Про туриста Тимошку або Походи з року.

Уж якось так склалося, що ми з чоловіком не мислимо собі літо без походів. У теплі вихідні - це поїздки на природу або по містах, на травневі свята - байдаркові походи з відкриттям купального сезону, у відпустку - море або гори. Загалом, влітку отримуємо нові враження, а взимку розглядаємо літні фотографії, зітхаємо і знову чекаємо тепла.

Минулий рік у нас був найщасливішим - народився Тимоша. Звичайно, ні про які поїздках й не йшлося. Але ось синуле виповнився рік, і ми вирішили, що можна потихеньку починати.

Першим кроком стала поїздка з друзями в ліс на шашлики на весь день. Ми переконалися, що до громадського транспорту Тимофій ставиться нормально, в лісі поводиться спокійно, із задоволенням розглядає квіточки-палички-шишки, і після ситного обіду спокійно засинає в розкладний колясці.

Наступним етапом стала вилазка на природу з однією ночівлею. Дорога зайняла трохи: година електричкою + півгодини автобусом + годину пішки; коляску ми везли по черзі, а Тимошка, роззявивши рота, дивився по сторонах. (Згодом коляска також використовувалася як столик для годування.)

Перше знайомство з наметом пройшло на "ура", та й ночівля була спокійною. Ми придбали два однакових спальника, щоб зчіплювати їх між собою великим конвертом, і Тимофій спав між нами, як в гніздечку.

Відразу ж ми відзначили два позитивних моменти. По-перше, можна вийти з дитиною гуляти на лужок і не боятися, що він вибіжить на дорогу, впаде в калюжу або влізе в бруд, (а буде спокійно рвати квіти і розглядати комашок), а якщо плюхнеться на попу - встане і піде далі . По-друге, від постійного перебування на свіжому повітрі чоловічок спить просто богатирським сном.

Репетиція залишила тільки позитивні враження, і ми почали готуватися до походу на кілька днів.

Років зо три тому ми були з байдаркою на Верхній Волзі і без кінця згадували цю поїздку як чарівний сон: життя на острові, де пісок і сосни - просто блакитна мрія. Дуже хотілося з'їздити туди знову.

Відразу постало питання: та хіба буде Тимошка (обожнює воду) спокійно сидіти в човні? Після довгих роздумів згадали, що подібна проблема вже була, коли наш малюк почав їсти за спільним столом на високому стільчику. Він весь час намагався стати на ньому на весь зріст - приємно бути високим! І в один прекрасний день, коштувало на секунду відвернутися, він просто провалився між стільцем і стіною. Після цього був винайдений широкий тканинний пояс на липучці, який служив страховкою. Його-то ми і примотала мотузками до переднього сидіння байдарки і застебнули на Тимошка липучкою тому. Звідси і почну основний розповідь, опустивши поки подробиці дороги до Волги.

Велика річка малюка зачарувала. А пояс, хоч і не дозволяв звалитися у воду - все-таки не перешкоджав того, що захоплений Тимоха, злегка нахиляючись вбік, дотягувався до води руками і шалено бив по ній, верещачи від захвату. Через годину веслування ми доплили до острова, на якому припускали встати, але виявилося, що він зайнятий. Треба шукати інший. А тут з'ясувалося, що наш хохочущій дитина мокрий з ніг до голови - вода буквально стікає з панами. Дитячі речі - на дні рюкзака, рюкзак прив'язаний до човна. Мокрий одяг зняли, на Тимошку я одягла свою вітровку, в якій він став схожий на китайського ченця, і взяла його до себе на коліна. Далі тато гріб один.

Незабаром ми знайшли чудовий острів з соснами, на якому і встали. Від наших попередників залишився сосновий лапник під намет, яким ми теж скористалися. Захід у воду виявився прямо-таки для дитини: глибина на багато метрів від піщаного берега - не більше, ніж по коліно.

Окремо скажу про харчування. Для готування ми зазвичай беремо з собою примус або газовий пальник, але цього разу речей виявилося занадто багато, тому готували на вогнищі. За прикладом знайомих придбали дуже зручну річ - ланцюгову пилу (схожа на велосипедну ланцюг і складається в маленьку коробочку), якої дуже швидко можна напиляти сухих гілок.

