Поїздка в Копенгаген через Швецію або як ми святкували другу річницю весілля.

Передісторія

Самі того не підозрюючи, ми вибрали для весілля дуже вдале число. Мені, звичайно, воно відразу сподобалося - день літнього сонцестояння, білі ночі, найдовший у році день. Але крім усього іншого, виявилося, що у Фінляндії (де ми зараз живемо) цей день - один з головних свят року - Juhannus або приблизно те ж саме, що й день Івана Купала в Росії, Ліго в Латвії та інші аналогічні свята в інших країнах . А добре це тим, що кожного разу ми отримуємо ще один вихідний до річниці. Ось і в цьому році у нас було вільних цілих три дні - 21, 22 і 23 червня. Якщо чесно, спочатку ми нікуди їхати не збиралися. Після весняних поїздок у Париж і Лапландію в сімейному бюджеті утворилася помітна така діра, до того ж ми хотіли все-таки влітку з'їздити на море. Несподівано в рекламній газетці я побачила оголошення про знижки на квитки на пором Турку-Стокгольм і смутно подумала, що добре б з'їздити саме у річницю дні, погуляти по Стокгольму. Ми там вже були, але місто нам дуже сподобався, так що другий раз (а для мене - вже третій) з'їздити туди було б все одно непогано. І тоді я згадала про друзів, які живуть у Швеції.

Напевно, всім відому приказку "світ тісний" давно пора переробити в "Інтернет тісний". Вже кілька разів у мене виходило випадково знайомитися в Мережі з людьми, з якими я була знайома, або жила поруч, або могла перетинатися якимось чином у реальному житті. Так вийшло і з Анею та її чоловіком Андрієм, які живуть і навчаються в Швеції, в місті Лунде. Познайомившись (здається, Аня знайшла мою сторінку і написала мені в минулому році), ми дізнавалися один про одного все більше спільних деталей - що і ми, і вони з Пітера, що Аня з батьками жила в одному районі зі мною, що вона з чоловіком вчилася на фізфаку СПбДУ (а ми з чоловіком на факультеті Прикладної математики і розташовані ці факультети в сусідніх будинках, більше того, при фізфаку була моя школа, і я проводила там досить багато часу), що ми жили в сусідніх гуртожитках Петербурзького Університету, і вже напевно ходили на одні й ті ж студентські заходи типу Тижнів Факультету і вечорів пісні, що проводилися в нашому ПУНК (Петергофськом Навчально-Науковому Комплексі). Потім, вже познайомившись реально, Сашко сказав, що візуально пам'ятає наших нових знайомих в обличчя - бачив їх в Університеті. І при всьому при цьому, щоб познайомитися, нам потрібно було виїхати до Фінляндії, а Ані з Андрієм до Швеції:) Забавно ...

Так от, живуть наші знайомі в шведському місті Лунд, який розташований майже на самому південно-західному узбережжі Швеції, звідки до Данії - рукою подати. Дорога з Лунда в Копенгаген займає менше години на потяг та Аня часто мені розповідала про Копенгаген, де вони бували багато разів. І так само багато раз хлопці кликали нас в гості, познайомитись з ними вживу і від них махнути в Копенгаген. Незрозуміла думка про поїздку на день до Стокгольма, промайнула в моїй голові, зі страшною силою почала набувати грандіозні масштаби - поїхати до Стокгольма, зі Стокгольма в Лунд, звідти - до Копенгагена. Виходило, що трьох вільних днів має вистачити. Думка подобалася мені все більше:) Я почала вмовляти чоловіка і дізнаватися, що скільки коштує.

