Щоденник однієї подорожі з дитиною.
Болгарія. Травень-червень 2003 р. (частина 2).

Частина 1 День 9-тий. Субота, 24 травня 2003.

Сьогодні фотографувалися на ретро фотографії. Яка ж це, однак, важка робота бути фотомоделлю - до кінця фотосесії у мене заболіла спина. Певна чи - сидіти в ідеально тій позі, в яку посадив фотограф, сантиметр вправо-вліво - все починається з початку. Завтра мають бути вже готові фотографії - подивимося, що вийшло, має бути супер. Наскільки ж перетворює костюм - довга сукня з воланами і мереживами, капелюшок з пір'ям ... Відчуваєш себе в 18 столітті ... До ретро-фотографії на додаток даються ще й кольорові. Коштує це в залежності від розміру фотографії 20 лев - одиночний знімок, і по 10 лев плюсується якщо більше людей - тобто 30 - за двох, 40 - за чотирьох і т.д. Якщо формат більше (стандартний 13х18), то плюс ще по 10 лев.

Я помітила, що тут Єгор став спати більше, ніж удома. Якщо вдома він спав пару разів по 40 хвилин - то тут може проспати і 2 години. І взагалі, постійно на вулиці - такий п'янке повітря - морський, все цвіте - тут і доросла людина надихається так, що голова почне боліти, а вже йому то ... Тут малюк навчився цокати мовою - причому явно наслідує - починаєш цокати і він за тобою. Потім ще навчився вмикати і вимикати вимикач і включати світло в бра - там потрібно смикнути за мотузку. І явно починає формуватися характер - якщо його не пускають туди, куди йому хочеться, якщо не дають те, що хочеться, починає ревти, причому не те, щоб просто ревіти, а влаштовувати формений істерику - з усадженням на землю та ін

Увечері їли з нашими новими знайомими в нашому морському ресторанчику - називається він, по-моєму, Октопор, але він примітний тим, що біля входу вгорі у нього великий дерев'яний восьминіг. Ми його так і прозвали "Восьминіг". Їли в цей раз на другому поверсі (там два поверхи, а на третьому магазин антикваріату) - в альтанці, серед листя - красиво. Найсмішніше було, коли мого чоловіка з обох сторін атакували наші дітки - з одного боку стояв Єгорка, а з іншого, вчепившись у його светр, Даша - ми сміялися, "користуєшся успіхом". Наша офіціантка (її звуть Лія), як і обіцяла, сиділа з Єгорка (він якраз не спав), а оскільки вже вміє ходити досить упевнено за одну руку вимагав, щоб його водили скрізь, на відміну від Дар'ї яку посадили поруч, дали шматочок хліба і вона цим займалась весь вечір. Потім увечері прогулялися до їх готелю - забирали в них надувний басейн. Живуть вони в готелі "Принцеса Марина" 5 зірок на самому краю курорту. Наскільки ж краще їх готель в порівнянні з нашим! І кімната і балкон і ванна - все більше, красивіше і новіше. Білизна, рушники міняють щодня. На додачу до мила і шампуню, який дають і у нас їм ще дають халати лазневі. Коротше кажучи, знали б - поїхали туди, але я, на жаль, про цей готель нічого до відпустки не чула.

Увечері дивилися Євробачення. В черговий раз переконалася, наскільки суб'єктивно суддівство. Хоча ... ми все одно були близькі до перемоги. Тут показує перший Російський канал, НТВ або ТНТ не завжди, в залежності від сигналу.

День 10-тий. Неділя, 25 травень 2003.

Сьогодні з ранку не дуже гарна погода - дощу немає, але похмуро і вітряно. З ранку забрали фото з ретро-студії. Вийшло просто приголомшливо - ніяк не могли вибрати із запропонованих 4 видів (могли вибрати тільки по одній). Але дещо як вибрали - вдома треба буде виділяти цілу стіну під наші фото з Болгарії - так багато красивих.

