Подорож до Єгипту (м. Хургада) в листопаді 2002 року (частина 1).

Про свою подорож до Хургади хочу розповісти по днях, все з моменту прильоту і до останнього дня. Я вела щоденник, у вигляді записок мандрівника, який вперше відвідав Єгипет. Отже, сідайте зручніше, я починаю свою розповідь по днях про незабутній подорожі до Хургади!

2.11.2002 рік

О 13.45 в м. Хургаді приземлився американський літак Дуглас, на борту якого були мандрівники з Україною , в т.ч. і ми: я, моя мама, рідна сестра і мій племінник (8 років). В аеропорту нас зустрічав представник компанії Regency Travel, через яку ми замовляли туристичний тур. Також в аеропорту ми придбали візи (марка на одну людину 15 у.о.), потім вклеїли їх собі у паспорт, пройшли митний контроль (зайняло за часом 30 хвилин) і отримали свій багаж. При виході з аеропорту нас знову зустрічав представник нашого агентства, який доставив нас в наш готель.

До вибору готелю ми підійшли дуже відповідально. Переглянули купу інформації в Інтернеті, розпитала багатьох знайомих, які раніше бували в Єгипті, вивчили інформацію, яку нам надало туристичне агентство і вибір припав на один з кращих готелів на узбережжі Єгипту - на готель Le Meredien Makadi Bay 5 зірок. Готель знаходиться в тихій бухті Makadi Bay в 25 км від аеропорту м. Хургада.

В аеропорту нас "завантажили" в не дуже комфортабельний маленький автобус (було всього 7 чоловік в цей готель від нашої турфірми), дорога була відмінна, і ми швидко дісталися до готелю (25 хвилин). Взагалі, араби жахливо водять машини: не дотримуються ніяких правил і ніяких обмежень. По прибуттю в готель нас чекала маса не дуже приємних дрібниць. Місця ми забронювали заздалегідь, але як потім дізналися, багатьом дають путівки без місць, і поселити вас можуть де завгодно, і природно спочатку вам пропонують найгірші місця, а коли ви починаєте сваритися, вас переселяють в місця набагато краще і комфортабельніше. От і нам, незважаючи навіть на те, що у нас було заздалегідь заброньовано два 2-х місцеві номери в Лагуні, нам спочатку запропонували, за їхніми словами "саме краще, що у них є", один номер-люкс в центральному корпусі готелю. Ми просікли їх хитрість (і нас про це попередили в агентстві) і вибили ті номери, які ми бронювали. За часом це зайняло у нас більше години. Потім нарешті-то наш багаж відвезли в номери і нас проводили в наші кімнати.

Номери ми не випадково вибрали саме в Лагуні: по-перше, вони знаходяться трохи осторонь від головного корпусу, в якому до 1 ночі дискотеки і галасливі заходи, а ми, як-не-як, з дитиною приїхали, по-друге, номери більш просторі, ніж у центральному корпусі і місце їх розташування - більш затишне, по-третє, дуже близько до моря. Таким чином, ми були дуже задоволені обраними номерами. Кімнати дуже просторі, світлі, з новими меблями, з кондиціонерами, російським телебаченням, міжнародним телефоном, холодильником, дуже затишній ванної (у ванній були навіть ваги, після першого шведського столу я зрозуміла, що вони не бувають тут зайвими тому, що харчування просто шикарне !) і виходом на персональну терасу з басейном (водоймою), красивими містками. З білизною, рушниками тощо не було жодної проблеми: постільна міняють щодня, в обід, приходячи з пляжу, кімната вже прибрана, рушники та постільну поміняне. І так кожен день.

Після того як були обстежені всі куточки наших кімнат, ми відразу ж відправилися в розвідку по величезній території готелю. У цей день особливо важко було уявити, що всього лише три години літаком і ти переносишся з -5 в +35 С.

Перше, що відразу ж упало в око, дуже багато російськомовних людей (на той момент, коли ми відпочивали, 80% відпочиваючих були російськомовні, до цього було багато німців і шведів) і діток віком від 2 до 4 років. Для діток створені відмінні умови для відпочинку:

• дитячий басейн з гіркою (вода 23-24С - мені там було по коліно);
  • дитячий майданчик з атракціонами;
  • дитяче кафе (навіть ціла дитяча кімната - де тільки дитяче меню);
  • на пляжі дуже дрібний пісок, відмінний піщаний берег (корали тільки по краю пансіонату) і чисте дуже тепле море (вода не опускалася нижче 26 С). Готель знаходиться в бухті - тому там дуже тепле море і немає сильних вітрів (за 7 днів не було жодного разу сильного вітру);
  • обладнані пляжні місця: тапчани, навіс, столик, рушники (видають по номерками кімнат) , загородки від сонця - загалом, повний комплект для пляжного відпочинку;
  • на пляжі є душ з прісною водою (щоб обполоснутися після солоного моря).