Підготовка

Проблема була в тому, що грошей було мало. Причому дуже. Але поїхати хотілося все більше і більше, невідомий Копенгаген клином засів в моїй голові і мені дуже хотілося його побачити. Судячи по рекламному оголошенню, квитки на пором повинні були бути недорогими, я написала Ані й српосіла, скільки коштують квитки до Лунда. Виявилося, однак, що квитки на потяги в Швеції сильно дорожче, ніж у Фінляндії, а студентські продаються тільки студентам шведських ВНЗ, а наші ISIC'і не діють. Але можна купити так звані молодіжні квитки для молоді до 26 років, які купуються заздалегідь і яких обмежена кількість. Націлившись на такі квитки, я пішла дізнаватися точніше про ціни на пором. Там, однак, мені сказали, що в газетці були написані ціни (ті, які зі знижками) на проїзд ("перепливши"?) На поромі в будній день, днем ??і без каюти. Ми ж вдень їхати не могли через те, що чоловік працював, та й до Стокгольма припливати ввечері нам сенсу не було - ночувати все одно ні в кого, а за готель платити не по кишені, так що нам потрібні нічні квитки і каюта. А це виходило вже дорожче, причому значно. Ми подумали і вирішили, що цього разу поїхати напевно не зможемо, може здійснимо це восени, в мій день народження, а поки - ні. Засмутилася і написала про це Ані. Вона теж засмутилася, тому що на наш приїзд вже налаштувалася. Здавалося, на цьому все і закінчиться. Проте, через пару днів Аня написала, що забронювала нам молодіжні квитки на потяг "про всяк випадок". Справа в тому, що квитки такі закінчуються задовго до дати, тому купувати або бронювати їх потрібно заздалегідь, що вона і зробила - щоб ми могли ще подумати. Викуповувати квитки найпізніше можна було через 5 днів. Я знову завелася:) Знову стала прикидати, підраховувати, думати, умовляти чоловіка, будувати економічні плани, згадувати про заначці в сотню баксів і т.д. і т.п. Тобто "Остапа понесло". Врешті-решт, ми вирішили-таки витратити все, що є, але в Копенгаген все-таки з'їздити. І купили квитки:)

Стокгольм

Їхали ми 20-го червня ввечері, тому що П'ятниця двадцять перший був вихідний. У ті дні у нас стояла божевільна спека, градусів до 30-ти, ні натяку на дощ. Тож поїхали ми, одягнені відповідно, і, як виявилося згодом, помилилися. Спливали ми з Турку, тому що від Тампере їхати що до Турку, що до Гельсінкі, за часом однаково, а квиток від Турку дешевше, та й часу в Стокгольмі виходить більше. Погода була чудний, ночі - білими, відпливаючи, ми стояли на верхній відкритій палубі і дивилися, як величезна махіна порома акуратненько вписується між острівцями. Навколо плавали яхти, човни, катери, з берегів навіть іноді махали люди - видовище було красиве.

Вранці (пором приходить до Стокгольма о 6.30 ранку за місцевим часом) ми зійшли на шведську землю і були дуже здивовані сірим свинцевим небом і зливою. Таке зовсім не входило в наші плани. Парасольки, звичайно, були, але кому хочеться гуляти по місту в дощ: (А часу у нас було до 4 вечора. Посидівши деякий час на терміналі, попивши кави і розіславши всім смс-ки: "Ура, а ми в Стокгольмі", ми дочекалися, коли дощ трохи зменшився і пішли на залізничний вокзал.

Минулого разу, коли ми були в Стокгольмі, ми купували Stockholm kortet - картка, яка дає безкоштовний проїзд на всьому міському транспорті, безкоштовний вхід в дуже багато музеї і т.п. Тоді вона виявилася для нас дуже вигідною, але зараз купувати її не мало сенсу, а оскільки у нас було завдання витрачати якомога менше грошей, ми всюди ходили пішки. І треба сказати, що минулого разу, коли ми їздили з кінця в кінець на автобусах або метро, ??мені Стокгольм видався дуже великим, у цей же раз, коли ми всюди ходили пішки, виявилося, що відстані не такі вже й великі.

Аня викупила наші квитки в Лунді і прислала нам секретний код, за яким можна було забрати квитки на вокзалі в Стокгольмі. Виявилося дуже зручно:) Отримавши квитки, ми стали роздумувати, куди податися. Минулого разу ми побували в дуже багатьох музеях і подивилися багато визначних пам'яток, так що цього разу у нас було тільки одне конкретне бажання - сходити в музей Астрід Ліндгрен (Junibaken), куди ми не встигли минулого разу. Туди ми і відправилися по пустельних і вологим ранковим вулицях Стокгольма. Йшов дощ, було досить прохолодно, але місто навколо, хоч і сіренький і мокрий, був дуже гарний, набережні, яхти, чайки ...

У музеї Астрід Ліндгрен всіх садять у вагончик, який їде по залу, іноді піднімається вгору. У вагончику - динамік і звучить звуковий супровід, можна попросити навіть російською мовою. Вагончики везуть повз композицій до казок Ліндгрен - і Еміль з Леннеберги, і Пеппі Довгапанчоха, і будиночок Карлсона був, і багато інших. Дуже забавні, тільки як завжди за законом підлості саме в цей момент у фотоапараті скінчилася плівка і я сфотографувала тільки Еміля, який підняв на флагштоку сестру Іду. Після цього ми потрапили до зали, де побудований двоповерховий будиночок Пеппі Довгапанчоха, у який можна заходити, лазити на другий поверх, дивитися на накидані всюди речі, розвішані по стінках картинки і т.п. Симпатичне споруда:) Крім того, з'явилися артисти в смішних костюмах, стали збирати діточок, і одна з них, "стара бабуся", читала їм якусь казку. По-шведськи, звичайно, ми не зрозуміли нічого. Але придумано все було здорово. Крім цього там є кафешка в національному стилі, з національною випічкою, старовинної посудом - чайниками, чашками, тацями.

