Мінські канікули.

Опустимо довгі збори - це зайві сльози. Два тижні: так-ні-не знаю, пертурбації на роботі, здача проекту, гроші ... Але ось воно, відбулося. З Викула ми купуємо квиток на Білоруському вокзалі.

- Дівчина, сьогодні на вечір, щоб у Мінську бути годині о сьомій.
- Тільки Москва-Прага, 745 ре.

Викула:
- О! "Москва-Прага"! - Підморгуючи: - Там знайомляться!

Як потім виявилося, в поїзда були свої мінські вагони, які в Білорусії відчіплювати. Викула, вибач. Чехи - іншим разом.

За 5 хвилин до відходу поїзда вирішила купити квасу, благо ларьок був навпроти вагона.

- Вибачте, у мене поїзд відходить, - спритним рухом спробувала я спрямувати чергу до нуля. Але дядько в пристойному сірому костюмі владної спиною присік спроби:
- У всіх поїзд відходить.

Цікаво, яким би ще більшим мурашником і божевільним будинком був би вокзал, якщо б у всіх і відразу відходив поїзд. Купивши квас, зупинилася, зберігаючи огляд. Дядько в пристойному сірому костюмі: захотілося перевірити ступінь впевненості його вошивості. А то снобізм прямо дипломатичний. У чоловіках це рідко. А дядько купив пивка і приєднався до пари його віку біля мінських (не празьких!) Вагонів. Ось так ось! А якщо б він їхав до Праги, можливо, був би лояльніше. Але це був би вже не він.

Купе. Танцюристи, конкурсанти. Блиск успіху, сяйво сансари. Даша, Гліб, мама Олена. Мила молодь, що їде на танцювальний конкурс у Мінську. Даша - дівчина 12-ти (на вигляд - цілком 16-ти) років, постава лані, впевненість балуваною дочки, вологі очі, довге темне волосся, ніжна, що розквітає краса. Мобіли-танцюристи-залицяльники-автозагари ... Її партнер по танцях - Гліб, прогресивний персонаж 14-ти років, явно з хорошої сім'ї. Легкий, веселий, ерудований. Такий діапазон музичних пристрастей буває тільки в юності (не рахуючи Шурика). Джаз, Ленінград, метал, і паралельно - заїжджена до гидливою тремтіння попса. Вийшли покурити з мамою Оленою - погрітися в променях неминуче насувається небувалою слави дочки. Ну, удачі їм.

Ба-а-т-юшки! Я - ось вона, Мінськ - ось він, а Шурика ... немає! О, прийшов. Missingi-kissingi. Через аеропортного-красиву гладь будівлі вокзалу промайнув Мінськ. Все, дитинко, подивилася Мінськ - поїхали далі. Мінськ залишився км в 100 позаду нашого приміського автобуса. Неспішно, смакуючи спогади, подивилися похідні фотки. Треба ж, в Мінську не тільки не ходять ведмеді по вулицях, там ще й чудово друкують. І люди дуже милі і хороші. :) Приємне здивування якістю фотографій на відміну від сумній синяви моїх.

Славний дивне місто Несвіж - перший пункт незабутнього подорожі. Дивацтва, наприклад, такі: торговельні точки навколо автовокзалу реалізують виключно неїстівну побутову хімію. Немає не те, що пива - банальних шоколадок-мінералок! Прямо містечко Барбі - замість пива - шампунька. "Людське" виявилося метрах в 300-х від вокзалу. Мабуть, вичерпався-таки радіус підвищеного податку на товари першої необхідності - алкоголь і тютюн. Але це рожеві квіточки, а не дивацтва.

Є такий мульт в 3D - "Birds" називається. Смішний. Є така пісенька у Бітлів: "Free ... as a birds". Але тут доречніше згадати, швидше, хічкоківських "Птахів".

За мною, читач! І зрушиться чадра реальності, відкриваючи нескінченно складний, бездоганний, логічний, блискучий на сонці і сліпуче свідомість механізм, єдино що може по праву називатися perpetuum mobile. Нікому судити його бездоганність. Тому що тут крутиться-метушиться біляче колесо сансари, а там - величезний безжалісний маховик. Маховик-витівник:). І жорстока сліпота долі, і чудові збіги - лише проекція процесу на чиюсь реальність. Крутити можуть все. Але майже ніхто не вміє. Забавні бувають відблиски від обертового механізму. Ці сонячні зайчики, ці піщинки зі струмка - невід'ємна, але мала, доступна свідомості обивателя частину. Так, вони (та ми!) Називаємо їх знаками. Таємні випадкові закономірності ...

