Травневі канікули, проведені в Нормандії з 04 ??травня по 11 травня 2002 року.

Передмова

Як і більшість батьків, ми полегшено зітхнули, коли наша дитина переступив поріг свого 2,5-річчя. Тепер можна планувати відпочинок для всього нашого сімейства. Спочатку ми задалися метою провести тижневу відпустку де-небудь в тихому містечку, біля моря, на свіжому повітрі і необмеженої просторової свободою. Ідея про централізований відпочинок в курортних містах у розпал сезону відпала, тому що гуляти ввечері, відвідувати кафе і ресторани, їздити на екскурсії, бути залежними від сніданків і обідів - все це здавалося нам позбавленням малюка спокійного відпочинку.

Питанням, як і де краще всього провести відпочинок з дитиною, ми задалися ще в січні. І правильно зробили. Колеги по роботі рекомендували відпочинок у Франції і порадили почати пошук як можна раніше.

Ми звернулися до сайту - "Gоtes de France". Після довгих обговорень ми зупинилися на провінції Seine-Maritime - і до моря ближче і їхати не так далеко (ми живемо в Бельгії). З численних брошур, висланих на наше прохання, а також з інформації, отриманої з Інтернету, ми вибрали собі кілька варіантів. На наступний день послали заявки на бронювання, але виявилося, що з 5 підібраних варіантів вільний на зазначене нами час (початок травня) залишався тільки один (було початок лютого !!!), його-то ми і взяли. Відразу ж заплатили 25%-ву передоплату, решту вартості оренди будинку заплатили за місяць до початку нашого відпочинку.

Три місяці пролетіли непомітно, і ось настав час збиратися в подорож.

Відпочинок

У суботу (04 травня) о 10-00 ми почали свою подорож. Зануривши в бездонний багажник наші припаси, велосипед, м'ячик, інші Катині приналежності, включаючи навіть горщик, лише через кілька секунд після захлопування дверей, ми згадали, що забули шорти та плавки, але вирішили не повертатися і покластися на "авось". Озброївшись картами, я зайняла місце штурмана, щоб вказувати і контролювати шлях, а також бути правою рукою Діми. Катенька, в передчутті чогось новенького, влаштувалася в своєму кріслі в компанії всіх 4-х телетобісов. Погода цього дня була вітряна, трохи хмарно, якраз те, що треба для 500 кілометрового марш-кидка.

Ми проїхали по ще незвіданою нам південного частини Бельгії, перетнули безмовну і майже занедбану кордон Бельгія-Франція. Що було нове для мене, я не кажу про Діму, тому що він вже кілька разів робив автомобільний шлях до Парижа у зв'язку з відрядженнями, тому його мало чим здивуєш, так ось, що я дізналася: великі магістральні дороги у Франції - платні! При в'їзді на таку дорогу отримуєш квиток, а при з'їзді з неї ти повинен заплатити, ціни не дуже дорогі, наприклад за 17 км дороги ми заплатили близько 1,20 євро.

В дорозі ми зробили одну зупинку, розім'яли ноги, перекусили і вирушили далі. Чим ближче ми під'їжджали до Нормандії, тим частіше билися наші серця у передчутті нового і незвіданого. Вразили нас величезні поля, засіяні різними культурами, жодного занедбаного клаптика землі, все використовується, обробляється, скрізь відчувається рука "господаря". Особливо сподобалися "золоті" поля, з так нами і неугаданнимі рослинами (Діма зробив припущення, що це "ганаша":)). Можу тільки здогадуватися, що Каті під кінець вже порядком набридли мої час від часу захоплені вигуки "Катрусю, дивися, корівки!". Вже потім сама Катя відповідала мені "Ні, мамо, корівки сплять" або, навпаки, раптово закликала мене солодким голосом, змушуючи відриватися від карти "Дивись, мама, корівки!"

Нарешті, ми приїхали в маленьку сільце Auzouville-Sur Saan (згідно зі статистичними даними на 2001 рік - населення становило 156 осіб, 80 будинків), в якій ми повинні були провести багатообіцяючу тиждень канікул. Нашим головним орієнтиром була церква, де ми повинні були припаркувати машину, і будиночок знаходився за адресою "Церковна площа". На наш подив, площа була заповнена людьми - сільська весілля! Ми залишили машину в іншому місці і пішки пройтися пройшли до нашого будиночка.

На перший погляд, будиночок здався нам ну дуже старим, ми навіть трохи засумували, звичайно, ми бачили його фото і були готові, що він старий, але щоб настільки!