Після обіду сходили на море трохи позасмагали (на той час трохи розпогодилося). Єгор у цей час спав у колясці. Наскільки ж приємно спати біля самого моря і слухати шум прибою - будь-який психотерапевт вам порадить, щоб підлікувати нерви з'їздити на море.

Потім пішли в довколишній ресторанчик поїсти. З цього ресторану щовечора ллється жива музика, перекриваючи все інше. Ви, може, скажете, що ми божевільні, що з таким маленьким дитиною взяли номери з видом на море і набережну, але Єгору все одно - він може спати (якщо хоче спати) навіть якщо у нього свердлять над вухом (проверялі!!!) , а ми звичні.

Я замовила шашлик - мабуть, коронна страва ресторану - те, як його виносили мені - вже було подання - принесли на спеціальній підставку, внизу листя салату, цибулю кружечками, частинки помідорів і лимона, а зверху встановлений шашлик - дали подивитися, потім почали знімати мені його на тарілку. Шашлик і справді виявився дуже смачним, особливо шматочки телятини та курки. Взагалі, тут (на курорті) дуже добре готують телятину - м'ясо виходить просто ніжне, а ось свинина виходить не дуже - скільки пробували, тільки в Грузинській кухні був дуже смачний шашлик зі свинини - у всіх інших випадках - виходить жорстке, не соковите м'ясо. Поки ми їли, з егос розважалася жінка з персоналу, так що і тут ми знайшли няньку для Єгора.

День 11-тий. Понеділок, 26 травня 2003.

Сьогодні у нас три новини - дві не дуже і одна хороша. З поганих - те, що вчора Єгора, схоже, продуло на морі, коли він спав і сьогодні він сопливого. Температури немає, але нежить є. Друга погана новина - чоловік мій обгорів. Причому сильно. Настільки сильно, що до нього не доторкнутися ні пальцем - боляче і сидіти він може тільки на табуретці. Так що всіх заклинаю - користуйтеся кремами від засмаги в великій кількості! Він понадіявся, що шкіра у нього темна і він ніколи не обгорають - нічого подібного! Зараз ходить червоний, як рак.

Сьогодні ми з Єгором перший раз купалися в морі. Воно ще холоднувато, для того, щоб там сидіти довго, але зануритися можна - Єгор навіть не плакав, коли я з ним (на руках) опускалася у воду, але прибою він боїться. Якщо поставити його ніжками на пісок і щоб прибій його омивав - буде плакати.

А гарна новина - просто дуже гарна! Єгор пішов! Він і до цього робив по два кроки - потім падав. А сьогодні зробив аж п'ять! Зробив два як зазвичай, похитнувся, але втримався на ногах, а потім і інші три. Так що думаю, до кінця відпустки вже навчиться більш-менш ходити. З кожним днем ??ходить самостійно (пробує) все більше і більше. Отже, сьогодні 26 травня - будемо вважати цей день днем, коли Єгорка пішов.

Увечері їли в ресторані навпроти нашого готелю. Там подають чудовий паніровані сир. Дуже смачно і дуже багато. А ще у них там непоганий інтер'єр - кролик, папуга, ще два інших папуги, два акваріуми - один з маленькими рибками, а інший з великими справжніми - з коропом, вугром і раками! Ми з Єгором годували кролика, лякали риб в акваріумі і хотіли викупатися в фонтанчику. Так, до речі, раз зайшла розмова про рибу - я все дивувалася, чому тут така дорога камбала (дорожче сьомги!) - Тепер зрозуміла чому - камбала у них розміром з маленький журнальний столик! Хоча на мене, так це все одно не делікатес - ми вдома раз на тиждень обов'язково її їмо. Ще про рибу - місцевий делікатес - панірована акула. Не знаю як іншим, а мені не сподобалося - досить суха риба, начебто тріски, з хрящами (а я терпіти не можу рибу, де трапляються кістки), та ще й панірована. Коротше, один раз спробувати можна, для різноманітності, але не більше. І ще - в "Восьминіг" я пробувала паніровані шашлик з дарів моря - теж не дуже смачно. Одна панірування. Ну, уявіть самі - мідію запанировать, та ще й на рожен насадити, що там від неї залишиться? Це так, про всяк випадок, раптом хтось захоче спробувати.