Основна частина взятих продуктів була, звичайно, Тимошкіна. Якщо нам, дорослим, спокійно можна обійтися супом з пакетика або порошковою картоплею зі шпротами, то харчування малюка - зовсім інша справа. Тимошка ми взяли кабачки, картоплю, сир, фруктове пюре в баночках (овочеве пюре банкове він не любить), дитячі м'ясні консерви, кашу (із пакета), молоко для каші, печиво, сир, мед і варення (для додавання в чай ??і сир ), соки, яблука, банани, і, нарешті, кефір та кисломолочну "Агуша", без яких він просто не засинає.

І ось тут я хочу зробити відступ і звернутися до Походникам з малюками з питанням: " Чим ви годуєте дітей в походах? ". Наше перебування на острові обмежилося трьома днями, скоріше навіть не через одноманітності, а у зв'язку з "продовольчим питанням". Справа в тому, що молочні продукти довго зберігати без холодильника просто страшно (сир, наприклад, на третій день виглядав підозріло і ми його викинули), кабачки теж довго не живуть, не кажучи вже про банани.

Збираючись в поїздку, ми запаслися гвоздиковим маслом, гадаючи, як дитина перенесе наявність комарів. Виявилося все до смішного навпаки: комарів практично не було, зате виявилося повно мурах. Довго сидіти на травичці або навіть на пінці (туристичному килимку) було абсолютно неможливо. І навіть не тому, що іноді кусали, а, погодьтеся, неприємно, коли за тобою повзають. Для одного Тимошки проблема була неактуальною: він зовсім не хотів сидіти на місці, а знімаючи з себе мурахи, з бридливим виглядом простягав мені і говорив "Ня!" (В сенсі "на !").

З погодою нам пощастило (дощі були в основному вночі і рано з ранку). Тому, коли Тимофій поривався бігти до води - ми роздягали його і відпускали гратися голяка (хоч у води немає мурашок). Гладенькі палички, принесені водою, виявилися найкращими іграшками. Тимошка без кінця хапав то одну, то іншу - стукав ними по воді, креслив закарлюки на мокрому піску і просто з ними носився.

Наш тато творчо підійшов до водних процедур: будував для Тимошки замки з піску, за допомогою мильниці ліпив пасочки, а один раз вирив у піску невелику ямку і наповнив її водою.

Тимошка оцінив нововведення по достоїнству: без кінця лазив туди-назад. На закінчення водних ігор тато з синуле занурювалися у воду, після чого швидко витиралися-одягалися і відпочивали в наметі.

Цікаво й те, що ми взяли з собою маленький дитячий басейн. Припускали, що вода в ньому швидко нагріється на сонці, і Тимошка буде з задоволенням у ньому купатися. Виявилося ж, що вода біля берега прогрівається горазда швидше, а в басейні залишається холодною, незважаючи на кілька вилитих в нього казанків окропу - річ виявилося марною.

Кожен ранок починався однаково: ми снідали, садили Тимошку в коляску, і вирушали гуляти по острову. У перший же день виявили велику суничну галявину. Тимофій спробував суницю вперше і спочатку поставився з підозрою, але потім кожен день їв ягоди із задоволенням.

Ще ми збирали квіти, шишки, шматочки кори (і палички, само собою); розглядали жуків, і навіть бачили дятла .

По річці періодично пропливали катера або баржі, що викликають бурхливе захоплення. Тимошка коментував: "Дядя бі-бі!". (Чомусь він упевнений, що будь-яким транспортом завжди управляє дядько; навіть коли я одного разу показала йому тітку за кермом, він все одно вперто сказав "дядько". Зате проїжджаючи на колясці повз будинки, він частенько показує на вікна і каже: "тьотя ". Ясно? Дядько катається, а тітка сидить удома.) Взагалі, мене захоплюють ці коротенькі, але дуже емоційні фрази. Наприклад, коли тато заліз на високу сосну за сухими суками, Тимошка розхвилювався і крикнув: "А! Папа бам !".

Незважаючи на відсутність іграшок, нудьгувати дитині не доводилося. Наприклад, на місці стоянки наших попередників ми знайшли кілька предметів, дуже нам стане в нагоді: дві п'ятилітрові пластикові бутлі і кришку від каструлі. В одну бутель ми з Тимохою складали шишки - вийшла диво-брязкальце, а інша, з невеликою кількістю води, дуже смішно булькала, варто було її потрясти. З кришки вийшов чудовий музичний інструмент: при ударі палицею лунав гучний дзвін. Цією іграшкою Тимофій розважався майже цілий день.

