Автоподорож по Скандинавії (частина 2).

Частина 1 можна прочитати тут.

01.07.2001.

Вночі пройшов дощ і було свіжо. Увечері, гуляючи по околицях, ми виявили в 300 м від кемпінгу музей природи. Вирішили вранці туди неодмінно сходити. Годині о 11 ми вже в ньому. Вартість квитків на чотирьох 150 - 200 nok (точно не пам'ятаю). Якщо знаєш англійську мову, то можеш отримати цікаву для тебе інформацію за допомогою комп'ютера. На базі сенсорного принципу розставлені в різних місцях екрани розкажуть Вам про походження льодовиків або про тривалості геологічних епох, що говорить голова людини того часу повідає про себе і відповість на різні питання. Але саме пам'ятне враження справив на нас демонструються кожні 30 хв. фільм про норвезьку природі! Фантастичні зйомки з вертольота створюють враження, що ти сам сидиш усередині нього і здійснюєш запаморочливі піруети і польоти над водоспадами, вершинами гір і льодовиками. Рекомендую!

Вийшовши з музею побачили вказівник на якийсь водоспад. Вирішили на нього заскочити. Як потім виявилося, дорога до його вершині проходила по размягшей після дощу дорозі, петляючи вздовж скелі. Зустрічалися ділянки, на яких дві машини не можуть роз'їхатися. Як на зло на одному з поворотів на 180 градусів нам зустрівся німець на bobil - дача на базі автомобіля. Ледве роз'їхалися! Піднявшись нагору, ми сміялися над нашим терміном "заскочити". Дорога туди і назад зайняла 2,5 години, причому спускаючись, ми вирішили піти назустріч наполегливим проханням втомлених сидіти в машині малюків - пробігтися попереду машини. На одній з ділянок біжить вперед, а дивиться назад Ігорешка, заскочив на край дороги, послизнувся і мало не зірвався у прірву (дорога нічим не обгороджена). Це був самий неприємний момент за весь час подорожі.

Незабаром ми досягли Brimnes . Звідти на поромі в Bruravik . Вартість квитка складається з автомобіля з водієм, дорослих пасажирів і дітей. У нашому випадку це склало 76 nok. Відразу після переправи - тунель довжиною 7,5 км! Спочатку я планував рухатися по 7-ой дорозі в напрямку Bergen, але на попередній стоянці мені порекомендували поїхати у Voss, нібито там є відмінний кемпінг. Тому я змінив маршрут і рушив у напрямку Voss по 13-й дорозі. У Voss кемпінг нам не сподобався, єдиним його гідністю був великий басейн з вишкою, але сам кемпінг залишає бажати кращого, та до того ж на березі озера, де розташовувався кемпінг, лютував сильний вітер. Ми прийняли рішення проїхати далі по 13-й в напрямку Framnes , так як на карті там повинні розташовуватися, як мінімум, три кемпінгу, а в напрямку Bergen - жодного. Перший виявився не дуже привабливим, зате наступний розташовувався прямо біля підніжжя водоспаду Tvindefossen . Він так і називається - Tvinde Camping og Hytter. Рішення прийнято одноголосно - зупиняємося тут! Будиночок на 4 ліжка коштує 300 nok, апартаменти - 390 nok. Зняли будиночок. Саме тут я зустрів земляків - цілий автобус туристів з Латвії. Не повірите, але за весь час подорожі по Норвегії (та й по Швеції теж) я не зустрів жодної машини з латвійськими або російськими номерами. Ця зустріч була єдиною. Поговоривши зі старшим групи, я вніс невеликі корективи у маршрут руху, за що я дуже йому вдячний. Вечерком ми з дітьми піднялися на вершину водоспаду - пішки, не поспішаючи, хвилин 30-40 ходьби.

Пробіг за день - 91 км.

02.07.2001.

