Приємний екстрім: з немовлям на море з наметом (частина 2).

Частина 1 можна прочитати тут.

Наступне ранок почався зі спеки і болю. Кожен квадратний сантиметр мого тіла палав, мов облитий окропом. Значить, вчорашня сієста під палючим сонцем не пройшла мені задарма. Я спала в светрі і спортивних штанях. Тепер яскраве сонце било крізь білий нейлон намети і всередині все загострилася як в теплиці. Нашого тата поруч уже не було - мабуть, вже десь лопає свій ранковий кавун. І як же не хочеться вставати! І як же жарко! І як болить спина! Мій порося сопе на своєму матрацик, дбайливо роздягнений невмілої батьківській рукою - в наполовину з'їхала повзуні і задається майці - але не спітнілий, рожевощокий, з директорської мордочкою. Виповзаю на вулицю. Яскраве сонце і бриз. Саша чаклує біля плитки - у своїй солом'яному капелюсі він схожий на ковбоя. "А я тобі кави зробив".

Я сонно киваю, і на ходу роздягаючись, йду до моря. Вода - як чарівний бальзам обволікає мої ниючі тілеса, аж перехоплює подих. До чого ж приємно ... Я починаю потихеньку радіти - це ж де таке бачено, що, ледве прокинувшись, можна зробити якихось 20 кроків і опинитися в прохолодній морський водичці! І тиша ...

Не дивлячись на досить дикуватий вигляд, наше наметове містечко мало відмінно налагоджену систему їжі-живильного сервісу: в 7 ранку приїжджали сині Жигулі і весела тітонька у білому фартусі кричала: "Пиріжки гарячі, хліб , пиво, молоко-о-о! ". Потім ішов дядько з велосипедом, який продавав здоровенні личаки з картоплею і "фрукт". Потім кілька разів курсував засмаглий юнак "Морозиво". Що цікаво - воно в нього завжди було дуже свіжим і твердим, не дивлячись на дику спеку.

Накупавшись, я йшла чистити зуби. Для цих цілей у нас був споруджений рукомийник з перевернутої пляшки з відрізаним дном. У ролі крана виступала кришечка, яку відкручували і закручували в міру необхідності, головне було не відкрутити її до кінця - тоді вміст пляшки блискавично виливалося клієнту на живіт.

Потім прокидався Порося. Він сповіщав все узбережжя про свій пробудження ситим і життєствердним риком, і я поспішала вийняти його із задушливої ??намети. Потім слід було спішне роздягання і купання в морі. Використаний памперс складався в сміттєвий кульок, який за, міру наповнення кавуновими кірками та іншими непотрібними речами, виносився мною до самотньо стоїть смітника - поруч з триноги стовпом серед випаленої сонцем прерії.

Сніданок починався з пиріжків та кави і тривав кавуном. Кавун розрізався навпіл і протягом півгодини, за допомогою ложки, я з'їдала більше кілограма цього божественного ласощі. Іноді залишалося ще трохи місця для диньки. Санька в цей час сидів десь поруч і гриз очищені від кісточок шматки.

Час від часу ми ходили гуляти. Найчастіше наш маршрут лежав у бік цивілізації, пансіонатскіх пляжів, луна-парків і нескінченної гряди кіоски і кафешок. Малої містився в коляску і з усіх сторін завішували простирадлом, щоб вийшла тінь, від чого наша процесія набувала кілька циганський вигляд. Було досить складно протягти коляску з грнутновой дорозі - колеса буксували, відмовлялися крутитися. Але, минувши два наметових містечка, ми потрапляли на викладену бетонної плитку набережну пансіонату "Прибій". Там було цілих два бари з танцмайданчиками та тенти від сонця. Але ми рухалися далі. За бетонної набережної починався божественної краси зелений лужок з вигадливою стежкою і пухнастими тінистими вербами. За лужков слідував якийсь незрозумілий бетонний шматок, схожий на величезний фундамент. Там дорога була зовсім негарною. І море теж все було в порослих темними водоростями булижниках. Потім починалася цивілізація. Вона починалася плавно - з бетонної набережної, крамничок, кущів і парканчиків, із спортивного майданчика і високих пансіонатних корпусів. Поступово виростали бари і кафешки, переодягнені в телепузиків і драконів моделі для приморських знімків, фотографи зі своїми стендами, демонічного виду співробітники польського луна-парку, тітки Чебуречниці і люди ... багато, дуже багато веселих, наполовину роздягнених відпочиваючих людей. Рухаючись крізь натовп, ми купували собі чіпси, пиво, морозиво і яку-небудь газету.

