У Єгипет з дитиною.

Читаю все, що знаходжу про відпочинок з дітьми. Ну чому ж все у всіх так сумно?! Хочу поділитися своїм досвідом - все не так страшно, особливо, якщо налаштуватися на гірше після прочитання всяких розповідей батьків, вже відчули на собі "радість" поїздки з дитям.

Відразу дам невелике пояснення - це оповідання є укороченим і трохи зміненим варіантом мого звіту на сайті "100 доріг" - "Шарм-Ель-Шейх з дитиною" у розділі Єгипет.

Ми довго сиділи вдома, вичікуючи, коли ж донька наша підросте. У цьому році ми зрозуміли, що життя проходить повз зі швидкістю останнього вагону швидкого поїзда і, наплювавши на страшилки про поїздки з дитиною, якими нас лякали всі, кому не лінь, зважилися.

Звичайно, багато просунуті батьки можуть презирливо фиркнути, але для нас це було подією вселенського масштабу - наша 3,5-річна донька буде відкривати світ !!!

Не буду зупинятися на біганину по агентствах (у пошуках квитків) і по магазинах (у пошуках необхідних купальних приладдя - не може ж наша принцеса в свій перший виїзд за кордон купатися аби в чому!), це окрема історія, що закінчилася-таки покупкою туру в Шарм (а інакше про що б я писала?) і приголомшливого дитячого комплекту з плавочек, топіка і спіднички. Тур був від МОСТРЕВЕЛ, летіти повинні були на Красаеро.

Приїхали в аеропорт, безкоштовно взяли віз, завантажили сумки, зверху посадили дитинчати, з комфортом доїхали до реєстрації, всі пройшли вчасно, і, нарешті, ми в літаку ! Літак невеликий, чистенький і акуратний ТУ-204 (на чистоті у мене - пунктик, я завжди на це звертаю увагу). Враження зіпсував лише туалет в літаку - мамі пописати дитини - це щось!! Причому ми обидві не товсті, але теснотіща і незручність-жах! Але, знову ж таки - все чисто й акуратно. Злетіли чітко за розкладом. Потім був обід. Не знаю, у кого які критерії "погано-добре", у мене - їсть дитя чи ні. Дитя їло, та ще й як! Три набору: курка з рисом (з'їли рис), риба з пюре (з'їли рибу), м'ясо тушковане з овочами та макаронами (з'їли майже все). Все, що залишилося, доїли тато з мамою. М'яко злетіли, легко летіли, сіли через 4 години в Шарм - теж м'яко. Подушки та пледи - у будь-якій кількості (в літаку не холодно, але під пледом дуже зручно переодягатися перед посадкою - все-таки із зими в літо!). Приземлилися. Відсилаюча сторона не підкачала - швидко і організовано пройшли всі формальності (до речі, 6 років тому фірму і серійні номери відеокамери записали чоловікові прямо в паспорт, а на цей раз їх не зацікавило нічого - ні камера, ні цифровик). Далі на шляху нашого проходження до автобуса через 10-15 метрів стояли егіптянскіе дядечки з табличками, а в автобуса майорів великий прапор - захочеш заблукати, і то не вийде. Занурилися і нас розвезли по готелях.

Готель - RADISSON SAS, на мій погляд, гарний. Але відразу зазначу - багато чого з того, на що ми заплющували очі, може напружувати більш вимогливих клієнтів. У день приїзду, відкриваючи вино, ми заляпали кришку унітазу. В усі інші дні ні бакшиш у вигляді 1 $, ні уливання по фунту на день не змусили бою помити кришку. Мені, власне, начхати - запах засохлого вина дуже приємний, але кого-то може і розлютило. Ліжечко дитині самі не принесли, але після м'якого нагадування на ресепшені поставили, та яку! Величезну, на ній помістилися б 3 дитини без проблем! (І кожен день потім "художньо" викладали на застеленій ліжка доччину піжаму і розсаджували її іграшки.) Шампуні і піну для ванни то ставили в подвійному розмірі, то забували, але ми ж не в ванні лежати приїхали! Гроші можна поміняти в готелі, але в місті вигідніше курс.