Сьогодні в планах заїхати в Bergen. Хотілося глянути на це портове містечко, погуляти по центральній його частині, відвідати знаменитий рибний ринок, зайти в музей старого міста. Рухаємося по Е16.На під'їзді до міста платний проїзд, здається 10 nok. До речі, не намагайтеся позбавлятися від металевих монет номіналом 5 і 10 nok. У багатьох місцях вони Вам дуже знадобляться. Проїхали два довгих тунелю і ми на місці. На жаль, напередодні мене десь продуло (може на поромі, тому що дув сильний вітер), і настрою на тривалі прогулянки по древньому місту не було. Програму мінімум ми виконали і виїхали з міста трохи раніше планованого. Повертатися до Voss вирішили по іншій дорозі, щоб не повторюватися. Їдемо по 7-ою в напрямку Granvin . По дорозі проїхали два затишних містечка, розташованих на березі одного з фіордів - Norheimsund і Oystese . Красиві місця! Незабаром за останнім стоянка під назвою Rasteplass. Дуже мальовниче місце з кількома столиками. Є місце для вогнища, а також критий навіс на випадок негоди. Інформація для любителів рибної ловлі: ловити рибу в норвезьких водоймах мають право лише ті, хто придбав ліцензію. Вартість ліцензії на добу (якщо мені не зраджує пам'ять) - 30 nok, а на весь сезон - 300 nok. У проміжку ще були ціни на weekend і, здається, на місяць. Де вона купується не знаю, тому що мене це не цікавило, пам'ятаю лише, що можна було її придбати в кемпінгу Mageli, що під Lillehammer. Так от, на цій стоянці при мені голландці ловили на блешню якихось рибин. Пообідавши, поїхали далі. Доїхавши до Granvin згорнули знову на знайому вже тринадцятий дорогу. Проїхали Voss і рушили в напрямку на Vangsnes . Незабаром за нашим вчорашнім притулком з'явився покажчик Taulen Camping. Час - 20.00. Діти втомилися і просять зупинитися. Ночуємо тут. Ставимо намет. Це задоволення обходиться нам у 90 nok.

Пробіг за день - 310 км.

03.07.2001.

Виїхали, як зазвичай, в 11.00. Рухаємося у напрямку до Vangsnes. Звідти поромом до Hella . Переправа обійшлася в 88 nok. Далі по 55-й на Sogndal . Потім згортаємо на 5-у в напрямку до Byrkjelo . Проїхали два тунелі поспіль по 7 км кожен! Проїзд платний - 145 nok. У Byrkjelo ми розслабилися і проскочили поворот на 60-ую, яка веде до знаменитого льодовика Briksdalsbreen. Проїхали зайвих кілометрів 25 поки не прочухалися. Втіхою опинився потужний водоспад Eidsfossen, що попався нам по дорозі. Повернувшись назад поїхали по 60-й в Olden . Погода - то дощ, то сонце. На під'їзді до містечка дорога звужується і місцями перетворюється в односмуговому з почерговим проїздом по ній. Доводилося ховатися в спеціальних кишенях, пропускаючи зустрічний транспорт. У Olden поворот направо на льодовик.

Через 13 км на березі гірського озера розташований кемпінг Olden Gytri. Місце - супер! Я цей кемпінг ще перед від'їздом собі зазначив, до речі, саме туди я посилав прохання про бронювання місця електронною поштою. У цьому місці був організований перший кемпінг для бажаючих піднятися до льодовика, тому він найбільш красивий. Для дітей відмінна дитячий майданчик - батут, басейн, волейбольний і бадмінтонний майданчик, літаючі тарілки і великий трактор з причепом, який дуже запам'ятався моєму синові. Відпочиваючі в цьому кемпінгу мають право безкоштовно користуватися човнами для прогулянок по гірському озеру. З вікна будиночка (їх всього три) видно інший льодовик. Триярусні газони для встановлення наметів акуратно підстрижені, скрізь квіточки - господарі дуже люб'язні і в усьому відчувається їхня турботлива рука. Рекомендую!

Один будиночок з трьох (найбільший) виявився вільним, і ми з радістю в ньому розташувалися, заплативши за нього 300 nok. На радощах я примудрився залишити у господарів свій гаманець! Чую тільки позаду веселий сміх і якісь крики. Обертаюся, господиня біжить слідом і, посміхаючись, запитує - present? Час - 18.00.

Пробіг за день - 294 км.

04.07.2001.

Ура! З ранку чудова погода - ні хмаринки! Об 11.30 виїжджаємо на льодовик. Через 10 хвилин ми на стоянці - 40 nok. Дорога до льодовика являє собою звивисту стежку, неабияк присмачену кінським гноєм, так як внизу надається платна послуга - підйом до льодовика на кінній возі. Самим запам'ятовується був перехід через бурхливу гірську річку - на мосту вас рясно обдає бризками падаючої в цьому місці води. У спеку це дуже доречна. На сонці іскриться величезна веселка, яку видно навіть на фотознімку. Народ туди йде нескінченним потоком, ще б пак - найбільший у Європі льодовик. По дорозі у вас є можливість за 10 nok розглянути льодовик і прилеглі до нього гори через підзорну трубу. Правда час обмежується 3 хвилинами. При бажанні можна пройтися і по самому льодовику разом з гідом-альпіністом. Необхідне спорядження є на місці. Скільки коштує це задоволення я не впізнавав. Видовище звичайно ж приголомшливе. Рекомендую!

