Усьва.

середа, 2240

Ми в поїзді Перм 2 - Соликамск. Позаду всі суперечки, поїздки за снарягою ночами, збирання в дорогу.

Мені подобається їхати в поїзді, відчуття поза часом - вже не вчора, ще не сьогодні. Час завмирає, і всі проблеми залишаються у вчорашньому дні ...

Сашині однокласники Діма і Костя сидять в сусідньому купе, а ми вчотирьох - Саша, Женя, Сергійко і я - сидимо на бічній полиці, п'ємо пиво і згадуємо спільних друзів, спільні походи ...

четвер, 1921 00

Стоянка у "Стовпів". Збираємося вечеряти.

Приїхали в Усьву десь о четвертій годині ранку, дійшли до галявини, недалеко від станції (правда, вночі здавалося, що кінця-краю дороги не буде), поставили табір. Дорога була неважливою: брудно, темно, періодично хтось падав, на плечах - важкі рюкзаки, в руках - не менш важкі і незручні речі. Щоразу приїжджаючи сюди, згадую про цю дорогу, погану навіть при світлі дня, а їдучи, забуваю. Залишаються спогади про камені, громоздящихся по берегах річки, дзвінкої тиші і красі осіннього чи літнього лісу, почуття спокою й умиротворення, захищеності та миру в душі ...

Поставили на галявині 2 намети - в одній спали Костя з Дімою, в іншій Серьога й дівчата. Дівчата довго не могли заснути, зітхали і ахали - не давала спокою гола спина Серьоги. "Хочеться доторкнутися голого чоловіка. Не можу зрозуміти я, в чому ж тут причина - чи то не доспати, чи то не доїла ..." - Декламувала Саша.

Вранці нас розбудив чийсь голос: "Гей, відпочиваючі, підйом!"

Сергійко невдоволено поцікавився з намету: "Якісь проблеми?" У відповідь почули досить неприємне: "Це у вас проблеми будуть!"

Сергій виліз із намету, зовні почувся розмова про те, де можна ставити намети, про ненормальних туристах, які ставлять їх у газопроводу і т.д. і т.п.

Незабаром з намету здалася сонна Саша, потім я і Женя. Грізні голоси належали, в общем-то, не дуже страшним чоловікам, які, побачивши стільки симпатичних дівчат, вкрай розмерзлися. Навіть запропонували приготувати сніданок на їх плиті (газовой!).

У вагончику мене дуже швидко усунув від плити кухар газівників Вася. Він так захопився, що прогавив пельмені для своїх. Каша вийшла смачною, а ось газівникам довелося їсти розвариться пельмені. Ледве відрадили від горілки, я з полегшенням покинула вагончик, несучи тарілку з пельменями, яку мене все-таки змусили взяти. Хлопцям сподобалися обидва блюда Васі-кухаря.

Газовики, видно скучивши по спілкуванню, розважалися, як могли - гондолу нам накачали, дівчат від комарів аерозолем Побризкали, салат на обід допомагали робити.

Кати побудували до 16 години. Гордо взялися за весла і пропливли до "Стовпів" ... цілу годину. По дорозі виявили на лівому березі струмок невеликий і печерку, було цікаво, але не було підходящої спорядження, щоб туди залізти.

Влаштували стоянку. Я прогулялася вздовж берега до струмка у Пальця. Женя з Сергієм ходили на оглядову екскурсію.

Увечері пішов дощ.

... Вранці, десь о 6 годині, прийшли дівчата: Ліза, Настя і Женя Романова, потяг запізнився , Серьога з донькою не приїхали. Так що нас 9 чоловік.

п'ятниця, 2215

Сиджу на березі, колом літають голодні і озвірілі комарі і мошки, таке враження, що до цього вони тижнів зо два не їли!

Сергійко обурюється, що ми другий день тягаємо (ще з поїзда) шкурки від риби в кульку.

Весь день пливли, правда, день почався десь у 11 годин, а виплили о першій годині. Годині о 16-ть пристали до берега і пообідали. Настена у нас, виявляється, любить готувати (вірніше - поїсти) - тому з нас зняли цю для мене не дуже приємний обов'язок.

Поки дівчата готували, ми з Женею, Сергієм і Дімою сходили на камінь "Козел" . Зверху вид - дух захоплює!

Я стала міркувати, як же сусідні камені називаються: цапина стежка, цапина гряда ... У цей момент Женя Романова поцікавилася: "А як камені поруч називаються?" Ліза, чуючи мої міркування, розсміялася: "Цапина гряда!"

Нарешті побачила "ледопада", вірніше те місце, куди наші їздять взимку.

Увечері сиділи біля багаття, дівчата пили горілку і співали пісні. Очманівши від комарів, навіть пограли в рухливі ігри.

