Пригоди-пригоди в Montenegro і не тільки ... (Частина 1).

27 липня-10 серпня 2002р.

Початок

Кожен рік ми намагаємося відвезти свою дочку до моря, що рятує її від хвороб в навчальний період. Так сталося, що путівки довелося купувати в останній момент. Вирішили зупинитися на Болгарії (були там пару разів). Прочитала на сайті Балкан-експрес оптимальні для нас пропозиції, роздрукувала і відправилася з чоловіком викуповувати турпакет, попередньо зателефонувавши на фірму.

Приїхали. Дівчина байдужим голосом сказала, що "гарячі тури згоріли раніше, ніж з'явилися на сайті, що інтернет не пов'язаний з відділом бронювання ....???? "Албена для німців, але на Золотих пісках у нас гарантовані блоки місць", - рекомендувала нам вона. Виліт 27 липня. Розмова відбулася 23 липня. Ми викупили турпакет з 100% оплатою. Але 24 липня, зателефонувавши до 12 години дня, ця ж дівчина без всяких вибачень спокійним голосом рапортувала: "Місць на Золотих пісках немає, забирайте гроші ...". Болгарія - візова країна, тільки великим туроператорам вдається зробити візу за 2 дні. Гарячково обдзвонюю фірми, знаходжу ... і кидається мені на очі реклама Чорногорії, подзвонила заодно і туди.

Так сталося, що один з туроператорів по Болгарії та туроператор по Чорногорії знаходилися в одній будівлі, але на різних поверхах. Віза в Чорногорію не потрібна, вильоти на 27 і 29 липня. А чому б і не Чорногорія? Море Адріатичне, пляжі - пісок, дрібна галька. Нова для нас країна. Так і вирішили зупинитися на Чорногорії (Montenegro). Вибрали готель "Слов'янський пляж", категорія Б. 26 липня всі документи були у нас на руках, валізи зібрані.

Аеропорт Домодєдово

Наш виліт в м. Тіват повинен був відбутися о 14.10. Приїхавши в аеропорт за 15 хв. до початку реєстрації, ми виявили відсутність нашого рейсу на табло. Адміністратор, округливши очі, сказала - "Ваш літак полетів до 9 ранку. Інших рейсів до Тівата немає".

Після 5 хв з'ясування рейс знайшовся і засвітився радісно на табло, але з 20 хвилинною затримкою на початку реєстрації. Як слухняні громадяни, ми дружно зареєструвалися і здали валізу. Нам видали посадочні талони, але без зазначення місць ...

У залі відльоту біля виходу № 3 на моніторі ми прочитали інформацію про наш рейс і дружно вишикувалися. Але о 14 годині монітор згас, і - тиша ... Минуло ще пів години. Нас запросили до виходу № ... 1. Натовп кинувся і практично вся влетіла в автобус. І все-таки нам вдалося сісти, всім трьом, у хвості літака. Коли входили в літак, то побачили практично (6-10 чоловік) порожній другий автобус. Вилетіли з запізненням на 50 хв, але це були квіточки.

Літак

Ми летіли на Боїнгу 727 авіакомпанії Югославські авіалінії. Політ становив 2 ч.50 хв. Чистий літачок. Без гарячого харчування, з сухим пайком (такий ми отримували, летячи з Москви до Пітера). Для довідки один квиток до Тівата коштував 260 у.о.

Аеропорт Тіват

У Чорногорії два аеропорти. Один з них в м. Тіват. Ось ми і приземлилися. Гори, пальми. На стрічковому конвеєрі подачі багажу каталися самотні ... весла. Як ви могли здогадатися, нашого валізи не виявилося. Приїхала тільки одна сумка, в якій лежали книжки, 2 блоки сигарет і кошти від засмаги. Але це був кінець пригод ... Зустріла нас дівчина допомогла скласти документ про зникнення багажу. У Чорногорії мало, хто говорив по-російськи, по-англійськи. З цим ми зустрілися як в готелі, так і в аеропорту.

Але мова слов'янська, зрозуміти можна. У кінці нашої подорожі ми навіть читали місцеві газети.