Дорога туди і назад, а також відпочинок і фотографування на льодовику зайняли у нас 3 години. Звідти ми попрямували по 60-й в Hellesylt , щоб на поромі проплисти уздовж двадцятикілометрового фіорду GEIRANGERFJORDEN.Отплитіе 4 або 5 разів на день, але ми потрапили на пором практично без затримки - о 16.00. Дуже мальовничі місця відкриваються на шляху його прямування. За 45 хвилин ми пропливли повз декілька водоспадів, один з них - знаменитий "сім сестер". Подорож по воді обійшлося нам у 175 nok. Рекомендую!

З'їхавши з порома в Geiranger , поверніть направо на панорамний майданчик Dalsnibba. За півгодини ви опинитеся на висоті 1500 м над рівнем моря! В'їзд на майданчик платний - 50 nok. Проїхавши по крутому серпантину ви опинитеся в піднебессі, не вірячи, що якихось півгодини тому знаходились внизу в ледь помітною точці під назвою Geiranger. Під час цих різких підйомів і спусків у мене часто закладало вуха, тому рятувало давно перевірений засіб - льодяники. Повертаючись назад, ми зупинилися на ніч у самому Geirangere - в кемпінгу Vinje Camping. Дуже гарне містечко просто біля водоспаду! Час - 20.30. Поставили намет, заплативши 100 nok. У кемпінгу є місце для вогнища і досить затишно. У містечку універмаг працює до 23.00, що дуже рідко для Норвегії (магазини там закриваються в 17.00) Шум падаючої води дуже заспокійливо подіяв на нас, і ми заснули, ледь торкнувшись подушок.

Пробіг за день - 148 км.

05.07.2001.

Сьогодні в планах заглянути на "стежку тролів" (Trollstigveien). Їдемо по 63-їй до Eidsdal , потім поромом до Linge . Переправа - 76 nok. Кілометрів через 40 панорамне містечко, але, на жаль, була низька хмарність і крім молока нічого не було видно. Те ж саме на Trollstigveien, тому довго там не затримуємося і їдемо далі. Незабаром поворот направо на Dombas . В'їжджаємо в знамениту Romsdalen! Дуже красива спочатку, але незабаром дорога вирівнюється і ми починаємо довжелезний пологий спуск у долину. Вона, звичайно-ж, красива, але після високогір'я вже здається чимось другосортним (про себе сміємося, що зажерлися). У Bjorli заправляти бензином, який в Норвегії ще дорожче, ніж у Швеції - 9,7-9,8 nok/л (1,1 $/л), причому ціна його зростає, чим далі від Швеції . Довго не можемо знайти пристойний кемпінг, і лише через 100 км, за Dombas зупиняємося в симпатичному Ulekleiv Camping. Відмінний будиночок коштує всього 200 nok. Час - 18.00.

Пробіг за день - 194 км.

06.07.2001.

відіспатися і рушили у напрямку до Lillehammer . Кемпінги пішли один за іншим. Річка, уздовж якої ми їхали, розширилася досить пристойно, і ми в'їхали в Gudbrandsdalen. Гори вже не такі круті - все порослі лісом, але все одно дуже гарно. Варто тридцятиградусна спека! Діти стали скаржитися, що ми всі їдемо, та їдемо і ніде не стоїмо довше однієї ночі. Втім, у нас в графіку була запланована дводенна стоянка, тому вирішили знайти гарне місце і кілька днів отдохнуть.Перед від'їздом до Мережі знайшов два кемпінгу поруч з Lillehammer (Lillehammer camping as і Hunderfossen camping), туди і вирішили поїхати. По дорозі проскочили великий кемпінг в красивому місці. Не довго думаючи розвернулися і вирішили заїхати подивитися трохи краще. Назва - Mageli Camping (4 зірочки). Нам він сподобався, особливо дітям, тому що дитячий майданчик була обладнана різними гірками, гойдалками, батутом, а головне - там в загонах бігали кролики, кізоньки і гусак, яких вони із задоволенням годували. Дітей теж було багато і ми не бачили своїх нащадків цілий день. Вони примудрялися на пальцях пояснюватися з місцевими дітлахами. На прокат можна взяти каное (45 nok/годину) або водний велосипед (50 nok/год). Обладнана купальня. Вирішили зупинити тут, і, як потім виявилося, правильно зробили! Розбили намет і два дні відпочинку обійшлися нам у 260 nok. Ціни будиночків - від 275 до 760 nok за добу.

Пробіг за день - 125 км.

Продовження ...

Ігор Ляхов, tory @ balticom. lv.