Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2).

Частина 1

23.07. Ср Ну ось, ми і в Норвегії. Карликова рослинність прикордонної смуги змінилася обалденно красивими горами. Ну немає слів, як чудово - гори, річки, каньйони, і нормальні водоспади, до яких, однак, далеко від траси. Треба зауважити, що дорогу ми вибрали абсолютно випадково. Ось так, без тривалих зупинок, здійснюючи фотовилазкі у видів, що залишили в моїй душі незабутній слід, ми доїхали до міста Альта. Який там вид на затоку! Заїхали в Інфо, взяли карту Фіннмарк - норвезькій провінції, по якій нам треба було їхати, довго шукали місце поїсти - у них в Норвегії навіть китайці починають годувати тільки після 13, а дитя вже в 12 по-фінськи репетує від голоду. У результаті, не маючи можливості чекати 2 години, ми заїхали в банк, обміняли тугрики і - в магазин, де затарились йогуртом, який заштовхали в Аліски, з'їли самі і поїхали все далі на Північ.

Треба сказати, що в Норвегії дуже багато голосуючих уздовж трас. На картах навіть позначені відрізки шляху, де це робити рекомендується. Один старий хайкер нам попався 3 рази в різних місцях, поки ми ганяли по місту в пошуках інфо і їжі. Ми вирішили, що якщо зустрінемо його ще 5 разів, тоді точно візьмемо, підсунувши одне з дитячих сидінь (у нас їх було 2 - одне, щоб спати, а друге, наступного розміру, з тільки сидячим положенням, як виявилося, донька до нього ще не доросла).

А які нахабні там олені! Скачуть собі по дорозі перед автомобілем і хоч би що! Зупинилися, щоб з ними сфоткаться. Тут вони й кинулися врозтіч. Ось він наш суперметод - як прогнати оленів з траси! Дорога, знову-таки ну дуже чудова. Ми планували проїжджати на годину не менше 100-120 км, але постійне петляння дороги і олені всіляко перешкоджали нашим планам. Ні, ну ви бачили, щоб олені від спеки ховалися в тунелях? Тунелі адже спеціально для цього будують. :-).

Найбільший з них, довжиною майже 7 км, вів під водою на острів. Коли його проїхали, виявилося, що халяви тут немає, за задоволення треба платити і ні багато, ні мало, а цілих 30 євро. (140 NOK машина з водієм і 46 NOK пасажир, добре хоч дитя ще не доросло до оплачуваної віку). Більш того, касир нас потішила, що на зворотній дорого платити доведеться ще разок. Я плювалася півдороги до Нордкаппа. І яке ж було моє здивування і здивування, коли на в'їзді в місто знову шлагбаум, каса і знову просять скинутися. Дорослий - 185 NOK, добре хоч з мене, студентки, взяли за полегшеним тарифом - всього (!) Сотню. Дитинча малої - до двох років ніде не вважають. Виявилося, що це зовсім не місто (я по сірості своїй цього не знала), а музейний комплекс на краю світу. Робочий час у нього ми оцінили - з 7 ранку до 2 ночі - щоб усі бажаючі могли помилуватися незахідним сонечком. Ми сумлінно обійшли всі пункти, вказані на картах, які нам видали разом з чеком про оплату. Оцінили панорамний відеофільм, що показує околиці з різних точок: з борту літака, корабля, під водою в різний час доби та в різні пори року.

Раз вже ми так багато заплатили за квиток, то на кемпінгу вирішили заощадити, розбивати намет дозволяється на всій території музею. Єдиний недолік - відсутність душа. Але туалет, який працює з 7 ранку до 2 ночі, нас влаштував. Замість душа був нічний дощ, залівшій 30 автобусів і штук 50 караванів туристів. Місце для намету знайшли подалі від стоянки і двох угруповань по 3 намети, щоб, поклавши дитя спати, можна було злиняти в ресторан і ніхто б це не помітив (практично у всій Європі та Америці не можна дітей до 12 років залишати самих - кримінальна злочин) . На вечерю ми взяли шведський стіл, який полегшив кредитна картка на 25 євро з носа, причому не включаючи алкоголь. Ми зайняли містечко з видом на північне опівнічне заходять, сонце і 2 години (більше не влазило) споживали різні смакоти (мідії виявилися гидотою, рибу норвежці готувати вміють, особливо червону, а особливо до душі мені припали оленяча шинка і ягідне желе. Ням!) Уранці виявилося, що таких же як ми розумників, заощадили на кемпінгу (вони там в 1,5-2 рази дорожче фінських) було більше 20.

