Пригоди українців в Єгипті або справа була в лютому ....

Пролог

Подорож наше ніколи, напевно, і не сталося б, якби не мала баба клопоту ... Жартую, звичайно.

Раптово почався карантин по грипу в школі, оголосили його в п'ятницю, коли діти пішли до школи. Підозри про те, що буде карантин, жевріли в душі у всіх, не знали тільки, коли це буде. В останні роки карантин став доброю традицією. У нашому розпорядженні виявилася тиждень відпочинку.

Мрії збуваються

План з'їздити всією сім'єю в Карпати був у нас давно, у чоловіка в особливості.

Загалом, у п'ятницю я вирішила зателефонувати в Закарпатті, і тут мені потрапило оголошення в газеті про поїздку до Єгипту. У доньки Ані була давня мрія побувати на Червоному морі, попірнати там. Її знайома там була, і моя дочка теж тепер мріяла. Але ціни говорили про те, що може бути, коли-небудь, це щастя станеться, але не з нами. Аж надто дорогою виходила поїздка на двох.

Думаю, дай подзвоню, спитаю. Мені кажуть, виїзд в неділю за практично символічну плату, начебто і умови хороші. Я не зрозумію, думаю: "Чого це так різко ціни впали?"

Чоловік подзвонив, все дізнався. Йому сказали, що треба брати путівки зараз, протягом 3 годин. Але йому це добре говорити, але в мене до того ж пропав не тільки дар мови, але, по-моєму, і розум ...

Через 30 хвилин я зрозуміла, що зробила щось не те, думаю, ось це я начудачіла. Отже, на руках путівка на 7 днів (5-зірковий готель, 3-х разове харчування + свій пляж). Час 4 години дня, а відлітати (о, жах!) Треба вже завтра о 6.40!

Ось тут все і почалося! Першим ділом я подзвонила дочці Ані, у неї дар мови пропав від щастя, вона в телефон верещати початку. Додому вона примчала на крилах щастя!

Але, коли приїхала Аня, мене напевно треба було відкачувати ... від страху . Чого я наробила? Куди я лечу (до речі, я панічно боюся літати)?

Подзвонила мамі. Мама теж була в шоці, я їй одній розповіла, думаю треба ж попрощатися. Вона сказала: "від долі не втечеш, якщо вже трапиться, від цього не втечеш" ... З такими веселими думками я лягла спати ...

Загалом, ніч була така ж жахлива, як і вечір. Правда, ночі тій було, слава богу, небагато: в 3 підйом, а в 4 вже таксі. Сльози у мене лилися. Чоловік наді мною реготав. А мені було соромно від того, що я така боягузка, а приймаю весь час якісь необдумані рішення, і взагалі лізла в голову всяка нісенітниця. За нами приїхало таксі і ми в зимову морозну ніч, в осінніх куртках, поїхали до Борисполя.

Приїхали ми в аеропорт, там мені якось полегшало. Змінити вже нічого не можна, аби все швидше ...

Хургада. Єгипет

Прилетіли в Хургаду. Всі бувалі ще в літаку переодяглися, футболочки понадівали, літні речі понатягівалі. Ми тільки куртки поклали в пакет, Аня в чоботях вийшла.

У літаку після посадки нам кажуть: "за бортом 16 градусів тепла", а обіцяли 25-30. Дивно, думаємо, ну ладно, виходимо - сонце яскраве. Вітрюга дме, і, швидше за все, так і є, градусів 16. Ми в шоці, набрали лише теплі речі! У Ані паніка, а як же плавати?! Мріяла попірнати, а тут все куртки наділи. Не жарко зовсім ... Запитуємо у гіда: "А чому так холодно?". А він стоїть у літній сорочці, жодної мурашки, і каже: "Нормально, не холодно. Навпаки, добре, що не жарко".

Ні фіга собі загадочку, думаємо ми. Потім все загадочку поступово розгадувати.

