Наш Крит, або Кріт наш!!.

Відпочили ми чудово. Часу на огляд всього запланованого не вистачило, хоча я і так вже скоротила "план заходів" до мінімуму ... Але те, що бачили, сподобалося дуже-дуже!

Готель "Arina Sand Beach" 4 * all inclusive (Коккини-Хані, 10 км від Іракліону) мені сподобався, хоча минулорічний (Халкідікі, п-в Кассандра, готель "Kassandra Palace") був симпатичніший і душевніше, і ще там було більше зелені. Крит взагалі не дуже "зелене". Зате в нинішньому готелі дуже активно працювали аніматори (незважаючи на початок сезону), а я вперше долучилася до водної гімнастики разом з німецькими громадянками (співвітчизниці чомусь ухилялися). А ще ми пили багато "халявного" вина та коктейлів. Навіть перед від'їздом примудрилися примчатися до відкриття бару і "прийняти" на доріжку: бар відкривається о 10:00, а автобус (навіть таксі нам подали на зворотному шляху) - о 10:10 ...

Біля печери Ідеон-Андрон

Обширну програму ми реалізували далеко не повністю. Машину я брала на тиждень, так що куди встигли - те й наше. Їздили більше не по "туристичними стежками", а за мною вичитав маршрутами. Ми навіть з двох пропонованих печер народження Зевса вибрали не туристичну, а покинуту (і тому безкоштовну), але зате з останками залізниці перед входом до печери. Моя дитина, обожнює поїзда і залізні дороги, був щасливий, побачивши рейки. І це після півтора кілометрів підйому в гору по піщано-кам'яної стежці. Чесно кажучи, я сином навіть загордилися, тому що він і не пискнув по дорозі, а вже побачивши рейки, взагалі вирішив прийняти близько печери політичний притулок. А в іншій печері ми бачили летючих мишей ...

Кноссос оглянули виключно "для галочки" і, чесно кажучи, мені навіть шкода витрачених на нього півдня. Значно цікавіше розкопки в Фестосе, де руїни тільки відкопують, а не "будують", як Кносський палац. І в Фестосе можна скрізь лазити і все дивитися ... Митя там носився як очманілий, я навіть не встигала його відстежувати. Приблизно, як у минулому році в Олінфосе, але навіть ще швидше.

Монастир Саввафіанон, доріжка до каплиці Св. Антонія

Були в трьох монастирях: Саввафіанон, Панагія Калевіані і Хрісоскаліссос, два перших - жіночі. Ось вони - це точно "рай на землі". Саме там я зрозуміла, чому люди йдуть у монастир ... Тому що по російських реалій мені монастирі більше в'язницю нагадують, а не благодать. А там - тиша і спів канарок, незвичайної краси квіти і дерева, спокій, неспішність ... все красиво, чисто, пофарбовано, відновлено - словами не передати відчуття, які я там зазнала. Хоча, чесно скажу, що дуже далека від церкви і віри. Навіть хотілося затриматися на день-другий ... І дуже привітні черниці (знову ж таки на відміну від Росії). Тим більше вбачаючи в нас одновірців, навіть намагалися розмовляти. Спільної мови ми не знайшли, але познайомитися нам це не завадило, і нам показали в храмі ікони Св.Алексія (святий мого чоловіка) і Димитрія (святий нашого сина).

Вид на о-в Спіналонга

Потяг до мореплаванню ми задовольнили короткостроковим круїзом до про-ву Спіналонга із стародавньою фортецею. Облазили всі, піднялися на самий верх, ризикуючи переламати шиї, особливо при спуску назад ... Зате зверху такий краєвид відкривається. А гіди пропонують поїздку туди з якимсь пікніком за 42 євро з носа, ми ж обмежилися 20 євро за дорослі квитки на кораблик і по 2 євро за вхід у фортецю, а також купою вільного часу на інші цілі.

І взагалі, було дуже здорово! Митя з задоволенням оглядав печери, розкопки, монастирі ...

А тепер розповідь з подробицями, точніше, Хронологія подорожей

На цей раз мені дуже вдало вдалося поєднати і культурну програму, і рослинно-відпочинкових-розслаблено-коктейльний відпочинок. Безумовно, позитивну роль зіграла гарна погода, яка була всі дні, крім дня нашого приїзду. Уявіть мій стан, коли ми летіли з сонячної, нехай і не дуже спекотної Москви, а прилетіли до хмарно-Вторинний Іракліон.

Приїхали ми в готель, оселилися, визирнули у вікно ... Прийшли в ресторан на обід, А ТАМ ... там всі відпочиваючі німецькі туристи в куртки-вітрівки вбрані, а у нас з "теплих" речей тільки джинсові куртеночкі ... І я сильно засмутилася, уявивши собі такі перспективи на відпочинку. От, думаю, нерозумна жінка, знову не ту одежину з собою привезла ... навіщо, думаю, мені майки-купальники, краще б светр теплий взяла. У такому моєму настрої мені і готель не сподобався.