Увечері пішла в ресторан попросити молоко для Єгора - дали без всяких слів. Погодувала його кашею. Тепер буду, коли буде така можливість, годувати кашею з ранку і ввечері. А в інший час він зазвичай їсть огірки, полуницю, йогурт і інші овочі-фрукти, їли трапляються під руку.

День 12-тий. Вівторка, 27 травня 2003.

Сьогодні просиділи весь день вдома - чоловік так сильно обгорів, що сказав, на вулицю не піде ні за яких обставин - виняток - щоб поїсти.

їли в новому для нас ресторанчику "Ролба". Чесно кажучи, не дуже сподобалося - офіціантки забувають, що замовлено (мені забули принести гарнір до м'яса), та й місце не дуже затишне - жорсткі дерев'яні стільці і столи, та й дорожче, ніж в інших місцях, де ми були. Коротше, туди ми більше не підемо.

Потім пройшлися по другій і третій лінії - там ще будівництво подекуди, а інші готелі знаходяться настільки серед листя, що їх навіть одразу і не розгледіти. Та і йти настільки в гору, що ми всі захекались поки дійшли.

Потім пройшлися по місцевим "супермаркетам" - дуже багато, особливо дівчата та жінки дуже добре ставляться до маленьких діток - сюсюкає з ним, граються - зайшли в один магазин, так поки ми дивилися товари, продавщиця розважала його, розмовляла з ним, ходила. Потім у ресторанчику, де я їла торт з полуницею, офіціантка теж спілкувалася з егос. Взагалі, я помітила, що якщо народу в ресторані не багато (а ми в основному ходимо близько 17, коли ще народ не пішов їсти) хто-небудь (я маю на увазі офіціанти) знайдеться, хто може посидіти з Єгором, поки ми вечеряємо .

А останнім часом, ми взагалі не прагнемо йти в ресторан, коли він спить. За вечерею він теж може перекусити овочами або шматочком м'яса. Сьогодні, наприклад, він, нарешті, поїв картопля фрі - до цього він відмовлявся від картоплі в будь-якому вигляді.

З кожним днем ??(я б так навіть сказала, з кожною годиною) він ходить все більше і більше - по кроку, по два, вже досить швидко пересувається на двох ногах, тільки іноді дотримуючись рукою за що-небудь. До кінця відпустки вже, напевно, і бігати навчиться такими темпами.

День 13-тий. Середа, 28 травнем 2003.

Сьогодні знову їздили до Варни. Туди ми їздимо за покупками - в основному фрукти, овочі та вино. Полуниця з черешнею подешевшали: стали коштувати від 1.5-3 лев за кілограм, ківі - 2 лева кілограм, огірки - 1.5-1.8 довгі і маленькі молоденькі огірочки по 2 лева кілограм. Полуницю і черешню можна пробувати з лотків, якщо не бридливі їсти брудне. Продаються такі маленькі молоденькі кабачки по 1 леву за кілограм, що я просто вмираю - хочу рагу з кабачків (моє улюблене осіннє страва). Пробувала тут гарнір з кабачків, не сподобався - политі якимось оцтом - псують весь смак.

Як тільки приїхали відразу потрапили під дощ, причому дощі тут - зливи, наче з відра ллє. Довелося зайти в кафе випити кави і з'їсти по шматочку торта (до речі, тут, на курорті, шматочок торта варто 2.5-3 лева, а у Варні 1.5 лева). Торти тут смачні на вигляд, а коли починаєш пробувати - так собі - у нас в місті є кафе - так там набагато смачніше роблять.