Все, що написано в каталогах - правда: 4 басейни, 1 - з джакузі і підігрівом в гроті, басейн, шикарний великої складної форми (його у всіх каталогах і показують) , маленький, але глибокий біля моря. Дуже чисті - кожен день вранці їх чистили пилососом (чи як там це називається), а якщо вітер наносив листочки-гілочки, то і вдень чистили вдруге. Дуже красиві водоспади, містки, фонтани. Така кількість виробів з цілісних товстенних колод важко знайти навіть у нашій лісової державі, а вже для їх пустелі - взагалі дивно. Садівник у них геніальний - у голiй пустелі виростити і зберегти ТАКЕ кількість всяких рослин - це не жарт. Персонал вихований і ненав'язливий, (хоча наша донька з нами не погодиться - їй довелося приймати стільки знаків уваги від арабів, що вона просила обходити місця їх скупчення іншою дорогою). Сміття ніде не валяється. У перший наш візит до Єгипту мене дуже напружував, вибачте, срач на вулицях. Йдеш як по звалищі, навіть у центрі Каїра, а вже Олександрія - ВАА-аще!! Туристичні маршрути хоч якось закривалися, а в житлових - взагалі по коліно у смітті. За 6 років все дуже змінилося - центр Шарма миють щітками з шампунем, а в житлових сміття викидають в урни (хоча в Корані і є якісь обмеження на цей рахунок, але, мабуть, їм самим набридло на звалищі жити). Більш того, проїжджаючи по пустелі на автобусі в один кінець, я бачила дротяний паркан, вловлює те, що вітер несе, а на зворотному шляху все вже прибрано було.

Якщо ви запитаєте про їжу - про фігуру або забути або - плавати безперервно і зганяти зайве. Сніданок не континентальний, відрізняється від вечері лише кількістю гарячих м'ясних страв і відсутністю вина. Сніданок: кукурудзяні пластівці, кульки і т.п., до них горіхи, молоко холодне і гаряче, родзинки, 3-4 види сиру з наповнювачами (шматочки кураги, полуниці та ін), молочна кашка, яєчня або омлет за бажанням з наповнювачами (помідори, сир, ..) або без, салати декількох видів, млинці, квасоля, сосиски, паштети, картопля, сири, ковбаси, бринзи 3-4 сортів, овочі, фрукти і випічка. У вечерю багато м'ясних страв, одночасно можуть бути риба 2 видів, курка 3 видів і яловичина 2-3 видів. Плюс кожен вечір який-небудь випендрьож, типу м'яса на відкритому вогні, баранчика в капелюсі або коржів на вугіллі. Є завжди 2 види супу - протертий європейський і овочевий з російської типу. Запаморочливі торти і приголомшлива випічка. Все не нудотно солодке. Східні солодощі були тільки один раз. Фрукти і овочі. Щільно поївши в сніданок, легко дожити до вечері без обіду навіть з великим фізичним навантаженням у вигляді плавання з маскою уздовж рифів. Дитинча їв так собі, спробувавши всяка смакота тільки на 4-5 день, тому моя порада - їхати мінімум днів на 10, а якщо кошти дозволять, то й на 14 і більше днів. Для тих, хто боїться, що відпочинок на морі перетвориться з дитиною на кошмар на вулиці В'язів, маленька рекомендація - взяти фломастери і папірець.

Погодували дитя - хай сидить і малює. Не любить малювати - будь-яка іграшка, яка втримає його на місці на 10-15 хв. - Маленький пазл, Лего, пластилін, він зайнятий, ви снідаєте. (Звичайно, це зайва вага в багажі, але ... краще трохи напружитися фізично й не напружуватися потім психологічно). Увечері ще простіше - швиденько запхали потрібний об'єм їжі і відправили в номер дивитися мультики по Cartoon Network. У нас була можливість поїсти від душі, правда, періодично один з нас бігав провідати доньку, але це була перестраховка - вона без нас не нудьгувала. (Звичайно, це не порада для бідних тат і мам тих малюків, які ще в силу віку не грають в інтелектуальні ігри і не їдять загальну їжу. Якраз ці-то нещасні батьки і напишуть потім жалісливі оповідання про те, що не бачили відпочинку взагалі , а море - тільки здалеку). На пляжі з зайнятістю у нас взагалі не було проблем - відразу ж знайшлися російські дітки, які знудьгувалися по іграх з собі подібними. Обідати ми не ходили, а для ребятенка брали її улюблені баночки з Тихорєцькому м'ясом і "Бабусин козуб" з рибою 12 шт., 2 привезли назад. Коли летіли на Мальту, ввозити було не можна багато чого, тому усвідомивши необхідність везти сік і харчування, я намагалася дізнатися митні правила ввезення продуктів в Єгипет. Ні одне (!) Велике турагентство не відповіло мені виразно - можна чи ні, дали тільки телефон "ТОВАРИСТВА СПРИЯННЯ Прикордонник", в якому мені пообіцяли відповісти, але за 350 руб. Я поскупилася і правильно зробила. До дітей в Єгипті ставлення ніжне, банки наші і соки проїхали без затримки. Потім ми перейшли на місцеві соки - ніяких алергій і шлункових проблем. Араби дуже розчулювалися на нашу доньку - сіроокий блондинку з локонами, і або обдаровували її сувенірами, або рвалися з нею сфотографуватися, або просили ручку поцілувати. Вона спочатку Шугай, потім звикла і з приреченим виглядом розповідала, як звуть, скільки років і т.п. Аборигени особливо витріщає очі, коли наша крихта за будь-які приємні їй дії казала їм "Шукру" (спасибі по-арабськи), причому "р" вона не вимовляє, але вони розуміли і просто починали розгублено плескати очима (а ми потішалися).

