кишечника у дітей перебувають на грудному вигодовуванні і виявили підвищений вміст бактерій клебсієл в мікрофлорі кишечника у дітей, які страждають від кольок, повідомляє The Daily Telegraph.
Звіт про дослідження співробітників Центру наук про здоров'я Університету Техасу (University of Texas Health Science Centre) опублікований в Journal of Pediatrics.
Дослідники припустили, що кольки можуть бути викликані бактеріальним запаленням внаслідок порушення складу мікрофлори кишечника. Для перевірки своєї гіпотези вчені оцінили мікробний склад калу немовлят, газовий склад повітря, що видихається, а також спробували виявити ознаки кишкового запалення.
У ході дослідження було встановлено, що в калі дітей, що страждали від кольок, виявлялося підвищений вміст бактерій роду Klebsiella , а також речовин, що свідчать про наявність запальних процесів в кишечнику. Аналогічна картина спостерігається у хворих запальними захворюваннями кишечника.
На думку одного з дослідників професора Марка Родса (Marc Rhoads), виявлені бактерії можуть запускати імунні реакції у кишечнику, призводячи до розвитку таких запальних захворювань , як хвороба Крона або виразковий коліт. Доктор Родс додав, що для розробки ефективних методів лікування колік за допомогою нормалізації мікрофлори кишечника необхідні подальші дослідження.
Кишкові коліки спостерігаються в перші три місяці життя більш ніж у 70 відсотків дітей . Приступообразні болі в животі супроводжуються вираженим занепокоєнням немовляти.
Серед передбачуваних причин виникнення кольок - функціональна незрілість нервово-м'язового апарату і ферментативної системи кишечника, а також схильність до підвищеного газоутворення, внаслідок чого кишка роздувається і виникає м'язовий спазм.
У діагностиці кольок можна використовувати так званий щоденник плачу . У щоденнику батьки відзначають частоту плачу, зв'язок з прийомами їжі, стільцем і т.д.

Лікування кишкової кольки у грудних дітей має носити поетапний характер .
У першу чергу необхідно звернути увагу на психоемоційний стан матері й навколишніх родичів. Найчастіше кольки є реакцією дитини на несприятливе психоемоційне середовище в сім'ї. Тому дуже важливо провести бесіду з мамою та родичами, що оточують маму й дитину, пояснити, як важливий психологічний клімат.
Необхідно пояснити матері, як правильно прикладати дитину до грудей. При цьому повинні дотримуватися наступні правила: живіт немовляти притиснутий до живота матері, його шия і тулуб знаходяться на одній лінії, повинен здійснюватися правильне захоплення соска і найголовніше - дитина повинна ссати не менше 30 хвилин , оскільки прикладання до грудей менше ніж на 15-20 хвилин призводить до того, що дитина отримує більше «переднього молока», надмірно насиченого вуглеводами, які можуть сприяти збільшенню газоутворення.
При штучному вигодовуванні рекомендуються суміші, містять як жирового компонента коротколанцюгові тригліцериди; доцільне використання спеціальних лікувальних сумішей-загусників, що сприяють полегшенню спорожнення кишечника.
У деяких ситуаціях має сенс використовувати суміші з включенням олігосахаров або низьколактозні суміші, при виражених кольках можливе застосування суміші з частково гідролізованим білком. Годування проводиться на вимогу маляти, інтервали між годуваннями кілька скорочуються.
Після годування необхідно потримати дитини в похилому положенні (під кутом 45 °, животом вниз) протягом 10-15 хв, для відходження повітря, який заковтується під час годування.
Якщо дитина перебуває на грудному вигодовуванні, необхідно провести корекцію харчування матері . З раціону годуючої жінки повинні бути виключені продукти, що призводять до підвищеного газоутворення в кишечнику (такі як огірки, майонез, виноград, бобові, кукурудза, квашена капуста, свіжий дріжджовий хліб, квас).
Можна рекомендувати обмежити в раціоні жирні продукти та екстрактивні речовини (бульйони, приправи). Але разом з тим мати, безумовно, повинна харчуватися повноцінно.