На пляжі постійно ходять зазивали грати в пляжний волейбол, в баскетбол на воді, у великі шахи і безліч інших ігор. По території пансіонату їздить забавний паровозик, який абсолютно безкоштовно покатає вас по території пансіонату і доставить в потрібне місце.

Трохи вивчивши територію, ми відправилися на пляж - вже дуже спокусливим було море і сонце, зі своїми золотими променями. Море просто божественне, як парне молоко, але дуже солоне. Кажуть, якщо є якісь недуги (ранки), то червоне море їх зцілює. Накупавшись в море і занурившись у відкритому басейні (басейни з прісною водою) ми пішли готуватися до вечері.

За путівкою у нас були оплачені сніданок (з соками та напоями) та вечеря (без напоїв) шведський стіл. По прибуттю в готель ми дізналися що можна доплатити 15 у.о. на людину в день і буде система "все включено": сніданок, обід, вечеря з напоями та соками і плюс бар до 11 вечора (баром можна користуватися і на пляжі, і в ресторанах готелю і замовляти напої в номер). Але нам така система не підійшла. Ми обідали всього один раз на території готелю, а в інші дні у нас були екскурсії, а вони всі з обідами. Коли окремо купуєш напої на території готелю - то дуже дорого, ціни в 3-4 рази вище, ніж у місті. Але, так як ми не п'ють, то особливо на напої (особливо міцні) ми не витрачалися. Ще дуже зручно, що сніданок з 7.00 до 9.30, а вечерю з 18.30 до 22.30, тобто за часом ми встигали, приїхавши пізно з екскурсій повечеряти. Ще багато хто приходив вечеряти до 18.30, а потім ще приходили на другу вечерю до 22.00 - на солодкий стіл з чаєм.

Харчування нам дуже сподобалося, меню різноманітне і щоразу було щось смачненьке. Меню на вечерю приблизно наступне:

1. Гарнір - не менше 4 видів: спагеті по-італійськи (готували при тобі), картопля і рис (весь час по-різному приготовані) і ще який-небудь вид макаронних виробів.
  2. Друге блюдо - обов'язково були і рибні страви, і м'ясні, причому м'ясо все пісне. Приготовлено дуже смачно, по-європейськи.
  3. Салати - для них було виділено величезний стіл, чого тут тільки не було (кожен день не менше 10 видів салатів).
  4. Солодкий стіл та фрукти . Це взагалі не піддається ніякому опису - у них дуже смачний і різноманітний солодкий стіл. Фрукти: манго, апельсини, банани та яблука.
  5. І хліб, хлібобулочні всілякі вироби, сири.
  6. Дитяча молочна каша.

І окремо (за додаткову плату на вечерю) ми замовляли соки і напої. Загалом голодними ми ніколи не йшли з ресторану.

Що ще хочеться відзначити щодо харчування - в готелі є 4 ресторану, де подають шведський стіл (так як готель великий і це дуже зручно, виключає черги): на пляжі (там, в основному, їли німці, араби, шведи), ресторан на другому поверсі і на першому, і ресторан на воді (біля басейну).

Після ситної вечері ми прогулялися по нічному готелю. Темніє дуже рано (близько 17.00 вже темно, хоча якщо врахувати що це місяць листопад - то цілком нормально) і ми вирушили на освітлюване поле для гольфу. Я вперше грала в гольф (раніше просто не розуміла цю гру) і звичайно багато чого не виходило, але отримала масу задоволень.

По всій території готелю були включені ліхтарі, підсвічування басейну, засвітилися красиві вивіски - і готель постав у зовсім іншому, будь-то навіть казковому вигляді. Таке відчуття було, що ми в гостях у Алладіна. Для готелю характерний арабська вид будівель, мало зелені, але все дуже доглянуте і розкішно.

03.11.2002 рік

Прокидатися було дуже важко, але промені сонця, прокралися до нас в кімнату, змусили нас піднятися і відправитися на сніданок . Що особливо запам'яталося і сподобалося на сніданку:

1. При тобі готують яєчню (з будь-якого, за твоїм бажанням, кількості яєць) і омлет (з будь-якими інгредієнтами). Є постійно невелика черга (від 3 - 7 чоловік) - але чекаєш не більше 2-3 хвилин. Взагалі готують вони навіть цю просту яєчню дуже майстерно.
  2. Величезний вибір джемів, мед, сири, ковбаса, всілякі грінки, тостери, Муслім, круасани.
  3. Фруктові салати, соки, чай і кава в необмеженій кількості.