Готель

Трансфер доставив нас до нашого готелю-містечка Слов'янський пляж. Тут ми познайомилися з представником нашої фірми Загой.

Зага чесно виконувала свій обов'язок у пошуках нашого багажу.

Слов'янський пляж складався з 11 3х поверхових будиночків. Між будинками вулиці, на яких розташовані дрібні магазинчики і кафе.

Готелю належать два басейни. Вхід безкоштовний, але лежаки платні. Зроблені вони за типом амфітеатрів. Вечорами воду зливали, і басейни перетворювалися на платні розважальні сцени для вистав на місцевих мовах. Електрокара привезла нас на 6-ту вулицю, де розташовувався будиночок з нашим номером. На тлі відсутності речей номер видався раєм. Вікна закривалися дерев'яними, прорізними віконницями. З одного боку вони закривали від сторонніх очей, з іншого пропускали повітря. Номер був на 1 поверсі із затишною терасою, обгородженій двометрової стіною. Величезний кущ гортензії закривав вузькі прорізи в стіні. Квіти, правда, були сухі. Ні мотузки, ні цвяха. Рушники сушили на стільцях, купальники на кущі. Через тиждень, завдяки цілющої воді, що стікає з наших речей, на сухих гілках з'явилися нові бруньки. Тераса не підлягала прибиранні. Але що таке миття меблів у порівнянні з відсутністю речей першої необхідності. Ми не стали сумувати довго, а пішли і купили пляжні приналежності. Адже ми приїхали до моря.

Пляжі

Берегова смуга бухти, де розташовувався Слов'янський пляж, з одного боку закінчувалася гірським тунелем, провідним до іншої бухті, а з іншого безпосередньо старовинним містом Будва. Вся ця пляжна смуга ділилася в свою чергу на кілька незалежних пляжів, що відрізнялися один від одного насипним покриттям - від піску до великої гальки. Дуже красива бухта.

Навколо високі гори. А в середині бухти острів Святого Миколи, до якого курсували катери. На острові теж був пляж.

Пляжі чисті, море прозоре, тепле, але дуже солоне. Поруч з пляжем багато закусочних, ресторанів, водна гірка, скутери, водні велосипеди, тенісні столи, волейбольні та футбольні майданчики, ігрові автомати і навіть інтернет-кафе.

Тут же недорогий речовий ринок.

Між нашим готелем і пляжем, в тіні дерев безкоштовна дитяча площадка. Взагалі скрізь дуже багато зелені - пальми, оливи, сосни, туї. Ближче до вечора починав працювати непоганий Луна-парк. Моя дочка дуже любила тарзанку. Тарзанка складалася з чотирьох секторів, подразделяющихся по вагової категорії.

Все що потрібно для повноцінного відпочинку тут було.

Харчування

Єдине, що було безкоштовно в готелі це напівпансіон, що входить в наш турпакет. Харчування - шведський стіл, що як нас попередили на фірмі, є рідкістю для Чорногорії. Дуже простий сніданок. Кожен день хліб, масло, бринза, різна ковбасна нарізка, дуже смачна шинка, яйця, джем. Іноді з'являлися кукурудзяні пластівці. Чай завжди трав'яний.

Набагато різноманітнішою вечерю. Завжди овочі, фрукти. Великий вибір гарнірів, м'ясних страв, курка, риба. Напої - платно.

Обідали завжди в різних місцях. Іноді траплялися ресторанчики з меню російською мовою. Югославська кухня дуже непогана.

Хто був у Сокільниках, там є кафе з югославською кухнею - ковбаски, мешаліца, вешаліца і т.п. Правда, в Чорногорії це було більш смачно. Дитину завжди можна нагодувати супчиком, палачинки (млинцями). У кондитерських дуже смачні тортики, фруктові салати і непоганий кави. Ми потрапили в період дозрівання смокви (інжиру), за смаком нагадує кавун.

Ціни

У Чорногорії немає своєї національної валюти. Тут використовується євро. Нас лякали знайомі, що долари тут не змінюють.