Та це було і не дивно, як потім ми виявили на камінній заслінці вказано рік - 1639! З внутрішньої сторони дворика будинок виглядав зовсім по-іншому (див. фото внизу). Тоді ми припустили, що від 1639 залишилася лише дбайливого зберігається століттями тонка передня стіна, а інше було реставровано. Чорно-білі фотографії будинку, що висять на стіні, підтвердили наше припущення. Фасад будинку залишався одним і тим же в різні роки.

Біля будинку нас зустріла мадам Лекс, яка виступала в якості довіреної особи господарів будинку - англійців. Показавши нам будинок, коротко пояснивши, що і де знайти, а також прихопивши заставу в розмірі 305 евриков, мадам Лекс віддалилася, і наступного разу нам насилу вдалося знайти її тільки в день від'їзду, настільки вона не хотіла нас турбувати.: Завдяки Дімин знань французької мови, ми отримали цінну інформацію з вуст все тієї ж неповторною мадам Лекс. Коли Діма легко висловлювався з нею, і вона відповідала йому так само невимушено, як би вона розмовляла з булочником, наприклад, я була горда за свого чоловіка і подумки хитала головою "Так, ось вони, проведені вечори наодинці з підручником, тепер пожинаємо плоди, але ж я несправедливо бурчала на нього часом! :)"

Отже, наш дім! Ні, краще називати його будиночок, він маленький - всього 61 квадратний метр площі, а й на них вмістилося все, що потрібно для цивілізованого відпочинку людини, з одного боку, втомленого від міської суєти, але з іншого - все ж не надто палаючого бажанням зануритися у звичний за російськими мірками сільський побут, з "зручностями у дворі" і миттям посуду в тазику. Там було все: пральна, сушильна, посудомийна машини, мікрохвильова піч, холодильник, ТВ, пилососи, шашличниця, вся дрібна побутова техніка, включаючи міксери, тостери тощо

На першому поверсі була маленька кухонька, відгороджена від житлової кімнати стійкою бару з шістьма високими дерев'яними табуретами. Ми з Дімою трохи дуріли зображуючи "сцени з життя бару" - знайомства в барі, бармена, нескінченно протирають до дірок келихи для вина і розмовляє з відвідувачами, виконуючи частину своєї роботи.

Їдальня дерев'яна, з плетеними стільцями, з підвішеною люстрою з дерев'яного колеса, все оброблено під сільський стиль, миленько і затишно! М'який диван, два пуфики, набиті соломою, журнальний столик.

На першому ж поверсі - ванна кімната з душовою кабіною, туалет.

На другому поверсі дві спальні кімнати - одна з 2-х спальним ліжком і одна кімната з двома односпальними ліжками. Катя, звичайно ж, облюбувала собі односпальну доросле ліжко, хоча маленька ліжечко, так само як і дитячий стілець, і горщик, була передбачена в будинку. Каті так полюбилася її кімната, особливо дерев'яні підлоги, поскрипує при кожному навіть дуже обережному кроці, що вона сама просилася після обіду спати! І під цим приводом лазила по і під ліжками, бігала по кімнаті, то зашвирівая, то відшукуючи своїх закатованих телетобісов.

У дворі стояли пластикові стіл і стільці, були гойдалки для всієї родини, на яких ми любили погойдуватися і вести неспішні бесіди, пісочниця, дитячі гойдалки, а головне велика галявина, з зеленою травою і дрібними ромашками.

Ми насолоджувалися повітрям, щебетанням птахів і байдикуванням !!!

Погода була не то щоб холодної, трохи вітряної, загалом, про те, що ми забули плавки та купальники, ми згадували, швидше, зі сміхом, ніж з жалем.

Знайомство з морем. Залишивши речі вдома, ми заспішили до моря. Дорога займає приблизно хвилин двадцять на машині з середньою швидкістю 70-90 км на годину. Затамувавши подих, ми під'їхали до морського пляжу. На узбережжі дув сильний вітер, нас зустріло штормове море! Це навіть не Північне море, це знаменитий протоку Ла-Манш, що відокремлює Британські острови від континенту, але для простоти будемо називати його морем. Отже, море було суворе, грізне, бездонне, якесь могутнє, так і що загрожує поглинути тебе своїми хвилями. Ми бачили і Чорне море в штормову погоду, але Північне море здається більш могутнім і суворим.

На набережній рибалки продавали крабів, камбалу, маленькі акули. Але ринок ми застали лише рази два за весь час нашого перебування.

