Дивовижні пригоди білорусів у Греції або незабутній відпочинок в країні богів.

Навіть на заході літа (такого жаркого у нас), може виникнути бажання відвідати якусь екзотичну країну. І чому б не поїхати до Греції, де, на загальне переконання, все є? Виникло бажання? Тоді сміливо звертайтеся в будь-яку на вибір з туристичних компаній, яка за символічну плату забезпечить Вам райське життя, скажімо, на півострові Халкідікі, хай не на багато - днів так на дев'ять, в готелі-апартаментах, зі сніданками (шведський стіл) і снеками, з міні-кухнею з набором посуду, усіма зручностями в номері, російськомовним персоналом, віндсерфінгом, каное, вечорами відпочинку. Так, оформлять візу, страховку, трансфер у вашому обслуговуванні, а доставлять, нехай з Московського аеропорту Домодєдово, але все ж літаком. Правда ж заманливо? І недорого, з візою - 356 у.о., відкиньте туди-назад літак, виходить сума, як у Криму чи на Нарочь, а екзотика якась, ні з чим не порівняти!

І ми не втрималися від спокуси. За два тижні до від'їзду здали свої документи, замовили квитки на поїзд і взялися за збори - що не кажи, а чемоданний настрій теж процес не нудний. Так, квитки в кишені, валіза готовий до транспортування, хоч літаком, хоч теплоходом, хоч чим-небудь іншим. Пора отримати паспорт, хочеш - у п'ятницю, хочеш - у понеділок. Пробачте, в п'ятницю зрозуміло, а в понеділок за графіком ми вже на пляжі Егейського моря? А нині - свобода пересування. Це ми відсталі не в курсі, нам паспорти потім довезуть. Віза-то загальна, усіх посадять і повезуть, інші документи можна й потім. Ні, милі, просто виявляється ми не десять днів, а всього вісім відпочиваємо і виліт наш пізніше. Посуетілісь, квитки на поїзд поміняли й сумирно вирушили в дорогу. А, перед від'їздом нам сказали, щоб на сніданки та снеки не розраховували, а прихопили із собою білоруських ковбас і чого-небудь ще, щоб вранці не крутитися біля таверни, а то нас ще неправильно зрозуміють, країну свою зганьбив. Часу на обурення особисто у нас не було і ось ми в дорозі. Так, щось неспокійно в Москві, про вибух на Манежній всі говорять. Ось попало нас приїхати сюди на ранок після цієї події. Дай Бог, щоб тут більше ніяких дій військових не сталося. Шкода, звичайно, свідків і постраждалих. І дивна річ, що-то такі справи стали "приурочиваться" до "дитячим" свят: у нас - в День захисту дітей, у них - до початку навчального року. Щось тут не так, жорстокість надмірна або божа кара, щоб зупинити дорослих - б'ють по дітях?

Прибувши в московський аеропорт "Домодєдово" і пройшовши там паспортний і митний контролі, нас підігнали до "людському відстійника" в очікуванні посадки на літак Москва - Салоніки авіакомпанії "East line". Простоявши там на годину більше, ніж належить, наша група давно встигла перезнайомитися. Адже дуже важливо в подорожі мати дружну компанію. Нас, білорусів, у групі чотирнадцять - веселі, комунікабельні, красиві і просто талановиті люди. Ні, зовсім не соромно, а навіть престижно бути одним з чотирнадцяти. Нарешті, наша "еліта" не витримала і почала обурюватися і вимагати посадки в літак. І ось, настав довгоочікуваний момент в нашому житті, двері були відкриті і ми зайняли свої місця в салонах лайнера. "Сталева птах" була настільки зношеної, що ось-ось могла розійтися по швах. Через деякий час ми почули голос капітана літака, який заявив про те, що необхідно почекати ще двох пасажирів, які якимось чином опинилися в аеропорту "Шереметьєво-2". Ще через півгодини пасажири були доставлені в лайнер, але ми все одно не рухалися з місця, до того ж ніхто нічого не пояснював.

Викликавши стюардесу в салон, ми зажадали пояснень, на що ми отримали нерозбірливий відповідь, що нібито Румунія з незрозумілих політичних причин не дає нам "повітряного коридору", а іншого шляху у нас немає. Більше пояснень, тим більше вибачень ми не почули. Ну, звичайно, якби румуни знали, що в літаку білоруси, вони б пропустили, а вони ж не знали, ми мимоволі стали "руськими" і треба терпіти. Невідомість була не виноситься, народ втомився і вимагав польоту. Перший салон літака вже почав писати скаргу на авіакомпанію, тим часом другий скаржився на нелегку білоруську долю. У переляку, екіпаж літака вирішив нас задобрити. Був поданий гарячий обід і розкриті всі запаси "повітряного" вина (хоча норма на одну душу - один стаканчик). Так минуло зовсім нічого - шість годин. Ситі, охмелевшіе і задоволені пасажири авіалайнера "East line" злетіли в небо. Політ на подив пройшов нормально, і бурхливі овації заслужив наш капітан лайнера.

