Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 3).

Частина 1 Частина 2

27.07. НД Кемпінг - просто супер! Відмінна ігрова кімната, де навіть для мами знайшлася головоломка, що не 10 секунд, і навіть хвилин, вирішується. А на сніданок - верх мрій - шведський стіл за 3 євро, після якого ми насилу дотягли наші животи до машини. :-)

У першій половині дня гуляли по Каяані. Оглянули музей з експозицією про видобуток смоли, шлюз і руїни середньовічного замку. Згідно путівника, по неділях демонструють як у колишні часи перевозили смолу з вищезазначеного шлюзу. Але ось невдача - нині це роблять по суботах об 11 ранку. До вечора добралися до Нурмеса. Повечеряли в Бомбатало національної карельської їжею. Чоловік - національним карельським шведським столом:, а я скромненько так супчиком з оленини з лисичками. Дитинча по дрібниці років було дозволено погодувати зі шведського столу на халяву. Ночівля на цей раз була в Юука.

28.07. Пн З ранку намагалися потрапити в Myllymuseo - музей-млин. Спочатку довго шукали, поки один місцевий житель років 75 не захотів показати нам дорогу - він поїхав на велосипеді перед нашою машиною, постійно крутив головою і "робив вигляд, що не поспішав". Але от прикрість, виявилося, що і цей музей по понеділках не працює, про що нам повідомили дівчина і хлопець, які повиходили з будівлі музею. Запитали, що ми хотіли б подивитися, ми довго пояснювали, спочатку по-фінськи дівчинці, потім, по-англійськи - хлопчику. Вони довго намагалися зрозуміти, а коли зрозуміли, знизали плечима і запропонували прийти на наступний день. А ми-то, наївні, сподівалися, що вони відкриють млин спеціально для нас .... Але далі день склався непогано. Ми доїхали до Оутокумпу, де відвідали рудник Vanhakaivos.

Дізналися багато нового і цікавого про видобуток різних металів, померзли в цьому тунелі, що проходить по родовищу, забралися на вишку, поки лізли - зігрілися, пройшлися по музею, присвяченому все тієї ж теми, і виставці абстрактного мистецтва. Вихід з музейного комплексу дуже розумно зроблений через ресторан. Саме те - підкріпитися, після важкого пізнавального дня.

На ситий шлунок покотили в Йоенсуу, у ботанічний сад, де путівник обіцяв живих метеликів субтропічного поясу. Як нам там сподобалося! Аліска взагалі від метеликів йти не хотіла! Вони сідали до нас на руки! Ще ми спостерігали, як вилазить з кокона метелик, у якої крила розміром з долоні! Поспілкувалися з черговим мовцем папугою, і поповнили запас знань в області біології. Ось ви, наприклад, знаєте, що, крім звичайного, є ще суничний шпинат?! Можна подивитися на фотке як він виглядає. Зйомка непрофесійна, звичайно, але виглядав, вже повірте, він дуже апетитно. Відірвати ягідку спробувати совість якось не дозволила. Про що до цих пір журюся.

29.07. Вт До будинку, в загальному, вже недалеко, тепер поспішати нікуди, тому ми розслабилися. Неспішно збиралися, дали дитини досхочу набарахтаться в ставку. Наповнили на доріжку стаканчик суницею і покотили в Савонлінна. На рідкість пощастило - у фортеці святкували день Святого Олафа. І з цього приводу (фортеця називається Олавінлінна) вхід був безкоштовний і всі екскурсоводи вбрані в середньовічні костюми з оперного реквізиту. Екскурсія тривала 1 годину на англійській мові - на п'ять балів. Тікати по їх середньовічним сходах так, що, побачивши ресторан на виході, туди і загорнули. Важко було тільки виповзати звідти, як, напевно, і кожному російському зі шведського столу. Насилу дотягне набиті животи до машини, поїхали в Іматра познайомитися з найбільшим в Фінляндії водоспадом, на який їздили дивитися всі наші царі та інші поважні особи.