Купання. Досить своєрідною, але для нас - ідеально. Піщаний берег, потім зрізаний риф метрів на 30, по якому в відлив можна ходити (практично по сухому), роздивлятися морських їжаків, сколопендр та іншу неупливающую живність (правда, що спливають живність теж іноді трапляється - в "калюжі" глибиною 30-40 см і найбільшим діаметром 1 м ми бачили мурену). І залишаються невеликі лінзи води (найглибше - до стегна мені), в яких вода прогрівається до непристойності (температура моря була 25-28 градусів, а в цих "лінзах" - як у теплій ванні будинку). Дитина робить пасочки, ходить у воду, втопитися складно, особливо якщо поруч батьки. Орлиного очі не треба, достатньо просто наглядати. Активні ігри до обіду дітенка стомлюють, вона йде спати - на всю спеку, години на 3. А ми - плавати вздовж і впоперек рифу. Маска - це не дайвінг, звичайно, але теж добре видно. Риф дуже гарний, риби мабуть - не мабуть. Я перший раз плавала з маскою на Мальті, але там немає ТАКИХ рифів, ТАКИХ риб і ТАКОГО кайфу. Я навіть собі уявити не могла, що акваріумні рибки можуть бути розміром з гарного коропа і ще ночами світяться! Коли дитя не спить, плавали по черзі. А коли вона підросте, обов'язково покажемо їй всю цю красу, навчивши плавати в масці!

Обіцяної анімації ми не бачили, крім пляжного волейболу і танців на сонці в саму спеку. Дискотек не було. Екскурсії можна купити в готелі, але в місті дешевше - занурення з аквалангом з корабля 50 $ в готелі і 35 $ в місті, Каїр, Луксор, 1001 ніч, джип-сафарі, але ми надивилися всього в 1-й приїзд і цього разу тільки валялися на пляжі і плавали. Був ще дитячий клуб (ми туди не дійшли) і дитячий майданчик (качелі-каруселі), дуже пристойна, оригінальні удосконалення звичних атракціонів. Для дорослих - намет для куріння кальяну (ми собі купили ще в першу поїздку і вдома балувалися зрідка, там не ходили), Шопінг-центр з відмороженими цінами, ювелірний, де я торгувалася заради спортивного інтересу, збила ціну на браслет з 175 $ до 120 $ і не купила його, бар з випивкою за ціною за стаканчик більшою, ніж у Москві за пляшку, теніс настільний, пляжні всякі гри. Тренажерний зал з пристойними тренерами і сауна (не бачила, не знаю).

Особливо хочу відзначити ставлення місцевих жителів до сім'ї (нашої, не нашої - будь-який). На одному турсайте я прочитала страшну історію про домаганнях гіда до туристкам. До одиноким блондинкам - може бути. Але мені (жінці з дитиною і чоловіком) висловлювалася таку повагу і шану, що просто не описати словами.

Доньці нашої сподобалося все - і зовнішній вигляд, і пальми, і харчування, і її ліжечко, і дзеркало в півстіни, і ігри на веранді, куди виходив наш балкон (дійсно, приголомшливо - повністю закрита акаціями і ще якимись рослинами від сторонніх поглядів, із затишними кріслами і столиком. Діті розважалася клацанням стручків акації, а ми - нардами і вином). В кінці відпочинку донька сказала нам: "Давайте залишимося тут жити!" І ду-у-у-уже не хотіла їхати (та й нам теж не хотілося). Але ми пообіцяли їй повернутися в цей же готель в наступний березень. Сподіваюся, війни закінчаться, дим розвіється, і ми зможемо стримати обіцянку ...

Назад летіли теж без проблем і не просто вчасно, а на 30 хв. раніше. Жахливим шоком були замети і летить сніг, -8 ° С 23 березня, (ми їхали в -2 ° С). Прилетіли в Домодєдово о 23-00, поки те та се, електрички на Павелецкий перестали ходити, дитя втомилося, спало на ходу, і тут як стерв'ятники налетіли таксисти. Громадяни! Не вірте таксистам! Вони будуть вас лякати, що метро закриється, що транспорту немає, а ви не бійтеся, ідіть до автобусів або до маршруток, в крайньому випадку, повернутися до стерв'ятникам завжди встигнете. Ми їхали на маршрутці швидко і дешево - 30р. з місця + 10р. багаж. Покажіть мені таксі, яке довезе вночі з аеропорту до метро за 70 р.

У підсумку можу визнати, що ми втратили марно 3 роки - їхати в "Забугор'є" можна було вже з піврічним дитиною, в деякому відношенні було б навіть легше.

Вийшло довго, зате детально. Може, кому-небудь знадобиться, а хто-небудь, прочитавши, переборе страх і відправитися у відпустку з дитям. Всім бажаю щасливого відпочинку!