На час нашого повернення назад у дикий степ (але як же вільно там дихалося!) У Біосферного заповідника - зазвичай стояла полуденна спека . Після тривалого купання та годування груддю дитина укладався спати, а ми готували обід. Потім, коли сонце пекло з особливою нещадністю - ми всі мостилися в тіні і тихенько дрімали.

Особливе слово потрібно сказати про воду. Питну воду ми привезли з собою ("Софія Київська" - для дорослих, і "Старий Миргород" - для поросяти). Плюс час від часу запаси поповнювалися на місцевому базарі. Решта вода зберігалася в 5-літрових пляшках і, як правило, закінчувалася протягом доби. Особливу різноманітність у нашу здичавілий життя вносили вилазки "по воду". Ми заводили машину (Сашко в трусах і капелюсі) і всієї натовпом їхали в найближчий пансіонат, де на прохідній був кран з прісною водою. Потім протягом півгодини, поки ми з малим поралися на травичці - Саша і Юлі носили пляшки з водою. Варто зауважити, що ми зовсім безбоязно залишали все наше господарство, тому що як кажуть старожили, в цьому місці не було жодної крадіжки!

Не можу сказати, що наша дикунська життя без будь-яких зручностей була дуже складною. Так як телевізор в цій глушині не працював - банальний побут займав ключове місце в нашому дозвіллі. Я з величезним задоволенням робила бутерброди з сиром і помідорами, трусили всі наші численні килими і килимки і терла піском наш емальований котел (читай - каструлю).

Ах, цей вечір на морі! Я можу нескінченно довго писати про цю золотисту млу, про це яскраво-червоне сонце ... про солодке подих ночі, лоскоче наші подзагоревшіе тіла. Ми купалися в останній раз і сідали вечеряти. Порося в міру того, як повітря ставало холодніше, одягався в додаткові шари одягу і відганяли від басейну. Але як же здорово це було - жити цілу добу на вулиці!

Ми швидко з'їдали наш нехитру вечерю і потім відправлялися в душ. Це вкрай корисна в усіх відношеннях заклад перебував, як я говорила раніше - приблизно в кілометрі від нашого стійбища. Саша залишався возитися по господарству, а ми з Юлямі і поросям відправлялися здійснювати гігієнічні процедури. Душ вдавав із себе ряд кабінок (природно, на вулиці) з-під яких витікав непривабливого вигляду струмочок у мильних розлучення. А зверху на кабінках кріпилася цистерна з водою. За день вода нагрівалася і до вечора була майже стерпним температури. Ми зарулює в кабінки разом з екіпажем, який використовували як додаткову вішалку. Потім Юля-старша виймала всі свої баночки-скляночки-мочалочкі і я абсолютно безсовісним чином користувалася усім цим немислимим для наших умов шиком. Якийсь час я мокла разом зі своєю Казяброй на руках. Треба сказати, що вода була не тепліше 20 градусів, але він ці процедури виносив з небувалим стоїцизмом і не побоюся сказати - навіть з насолодою. Потім я віддавала його в сусідню кабінку Юлі, а сама швиденько милілась і миліла молодшу Юлю, якої взагалі все, що відбувається доставляло вищить захоплення. Потім, у наспіх одягненому спортивному костюмі, з мокрим волоссям - я брала на руки всього Сірухана і ми виходили на вулицю. Там я вже як слід одягала його, зачісувалася і чекала Юль.

Чисті, запашні, у свіжій одязі, ми приступали до виконання чергового, дуже важливого, пункту програми. Ми йшли в сторону цивілізації і запалив строкатими лампочками луна-парку за Пивом. Не спроста я пишу це слово з великої літери, тому що пиво вдома і пиво в наших екстримальних умовах, як кажуть, дві великі різниці.