Неприємність одна - Вуокса там перегороджена ГЕС, а водоспад включають тільки раз на день - для втіхи туристів о 19.00, а по вихідних і свят по спецраспісанію, з яким можна ознайомитися в Інтернеті. Ось це ПОТІК так ПОТІК! Тут сплавлятися вже якось не хочеться. Вода вирує і піниться! Все це присмачується музикою, яку чути, в основному, тільки тим, хто зайняв позиції на мосту. Ну а щоб порівняти види, треба з'їздити кілька разів, що, може, ми і зробимо як-небудь ... На фотках для порівняння - до запуску водоспаду і його максимальна потужність

Намет розбили в кемпінгу в Руоколахті, де замість касира був напис - "Гості дорогі, розташовуйтесь, мене сьогодні не буде". Але потім, мабуть, тітка одумалася і підійшла до нас пояснити, де що знаходиться, а заодно і грошики взяла. Кемпінгом завідує сім'я. Відчувається - чисто, приємно. Берег для купання малюків чудовий - метрів на 20 скрізь по щиколотку (максимум - до середини гомілки). Дорослим тільки не кльово - дійти, щоб води було по пояс, у мене терпіння не вистачило, поскребла хвилин п'ять колінами з корінних водоростей і, спотикаючись об них і потопаючи в мулі, вилізла назад. Варіант один - брати човен, обпливають подалі і з неї пірнати.

30.07. Ср З ранку знову дали дитині побарахтаться у водичці і поганяти качок. Заглянули подивитися на стародавні наскальні малюнки, яких по Фінляндії налічується близько 80-ти, і поїхали в Лаппеенранта. На території фортеці відвідали музеї Кавалерії, Південної Карелії і Художній музей. Перший ну зовсім невеликий, третій - на любителя, але заглянути можна, а от музей Південної Карелії - варта того, щоб в нього зайти. У парку біля порту довго сиділи - чекали обіцяних кавалеристів, уявляючи собі, якщо не полк, то хоча б дюжину. Вони повинні там кататися з 14 до 17. Дочекалися. На початку четвертого дрібною риссю проїхали двоє - чоловік і жінка в солдатських чоботях на дамському сідлі. Кілька розчаровані пішли в китайський ресторан, де опинився відмінний ігровий куточок. Так що дитя захопилося і ми, в вряди-годи, змогли нормально поїсти.

Вечір пройшов у розвідці околиць на предмет ягід і дрібних пам'яток, зазначених у дорожньому атласі. Нічого особливо вартого уваги не виявили. З нічлігом трохи обламалися - в мотелі, позначеному на всіх картах як підходящий, місць для наметів не передбачено. Благо, наступний був недалеко і ще через 15 хв. ми вже ставили намет.

31.07. Чт День останній. Збулася мрія нашого тата - приїхати додому в четвер, а не в п'ятницю (щоб у п'ятницю вийти на роботу ...). По дорозі заскочили в Лахті в музей Радіо і Телебачення. Цікаво. Особливо діткам молодшого та середнього шкільного віку. Можна все крутити, за релюхі і ручки посмикати! У студії знятися і т.д. Всього не перелічити. Кайф!

Ми вдома! На спідометрі рівно 4500 км. Дитя вело собі просто суперськи! У хвилини душевної туги, коли не допомагали ні книжки, ні іграшки, в хід йшли "затикалочкі" - ягоди, чорниця або суниця. Стаканчика, а то й менше, вистачало, щоб малятко заспокоїлася і заснула. Треба зауважити, що всю дорогу донька їхала на задньому сидінні ОДНА. Ми обидва їхали попереду, тому що по черзі рулювали. По черзі - ще не порівну, співвідношення 1:8, не на мою користь, ясний пончик. Ну не було мені височайше дозволено покрутити баранку по звивистих гірських дорогах Норвегії 9, із зрозумілих причин - отримавши права, я майже відразу завагітніла, і майже 2 роки не сиділа за кермом. Зате не постраждав жоден нахабний олень!

Коротше, ми в захваті. Хочемо ще. Чого і вам бажаємо .:-)