На наступний день, в неділю, 5 травню 2002 ми проїхали вгору по узбережжю до міста Dieppe - найбільшого в нашому районі міста-курорту. Нам він дуже сподобався своєю набережній, а також портом, де стояли біля причалу яхти, маленькі суденця.

У вівторок ми вирішили не витрачати час і з ранку раніше відправилися в маленьку подорож вниз по нормандському узбережжю (дивись карту) . Ми зупинялися ненадовго в різних містечках на узбережжі, сиділи на пляжах і милувалися морем. День був просто чудовий! Сонце гріло, і ми шкодували, що не взяли плавки-купальники! :

Але найбільше нам сподобалося містечко Etretаt. Просто райський куточок і краса невимовна! Діма піднімався на гору і оглядав околиці з висоти, поки я чатувала Катю, бавляться з французькими дітьми метанням каменів у відерце з морською водою.

Наступним пунктом нашої подорожі був знаменитий Le Havre (Гавр), другий за величиною морський порт Франції після Марселя. Після Гавра ми проїхали через гирло Сени по "нормандському мосту" - величезному сучасному спорудження, тільки проїзд по цьому мосту коштує 5 євро.

Втомлені, але задоволені ми повернулися вже пізно ввечері додому, щасливі тим, що подивилися майже всі Нормандське узбережжя, а для нас, що мають маленького і не відрізняється бездоганним поведінкою дитини, це вже велике досягнення!

В інші дні ми їздили на місцевий пляж, ще один раз у Дьєпп. Іноді нам щастило з погодою, море було спокійним і ми гуляли стільки, скільки нам дозволяла Катя. Треба відзначити, що у всіх містах, на всіх пляжах є дитячі майданчики, де теж добре можна провести час із дитиною.

У середу 8 травня - День Перемоги! У церкви стоїть пам'ятник синам нашої села, загиблим в роки Першої та другої світових воєн (1914-1919 і 1940 -1945 роки). Близько полудня біля пам'ятника зібралися жителі, ветерани з прапорами, поклали квіти, постояли хвилину мовчання. Все, як належить. Як не дивно, ввечері репортажам з святкування Дня Перемоги було приділено нітрохи не більше часу, ніж іншим темам ...

У п'ятницю 10 травня нашої малій виповнилося 3 роки! Ми відсвяткували її день народження, і Катя отримала в подарунок складаний ляльковий будиночок з сімейкою Фішерів, чому була дуже рада, і ми були задоволені, що потрапили в тему з подарунком, потім догодити нашої Каті дуже складно з огляду на її різноманітних і бистросменяющіхся переваг.

Ех, добре відпочивати! Катя насолоджувалася свободою, вивчала природу, навчилася боятися бджолу (:!), допомагала комашко перебратися скоріше з одного боку саду на іншу, і неважливо, що до кінця подібного "перельоту" бідолаха не дораховуються пари ніжок або голови. На пляжі Катя любила виколупувати різні камені. Вимірювати глибину моря гумовими чобітьми, просто плескати долонями по воді, її курточка до кінця відпочинку могла конкурувати з просоленої одягом сьогодення, бувалого "морського вовка".

Для нас це був колосальний заряд енергією, відпочинок від "скаженого "робочого ритму, тут ми розслаблялися. Вранці Діма приносив свіже круасани від булочника, що всього в 5 кроків від нашого будинку, а вечори ми проводили за келихом французького вина, смакуючи, незвичайний, але тільки на перший укус, смак нормандського сиру. Основні продукти ми привезли з собою, але при необхідності все можна знайти у нашого доброго господаря "магазинчика на розі" Жан-П'єра.

Так пролетіли непомітно сім днів нашого відпочинку, і прийшов час збиратися додому. Чесно зізнаюся, мені їхати дуже не хотілося, так полюбився мені цей будиночок, повітря, чудова природа і море. Шкода, що помочити вдалося нам тільки руки, що ж поробиш, адже ще з самого початку ми забули плавки будинку !!!

На наступний рік обов'язково повернемося до Нормандії, влітку, щоб все-таки здійснити свою мрію і скупатися у водах Ла-Маншу!

Ну а поки: Merci, normandia, au revoir !!!

Короткий висновок

Вартість будиночка на 4-х чоловік за тиждень в середній сезон - 300 євро. Можна також зняти будиночки на більшу кількість людей (навіть на 14-16 чоловік).

Вартість оренди залежить і від віддаленості від моря. Наш будинок знаходився в 19 км від пляжу;

Всього за цей тиждень ми проїхали 1500 км (1000 км дорога туди-назад; 500 км - дорога на пляж і подорож по узбережжю).

Потаніна Олена, elena.potanina @ mail.ru.