Кузбасский кінний.

Я дуже люблю свій край. З кожним роком він стає мені дорожче і миліше. Та й як не любити його величезні лісові простори, оточені казковою красою гір.

Я хочу розповісти про один кінному маршруті, який проходив по нашій Кемеровської області. Вчилася я тоді у 7-му класі.

Маршрут цей діє з 1980 року, і вже придбав велику популярність. На турбазу, де починається маршрут, приїжджають люди з різних куточків нашої країни.

І ось кілька років тому, в квітучому червні, 12 чоловік з різних міст Росії приїхали до м. Кемерово, для того, щоб побачити всю принадність сибірської тайги поруч з благородним тваринам - конем.

Всі відразу ж здружилися і стали один для одного близькими людьми.

Вже на 2-й день перебування на турбазі ми вирушили до джерела лікувальної води "Гарячий ключ". І хоча нас всю дорогу оточували величезні зграї комарів, і доводилося знімати з себе кліщів, нам дуже сподобалося.

Джерело являє собою невеликий ключ з водою, незамерзаючої навіть взимку. Але найбільше нас вразив не джерело, а природа, всю дорогу оточувала нас. Високі могутні дуби, світлі берези, розлогі ялини, квітучі яблуні, ніжні незабудки, заховані у високій траві, в якій людину-то важко помітити. Капелюшки грибів і зовсім неможливо побачити. Як же така краса не справить враження?!

Через кілька днів нас познайомили з кіньми: білі, гніді, вороні, руді - яких там тільки не було. Мені ж попався гарний білий кінь по кличці Бєлан. Я спочатку сильно боялася, але вже до кінця першого дня знайомства ми стали друзями.

Коли ми прийшли на притулок (тайговий будиночок, звідки нам потрібно було розпочати свій шлях), то поставили коней у загін. Притулок являє собою маленький дерев'яний будинок, оточений з усіх боків лісом. Піл, дерев'яний стіл, пічка, господарське приміщення - ось і все. Тут ми пробули 4 дні. За цей час ми ще більше подружилися один з одним і з кіньми.

Поки ми були на притулку, ми вчилися сідати і триматися в сідлі, їздити кроком і риссю, сідлати і загнуздувати коней.

Виїжджали ми і на невеликі прогулянки. Особливо запам'яталася прогулянка до нового водосховищу. Спочатку ми їхали по лісу, а потім виїхали до невеличкої річки. Напоїли коней і поїхали далі. Степ, який оточував нас, здавалася сліпуче жовтої від люцерни. Вона вся була поцяткована невеликими канальцями. Повітря просочився неймовірною свіжістю, і хмара мала от-от вибухнути над нами. Попереду своєї неймовірної гладдю виблискувало водосховище.

У похід ми рушили рано вранці по дорозі, що веде до водосховища.

Перед тим, як під'їхати до нього раптом піднявся сильний вітер, пил стала забивати нам очі. І тут ми почули команду: "Зміна, риссю". Ми помчали, незважаючи на вітер. Вперед, вперед і тільки вперед. У дорозі ми перебудовувалися по двоє, четверо і вчилися їздити галопом. Проїжджали ми і колишні села, зарослі травою, мохом і лишайником, їхали по чорнозему, залишаючи за собою глибокий слід копит. Всю дорогу ми співали пісні. До цього мали лісові піони та лілії, незабудки, вогники. За весь перехід, а він тривав годин 6, ми лише раз зупинилися на відпочинок.

Приїхали ми на нашу стоянку вже до вечора. Вона перебувала на березі невеликої річки Ляпко. Стали спішувати з коней ..., та так і не змогли стати на ноги. Так і лежали, покидавши сідла і розпустивши коней, до тих пір, поки не відпочили коліна.

Таких переходів і стоянок було декілька. Я розповім лише про одну стоянці, яка знаходиться на місці колишнього села Поривайкі.

Красиві скелі, що нагадують химерних персонажів з давніх міфологічних сказань. Долина річки Томі, як ніби тільки що зійшла з полотна. І тайга, прекрасна тайга. Де ще можна побачити таке?!

Тут ми повинні були провести 5 днів. Ми вчилися виконувати різні команди, купали, чистили коней після курній дороги, сиділи біля вогнища під звуки гітари, чергували ночами, пасли коней, виїжджали на прогулянку в тайгу, купалися і загоряли.

Одного разу ми їхали верхи до села з цікавою назвою Городок. У дорозі ми бачили слід ведмедя, напевно, нещодавно проходив зі своїм дитинчам. Усюди нас оточувала тайга, чудова і в той же час страшна. Наші інструктора розповіли нам, що в цих місцях билися сибіряки з бандами Колчака. І хоч було це досить давно, але зійти з коня і пройтися по цих місцях моторошно. Тиша, темрява, зімкнуті гілки дерев, що закривають небо, так і здається, що і зараз там ховаються люди.

На зворотному шляху нам відкрилася широка панорама: срібна стрічка Томі, поля, переліски, скелі, що нагадують людей, перетворених на стовпи.

На галявині, де ми зупинилися, мені особливо сподобалася яблунька, широко розкинула свої гілки. Проходячи повз нею, ми дуже багато говорили про життя. А один раз, йдучи від неї, ми побачили лосицю, яка сміливо пройшла поруч. Ми спочатку думали, що це лоша, і тільки, коли вона вже була зовсім близько, ми зрозуміли, хто це ...

Можна розповідати й розповідати про цей похід, але, я думаю, що принадність "Кузбасівського кінного "можна зрозуміти і з цього невеликого оповідання.