В автобусі, поки їхали, намагалися розглянути пам'ятки Єгипту. При виїзді з аеропорту стояли величезні, по-моєму, 4 сокола - типу сфінкси, це все боги їх якісь, покровителі міста. Це, напевно, і все, що ми побачили, поки доїхали до готелю. Загалом, таке враження, що ми їхали по пустирі з подекуди визирали крізь будівництвами. Природи взагалі немає, де-не-де стоять пальми, вітер здуває з них останню верхівку, а внизу пісок. Не такий, як у нас в кар'єрі, а приблизно такий, як на будівництві, з щебенем. Їхали ми, слава богу, не довго. А то в мене від такої природи буйної знову голова б захворіла ...

Готель Conrad Hurghada Resort

Нарешті добралися до готелю. Я, звичайно, мало не зойкнула, коли зайшла всередину, але вигляду не подала. Прям палац якийсь! Так все красиво, з фонтанами. Все блищить і виблискує, тут моя душа розцвіла, я такого ще не бачила. А в парку така краса, таке враження, що ми зайшли в казковий світ, такої великої кількості квітучої рослинності я ще не бачила. Оформлено і доглянуто просто супер!

Гід нас усіх залишив до вечора. Поїхав далі, в інший готель інших розселяти.

Залишилися ми одні, тут цирк і почався. Скажу прямо, без знань англійської мови там робити нічого. На Аню були покладені всі надії. Та з переляку відразу всі позабувала.

А згадувати довелося. Так як російська мова там ніхто не знає, та й ні до чого він їм, вони ж не на ринку торгують. Гіди приходять 2 рази на день. Вранці і ввечері їх можна побачити і поговорити про все наболіле. Ситуацію врятувала менеджер, вона сама з Україною. Правда, вона там теж працює з 11 до 6 вечора. А спілкуватися, можна навіть сказати, сильно обурюватися, довелося ...

Всіх нас оформили. Дали ключі, наділи якісь ремінці на руку, і ми пішли шукати свої номери. Взагалі, це було все неправильно, нам треба було залишити всі свої сумки в холі і нам би їх привезли. Так що взяли ми всі свої тачки покотили їх по парку, над нами, звичайно, посміялися, але ми про це навіть і не здогадалися. Напевно, не ми перші.

Аня відразу запитала, у скільки обід, їй сказали, що в 3 починається. Пізніше виявилося, що він в 3 закінчується, і в перший день ми могли залишитися без обіду, якщо б не менеджер з Україною.

Поселили всю нашу групу в одну віллу, нас з донькою на 3 поверх. Поруч у кімнаті поселили ще одну сім'ю з 3 чоловік на одну двоспальне ліжко - чоловік, дружина і дитина. На цьому поверсі одне умивальні приміщення, з душем, туалетом, біде. Вода йде іржава, ледве тепла. А вже про фені там мова і взагалі не йде. Так, думаю, весело, і це 5 зірок?! Нашому обурення не було меж. Все це довелося пояснювати, відстоювати свої права, звичайно ж, Ані ... Так що перший день нам "вдався", особливо мені з моїм емоційним характером, і "ніяким" англійською.

У ресепшені (реєстратура, по-нашому) вони пояснили, що немає номерів, якщо буде щось , то обов'язково переселять. Як тільки, так зразу ... Обурювалися, звичайно, все.

Фен мені, як особливо потребує, принесли в номер. Навіть фрукти притягли в номер, на тарілці бантиком перев'язані, гід усім, чим міг, допоміг.

Я подзвонила чоловіку, розповіла все, і він удома в Києві почав свою діяльність з цією туристичною фірмою. Але про це я дізналася пізніше, вже коли прилетіли. Дзвонити я йому часто не могла, дуже дорого, 10 доларів 3 хвилини. Завдяки нашим спільним зусиллям питання вирішилося в кращу для нас сторону.

Увечері, втомлені і намерзлої, ми лягли спати. О 12 годині ночі я прокинулася від холоду. А лягли ми спати, напнувши на себе самі теплі речі, і накрившись ковдрою, але не тут-то було.

