Автоподорож по Скандинавії (частина 3).

Частина 1 Частина 2

07.07.2001.

О 12.00 вирішили на пару годин з'їздити в Lillehammer. По дорозі заглянув у Hunderfossen camping - він мені не сподобався. Єдиний плюс, що поряд з ним знаходиться family park Hunderfossen - ціле містечко різних атракціонів. Ціна на вхідні квитки для двох дітей і двох дорослих склала в сумі 620 nok. Ми взяли собі цю інформацію на замітку і поїхали далі. Lillehammer camping мені теж не сподобався, по-перше ціни дуже високі, по-друге місце не дуже вдале. Тому рекомендую зупинятися в Mageli camping (36 км від Lillehammer). У самому місті ми пробули кілька годин, купили різних сувенірів і повернулися назад в кемпінг.

Пробіг за день - 92 км.

08.07.2001.

О 10.30 виїхали у напрямку до Hamar. Симпатичне містечко, шкода тільки, що все було закрито - неділя. Потім звернули на двадцять п'ятого до Elverum (там у кемпінгу ціна будиночка 350 nok) і по 20-й на Kongsvinger . За ним поїхали по 2-ій і встали в першому зустрівся кемпінгу - Sigernessjoen camping. Розташований він на березі озера і в 300-х метрах від нього відмінне місце для купання, особливо для дітей, тому що дуже пологий вхід у воду. У 30-ти метрах від берега глибина 1 метр. До того ж, в самому кемпінгу встановлено дитячий водна гірка! От було радості! І ще важлива перевага - це єдиний кемпінг, в якому був безкоштовним душ. Може саме тому тут виявилися найвищими ціни на будиночки - 360 nok. Наметове місце нам обійшлося в 100 nok.

Пробіг за день - 240 км.

09.07.2001.

З ранку діти покаталися з водної гірки, а о 13.00 ми вже були на кордоні.

У Норвегії, купивши товару в одному магазині, що бере участь у програмі Tax Free, на суму понад 308 nok, Ви отримуєте право на повернення при виїзді з країни від 11 до 18,5% від сплаченої суми. Попросіть виписати Вам Tax-Free Shopping Cheque (чек, який дає право на повернення Вам ПДВ) і покажіть Ваш паспорт (якщо попросять). Продавець загорне і запечатає Ваші покупки. Постарайтеся зберегти їх запечатаними до самого кордону. У Morokulien Infocenter (на кордоні з боку Норвегії) Ви можете повернути свої гроші і обміняти валюту, що залишилася, а також витратити її тут же на сувеніри. Час роботи з 18 червня по 19 серпня з 9.00 до 20.00, крім неділі. В інший час року - з 9.00 до 16.00.

О 14.00 ми перетнули кордон, і знову швидкість руху зросла до 120 - 140 км/год. По дорозі ми пригальмовували біля купальні, бо спека стояла нестерпна. О 18.30 приїхали в Vasteras і зупинилися в 500-х метрах від того місця, де по дорозі туди ми вже купалися! Назва - Johannisbergs camping. Він помітно поступався всім попереднім і за чистотою і по затишку. Одна радість - дешево. Заплатили за наметове місце всього 80 sek.

Пробіг за день - 364 км.

10.07.2001.

На заключну частину поїздки - Stockholm, ми залишили 2 дні. О 9.30 виїхали (для нас це рекорд) і в 11.00 були на місці. Допоміг нам випадок. Перед самим в'їздом до Stockholm я зупинився біля якогось торгового центру, щоб купити карту міста. У продажу була лише карта його центральній частині. Я сидів в машині і вивчав маршрут під'їзду до Djurgarden . Тут до мене підходить чоловік з припаркованої поруч автомашини і цікавиться куди прямуємо. Я відповів, що хотілося б під'їхати до морського музею, так як там, зі слів моїх шведських друзів, найдешевша стоянка і ближче всіх до тих музеям, які ми мали намір відвідати. Він люб'язно запропонував нам свою допомогу. Швед відвіз до столичного шпиталю свою знайому, а після цього "на хвості" привіз нас на місце. Так що блукати по незнайомому місту на самому початку нам не довелося. Величезне йому спасибі!

Насамперед ми пішли до музею Vasa. Ледве підійшли до входу, як почався проливний дощ. Музей мені дуже сподобався! Історію про затонулий відразу після спуску на воду кораблі переказувати не буду. Кого цікавить можуть знайти в Рунеті. Вартість квитків для дорослих - 60 sek, для дітей з 7 до 14 років - 30 sek, дітям до 7 років - безкоштовно. Рекомендую!

Наступним музеєм виявився Junibacken. Це дитячий музей - світ героїв казок Астрід Ліндгрен і інших. На спеціальному вагончику ви переміщується з однієї казки в іншу і весь маршрут Вас супроводжують коментарі російською мовою. Потім ігровий зал з розфарбовуванням дитячих фізіономій в різних метеликів тощо. Затьмарило лише одна обставина - дуже довгі черги. Це очікування псує все враження. Ціна квитків склала 290 sek. Сплутаний ми поїхали шукати місце для ночівлі.