4. Овочі: огірки, помідори, салатний лист і т.п.
  5. Ще дуже запам'яталося, ми снідали в ресторані біля басейну, і там стояла невелика намет з пічкою , там жінка арабка готувала арабський хліб.

Сніданок сильно не змінювався, але все смачненьке нам так і не вдалося спробувати.

Для діток приносять спеціальні дитячі стільчики, і взагалі до діток особливо ніжно ставиться весь персонал - постійно з ними заграє, а ввечері організовують дитячі масовки.

О 9.30 в холі головного корпусу нашого готелю у нас відбулася зустріч з представником компанії Йоха, у якого ми замовили 3 види екскурсій :

1. Історична екскурсія в Каїр на 1 день.
  2. Екзотична екскурсія - сафарі на мотоциклах по пустелі.
  3. Морська екскурсія - морська прогулянка на яхті на коралові острови і занурення з ластами і масками.

Для 6 днів - цього цілком достатньо. Була допущена дуже велика помилка, ми гроші за всі екскурсії сплатили відразу всі і не торгувалися з ним! Так робити ні в якому разі не можна! (Але це я зараз така розумна). Ми побоялися, що витратимо всі гроші, і на екскурсії не залишиться, тому і допустили ці помилки. А не торгувалися, так як вирішили, що це ж представник нашого агентства і з ним начебто як не зручно торгуватися. Але це все дурниці і, як потім виявилося, можна було трохи заощадити на екскурсіях. І ще якщо не дай боже що трапиться з вами, і ви захочете скасувати екскурсію, вам, звичайно, пообіцяють що повернуть всю суму, але це далеко не так. Перевірено! Тому, що б не створювати собі зайвих проблем, скористайтеся радою: платіть за екскурсію за день до її початку (або прям в день екскурсії, якщо так буде можна) і обов'язково торгуйтеся.

Потім ми цілий день купалися: і на морі, і у відкритому басейні і в критому басейні з джакузі, і позаймалися в тренажерному залі. А ввечері вирушили на ознайомчу екскурсію до Хургади. З готелю два рази на день відправляється автобус до міста: о 10.30 та о 20.00. Через три години автобус привозить туристів тому. Вартість квитка 20 L.E. дорослий і 10 L.E. дитячий (з 5-6 років).

Перше враження від Хургади дуже суперечливе. Ми приїхали і хотіли просто подивитися місто, а на сувеніри залишили останній день, але не тут-то було. Автобус нас висадив у вбитого районі, де крім дешевих крамниць з сувенірами і золотом більше не нічого не було! І дуже брудно на вулицях, але це, по-моєму, характерно для всього Єгипту (від Каїра таке ж саме враження). Ще дуже втомили місцеві жителі, які просто не давали нам проходу і пройти повз їхні крамниці. Практично в кожній крамниці знають пару російських фраз, типу: як справи, все добре, Наташа, "руссо туристо - обліко морале". Загалом, оглядової екскурсії по місту не вийшло, а вийшла екскурсія по лавках з сувенірами.

Що цікаве з сувенірів можна привезти на пам'ять:

1. Різні статуетки (дуже сподобалися статуетки їх чорного каменю - базальту), і всілякі фігурки: Сфінкса, Нефертіті, Тутанхамона, Клеопатри і т.п.
  2. Речі з бавовни (футболки, хустки, рушники).
  3. Кальян ( через митницю провести немає проблем) з ароматичним тютюном.
  4. Ювелірні прикраси із золота і срібла. Золото - 750 проба. Дуже красиві срібні брелки.
  5. Папірус (загалом, таке враження, що справжніх папірусів не існує, пробуйте на дотик папір, не береться фарба і як гнеться папірус).
  6. Купують ласти , маски - є дуже хорошої якості і ціна значно дешевше.
  7. Речі зі шкіри (сумки, гаманці, фотоальбоми, рамки для фото, шкатулки і т.п.).
  8. Тарілки розписні , ручної роботи (дуже гарна річ).
  9. Всякі дзвінкі прикраси (шапочки, спіднички з безліччю дзвенячих намистинок - національні жіночі прикраси).

Ну і найголовніше - потрібно скрізь торгуватися і перед тим як що-небудь купити орієнтуватися в ціні на той чи інший сувенір. Ціну орієнтовно можна збити від 30 - до 60%. І якщо купуєте кілька речей в одній крамниці - знижку збільшуйте! І ще при великій покупці часто дають на пам'ять маленький презент або пригощають колою, чаєм (так як іноді доводиться довго торгуватися). Взагалі це все дуже набридає, і дуже втомлюєшся від цього. Але у них так побудований весь бізнес і від цього нікуди ні дінешся.

