Тула - Геленджик. Подорож на авто (липень 2000 року).

Ідея відпочити на морі не давала мені спокою вже ... ну досить довгий час. Ще б пак: останні спогади про нього залишились з дуже далекого дитинства і вабили мене з неймовірною силою. Щоправда, поїздка на море з 1,5 однорічною дитиною не схвалювалося, навіть сприймалася в багнети родичами і деякими знайомими: мовляв, тягти маленької дитини 1,5 тис. км - це безумство. Зміна клімату, акліматизація ... Але мою лебедину пісню, ідею чи то пак, не дали задушити в самому зародку одні наші знайомі (сімейство Варичів). Вони запропонували поїхати з ними разом в Геленджик на автомобілі, точніше, кожна родина на своєму. Причому, у Варичів двох дітей - одному 5 років, іншому 5 місяців (!) І вони без проблем КОЖНИЙ рік їздять на Чорноморське узбережжя. Остання остаточно вбило залишки моїх сумнівів щодо подорожі.

Вирішено було їхати, не поспішаючи, на півдорозі зупинитися переночувати де-небудь в мотелі. О 7 ранку ми, завантаживши машину усім, чим тільки можна (аж до дитячого ліжечка), вирушили в дорогу. Сонька, наша дочка, дуже легко переносила дорогу: майже весь час спала, під час неспання грала м'якими іграшками, гризла печиво або просто з філософським виглядом валялася на задньому сидінні автомобіля, наданому їй у повне розпорядження. Щоб не було куди скотитися в разі різких рухів, між передніми і задніми сидіннями, на підлогу поставили сумки з речами, а зверху постелили матрацик від дитячого ліжечка - вийшло чудове місце для Соньки у вигляді просторої лежанки. Їжі з собою не брали ніякої (крім сухих дитячих сумішей і печива, зрозуміло) - боялися, не дай бог, отруїтися в таку спеку. По дорозі зустрічалося дуже багато пристойних кафешок, де можна було недорого і смачно поїсти, не ризикуючи "з сухом'ятки померти". Але більше хотілося пити - благо прохолодних напоїв по дорозі продавалося предостатньо. Годині о 9 вечора близько Ростова зупинилися в мотелі. Ми заплатили за двомісний номер (з туалетом і душем) 380 руб., За стоянку машини 20 руб. Перш, ніж розійтися по номерах, в кафе при мотелі чоловіки пограли в більярд, ми з подругою спробували місцевого пива "Дон" (непогане, до речі), а діти, крім самого дрібного, грудного, пройшлися по йогуртам. На ранок, неспішно поснідавши, що відпочили, ми вирушили далі ...

Повинна зауважити, що подорож на автомобілі (а ми їхали так далеко вперше) мені сподобалося - на дорогах всі умови для автомобільної братії (кафешки, готелі , автосервіси, кемпінги, заправки на кожному "кроці"). Ще у нас на машинах були встановлені радіостанції для зв'язку між собою. Це дуже зручно. По-перше, відпала необхідність суворо триматися один за одним, щоб не загубитися, а по-друге, що йдуть попереду Варич (з встановленим антирадаром в машині) попереджали про засідки ДАІ і розповідали про ситуацію із зустрічним потоком. Це відчутно допомагало при обгоні колон фур, яких на всьому протязі нашого шляху зустрічалося предостатньо. Та й спокійніше якось було з радіостанціями - у всіх більш-менш великих містах існують служби порятунку, з якими можна зв'язатися в екстрених випадках. На щастя, нам це не знадобилося. Одним словом, доїхали практично без пригод, якщо не вважати невеликого епізоду вже при в'їзді в курортну зону.

На одному з постів нас зупинили для перевірки рівня СО у вихлопних газах. Варич за свою однорічну десятку хвилюватися не було чого, ми ж подорожували на FORD SIERRA 1984 року випуску і техогляд проходили майже рік тому, а на сьогоднішній момент за якість вихлопу поручитися не могли. Нас, звичайно ж, врешті-решт, пропустили б, попередньо відрегулювавши за 350 руб. це саме СО, але черга на регулювання була годин на 5 очікування. Хай вибачать нас доблесні працівники ДАІ, ми зважилися на стару водійську виверт. Чоловік непомітно зняв з одного зі свічок провід, і наша старенька SIERRA на трьох робочих циліндрах під'їхала до місця вимірювань. Як і слід було очікувати, ми з блиском пройшли всі випробування, тому що не працюючий циліндр крім того, що сам не давав вихлопу, він ще й розбавляв чистим повітрям гази з інших. Але гроші все ж заплатити довелося. Оформлення екологічної картки (щось типу талона техогляду) коштує 102 руб.

Приїхавши у Геленджик, Варич влаштувалися в санаторій "Горизонт" - у них була путівка, ми ж вирішили зняти кімнату в приватному секторі. Проблем з цим не виникло. Під'їхали до першого ліпшого посереднику (а їх скрізь хоч греблю гати), попросили знайти квартиру ближче до "Горизонту", близькість/дальність моря не мала значення - ми ж мобільні. Нам відразу ж запропонували кімнату в приватному будинку - 60 руб./сут. з людини, 10 руб./сут. за стоянку машини у дворі будинку. Кімната виявилася з телевізором, поруч кухня з двома холодильниками і всім необхідним для приготування їжі. Туалет і душ були на вулиці, але нас це не злякало (у Соньки свій горщик, а душ завжди теплий). В інших прибудовах жили ще мешканці, але бачили ми їх рідко. Готувати мені було лінь (ну я ж на відпочинку все-таки), тому тут пили тільки чай/каву з бутербродами, та Соньці швидкорозчинні кашу Варганов на сніданок; обіди та вечері - в кафе.