Полізла я до кондиціонера, він стоїть на режимі 30 градусів, і гримить як трактор. Він просто ганяв холодний вітер, якраз напроти стіни - балкон. А на вулиці там як у справжній пустелі - вдень жарко, а вночі холодно. На вулиці всі 10 градусів. Але ми і вдень намерзлися. Аня хвилин через 15 теж прокинулася, і ми пішли вночі до реєстратурі (йти хвилин 5, нас поселили в самому кінці, ближче до моря, як і просили, з видом на море) пояснювати англійською, що у нас не працює кондиціонер, і потрібен другий комплект ковдр.

Нас зрозуміли. З 3 мужиками ми приперлися в нашу кімнату, вони стали чинити кондиціонер, щось там робили, нічого, звичайно, не зробили. Але все одно працювати став трохи краще, стало трохи тепліше. Принесли нам ковдру, коли вони вже пішли, ми зрозуміли, що ковдру у нас одне. Скористалися телефоном, який стояв у номері. Аня пояснила англійською, що нам потрібно ще одну ковдру. Через хвилин 10 принесли ще одне.

На наступний день, обурені проведеної вночі, я знову почала боротися проти утиску наших прав.

У підсумку нас і ще наших знайомих в 2 години дня переселили в гарні номери. Номер класний, все є - і фен, і сейф, і телевізор, і все, що потрібно.

Після обіду я трохи задрімала, пробудив мене якийсь дивний звук, і у вікна поліз густий дим, ну все, думаю, горимо! Бігом з Анею дістаємо свої пожитки, я маю на увазі гроші із сейфа. Поки діставали, дим почав поступово розсіюватися. Сидимо, зачаїлися і не знаємо, що й робити, може куди подзвонити, не виходимо, хвилини через дві начебто і диму немає. Вийшли, подивилися, понюхали начебто нічого не горить ...

І тут до нас полізли величезні мурашки в дверні щілини, а вони немалі, я маю на увазі щілини, туди і слон пролізе, якщо постарається. Спочатку один, потім другий, а ми їх з Анею по одному вбиваємо, потім я відчуваю, сюди цілий мурашник вирішив перебігти.

Ми всі їх ходи вирішили умазать милом і шампунем, добре, його там кожен день носять. Потім сфотографували трупи мурах, і вперед в реєстратуру з речовим доказом. На них це здорово подіяло, вони, напевно, таких божевільних давно не бачили. А нам що тепер робити? А раптом вони нас покусають?!

Поки ми пішли гуляти, вони цю проблему самі вирішили, мурашок у нас я більше не бачила. А димом, як виявилося, обкурюють всі номери, зовні звичайно, від усякої живності. І роблять це щодня. Так що в наступні дні ми вже не боялися ...

Власне, відпочинок

З понеділка температура почала підвищуватися, і ми плавно приступили до повітряних процедур. Носи до того часу, можна сказати, майже засмагли зовсім. Виглядало ефектно, в теплій куртці і червоний ніс. Народ, звичайно, там весь час засмагав, і плавали деякі, особливо розпалені алкоголем. Протягом усього дня (з 10 ранку до 12 ночі) всі могли пити вино, пиво, віскі, фанту, пепсі, коктейлі скільки тобі захочеться, скрізь, і на пляжі був бар-ресторан. Добре, туди наші алкаші не приїжджають ... Вони про це б сильно пошкодували.

Але люди їли і відпочивали. Я, звичайно, пила скромно, тільки ввечері вино або пиво на вечерю, а так пили пепсі-колу, і на дискотеках коктейлі (дуже смачні).