Першою ластівкою була: ластівка. Вона лежала, бездиханна, на тротуарній плитці перед входом до костелу. Тонка тінь решітки довершувала бездоганну готичності картини. Фотографувати чомусь не стали - тепер мені здається, що це б спаскудив, чи що: Картина збереглася у свідомості набагато багатогранніше, ніж могла б передати плоска фотка.

Ми зайшли в звеняще-порожній костел. Лише жінка за церковним прилавком. З її дозволу ми обійшли костел, я намагалася не думати про кросівки і мілітаристських штанях. Нарівні з іконами висить портрет сидить біля стіни чоловіки. Смугаста роба концтабору, спокійний погляд, змарніле сіре обличчя. Ксьондз, який пішов на смерть замість незнайомої йому людини.

Шлях до замку проходить через площу. Ці червневі дні для когось були зміною життєвих етапів - по країні вирували останні дзвінки і перші випускні. Незабутнє видовище - по площі шеренгою йшли соковиті випускниці з палаючими очима, цвіт нації, в коричневих сукнях з білими фартушками, червоні стрічки по діагоналі.

І зграйки цих зворушливих випускниць пурхали то тут, то там, червоними маячками стрічок крізь листя, весь час нашого перебування в Несвіжі. А дохлі птахи "лятелі і лятелі" ... Довготелесий пташеня на асфальті, чорний, мертвий і сумний ... (Вже після повернення до Москви, на виставці футуристів в новій Третьяковці, надовго прикувала мою увагу картина якогось Макаревича І.Г. "Птах" - виписаний з безжалісними подробицями, прекрасний графічністю ліній, пташиний скелет із залишками плоті, виконаний олівцем. З сумною усмішкою згадала цю зграю потойбічну:)

Замок Несвіж, неприкаяне нині палацове гніздо Радзивіллів, скромна садиба, замкнута квадратом, з неприкаяним ж садком всередині. Подейкують (місцеві подейкують, Шурик, зокрема), що Кучма збирається відродити це місце як свою резиденцію. Цікаво, дожили чи до наших днів примари, а то раптом президентові стане нудно. А легенд у Несвіжа дуже багато. І таємні романи нерівних за стану, жорстокі підступи королеви-матері, чиї агенти повільно труїли красуню-Барбару, дружину її сина, привид нещасної жінки, яке попереджає власників замку про нещастя, і навіть легенди про самовіддану собаці, врятувала від ведмедя свого господаря.

У пам'ять про собаці залишився прекрасний пам'ятник, приклад собачого екстер'єру. Вдосталь налазить навколо замку, як по горизонталі, так і по вертикалі, виявивши недоїдені кимось пташині крила (вже 3!) І Відклацавши відсотків 70 фотоплівки, закортіло нам купатися. Сонечко вже дійшло до зеніту і дуже намагався, щоб ми не замерзли.

Наскільки скромний замок в порівнянні з величезними парками та озерами навколо! Старий парк, доглянутий, але в той же час зберігає природну міць, обіймає велика водойма (пара кілометрів в довжину). Я була готова змити пил втоми практично в усьому, що плескається і не зробить мене брудніше. Але Шура (капітанство - стиль життя) охаючи прибило до берега каламуть. І, сонцем палимо, дійшли ми до далекого берега. Там нас вже чекали два білих кам'яні леви на сходах, що ведуть до води. Прекрасно поплававши, расчепяталі коньяк. Якщо йому спека пішла на користь, то набір цукерок став гарячим шоколадом. Але теж в смаку не програв.

З Несвіжа поїхали в Світ. Усюди, куди б ми не приїхали, ми спостерігали свята і ... мертвих псіс. У Несвіжі - випускні, в Світі - фестиваль культури. Набагато більший, червоної цегли, замок, напевно, більш ранньої споруди (століття XVII, не пам'ятаю). І ма-а-ленькой озеро. Відреставрований замок дуже вдало. Біля однієї стіни споруджена сцена, виступи - одне іншого краще. Спів капели, танці, пронизливі вірші (я по-білоруськи не все розумію, але інтонація і подібність слів допомогли зрозуміти глибину трагедії героїчного епосу). За час прогулянки навколо замку нарахували ще трьох дохлих ворон. Там високі дерева навколо замку, і літають просто зграї гав. Усвідомлюючи, яка може бути процентна смертність в такому "стаді", я вже намагалася землю навколо, під деревами, особливо не розглядати. Пішли купатися - на березі чиїсь руді крильця ... Ми дивилися на виступи, лежачи на красивому пагорбі. Коли похолодало, я згадала, що про-у-уже давно не зустрічала свою куртку джинсову. І чесно кажучи, не пам'ятаю, коли ми бачилися востаннє. Деякий час це мене гнітило, потім я, як звичайно, зрозуміла, що від моїх переживань світ не зрушиться, що краще дивитися по сторонах і на те, що відбувається, ніж ковбасити мізки, - і відразу відпустило, Як потім виявилося - правильна позиція себе виправдала.