Дуже затишно. Ну, і, звичайно, магазин сувенірів і книжок Астрід Ліндгрен.

Час, що залишився в Стокгольмі ми просто гуляли, забредая іноді в невідомі містечка. Вже на шляху до вокзалу, в центрі ми несподівано виявили дуже цікаву виставку фотографій на вулиці - зняті з повітря різні цікаві об'єкти - незвичайної форми озера, поля, ліси, або багато однакових або симетричних деталей - рибний ринок з купами риби, нудистський пляж, щільно покладений тілами, прання білизни десь в Африці - багато жінок, кошиків з білизною, або фабрика килимів - і великий простір, встелене килимами, або осінній ліс, була і фотографія покинутого міста поблизу Чорнобиля. Фотографій було дуже багато, з різних точок земної кулі, з різними, часом дуже несподіваними об'єктами. Деякі я навіть перезняв своїм фотоапаратом:)

Лунд

Від Стокгольма до Лунда трохи більше 600 км, але поїзди ходять швидкісні, так що це відстань ми проїхали всього за 4 з невеликим години. Поїзд мчав дуже поспішав, часом навіть вуха закладало. Досить комфортабельний, але, загалом, мало чим відрізняється від фінських поїздів.

У Лунді на вокзалі нас зустріли Аня з Андрієм, так ми й познайомилися, нарешті, реально:) По дорозі до їхнього будинку вони показали нам основні визначні пам'ятки Лунда - старовинний собор, Університет, центральні вулички. Містечко невелике, але дуже симпатичний, нам дуже сподобався. Що здивувало - окремі доріжки для велосипедистів навіть із спеціальними світлофорами:) З'ясували, що їжа в Фінляндії і Швеції практично не відрізняється - продукти все одні й ті ж. До пізнього вечора проговорили і спати лягли пізно. Взагалі, у нас все поїздку виходив хронічний недосип - лягали дуже пізно, а вставали дуже рано - то тому, що пором рано приходить, то тому, що хочеться більше побачити в Копенгагені, то тому, що поїзд до Стокгольма йде ні світ ні зоря, то знову з-за порома. Загалом, всю поїздку більше 5 годин на день ми не спали:)

Копенгаген

Вранці ми постаралися піднятися раніше, щоб більше часу провести в Копенгагені. У нас була карта, хлопці забезпечили нас купою різних брошурок і, що саме класне, дали свою відеокамеру, познімати! Своєю відеокамерою ми ще не обзавелися, тому це був перший досвід.

Прямого поїзда з Лунда до Копенгагена не було, тому ми доїхали до міста Мальмо, а там пересіли на поїзд до Копенгагена. Ніяких кордонів, митних пунктів - просто сідаєш у потяг і їдеш в іншу країну:) Поїзд йде по величезному мосту треба водою, чудово видно і шведський і датський берега, тобто там все дійсно зовсім близько. Їзди - хвилин 50, і ось ми вже в Копенгагені! На вокзалі поміняли євро на датські крони і вирушили гуляти по місту.

Прямо навпроти вокзалу розташований парк атракціонів Тіволі, але нам порадили йти туди ввечері, коли буде включена ілюмінація, тому спочатку ми вирушили гуляти по центру. З погодою пощастило - дощу не було і зрідка навіть визирало сонечко. З самого початку вразило, як шумно. Безліч людей, навколо якісь молодіжні тусовки, по центру весь день роз'їжджали якісь дивні вантажівки, обвішані плакатами, прикрашені квітами, якимись гірляндами, щільно набиті молодими людьми, які оглушливо щось кричали, махали руками, свистіли у свистки , били в щось залізне - загалом, шум виробляли оглушливий. Що це було, ми так і не зрозуміли, однак, на одній з вантажівок побачили якусь слівце, схоже на student і вирішили, що це якийсь студентський свято або просто студенти веселяться з приводу свята 22-го червня (адже були ми в Копенгагені саме в цей день, він же день нашого весілля). На одній з центральних площ ми виявили пам'ятник Андерсену, на який можна було залазити, що я і зробила:) Далі йшли центральною вулицею Строгет, яка як би складена з декількох різних вуличок, кожна з яких має і власну назву, а всі разом вони називаються Строгет. Безліч кафешек, магазинчиків, цікавих будівель, і всюди люди-люди. Дуже цікаво було спостерігати.