Після обіду ми лягли відпочити, потім уже й до вечері час підійшов ... Випила я вина, потім ще коктейль спробувала, і подумала, що не треба засмучуватися, все одно ж ми на відпочинок приїхали, значить ТРЕБА розслабитися і отримати задоволення. Вранці відкриваю балкон і бачу - блакитне небо і сонечко, хоч і сильний вітер. Коротше, життя стало налагоджуватися. Я тут же знайшла позитивні сторони готелю та номери: номер великий (більше за всіх стандартних попередніх, де я бувала), є двері між передбанником і основний кімнатою (невелике додаткове огородження від рідкісного шуму в коридорі) ... знову ж повна халява (звичайно, вже сплачена) з харчуванням і випиванням. Так що після сніданку ми з Митею рішуче рушили до басейну займати лежаки! І понеслося ... ВІДПОЧИНОК! УРА !!!

Захід сонця

День третій - погода все краще і краще! А ми вирішили ознайомитися з околицями ... і не просто так, а прокататися на екскурсійному паровозику. Митя був задоволений, радий до неподобства! А в процесі катання ми познайомилися з родиною співвітчизників - хлопчик Артем 8 років з татом. Артем став для Миті кращим другом і наставником на час відпочинку. Потім обід, а під час Митиного тихої години я вирушила до басейну - читати і засмагати під парасолькою. І заодно коктейлем побалуватися. Далі вечеря і вечірні "посиденьки" на веранді з коктейлем, які в подальшому увійшли в добру щовечірню традицію.

День четвертий - вітер стих! І з цього приводу почалися організовані активні ігри на свіжому повітрі. А я в перший раз в житті подалася в басейнових зарядку (аеробікою ці рухи назвати язик якось не повертається). Миті був виданий невеликий стаканчик з морозивом, тролейбус і крісло близько мілкій частині басейну, щоб йому було веселіше чекати маму-спортсменку. Далі за планом: обід, відпочинок, ненадовго на пляж, вечеря, відпочинок на веранді ...

Дні п'ятий і шостий чимось нагадували четвертий, з єдиною відмінністю, що в один з вечорів ми прогулялися по найближчому селищу Коккини-Хані. Оглянули місцеві розкопки минойского палацу Ніру (на жаль, побачити вдалося тільки з-за огорожі, тому що для доступу туристів розкопки відкриті до 15:00, а ми прийшли вже під вечір), зайшли в маленьку церкву, прогулялися по сувенірним лавочкам, заглянули за паркан сусіднього готелю "Knossos Beach" ... А ось на сьомий день, тобто в суботу, почався період оренди авто. Але це вже зовсім інша історія ...

Отже, о 8:30 ми зустрілися з тітонькою-водіїв, пригнав нам сріблясту машинку Hunday Getz. Машинка симпатична, але в процесі експлуатації з'ясувалося, що малопотужна - не рівня нашому торішньому "залізного коня" Fiat Punto. Але головне - не надали дитячого сидіння, сказали, що у них сидіння тільки для маленьких дітей, нашій дитині вже не підійде. Довелося в дальшейнем для Миті на задньому сидінні "звити гніздо" з пляжних рушників.

Плато Іда

Після оформлення всіх документів ми піднялися в номер, остаточно зібрали речі і поїхали. У плани першого дня наших подорожей входили дві печери - Сфендоні і Ідеон Андрон. Друга є "неофіційним" ("нетуристичних") місцем, де народився і провів дитинство Зевс. Про те, що до цієї печері ми тупотіли пішки півтора кілометри в гору, я вже писала. І про виявлені там рейках старої залізної дороги теж. А ще під час нашого підйому ми бачили багато-багато гірських кіз, які ходили по стрімких скелях і ще примудрялися знаходити якісь травички-кущики, щоб підкріпитися. І всі були з дзвіночками, а це значить, що вони знають дорогу до себе додому, хоча поблизу жител не спостерігалося. Тільки гарна долина в оточенні гір. Сама печера являє собою великий грот, проходи вглиб завалені. Але на сходах лежав сніг! Звідки він там? .. Шкода, ми не здогадалися зліпити сніговичків ... Види на плато Іда з рівня печери я навіть не беруся описати.

Перша з відвіданих нами в цей день печер - Сфендоні - дуже красива, багато цікавих сталактитів, в ній живуть летючі миші і ще 15 видів живності: скорпіони , жучки, змії, навіть метелики. Для огляду відкрито 150 метрів із загальних 270. Над печерою на 25-30 метрів піднімається гора.

На жаль, фотографувати в печері не дозволяють, тому всі мої враження на відеокасеті.

На цьому наш перший день подорожей був закінчений, і ми відправилися в зворотний шлях. Назад, звичайно, їхати було легше і швидше за вже знайомою дорогою.