Отже, купивши Пива, ми вирушали в загадкову, повну шерехів темряву. Величезне зоряне небо висіло над нами, Санька давним-давно спав у своїй колясці і перекласти його у намет було зовсім нескладно. Морське повітря володіє фантастичним властивістю - діти засинають як по годинах і сплять міцно-міцно!

Перші дні були дуже важкими через опіки. Всі ми були однакового поросяче-рожевого кольору та інтонації у наших голосах були на рідкість плаксивими. Як же ми могли бути такими легковажними! Опіки хворіли навіть у тіні, навіть під одягом, навіть після коктейлю з різних олій та бальзамів.

Але знали б ми, що буде потім! Потім, коли почервоніння пройшла, почався дичавіє свербіж, від якого в буквальному сенсі каламутніла розум. Так що половина відпочинку була зіпсована. Не хотілося ні їсти, ні спати, ні купатися і лише спокійними вечорами з їх бальзамічної прохолодою наставало тимчасове полегшення.

Власне, про один такий вечір я і хочу зараз розповісти.

У всіх наших сусідів давним-давно увійшло в традицію влаштовувати вечірні шашлики, а ми, з якихось причин все відкладали це цікавий захід. Природно, на першому місці була безпека дитини, тому приготування ми почали тільки тоді, коли порося заснув у наметі.

Складніше всього було купити м'ясо. Я людина вкрай обережний у питаннях харчування - запас питись ми везли з собою з Києва і воду місцевого розливу купувати не вирішувалися. З їжі у нас була величезна коробка з "мівіною" і тушонкою, але основу нашого раціону становили овочі, які привозили вранці на бричці з кавунами. Так от від яловичини і свинини ми відмовилися відразу - тому що перспектива отримати "пронос класичний південний" нас не радувала. Вирішили купити курячі стегенця свіжоморожені. Але свій страх і ризик, тому що одному Богу відомо, скільки разів їх тут заморожували ... але подивившись як їх гребуть інші відпочивальники - вирішили ризикнути.

Власне пара слів про базарі: це потужний господарсько-продовольчий центр, де можна купити абсолютно все, від модних пляжних дрібничок до палиці сервелату. Базар знаходиться в цивілізованій частині селища, поряд з вулицями, пестреющими табличками "Житло" і луна-парком.

Купивши заморожені стегенця та ще якийсь їжі (і звичайно пляшку домашнього винця), ми занурилися в машину і поїхали назад в нашу дикий степ.

Вечоріло, малюк заснув швидко і без капризів, я залишила його в наметі, а сама вибралася на вулицю. Юля закінчувала чаклувати над стегенцями, а Саша розводив невеликий костерчік у спеціально виритої ямі. У чоловіках, схоже, десь на генетичному рівні закладено пристрасть до вогнищ, ямах, смаженого м'яса і іншим пригод.

Ми були страшенно голодні і від цього неговіркі і непосидючі - колами ходили навколо ями з багаттям і чекали поки приготуються наші стегенця. Потім хтось запропонував винести на вулицю ліхтар-перенесення з машини. Ми повісили його в нашому наметі і сіли пити вино і закушувати, ніж було. Але незабаром нам довелося забиратися назад до багаття, тому що налетіла ціла зграя якихось небачених комах. Це неможливо передати словами - вони все летіли і летіли - якісь метелики, комарики, жучки і мушки.

поївши, нарешті, жадані стегенця, ми повернулися до намету, і видовище вразило всіх нас до глибини душі. Такого ми ще ніколи не бачили. Всі довкола буквально кишіло величезними, страшними комахами. У дитячому басейні було штук 20 велетенських чорних жуків, кожен сантиметрів по 5 зростанням. Але апогеєм цього жаху була пара богомолів - моторошних істот, меланхолійно пожирають комарів під самою лампою.

Нам з Юлею було страшно ступити на неосвітлену ділянку землі. Ми довго благословляли Сашу на похід в туалет, і щиро хвилювалися за нього. Коли він повернувся, то по обличчю ми зрозуміли, що він бачив щось більш страшне. Це істота була вже близько 10 сантиметрів у довжину, товсте, блискучі, з якимось лускатим панциром.