Потім пройшлися трохи по місту, по магазинах - дуже багато взуттєвих магазинів, ціни різні - на жіночі босоніжки і сабо (те, що я дивилася) - 25 - 50 лев, в бутиках - до 120 лев. Але вважається, що болгарська взуття непогана і досить дешева.

Туди й назад їздили на таксі (домовлялися з водієм, що він нас забере назад, вийшло 20 лев і ще 2 лева дали, щоб завіз в магазин - потрібно було купити Єгору памперсів та їжі). Завіз в какой то супермаркет - говорить один з найбільших у місті і непоганих. Купила там підгузники Bella (не дивлячись на те, що жіночі прокладки не у них не дуже, підгузники виявилися непоганими). Єдино, у них не широкий пасок з липучкою і занадто широкі бортики, на мій погляд. Стоять 18 лев за пачку в 32 штуки (я, до речі, таких будинки не бачила - і пачка зручна зроблена як сумка - дуже зручно нести). Ще купила Єгору каші НЕСТЛЕ. Економічну упаковку у дві каші (причому обидві нові - пшеничне і пшеничне - три плоди (ананас, банан і апельсин). Єгору ця каша дуже сподобалася. З'їв усе, що розвела (досить багато) і ще просив добавки. Обидві розводяться водою, але там сухе молоко, тобто ніби як молочні, але не треба носитися гріти молоко - воду підігріти зручніше). І плюс до каш баночка яблучного пюре (дуже смачне! - Єгор у мене не жалує яблука ні в якому вигляді, а це їв, тільки встигала ложку засовувати в рот) в подарунок. І ще в подарунок ложка, теж дуже зручна. Всі разом коштує майже 7 лев. Ще там продавалися якісь банки з фруктовими пюре, схоже, місцеві - написано було по-болгарськи. На ціну не подивилася.

День 14-тий. Четвер, 29 травень 2003.

Сьогодні порожній день. Нічого не робили весь день. Тільки після обіду години на півтори сходили на пляж - потім зіпсувалася погода і довелося піти. Увечері сиділи в номері і навіть не пішли на вечерю - з Варни привезли стільки їжі, що вистачить на кілька днів.

Єгор ходить все краще і краще - немає такого місця в номері, куди б він не дійшов. Навіть намагався сам ходити по піску, але виходило пару кроків, не більше, але стояти може. Бабуся нас не дізнається, так онук змінився.

День 15-тий. П'ятниця, 30 Травня 2003.

Ну ось - половина відпустки пролетіла. Так швидко.

Доводиться взяти свої слова назад - підгузники нам не підходять. У Єгора від них почервоніння в складочках і невеликий висип. У нього вже було таке одного разу на шведські підгузники (не пам'ятаю марки, там такий симпатичний білий бегемотик намальований). Ті підгузники дуже хороші, зроблені трусиками, але ... А взагалі, мені найбільше подобаються Памперси та Ліберо Up & Go.

Сьогодні з ранку за сніданком Єгор влаштував виставу - пора вже ходити із шапкою, брати гроші за перегляд. Ходив між столиків, задивлявся на відвідувачів, так кумедно плюхається на попу. Виглядало дуже комічно. Тепер у нас з'явилася інша проблема - якщо раніше він не хотів довго сидіти за столом (чекати, коли ми наїмося), то тепер ми не можемо їсти нормально, бо він постійно йде і його доводиться приводити, а то він заважає людям нормально снідати. Але я помітила - зараз він вже не хоче повзати. Підповзає тільки для того, щоб встати (без опори вставати ще не може).

Увечері пішли гуляти і дійшли до самого краю курорту. Було вітряно, тому, коли Єгор заснув, ми зайшли в "Happy" повечеряти. Єдиний поки бар, в якому в меню вказано, що в ціну страв вже включені чайові. Але ми все одно залишили, але, якщо комусь принципово - уважніше читайте меню, в ньому має бути вказано.