До речі про кафе. Повноцінний обід на двох - близько 150 руб., Вечеря подешевше, якщо без вина. Порції дуже пристойні, вистачало і Соньці наїстися. Для дітей завжди можна замовити що-небудь підходяще (вареники, сирники, пельмені, йогурти), якщо домовитися, можуть спеціально приготувати наприклад, омлет, зварити принесені вами сосиски. Ну і готують, в основному, смачно. Кафе в місті дуже багато, ціни і асортимент приблизно однаковий.

Розваг в Геленджику, як і в будь-якому курортному місті - море. Дельфінарій, де щодня влаштовують "поп-шоу" дельфіни, котики і морські леви. Видовище, думається, захоплююче. Можна покататися на спині у дельфіна, сфотографуватися з ним. Туди ми, на жаль і прискорбия, не потрапили - не захотілося нудитися в очікуванні (черга здалася нам великий, з маленькою дитиною чекати не хотілося). Можна виїхати на прогулянку на катері і викупатися у відкритому морі. Навіть той, хто не вміє плавати, може не побоюватися потрапити до старого Нептуну на вечірній антрекот - кожного оснащують рятувальним поясом. Варто було це задоволення 50 руб. Варич їздили - повернулися з олійними від задоволення фізіономіями. Пропонувалися на прокат катамарани (30-50 руб./Год), водні мотоцикли (50 руб./хв), водні лижі (50 руб./5 хв), човни. Соньці дуже сподобалася прогулянка на катамарані. Правда, вона весь час норовила пірнути в море, так що доводилося її міцно тримати.

Взагалі нашої маленької Сонюхе з усіх розваг цікавіше було плескатися у воді недалеко від берега. Стільки дикого захвату в дитини я ще ніколи не спостерігала. З моря її було не виманити ніякими калачами. Навіть гаряче улюблені персики (15-20 руб.) З презирством ігнорувалися як негідна заміна задоволення від купання. Несли Соньку з пляжу під її гучний обурений плач, при цьому відпочиваючі несхвально дивилися вслід нам, злісним батькам, тіранящіх бідну крихітку. :) Навіть самий маленький Варич - Макс перейнявся купанням в морі.

Повинна зауважити, що пляжі в Геленджику галькові (принаймні, на яких ми були) - для маленьких дітей це добре, немає спокуси наїстися піску, а пограти з камінчиками - улюблене заняття. Хоча морі опинилося в 10 хвилинах ходьби від нашого житла, ми їздили на Тонкий мис кілометрів за 10 (там тихий пляж і майже зовсім немає хвиль) або в Кабардінку. Коли було ну дуже жарко, відправлялися на водоспади скупатися в прохолодній воді в тіні дерев.

Для різноманітності якось вибралися в Анапу. По дорозі зазирнули в Абрау-Дюрсо, музей шампанських вин - екскурсія дуже сподобалася, продегустувати (мною і подругою) вина - теж. В Анапі поплавали в "місцевому" море, поносити на банані (веселий водний атракціон у вигляді великого надувного колоди - 50 руб.). А ще попоїли мідій (їх я давно мріяла спробувати). Мені вони сподобалися, смак своєрідний, а чоловік заявив, що нічого особливого - нагадує курятину. Порція, правда, маленька (60 руб.), Але на те воно і делікатес. :)

Вечорами, ближче до ночі, їздили гуляти на потопаючу в вогнях і музиці міську набережну. Тут затишні кафе і ресторани, численні атракціони і розваги - можна приємно провести час після спекотного дня. Для припізнілих безкінних ("безмашинних") відпочиваючих пропонують свої послуги таксисти (здається, 50 крб. За доставку). Тут же, на міській набережній мій чоловік, завзятий комп'ютерник, побачив вивіску з пропозицією інтернет-послуг. У нього відразу загорілися очі і він було кинувся зануритися в нетрі Інтернету. Але так як у нас був договір: на відпочинку відпочиваємо і від комп'ютерів, то туди ми не пішли принципово. Година доступу в Інтернет, як нам потім сказали, коштував 50 рублів. Сергійко, старший син Варичів невтомно носився від одного атракціону до іншого (10-30 руб.), Спустошуючи батьківський гаманець. У той момент він, напевно, був щасливіший всіх. Сонька тягнула нас в море, красиво освітлене вогнями, намагаючись розкрутити на позачергове купання. А маленький Макс спокійно споглядав вируючу курортне життя, періодично засинаючи в своїй колясці.

На мій подив, Сонюха ніяк не відреагувала на зміну клімату, так само, як і Сергійко з Максом. По приїзді додому - теж. До того ж у моєї діатезних дочки за час перебування на морі пройшли злущуються на ніжках (вдома я ніяк не могла їх повністю вивести) і вона помітно зміцніла. Всім дітям пішло на користь перебування на морському повітрі. Варич стверджують, що після відпочинку на морі Сергійко у них рік не хворіє. Що ж, подивимося як Сонька і Макс ...

Єдиний мінус відпочинку з дітьми (маленькими) - ми мало їздили на екскурсії. Але цей мінус при найближчому розгляді якщо не перетворюється в плюс, то здається не таким вже істотним на тлі інших задоволень, які отримали наші діти, та й ми самі.