Але страхи виявилися марними. Ми спокійно обміняли їх на пошті за таким же курсом.

На пляжі за парасольку і шезлонг платили по 2 євро. Харчування в ресторані на трьох - 15-30 євро.

Вартість турпакета можна подивитися на сайті Астравел.

Тут немає номерів з додатковими місцями, тому знижка на дитину як на основному місці.

Але за відсутності валізи нам довелося витратити на покупку одягу, пляжних аксесуарів близько 200 євро.

Екскурсії - від 10-75 євро на людину. Пляшка червоного хорошого вина - 3-6 євро, 1 кг персиків -1,5-2 євро, тарзанка - 3 євро, морозиво - 0,5-1,5 євро.

Дорого коштують сигарети і пиво.

Екскурсії Будва. Самостійний огляд

Від нас до цього древнього міста 20 хв. ходьби. Майже кожен день ми відвідували його. Маленьке містечко з дуже вузькими вуличками.

При розкопках тут виявили сліди давньогрецької, давньоримської культур. Можна піднятися і пройтися по кріпосній стіні.

Відвідали музей Цитадель. Звідси видно всю панораму м. Будва. На верхніх майданчиках встановлено платні підзорні труби, через які весь затоку видно як на долоні. Тут же ми відвідали корабельний музей. Багато можна було купити.

На центральній площі чотири храми, два з них діючі. Один православний - церква Святої Трійці, інший католицький - Собор Св. Іоанна. Один раз нам довелося побачити біля собору, прямо на землі лялькову діораму Різдва Христа. Служитель дбайливо розставляв ляльки. Близько сорока персонажів - Йосип, Марія з немовлям, пічники, ковалі, рибалки. І навіть кат без голови з сокирою в руці.

Котор

Перша екскурсія була в м. Котор. Ще один стародавній місто на узбережжі. Довжина його кріпосної стіни наближається зі слів екскурсовода до Китайської - 4км. Це місто довго був під заступництвом Венеції, тому вся архітектура (стрільчасті вікна, костел, емблеми крилатих левів з відкритими книгами) відображає венеціанський готичний стиль. Відвідавши Морський музей м. Котор, Кафедральний собор Св. Трифона (старше Успенського в Москві) ми вирушили на яхті по Бококоторськой затоки до двох маленьких острівців. Один був природного походження. На ньому розташований монастир. Інший штучного - острів Богородиці з Шкрепа. Останній острів ми відвідали. За легендою цей острів побудували мешканці м. Перастр, побачивши одного разу над водою образ Богородиці. Він побудований на затоплених кораблях, засипаних каменями, тому що жителі м. Перастр займалися піратством. Богородиця з Шкрепа - захисниця всіх моряків. У церкві дуже багато срібних карбувань із зображенням сцен морського життя, музей подарунків, дарованих парафіянами. Кожен рік 22 липня жителі привозять на човнах камені для зміцнення острова.

Скадарське озеро

Скадарське озеро - високогірне озеро, найбільше на Балканському півострові, велика частина, якого належить Чорногорії, решта - Албанії. Його називають пташиним аеропортом. Але нам довелося побачити видів п'ять, не більше. Швидше за все, вони лякаються звуків моторів. Спочатку ми пливли по гарній річці, вкритій килимом білих лілій і жовтих латать (криївок). Ми бачили чапель, кілька видів ниркових. При наближенні вони ховалися в очеретах або пірнали під воду. З усіх боків оточували гори. Пропливли повз острівця, на якому височіли руїни або фортеці, або монастиря. На острівці сиділи двоє рибалок під строкатими парасолями від сонця - картина маслом. Потім був рибний обід на острові. Пригощали сазаном з часником. Тут, нарешті, ми поспілкувалися із співвітчизниками, тому що в нашому готелі було мало росіян. Від однієї жінки ми дізналися, як нам пощастило, що ми летіли денним рейсом, а не ранковим, тому що їх літак зміг сісти тільки на третій раз заходу на посадку, зносило вітром.

Відпочивши і скупавшись на острові, ми повернулися тим же шляхом у готель.