У перший день я засмагала в куртці та штанях на лежаках і спостерігала, як наші земляки, зовсім очманілі, вчилися кататися на серфінгу: видовище - луснеш від сміху. Перші 15 хвилин безкоштовно з інструктором. А потім 1 година, "катайся - не хочу", і всього за 20 доларів, вітерець гарний, водичка теж - градусів 17. Але наші туристи хотіли, видно, показати, як вони здорово вміють володіти цим видом спорту. Словом, потрапляли всі в воду, звичайно, вони були не роздягнені, в маєчках і шортиках, ну, щоб тепліше було. А далі було кіно. Грошики-то сплачені, особливо жадібні каталися до упору, морди були, звичайно, трохи перекошені ...

Це нас трохи розвеселило в перший день. До нас інструктор теж під'їжджав, навіть російською розмовляв, каже, для нас зробить особливу знижку, я сказала, що плавати не вмію, він до Ані почав приставати. Аня сказала, що потім обов'язково. Як тільки, так відразу ...

Море виглядало там так: поруч з морем викопана велика яма, і глибока. І водичка з відкритого моря туди і налилася. З літака виглядає дуже ефектно, такі затоки біля кожного готелю у вигляді зигзагів. Але скажу, чомусь у них вода холодніше, ніж у самому морі. У басейнах теж вода була дуже холодна, 17 градусів. В інших готелях були басейни з підігрівом. Люди там плавали, але не в нас. Нам потім пояснили що лютий - єдиний місяць, коли температура повітря досягає 20 градусів. Але з понеділка йшло потепління і погода вечорами навіть стало дуже теплою, до 25 градусів, напевно. В останній день вже й море було дуже тепле. Так що поплавали ми два рази, Аня, може бути, 3. І по коліно заходила, черепашки збирала, і уламки коралів.

Ми виїжджали в 8 ранку на автобусах, потім на яхтах виходили в море і припливали на 2 коралових острова. Такого моря я не бачила ніде. По-перше, колір моря просто надзвичайний, якийсь блакитний. Я такого кольору ніколи не бачила навіть на Чорному морі. Воно якесь зелено-блакитне, ну дуже красиве, море дійсно було тепле, градусів 20. Аня з інструктором занурювалася під воду на глибину, а я плавала поверху з ластами і маскою.

Від такого достатку різнокольорових риб і красівущіх коралів подих сперло, дуже красиво! І ще страшнувато, риби настільки різні, за величиною теж. Одну побачила і злякалася, в довжину і ширину, напевно, 70 см - синя з жовтим. Потім дивлюся, якісь палиці довгі поруч зі мною плавають, а зір щось погане. Думаю, може, це скат? Придивилася - ні, риба-голка. Загалом, плаваю і сахаються від них. Корали так виросли, що деякі навіть на поверхню виходять. Плаваєш, і в деяких місцях можна ногою дістати до корала.

Вода, звичайно, прозора і дуже солона. Трохи потрапило в ніс - так піч стало, на Чорному не така вода бридка і солона. Ось зеленої рослинності я не бачила, а корали такі чудові, різних кольорів, і різної форми. Мені здається з аквалангами не так цікаво було, як мені на поверхні. Хто з аквалангами пірнав, бачили мурену. Навіть її гладили. Інструктор бере твою руку, і гладить її. Вона, напевно, там навчена. Аня, правда, не бачила. На дотик противна, як медуза, і дуже страшна, з зубами ... Вражень напевно, на все життя. Здорово !!!

Усім було дуже добре і весело, подорож тривала до 4 години дня, нас там годували. Якийсь смачною рибою, мене правда заколисало, і є я не хотіла, і я трохи погодувала рибок, ніхто навіть і не помітив, всі були захоплені процесом пірнання.

А ще ми їздили в Луксор, місто так називається. Виїжджали в 5 ранку, а приїхали назад в 11 вечора. Дуже здорово - нам дуже сподобалося! Були в місті живих і мертвих. Мертвий - це десь знайшли поховання фараонів. Гробниці Тутанхамона, Рамзесов - їх там дуже багато було, і в кожного своя гробниця, дуже цікаво.