Рівне через три години автобус нас забрав з того місця, де висадив, і за 25 хвилин ми домчалися в свій райський куточок Le Meridien Makadi bay.

4.11.2002 рік

4 листопада у нас відбулася справжня екстремальна й дуже захоплююча екскурсія на пустельних мотоциклах. О 13.00 (у саме пекло) нас доставили на мікроавтобусі до бази мотоциклів. Потім ще близько 30 хвилин збиралася вся наша група (були всі російськомовні) і близько 14.00. почалося наше "екстремальне шоу" під назвою "Сафарі на пустельних мотоциклах". Нас розсадили по мотоциклам, зав'язали нам "арафатки" на голову, до кожного підійшов супроводжує нас араб, і показав де газ (на кермі), гальмо ручний і ножний, і сказав тримати дистанцію між мотоциклами 3-5 метрів.

Ми стартонув колоною, мотоцикл за мотоциклом, намагаючись дотримуватися цієї дистанцію, і виїжджаємо прямо на проїжджу дорогу. Ось тут коліна підкосилися в перший раз: у арабів таке враження, що не існує ніяких правил водіння, на зустріч несуться машини і нам між машинами потрібно встигнути перетнути дорогу. Мотоцикл досить важкий (для дівчини) і кермо з труднощами вдавалося під час вивернути. Справжній екстрим розпочався відразу ж, як тільки ми звернули в пустелю, "американські гірки" просто відпочивають в порівнянні з їздою на мотоциклах по пустелі. Мчали із середньою швидкістю 50-55 км/год, навколо пил стовпом, рев мотоциклів, пісок в очі (окуляри від сонця рятують, але не у всіх випадках), мотоцикл просто вистрибує з твоїх рук, і здається що все - це кінець! Але ти не здаєш і відчуваєш себе справжнім гонщиком! Якщо ви любите екстрим - то дуже рекомендую! Отримайте масу просто не забуваються вражень! Я ось зараз пишу ці рядки, а по шкірі пробирає мороз. Я ні на одну хвилиночку не пошкодувала що вирушили в цю екскурсію! Залишилася маса просто незабутніх вражень!

Ми летіли близько години в глиб по пустелі і там нам провели екскурсію, ознайомили з життям і побутом бедуїнів. Найбільше вразила одна історія - як жінки бедуїнів народжують своїх первістків. На 7 місяці жінка йде з дому в гори і готує собі місце для пологів, тільки її мама знає, де вона знаходиться і може за нею доглядати в останні два місяці. Народжувати свого первістка вона зобов'язана в повній самоті! Якщо мама і малюк виживуть - добре, значить, вони сильні і заслужили право на життя, а жінка може інших діток народжувати вже за допомогою знахаря. А якщо помирає дитина чи жінка - значить, вони слабкі і не гідні жити і народжувати дітей. Їм потрібні сильні жінки і сильні діти. Було моторошно все це слухати, але такими є їх традиції. Взагалі як потім сказав нам гід все, що ми побачили з життя бедуїнів - це більше схоже на декорації для туристів, справжні ж бедуїни живуть далеко в горах. Потім нас покатали на одногорбих верблюдах, вони дуже милі з рук брали хліб і з наших пляшок пили воду, прям ручні такі. Подивилися, як жінки печуть хліб, плетуть прикраси з бісеру, їхнє господарство, подивилися колодязі, глибиною понад 40 метрів. А ще встигли подивитися захід сонця - красиве видовище.

Потім нас чекав вечерю при свічках і шоу бедуїнів, яке тривало не більше 10 хвилин: пісні і танці під звуки "барабана". Небо було надзвичайно гарне, казкове, а зірки - як алмази засіяли все небо. Я такого красивого неба ніколи не бачила.

Пролунала команда з мотоциклів (крім наших, в пустелі було ще більше 50 мотоциклів), пролунав рев мотоциклів, включили фари і ми почали вирулювати в зворотний шлях. Дорога була дуже важка, найнебезпечніше це наїзд на велику брилу - підкидає дуже сильно і можна не втримати кермо. Спереду і ззаду нашої колони (близько 15 мотоциклів було в нашій колоні) їхали хлопці організатори екскурсії, і тримали нас усіх в полі зору. Все закінчилося успішно, ми всі цілі та неушкоджені, з масою вражень добралися до бази дислокації мотоциклів. І коли ноги торкнулися землі - ми кричали від щастя! Ура! Ми це зробили! Це був справжній екстрім з великої літери!

Що хочеться порекомендувати вам, якщо ви зважитеся на такий екстрим:

1. Обов'язково велику хустку на голову (не обов'язково купувати у місцевих крамницях - піде і пляжних хустку, але краще, якщо це буде х/б і щось тоненьке, щоб через нього можна було дихати).