Від аеропорту м. Салоніки трансфер нас доставив в невелику грецьку село під назвою "Deanisis beach". І виявляється, ми будемо відпочивати не на півострові Халкідікі, а на Кассандрі, уявляєте, як гарно. Нас зустріли схожі один на одного будиночки, які представляли так звані готелі - апартаменти, які складалися з двох або трьох місцевих номерів з величезними балконами. У кожному номері всі зручності, холодильник і електрична плитка. Здорово! Обіцяне - бачимо.

Прибувши в готель о 22 годині по грецькому часу, симпатична гречанка-гід запропонувала екскурсію в столицю Греції - м. Афіни, які розташувалися в 600 кілометрах від нашої села. Але, перебуваючи в дорозі більше доби, безумовно, ми відмовилися, тоді ніхто не міг і припустити, що незабаром в Афінах трапиться землетрус в 6,9 балів. Наслідки катастрофи вам всім відомі. Розташувавшись в номерах готелів, ми вирушили на пошуки будь-яких розважальних закладів. Побувавши вже і в Болгарії і в Туреччині, ми не сумнівалися в їх існуванні і в Греції. Але тут на наших очах навернулися сльози: всі наявні в "Deanisis beach" заклади були порожніми тавернами з похмурим інтер'єром, мізерним меню і високими для білорусів цінами.

Прокинувшись вранці, ми пережили чергову новину: шведського столу не було , була тільки власна міні-кухня і трохи білоруського продовольства. Але яка радість нас очікувала - це чудове, чисте море під назвою Егейське. Воно знаходилося дуже близько - в ста метрах від готелю. Прийшовши на пляж, ми були сильно здивовані кількістю людей: кругом не було ні душі. Скупавшись у величезних хвилях моря і позасмагати досхочу, ми захотіли водних розваг. Але, пройшовши вздовж берега три кілометри, не виявилося ні водного мотоцикла, ні "банана", ні катамарана. Одним словом, порожнеча і тиша, як раз все для заспокоєння наших білоруських душ. Валятися просто так на пляжі нам набридло, і ми вирішили заглянути в нашу зустрічає грецьку турфірму "Mouzenidis tours". Приємна чешка - гречанка розповіла нам про екскурсійну програму. Ми вирішили, що за шість днів нам всю Грецію не об'їхати, навіть якщо будемо використовувати нічний час і вибрали з запропонованих лише одну екскурсію - монастирі Метеори - восьме чудо світу, пишність і сум'яття душі.

Християнські монастирі Метеори були засновані на гігантських, стрімчастих скелях. Ніхто досі не знає, як були побудовані монастирі. Хто, приїхавши в країну богів, не відвідав Метеору, вважається, що не бачив Греції. Дійсно, вражає. А, по дорозі в Метеору, нам дуже запам'ятався сувенірний магазинчик, у якому давали "рахат-лукум" і наливали грецький коньяк "Metaxa". Німці та англійці, поїхали з нами на екскурсію, вже давно прикупили собі по сувеніру і чекали, поки наші вип'ють весь коньяк і відмотати собі по одному-двом метрам золотого сплаву на шиї, руки і ноги. Це правда, ченці віддають це ну просто дешево.

Греція - більш ніж стародавня держава, одне з найдавніших. Греція - це легенди і міфи. Що Вам подобається: Аполлон, Дафні, Геракл, Аріадна. Так і здається, що це було вчора. Природа і люди в Греції так гармонійно доповнюють один одного, вони так мудрі в порівнянні з нашим розвиненим інтелектом, блудної душею, яка все чогось шукає. Греки не шукають, а беруть те що є, що залишено їм у спадок. Ні, вони дуже люблять комфорт, вони не атеїсти, якщо не вважати ченців, речі вибирають добротні й зручні, всі мають мобільні телефони, мотоцикли "Harley-Davidson", автомобілі останніх моделей, вілли і котеджі. Але вони дуже чесні, вони не крадуть, напевно, через те, що закони суворо карали злодіїв. Тепер це вже - своєрідна риса характеру.