Бачили двох здорових сфінксів кожен по 700 тонн, плавали по Нілу, були в місті живих - там теж всяких статуй мабуть -невидимо. Величезні якісь, і все нам про них розповідали, гід був хороший, говорив по-російськи, але з таким акцентом і так швидко, що інформації засвоїлося відсотків 30. Були в храмі Хачіпсур. Теж дуже красиво. Там було так жарко, опівдні, наші бідні носи згоріли зовсім. Ну, не одягнемо адже ми на ніс листочки які-небудь? Квиточки я спробувала під окуляри засунути, народ, звичайно, став поглядати і Аня хихикати, потім я ніс рукою прикривала. У підсумку, у Ані ніс згорів більше. Капелюхи у нас були, але вони там не врятують, все таке високе, обличчя вгору піднімаєш, і капелюх зовсім не потрібна.

Потім ми їздили в музей папірусу, ціни там шалені, але ми по дорозі накупили цих папірусів . Там треба сильно торгуватися, якщо вони починають за 20 доларів, то за 2 долари можна сміливо купити. У Ані це дуже добре виходила. У мене б так не вийшло. Природжений талант, ніколи б не подумала! Ми там 3 фігурки вторгували, мені здається, з дорогого дерева, всього за 3,5 долара, а просив спочатку 70 доларів. Аня, коли продавцю віддала 20 єгипетських фунтів, його трохи Кіндрат не вхопив, але нічого, може він не зрозумів, в яких фунтах ми торгувалися. Фунти бувають англійські, і у них, єгипетські. Один фунт єгипетський - 90 копійок українських.

Взагалі торгуватися прикольно. Мені сподобалося, Ані теж - поки вона кальян не розбила. Але з нас нічого не взяли, хоча треба було його купити. Все одно дуже дешево. Він навіть віддавав додачу те, що розбила. Великий кальян можна там купити за 15, у нас він коштує 100 доларів, а маленький - за 5.

Годували там добре, їж що хочеш, шведський стіл, от рибу вони готувати не вміють. Принаймні, там. Те неочищену її запекут, то оселедця величезної насмажити, бери її і їж. Наїлися там фруктів і овочів, дуже смачні там помідори й огірки.

Обслуговування в їдальні і сам сервіс на висоті.

Вечорами дискотеки і шоу-програма. Дівчина танцювала дуже красиво танець живота. Хлопець-йог на стеклах лежав і на ножах. Людей із залу запрошували, по одному виводили, вони на нього наступали, а йог в цей момент на чому-то гострому лежав, ну і мене витягли. Ну, думаю, гаразд, подумаєш, разуюсь як всі, наступлю на нього і все. Похлопають і все.

А він скельця зібрав до купи, дивлюся, і лягати на них не збирається, тому що він взагалі-то на них тільки що лежав ... Ну, думаю, смерть моя прийшла, зі мною буде експериментувати ... Узяв мене на руки (от цього я ніяк чекати не могла) і вперед босими ногами зі мною пішов топтатися по битому склу. Всі звичайно плескали, а мені було приємно, давно на руках не каталося. Та ще й як! Одним словом, все було дуже здорово і пам'ятне.

Ось так проходили у нас вечора. Там ми відзначали і день закоханих. У ресторані красиво оформили столи, було дуже багато солодощів у формі сердечок. Офіціанти були святково одягнені і приділяли велику увагу жіночому підлозі! Прикольно! У цей день ми ще вирішили з нашими друзями покурити кальян, звичайно, наркотиків і тютюну там немає. Просто вдихаєш смачний по запаху аромат. У мене нічого не вийшло, не розкурити. Почала закашлюється, а Ані сподобалося. Щоправда, спочатку у неї теж нічого не вийшло, потім навчилася. Загалом, діти сиділи курили, а мами поруч чай пили.

Відпочили ми класно, нам дуже сподобалося. Аня навіть під кінець поплакала, так їй повертатися не хотілося. Якраз встановилася погода.

Пишу, згадую, і так приємно! Шкода, що далеко не всі люди можуть подорожувати. Які ми з Анею щасливі! Все-таки чоловікові треба віддати належне ...