Але свято відгримів, ускладнивши щасливе настрій, і треба було думати про вибиратися. Нас чекав третій пункт призначення ... як же його? .. Ні, не Опухлікі ... Новогрудок! Ну і ми пішли:) Спочатку опитали туристичні автобуси - чи не їде хто в ту сторону. Чи не їде. Ніхто. Ну і ми пішли пішки по трасі, у кращих традиціях, махаючи руками. Сутеніло. Темніло. Холодніло. Машини не зупинялися. Машин ставало все менше. Паралельно з нами йшла ще одна пара. Ми зупинимося перепочити - вони нас обженуть. Ми встанемо, ходімо далі - бачимо, як вони сидять - відпочивають. Потім, коли ми порівнялися - я їм кажу - "Хочете, давайте знайомитися". На жаль, імен не пам'ятаю. Але я пам'ятаю, що у них була бабуся під боком - у найближчому селі і їм було, виявляється, йти було - одне задоволення. Правда, нам теж було приємно йти, але ми вже ганяли думці про ночівлю у стогу. А що робити, якщо два години ніхто е зупиняється! І раптом, коли ми вже навіть здулися і навіть не махали руками, зупинилася четвірка, і мужику, виявляється, було їхати туди ж, куди і нам. Більше того, час в дорозі було заповнено цікавими розмовами про історію - про Литовському князівстві, про Катерину, про Карла III, про поділ нині Білоруських земель: Шура теж багато знав, і я стала свідком пізнавального діалогу. Коли доїхали до готелю, я його запитала - ви, напевно, історик? "Ні, - сказав він, я інженер".

У готелі, заповнюючи бланки, я навмисне гальмувала і не віддавала свій бланк довше покладеного, пам'ятаючи розмови Шури, що громадянам суміжних держав жити в готелі куди дорожче, ніж місцевим. Отримавши мій бланк, вона стулила губи, але промовчала. Ми пішли вечеряти до ресторану. Довго гортали меню. Обирали.

-Нам, будь ласка, ось це і це.
- Їжі взагалі нема.
- Тоді чай із лимоном.
- Лимона немає.

Зате в іншому - дуже мило.

Новогрудок теж зустрів з ранку святом. Дитячий ранок з виступами дітей на відкритому повітрі. Біля сцени стояло кілька столів, т.зв. "Ярмарок солідарності" - діти продавали зроблене своїми руками. Ми купили відмінну вівцю, пов'язану гачком, і я запитала у білявої ніжної дівчинки:
- Це ти робила?
- Моя мама! - Грубувато відповіла дитина.

Всі кафешки в цьому містечку відкривалися в 12, тому ми від'їв у дітей пару тістечок і пішли оглядати Новогрудський замок. Від замку залишився лише вузький шматок стіни, який мене злегка розчарувала - я, пам'ятаючи про попередні дні, чекала більшого. Дув вітер, паслися кози, бабусі збирали травичку. Раніше тут був монастир. Коли відомий поет Адам Міцкевич був маленьким, з кучерявою головою, він одного разу, граючись, ледь не вбився, і мама терміново його підхопила і понесла до монашок у святе місце. Вони і святий ... йому допомогли, а то страшно подумати, що могло б бути!

Поступово почали збиратися до Мінська. Зустрілися з екіпажем будинку у Насті і Паші. Настя-господиня і Настя-завгосп нагодувала нам за весь період подорожі і на пару днів вперед. Планувалося подивитися кіно про похід, але видак всі брикає і брикає ... поки Шурик не підійшов і не доторкнувся до нього, на сторонній погляд, не роблячи нічого надприродного. Кіно відмінне. А потім я поїхала додому, сумно посміхаючись. І, намагаючись не дивитися під ноги:)

Коментар: Моя поїздка до Мінська до хлопця, з яким ми в травні ходили на байдарках по річці небезпечної.

Zannnuda, zannnuda @ pisem. net.