На карті Швеції було відмічено 4 кемпінгу, розташованих прямо в межах міста. Але на карті центральній його частині їх не було. Вирішив діяти таким чином - на карті Швеції один з кемпінгів розташовувався неподалік від знаменитого Дроттнінгхолмского палацу, а на карті центральній його частині було вказано напрямок у бік Drottningholm.

Тому вирішили рушити туди. Виїхали з центру без особливих ускладнень, пару раз зустрівся знак, що направляє до кемпінгу, але перед самими мостами у Drottningholm я проскочив поворот направо і кілометрів 10 поїхав у бік. В кінці-кінців до 18.00 ми були на місці - в Angby camping. Весь день лив дощ і хотілося зняти будиночок, але вперше виявилося, що вільних місць немає. Довелося знову ставити намет. Заплатили 140 sek і молили Бога, щоб не було дощу.

Пробіг за день - 159 км.

11.07.2001.

З ранку відмінна погода! Спочатку заїжджаємо в Drottningholm - прекрасний палац і прилеглий до нього парк! Версаль в мініатюрі! Рекомендую!

Потім повертаємося вже знайомою дорогою назад на вчорашнє місце стоянки. Спочатку відвідали Aquaria Vattenmuseum. Ціна квитків - 60 sek для дорослих і 30 sek для дітей. Нам дуже сподобалося - тропічний ліс (не поспішайте проходити цей зал, дочекайтеся тропічної зливи!), Акваріум з акулами, через який можна пролізти за спеціальним тунелем, безліч різних дивовижних рибок і каракатиць! Рекомендую!

Наступним об'єктом нашої уваги опинився Skansen - музей під відкритим небом, який об'єднує в собі етнографічний музей, зоопарк та дитячі атракціони. Ціна квитків для дорослих-60 sek, для дітей від 5 до 14 років - 30 sek, дітям до 5 років - вхід безкоштовний. Дуже сподобалося! Ми провели в ньому близько 4 годин - швидше не вийде, дуже вже він великий. Рекомендую!

Всі перераховані вище музеї знаходяться поруч у радіусі 500 м, так що шукати їх не доведеться. Наостанок відвідали Gamla Stan - старе місто. Паркуючи атомашіну у торгового комплексу Gallerian, ми ледве не влетіли на 700 sek - поставили її ближче 10 м від пішохідного переходу. Нам вчасно підказав місцевий водій про порушення, так як в наш бік вже прямував parking controller. У старому місті є пункт обміну валюти і маса різних сувенірних магазинчиків, в яких російська мова зустрічається чаші інших. Саме місто гарний, але Стара Рига мені подобається більше.

О 19.00 сіли в машину і пішов дощ. Штурман відпрацював свою частину на відмінно, і ми без проблем вибралися на Е18 в напрямку на Kapellskar.

По дорозі з нами відбулася просто містична історія. У нас з дружиною склалося враження, що щось супроводжує вдалому перебігу нашої подорожі, починаючи з підготовки і закінчуючи погодою. Ми сиділи і якраз обговорювали цю тему. Я так і задав питання в простір прямим текстом: "Цікаво, як це можна назвати?" В цьому є момент нас обганяє якийсь автомобіль, у якого замість номерного знака напис - Heaven . Я спочатку не надав значення цій обставині, але за мить у мене наче прозріння - так це ж відповідь на поставлене мною запитання! По спині побігли мурашки ... Ми довго їхали в повному мовчанні, і лише під'їжджаючи до кемпінгу знову повернули дар мови.

У 20.15 були в кемпінгу біля самого порома - Kapellskars camping. Вільних будиночків не було, тому знову виручила намет. Переночували, заплативши 70 sek.

Пробіг за день - 118 км.

12. - 13.07.2001.

О 8.00 ми на поромі, а о 9.15 відпливли до рідних берегів. Погода стояла чудова і дуже мальовничі кам'янисті острівці довго проводжали нас до відкритого моря.Туда ми пливли вночі, тому шлях видався швидким, а от назад пливемо вдень, і шлях здається неймовірно довгим. До того ж мене стало мутити від невеликої качки, так що дуже придалася каюта - лежачи легше переносити нудоту. О 19.00 пором прибув в Paldiski, а через годину ми вже пройшли паспортний контроль (процедура може затягнутися на кілька годин, так що на пором намагайтеся заїхати першими, щоб не нудитися в черзі при виїзді) і мчали по естонським дорогах - за якістю залишають бажати кращого . Естонський прикол - це вирізаний з фанери в натуральну величину контур поліцейської машини, розташований уздовж траси. Мимоволі скидаєш швидкість перед таким собі опудалом.

Нарешті, рідна Латвія! Переводимо годинник, виходить рівно опівночі. Через дві години відкриваємо двері своєї квартири і всі - подорож закінчено ...

Пробіг за день - 335 км.

Зразкова витрата фінансів:

• візи, страховки, "зелена карта" - 150 $;
  • пором Paldiski - Kapellskar і назад - 280 $;
  • бензин - 150 $;
  • провіант - 50 $;
  • платні ділянки доріг, поромні переправи - 70 $;
  • кемпінги - 240 $;
  • розваги і магазини - 560 $.