А коли наша фантазія зовсім випаровувалася, ми пропонували Тимошка зайнятися коляскою. Він дуже любить її "ремонтувати": перекидає, розгортає, крутить колеса, розкладає козирок.

Три дні пролетіли швидко, відпочинок вдався! Але з мого боку було б нечесно промовчати і про негативні моменти нашої подорожі.

Останню ніч ми спали погано - була сильна гроза. Встали раніше, поснідали, влаштували прощальний багаття зі сміття і памперсів, зібралися і відчалили. Час до поїзда було розраховане з запасом, але ... Плавання в погану погоду забирає багато часу і сил. Нашу надувну байдарку при сильному вітрі просто зносить, а тут довелося гребти проти вітру. У цьому випадку гребти одного - не гребти зовсім. А тут не виспавшись Тимофій почав рюмсати, смикати за мотузки, крутитися, і навіть примудрився розвернутися на 180 градусів. І тут почався самий жах. Дитина плаче, тягне до нас руки, кричить "Мама! Папа!" З очей котяться сльози і соплі з носа бульбашками. А ми не можемо кинути прокляті весла, тому що встигаємо впритул, і мало не плачу вмовляємо: "Тимоша! Ну, потерпи!" Зрештою, дитина просто сповз навпочіпки і заснув. Після цього випадку нам з чоловіком було дуже соромно, і ми зробили для себе висновок № 1: "Тимоха ще занадто малий для байдарки. А якщо і плисти кудись, то виключно недалеко і гребти одному, а другому сидіти з дитиною". Прости нас, Тимошка!

Але і це ще не все. Найбільшою неприємністю стала дорога. Нажаль, у нас в країні про людей думають мало (принаймні, це стосується громадського транспорту). Незважаючи на те, що розклад електричок у нас було новітнє, звірені з табличкою в Інтернеті, воно все одно виявилося невірним. (Але ж нам треба було перескочити з одного потягу на інший!) Частина поїздів скасували, пустили на деяких ділянках автобуси, які народ бере штурмом - з дитиною в них не полізеш. Через це в середині шляху провели кілька годин на станції. На зворотному шляху було практично те ж саме, але в іншому місці - щоправда, вдалося виїхати на нормальному автобусі.

Ще дуже вражає ставлення оточуючих до людей з рюкзаками. Одного разу ми бачили в приміському автобусі хлопчика років дванадцяти, який повертався з туристичного зльоту до Москви. Показав кондуктору довідку про те, що він з багатодітної сім'ї і має права їздити безкоштовно. (При цьому у нього старий рюкзак "колобок" і сам одягнений бідно). Так кондуктор почала на нього кричати - мовляв, ти не з цього району, безкоштовно їдь у себе вдома.

Коли ми приїхали в Москву і сідали в автобус, почалася сильна злива - просто стіна. Мій чоловік підвівся першим (з рюкзаком і коляскою), а я якраз стояла перед дверима (з рюкзаком і Тимошкою на руках). Так якийсь молодий чоловік, засмучений тим, що він намок, і що не вийшло швидко заскочити в автобус, крикнув мені: "Ах ти ,..., ще з рюкзаком!" і сильно штовхнув мене в спину, після чого побіг в інші двері. Як можна так себе вести, адже я мало не впустила дитину!

Коротше кажучи, всі ці гнітючі факти привели нас до висновку № 2: "Зв'язуватися з мінімумом транспорту. Або одна електричка, або один поїзд, на який краще брати квитки заздалегідь ". І, звичайно ж, краще їздити з кимось, але всі наші друзі до неподобства ліниві, і кожного разу ми чуємо приблизно таке.

Я б поїхав, але:

1. не можу залишити кішку;
  2. наша дитина ще занадто маленький;
  3. на роботі нічого не встигаю, буду працювати вдома;
  4. у мене немає спальника (намети) .

За великим рахунком, всі проблеми вирішувані, просто у людей немає бажання. І, користуючись нагодою, хочу звернутися до татам і мамам з дітьми, у кого бажання є, але немає компанії для спільних походів. Пишіть на e-mail. Звичайно, у нашого тата відпустку вже закінчився, але попереду ще так багато теплих (я сподіваюся) вихідних!

Коли бачиш, як твоя дитина радіє природі - розумієш, що все робиш правильно. Були мінуси, які ми виправимо. Але я просто впевнена, що наші поїздки обов'язково залишать слід у щасливих дитячих спогадах.