І наша палатка стояла в самому центрі. Треба сказати, що місце для наметів там відмінне. Камінці покриті мізерним нальотом земельки, на якій росте очманілий мох, пружний під вашими кістками як суперергономічний матрац.

24.07. Чт Ну ось, мета поїздки здійснена - на самій північній точці Європи ми побували. Тепер дорога зворотна. Ранок почався з дощу, який зіпсував нам усі заплановані зйомки пейзажів. Але ми все одно зробили серію кадрів "в сірих тонах".

Не в тему: Норвегія країна нафтова, але що ж бензин-то такий дорогий ?..

Ось ми і знову в Лапландії. Саамский музей у Інарі - хороша річ. Провели в ньому 3 години, але цього було мало - експозиція начебто невелика, але насичена: і дерев'яні будівлі в парку під відкритим небом, і стенди, присвячені всьому тому, чого повно в Лапландії - снігу, ягодам, жалячих комах, тварин, місцевим ремеслам і т.д.

По дорозі в кемпінг заїхали подивитися на Karhunpesakivi - камінь-Ведмежа берлога. Супер! Зовні величезний валун, а всередині велика печера, зі спеціально покладеної зошити для написів типу "тут був Вася".

25.07. Пт День невеликих переїздів, з тривалими музейними екскурсіями. Перші півдня провели в Kultamuseo - музеї золотодобування в Танкаваара. Бажаючі можуть там намити собі золотце все лише за 3.5 євро на годину, а кому мало, то 10 євро коштує денний квиток. Ми не бажали, так як золота там в одному кубометрі всього лише 0.2 г - вміститься на нігті мізинця. А сидіти під палючим сонцем, по коліно у воді, в гумових чоботях - кайф, на наш погляд, невеликий.

Другі півдня - аметистові рудник (обов'язкова частина нашої програми). Від паркування до рудника хвилин 40 пішки. Для ледачих два рази на день ходить автобус, але ті хто любить пішохідні прогулянки мають можливість перевірити ерудицію, відповідаючи на питання, розвішені на стовпах. Екскурсія розрахована на годину. Приблизно 30 хвилин ми під прохолодні напої, видані на халяву, слухали екскурсовода і ще хвилин 50 азартно копали собі аметисти. Аліска відривалася від душі, вона обожнює в камінцях колупатися. А коли вона побачила відро для відмивання каменів, то щастя її не було меж. Обливши з ніг до голови дівчину-екскурсовода, яка взялася за нею доглядати, донька наша все-таки примудрилася пірнути в це відро з брудною водою. Благо там було неглибоко. Один зі знайдених каменів можна було забрати з собою. Найважчим був вибір - який саме. Так як, будучи особисто виколупаними з гори піску та каменю, відмитими у відрі, вони були всі шалено дорогі серцю.

Народу було небагато - всього 2 сім'ї, і у кожної свій екскурсовод, так як ми вважали за краще екскурсію на англійською, а друга сім'я була фінська.

На жаль, фотоапарат ми залишили в машині 9, так що доведеться з'їздити туди ще разок. Мало не забула - у проміжку між цими двома заходами ми відвідали церкву з муміями в підвалі - як обіцяв путівник - можна попросити у свідків факел і подивитися на них. Моє буйне уяву тут же намалював похмуре підземелля, за яким нам треба буде довго ходити при відблиску факелів і під загрозою падіння який-небудь мумії на голову. Все виявилося набагато прозаїчніше. На побажання подивитися мумій, дівчина-служниця вивудила з кишені маленький, розміром з вказівний палець ліхтарик, і зробила запрошувальний жест рукою. Дійшовши до середини церкви посвітила між дерев'яними мостинами, і дійсно, в побачене без проблем вгадувалися обриси муміфікованого людського тіла. Ось так. Заночували ми в Пюхятунтурі.

26.07. СБ За утрянке з'їздили подивитися на п'ятиглавий вершину на гірськолижному підйомнику. Зустріли нагорі екскурсію на мотоциклах. (От би нам так само, але нічого, дитя підросте, скачається). Хотіли насолодитися видом мореною гряди Пункахарью, але обламалися, тому що вибухнув бурхливий злива, і ми рвонули далі - в містечко Посіо - ательє Пентік і музей кавових чашок. Намет встановили у кемпінгу Kylmaloma.