Волелюбний, гордий народ чужого добра не хоче, хоч в давнину і багато воював і багатьох перетворював на рабів. Але землі розроблені, поля доглянуті, все само по собі росте, квітне, так що раби не потрібні, свого вистачає, але віддавати чужинцям - нетушкі, хоч США вже розселилися, як у себе вдома, але їх греки не люблять. Зараз так багато вихідців з Греції, Баку і Албанії. Важко грекам: треба на ніч закривати роллети і не можна залишати ключі в машині. Греки вирощують практично всі, але промисловість розвинена слабко, багато товарів завозиться, подвозних шляхів вистачає. Ми дізналися, що все населення Греції живе нічним життям. Удень у них нічого не працює, всі відпочивають удома, а вже після 20 годин молодь, пенсіонери, упереміш з натовпами туристів виходять на центральні вулиці повні різними тавернами, де чується на перебій національна або сучасна музика. Ви можете, якщо у вас пристойно коштів, відвідати таверну з грецькою музикою і навчитися під національний грецький інструмент "базуки" танцювати танець "сіртакі". Самі греки дуже симпатичні, вічно усміхнені й милі люди. Зустрічаючи ледве знайомих людей, греки цілують їх півгодини і не перестають радіти життю. А білорусів вони дуже-дуже поважають. Чоловіки впевнені в собі, працелюбні і веселі. У компаніях грають в різні настільні ігри, п'ють пиво, коньяк "Metaxa" і танцюють. Жінки займаються будинком, як і в давні часи. Діти працюють з батьками, запросто в супермаркеті Вам за касовим апаратом посміхнеться десяти-двеннадцатілетній касир, вважатиме - розрахує, упакує і обов'язково подякує.

В останній день нашого відпочинку ми вирушили в м. Салоніки - другу торговельну столицю Греції. Місто усипаний безліччю магазинчиків, автомобільних і меблевих салонів, а також гордістю Греції - хутряними фабриками. Знаючи про те, що в Греції все є, наші очі були круглими від подиву: ми не в змозі були обійти три тисячі з гаком магазинів. Витративши гроші, що залишилися і втомившись від доброзичливих продавців, ми вирішили погуляти по набережній вечірнього міста. З усіх боків набережна світилася різнокольоровими вогнями, відблиски від яких зникали у вечірніх хвилях Егейського моря.

Повертаючись в останню ніч в наші апартаменти, ми усвідомлювали, що не хочемо відлітати додому. От би, на березі моря побудувати власний будиночок і залишитися тут.

І ось трансфер нас везе в аеропорт. Завантажені по вуха: у руках по три сумки, в "зубах" по валізі з сувенірами, шубами і коньяком. Деякі господині не забули прикупити собі по вішалці-сушарці по 10 у.о. за штуку, яка була схожа на супутникову антену.

І так, здавши важкі валізи в багаж і залишивши собі непідйомну ручну поклажу, ми простояли дві години в черзі паспортного контролю. Нарешті настав радісний момент, наша черга підійшла. Протягуючи свої паспорти, ми згадуємо про те, що віза на чотирнадцять осіб одна, яка зараз знаходиться у чешки - грекині з "Mouzenidis tours". Представник фірми знаходиться поруч з нами, але без візи. І тут дійсно починається паніка: серед сотень віз нашої не знаходять. Зараз повернемося і днів за сім знайдемо свою візу. Всі чотирнадцять чоловік разом з чешкою-гречанкою затримують напирає, запізнюються на літак авіакомпанії "East line" натовп. Народ у паніці. Начальник аеропорту м. Салоніки виплеснув емоції на своїх співробітників, на жаль, нам теж дісталося сповна. І тут, за п'ять хвилин до вильоту лайнера, один член нашої групи кричить на весь аеропорт, що віза знайдена.

З головним болем і важкої ручною поклажею, змучені пригодами і, в той же час, що відпочили, ми повернулися на рідну білоруську землю. Мало, звичайно, шість днів (вісім з дорогою), але все одно дуже-дуже чудово: і тепле, чисте Егейське море, назване на честь царя Егея, загиблого від горя через забудькуватість сина Тесея, і затишні села, де ніхто нікому не заважає злитися з природою, а справжні чоловіки - Олександр Македонський, Аристотель і багато інших, нехай в пам'ятниках, але побачиш - вік не забудеш, а Метеори, шуби, золото, оливки на будь-який смак, "базуки" - "сіртакі", немає , що не говорити, а до Греції їхати треба. Там Вам не зустрінеться п'яний, так трошки веселий і добрий чоловік. А грузини, азербайджанці в Вас знайдуть "частку своєї Батьківщини". Ось тільки албанців обходьте: вони погано знають різницю російські - білоруси, за російську мову можуть і персиком у Вас метнути. Прийміть наші рекомендації на майбутнє. По-перше, їдьте туди, де нас поважають. По-друге, пам'ятайте, Ви представляєте нашу країну, не залишайте про себе недоброї пам'яті. По-третє, коли вибираєте турфірму, знайомтеся не тільки з прайсами, уважно заповнюйте свої договори, відстежуйте, щоб з прайсів все занесли в цей важливий документ, і у Вас не буде проблем. І, по-четверте, летіти краще з Мінська, навіть якщо воно дорожче по грошам, у нас багато що змінюється в політиці іноді так стрімко, від гріха подалі, навіщо Вам відповідати за гріхи іншого народу.

Дорогі земляки, хочете справжніх пригод, тоді їдьте в незабутню країну богів, в країну, де все є і щоб не сталося в дорозі, ви не пошкодуєте про свою подорож.