У супермаркеті навпроти "Принцес Марін" купили Єгору харчування. Місцеві фруктові пюре Ганчев тут, на курорті, стоять 1.5 лева за баночку в 190 грам. Баночка HIPP в 120 грам коштує 2.5 лева. Є фруктові, овочеві та м'ясні. Єгору фруктове пюре сподобалося (яблука, груші, моркву) і ще купила персик-зітхання.

Поки гуляли, купили Єгору футболку за 5 лев з коротким рукавом. Взагалі, і тут на курорті, і у Варні я бачила багато дитячих магазинів (з одягом). Але поки не довелось по них походити.

Зворотно доїхали до готелю на паровозику, який курсує по набережній. Вартість квитка - 1 лев з людини, так от з нас взяли 3 лева! Хоча я голосно обурювалася з приводу, що "це не людина - це маленька дитина!" Але мене не слухали.

День 16-тий. Суботу, 31 травня 2003.

Сьогодні ми ходили на рибалку! На яхті. Так вийшло, що ми опинилися там одними пасажирами. Мабуть, вчора народ злякався поганої погоди (було вітряно і на морі було хвилювання) і ніхто не купив квитки (їх треба купувати заздалегідь у менеджера). Коротше кажучи, замість 10-ти осіб яхта була тільки наша. Єгор трохи поспав в дорозі (всього в море ми були 3 години - прогулянка, рибалка і обід). А весь інший час видивлявся на всі боки. Чесно кажучи, коли ми вийшли досить далеко в море, мені стало трохи не по собі. Мутно. Зате Єгор відчував себе просто відмінно. Гени, чи що? Папа то у нас колишній моряк. На обід була запропонована смажена риба (бички) і відварна картопля з помідорами й огірками. Апетит ми нагуляли, так що особисто я з'їла все - хоч і рибу люблю не дуже.

Під час риболовлі чоловік зловив близько десятка рибок (вони насправді маленькі не більше 10-12 см.). А я зачепила свою вудку за дно і обірвала гачок і грузило - так, що після цього пішла загоряти на ніс. Погода сьогодні не підвела - світило сонце і хитавиця була не дуже велика.

Після того, як ступили на землю, пішли засмагати. Увечері знову вечеряли в "Октопоре" (у Восьминіг, по нашому). Замовила "рулетики з раків під гострим соусом" - як ви думаєте, що мені принесли? Крабові палички в гострому соусі! Тепер, коли буду купувати будинки крабові палички - буду вимагати дати мені "рулетики з раків "!!!

Черешня на курорті вже коштує 4 або 5 лева за кілограм.

Купила сьогодні вологі серветки Єгору - у супермаркеті - 20 штук за 4 лева. Начебто непогані.

З сьогоднішнього дня Єгор навчився вставати з місця, навпочіпки. Вчиться просто блискавично.

День 17-тий, Неділею, 1 червня 2003.

Сьогодні, як завжди, загоряли на пляжі, ввечері пішли гуляти. Їли в ресторанчику поруч з "тарзанкою". Дуже смачно там готують рулет з курки з грибами - ням, просто смакота. І порції такі, що я навіть не доїла (хоча відсутністю апетиту я тут не страждаю). У ресторані була жива музика і, коли музиканти дізналися, що ми з Росії, заспівали для нас "Синє море", а потім спеціально "для маленького Гоші" Чунга-Чанга. Коли вони закінчили співати дитячу пісеньку, Єгор видав такий бойовий клич (останнім часом він усі свої емоції виражає вереском), що всі зрозуміли - пісенька сподобалася. Потім вирішили пограти - потрібно було трьома кульками збити десять залізних банок і тоді тобі дадуть величезну плюшеву іграшку - у чоловіка не вийшло. Залишилася одна-єдина банку. Дуже прикро. Але він сказав, що ще виграє нам з Єгором іграшку (як ми тільки все це повеземо звідси?) Варто це 5 лев. У готелю він вирішив ще постріляти в тирі - 6 пострілів за 4 лева. Якщо вибивати 58 очок, то дають в якості призу пляшку шампанського.