Хлопчики відмовилися брати участь (чи то комарі їли менше, чи то тому що не пили).

суботу

Вранці встали в 920 під Сережін: "Дівчата, підйом! " Як в армії. Мені сон такий снився ... а тут підняли, кава не принесли, кошмар! Настрій кілька виправилося після сніданку і довгоочікуваною гуртки кави. На ранок нас стали дошкуляти бджоли, озвірілі за ніч не менше комарів. Снідали - хто на березі, хто біля багаття - кожен, як міг, рятувався від бджіл. Досить кумедно було спостерігати, як хто-небудь, стоячи на березі, лається з низкою літаючим комахою

Зі стоянки вийшли в 1140. Наш кат, як зазвичай, йшов другим, але нас це мало хвилювало. Співали пісні, розмовляли періодично "знімали стрес" - набирали побільше повітря і дружно кричали хто на що здатний (навіть спокійний і досить розсудливий Діма піддався загальному легковажності).

У Мис приїхали в 1330. Сходили з дівчатами в магазин, купили хліб свіжий, гарячий і сільського молока. У 1430 попливли далі. Обід на катах всім сподобався. Усьва досить дрібна річка, прогрівається швидко, тому більшу частину шляху ми купалися, зовсім забувши, що треба гребти.

У Бобрівка зайшли в 1920. На загальній раді вирішили плисти далі, до Чусового. Перспектива не встигнути до понеділка на роботу мене дуже підстьобувала, тому гребла сама і підганяла хлопців, хоча на нашому кате це робити, в общем-то, і не треба було. У 2200 стали на стоянку. Всі втомилися, тому лягли досить рано. Перед сном зробила дівчатам масаж, як сказав Костя: "Коли роблять масаж - боляче, зате потім стає приємно", дівчата "муркотів" від задоволення.

Під ранок замерзла небагато. У 620 наш намет розбудив Діма. Потім, видно, щоб нас трохи підбадьорити, поцікавився: "Де у вас каву, тут небагато води залишилося". Я видала йому банку кави і задрімала. Через кілька хвилин до нас у намет протягнули 2 кухлі кави ...

Ранкове настрій, як правило, зберігається на весь день. Ранкова кава в намет, схід сонця, запах трави, відчуття тепла і затишку залишають на твоїх губах легку посмішку, яка висвітлює весь твій день ...

На цей раз ми пливли на двійці з Женею Л., Костею і Дімою. Костя всю дорогу співав - голос сильний і гарний, заслухаєшся! "Гарем" на четвірці (чотири дівчини гребуть, посередині, як султан, сидить Серьога - командує), видовище - закачаєшся. Їх кат трохи заносило вправо, тому пересувалися зигзагом ...

Наш кат досить швидко обігнав четвірку і зник з очей. На 6-й км вийшли в 1200. Винесли на берег речі, розібрали і поклали сушити кат ...

У 1235 припливли інші. Дівчата ледве сповзли з ката, хором кричали, що Серьога садист, нелюд, змушував їх гребти! Серьога не менш імпульсивно заявив, що його дістали: "Все, я з ними більше не попливу, то пописати, то покурити!"

Дівчата ледве виповзли на берег і тут же впали на траву. Через деякий час Саша знайшла в собі сили простогнав: "реанімує мене ..." Ліза пішла робити їй масаж. Настя просто заснула.

Пообідали і стали збирати речі, електричка повинна була підійти десь після 15 годин. Майже всі вже пішли на станцію, залишилися ми з Женею Л. і хлопчаки. Чуємо гудок, Женя: "Це електричка?!" Серьога, спокійно збираючи рюкзак, обернувся: "Електричка". Електричка проїхала повз ... Після неї на насип вийшла Женя Романова, з веслами, рюкзаком і здивовано дивилася на нас, на обличчі читалося: "Електричка? Наша? .." Ми всі дружно покотилися від сміху, чітко розуміючи, що бігти марно, ми не встигаємо.

Зараз сидимо, чекаємо наступну, в 1700, з Чусового до Пермі електричка йде в 1840, так що встигаємо.

Дівчата допивають залишилася горілку, хлопчики агітують за тверезий спосіб життя (Костя запропонував тост: "За тверезість !").

... В електричці грали в" данеткі ", було цікаво і весело.

Кінець шляху, Перм-2, ми вдома. Трохи сумно від того, що все закінчилося, відпустку підійшов до кінця і завтра на роботу. Але залишаються спогади і надія, знову надіти на плечі рюкзак, і відправитися на зустріч новим дорогам ...

Хлопці, спасибі вам за чудово проведений час. Без вас всіх сплав був би не таким цікавим!