Після тієї ночі наше ставлення до навколишнього середовища сильно змінилося. Ми ж навіть не уявляли собі, скільки всякого дивовижного живе в темряві поруч з нами.

Перед тим, як лягти спати, Юля по декілька разів трусили свій намет і недовірливо оглядала найближчі околиці.

Коли всі опіки зажили, і наші тілеса придбали рум'яний відтінок і, здавалося б, настав час полегшено зітхнути і житє собі в радість - почалася нова проблема. Ми поверталися всім сімейством з вечірнього променаду по "цивілізації", коли я, турботлива матуся, звернула увагу, що мій порося заснув завчасно - годин на 5 і до сих пір спить у колясці. І якесь у нього був напружений вираз обличчя. Водна гірка та атракціони тут же відмінилися. Лоб гарячий і дуже яскраві щоки. Ну ось, так Втішайтесь всі, хто говорив мені не сунутися в цю авантюру. Догралися! Останні два дні видалися дійсно гарячими - в тіні градусник показував не нижче 35 .. але успішно пережита акліматизація і свіжий приморський вітерець робили наші сієсти цілком стерпними. Але невже тільки для нас, а не для дитини?

Я взяла його на руки, і, притискаючи до себе, несла назад у табір. Ми замотали його у рушник (вечоріло і його могло Зноба) і йшли мовчки, кидаючи одне на одного злісні погляди.

Вирішили переночувати в машині - між сидіннями було місце для двох дорослих - дуже затишно вийшло. Міряємо температуру. Звичайно .. 38,5. І спить. І видно, що йому зараз дуже несолодко. Але немає ніякого кашлю, соплів та інших проявів застуди. Ні блювоти і проносу - значить, не перегрів. Страшно. Ми з Сашею сидимо поруч з цим крихітним істотою, якій погано, і мучимося від своєї безпорадності. Найближча лікарня знаходиться в Херсоні - 100 кілометрів ми проїдемо за півгодини ... ні, навряд чи, дороги дуже погані, темні, криві ... Що робити? .. Як завжди, свічки з парацетамолом виявилися забутими будинку, на пральній машині. Є тільки Еффералган в сиропі. Будимо його, він сонно плаче, випльовує, я змушую, він плаче голосніше. Міряємо температуру. Майже 39 ... Сашко вже майже завів машину. Ми винні. Перекуповували ... перегріли ... недогледіли ... Саша пропонує їхати до міліції в селищі - нехай вони скажуть куди краще звернутися. Глуха ніч ... темна степ ... чекаємо, чи подіє ліки. Кожні кілька хвилин вимірюємо температуру. Падає ...

Ми не спали до ранку, поки термометр не показав 36,6, а небо не зробилося фантастичного рожевого кольору.

Трохи пізніше, коли наш рум'яний і повний сил хлопчик вирішив прокинутися і почати свій трудовий день - ми ледве стояли на ногах. Коли я дала йому попити зі своєї чашки, то почула незвичний стукіт, і при детальному огляді дитячого рота ми побачили тільки прорізався зуб. Я десь читала, що дитячі зуби дуже люблять вилазити де-небудь на морі, під час відпустки та поїздок.

Решта 3 дні ми провели в режимі підвищеної обережності і скоротили наші морські купання до можливого мінімуму.

І ось, настав час їхати. Не можу сказати, що нам було дуже сумно розлучатися з цим прекрасним місцем. Спогади про душу, мікрохвильовці і м'якій постелі брали своє.

По дорозі назад ми потрапили в страшну грозу. Видимість була практично нульова, машину гойдало від сильного вітру, і було дуже страшно.

Потім відкрилися фантастичні пейзажі, і я вперше відчула, як сильно люблю свою країну. Почуття такого глибокого патріотизму ніколи не відвідувало мене з такою силою.

Ми приїхали пізно вночі - завезли Юлю і вирушили відсипатися. Додому ми зайшли на світанку. Як ви вже здогадалися, виспатися нам ніхто не дав.

І що б ви подумали - рівно через два тижні ми знову збирали сумки й закуповувалися в супермаркеті - ми знову їхали на море!

Але це вже зовсім інша історія.