До речі, з іноземців ми зустрічали в основному англійців і росіян. Німців, шведів було дуже мало. Проходили повз музей рекордів Гіннеса та музею еротики, але вирішили залишити їх на потім, тому що не були впевнені, чи вистачить у нас грошей. Ближче до вечора з'ясувалося, що грошей не вистачає, так що ні в який музей ми так і не сходили. Пройшовши по Строгет і перейшовши центральну площу ми опинилися в Новій Гавані (Nyhavn) - мальовнича бухта, купа будиночків несподівано веселого кольору, паби, люди, і безліч яхт і старовинних кораблів. Від Нової Гавані відходили різні кораблики з екскурсіями. Ми купили квиток на кораблик, який робить кілька зупинок, де можна виходити і сідати на наступний за тим же квитком, правда, наш кораблик був без екскурсії. Кораблик плив по вузьких міських каналах з майже нависають над водою будинками (ну чим не Венеція?!), З вікон нам махали люди, з обох сторін велично пропливали щогли стояли в берегів корабликів (ми не зрозуміли тільки одного - як кораблі з таким щоглами примудрилися потрапити на ці місця, якщо через канали перекинуто безліч низьких і явно неразводящіхся містків. Загадка!). Після цього катер виплив у відкрите море і розігнався. У морі на відкритому просторі стоять вітряні електростанції - забавні такі вертушки. Пропливши по морю, кораблик пристав до берега і зробив зупинку біля пам'ятника Русалочці і біля нього ми вийшли на берег, тому що з корабля її видно було погано. Підібралися до Русалочці, познімали її на камеру, потім я стала підбиратися до неї ближче, сфотографуватися:) А коштує вона не на самому березі, підхід - по камінцях, полускритие водою (кажуть, у шторм майже нереально). Я підібралася-таки, хоч ноги і промочила. Недалеко від Русалочки розташований старовинний замок, ми пішли його подивитися. А у дворі замку виявили безліч людей у ??народних костюмах, танцюючих і виспівують національні пісні:) подивився, долучилися. Замок теж досить гарний. На наступному катері попливли назад у місто.

У місті є одне екзотичне містечко - Хрістіанія. Нам про нього розповіли заздалегідь, тому? як тільки ми побачили зупинку з такою назвою, то вийшли. Хрістіанія - це як би місто в місті, туди не сунеться поліція, там не діють закони ЄС (навіть при вході написано - You are leaving EC now), там легально продається різні легкі наркотики і галюциногенні гриби, але вживати все це можна тільки на території цієї самої Христиании. Так, і фотографувати там не можна. Ми досить довго шукали цю екзотику і ніяк не могли зрозуміти - ми вже в Хрістіанії чи ще ні. Начебто район як район, ніяких підозрілих осіб і наркоторговців не помітно:) Потім ми виявили досить дивну статую свободи - зроблену з різних металевих обрізків і сміття, але на диво схожу на оригінал і вирішили, що ми вже на правильному шляху. Однак фотографувати її побоялися, думаючи, що фотографувати вже не можна. І незабаром після цього помітили вхід. Загалом - екзотика. Наркотики справді продають:) І тут же курять, нюхають, підпалюють чогось. А ще навколо продається купа екзотичної одягу, прикрас, якихось незвичайних речей. Досить спокійно і, як не дивно, багато дорослих з дітьми.

Після Хрістіанії ми підійшли до дуже красивому собору з гвинтовими сходами навколо купола. На самому верху розташовується оглядова площадка, куди і можна забиратися, гвинтові сходи дуже вузька і йде по зовнішній стороні купола. Висота - 70 метрів. Чоловік забрався, зняв на камеру Копенгаген зверху:)

Далі ми гуляли по центру, витріщалися на різні собори, будівлі і людей. В одному місці бачили підводні скульптури - Нептун і 7 синів. Однак вода була каламутною і ми розгледіли тільки 6 фігур, а не 8, як повинно було бути. У воді каналів плавають медузи, навіть у місті!

На центральній вулиці ми сіли у вуличній кав'ярні, замовили піцу і пиво, а коли ми почали їсти, майже перед нами почалося шоу одного англійця. Він жонглював, показував різні трюки, але самим смішним і цікавим було не це, а як він жартував, заводив народ з публіки (говорив він англійською, так що нам було все зрозуміло). Ми отримали справжнє задоволення, вдосталь посміялися. А коли шоу закінчилося, настав уже вечір і ми вирушили в Тіволі.

Тіволі - це парк атракціонів, однак, ми туди купили тільки вхідний квиток. Загалом, не пошкодували, тому що самі атракціони були не особливо цікавими і кататися на них все одно не хотілося, а от сам парк був приголомшливо красивим!