А на наступний день ми очікували прибуття папи :-)

Отже, день восьмий , очікування тата!

У басейну

Не пам'ятаю, згадувала я чи ні, але наш готель розташований недалеко від аеропорту. Але відстань, в общем-то, не так важливо, важливо інше - саме над нашим готелем проходить посадкова траєкторія літаків. Комусь це здасться жахливим, але мене це зовсім не обтяжувало. Перебуваючи на вулиці, на літаки взагалі уваги не звертаєш, тільки в номері гул дужче. Але я і сама в центрі міста живу, ясна річ, що звична до шуму. І літаки "над нами" вже йдуть на зниження, тобто добре проглядається назва авіакомпанії. До того ж ми знали час прибуття нашого рейсу і тому ... о 11:30 місцевого часу ми побачили жаданий літак а/к Трансаеро, який примчав на Крит нашого татка! Митя радісно закричав на весь пляж: "Це татів літак! З червоно-синім хвостом!" І ми помахали рукою.

Пам'ятаючи, що ми опинилися в готелі о 12:30, вирішили піти з пляжу раніше, щоб як слід підготуватися до урочистої зустрічі. Але, як не дивно, ні о 12:30, ні о 13:00 Олексія (мого чоловіка) так і не було. Він прибув на початку другого, коли вже почався обід. Виявилося, що на паспортному контролі був тільки ОДИН прикордонник з трьох можливих. А в цей час приземляються поспіль три рейси ... Ось і черга.

Загалом, ми від нетерпіння навіть у фойє спустилися і зустріли Олексія, що виходить з автобуса. Потім пішли на урочистий сімейний обід. У цей день ми, звичайно, нікуди не їздили, а просто відпочивали на території готелю з незмінними вечірніми коктейлями. Ну а на наступний ранок я, як нелюд, з ранку раніше запрягла своїх мужчінок на екскурсію.

Кносський палац

День дев'ятий . Цей день припав на понеділок, коли багато пам'ятки мають звичай закриватися на вихідний день. Тому напередодні довелося з пристрастю розпитати гіда, щоб вона підтвердила вичитану мною в путівнику інформацію про те що, наприклад, розкопки Кносського палацу відкриті щодня. Гід, мабуть, не упевнена у своїх знаннях так, як я в своїх, зателефонувала комусь із товаришів по службі, щоб отримати точну відповідь. Отже, остаточно і безповоротно переконані в доступності Кноссос в понеділок вранці, ми вирушили в перше "загальносімейне" турне - ми поїхали оглядати найзнаменитішу пам'ятка Криту - Кносський Палац, він же Лабіринт Мінотавра. Переказувати не буду, поділюся враженнями від побаченого ...

Для початку невеликий вступ. Розкопки Кносського палацу почав у минулому столітті англійський археолог сер Артур Еванс. Йому навіть бюст у першому дворику палацу встановили. Мабуть, вдячні відкопані греки. І методика цього сера Еванса полягає в тому, що розкопки не тільки розкопується, а й будуються частково заново, при цьому вони елегантно обриваються, наприклад недобудовані колони, створюючи враження античного походження. Загалом, там йде активне будівництво Кносського палацу.

Ми бачили дві будівельні бригади, які "відновлювали" стіни. Є кілька відновлених, чи то пак побудованих і заново розписаних, портиків і стін в залах. Ось так і з'явився перед нами стародавній грецький палац мінойської епохи - під вивіскою "будівництво веде грецьке БМУ". Народу вже на початку травня було багато, а що там буде в сезон мені і представити страшно. Майже нікуди не можна зайти, все обгороджено. Загалом, якесь дивне відчуття залишилося. Чесно скажу, після нашої прогулянки по розкопках Олінфоса (Халкідікі, п-в Ситонія) я ці руїни і не сприйняла.

Щоб згладити враження, вироблене Кноссос, ми вирішили зробити наступним пунктом нашої програми прогулянку на кораблику до острова -фортеці Спіналонга і, відповідно, вояж по цій фортеці. Я вже писала, що гіди пропонують цю екскурсію спільно з якимось пікніком на іншому острівці, і коштує ця поїздочка по 42 євро з людини. Але я, коли брала авто, поцікавилася, чи можна самостійно дістатися до острова (згадавши наш минулорічний круїз навколо Афона). Мені сказали, що з порту Елунда на острів щодня і постійно ходять кораблики. Так ми і зробили.

Фортеця Спіналонга

Доїхали до Елунда, побачили в порту рекламний щит, що пропонує цей, і ще багато інших, круїзи. За 10 євро з дорослого, Митя безкоштовно, 15 хвилин плавання - і ми на острові! На огляд фортеці подається одну годину, потім цей же кораблик відвозить всіх назад. Ми підійшли дуже вдало: кораблик був вже майже заповнений пасажирами, і ми відчалили через 5 хвилин. Море дуже-дуже красиве, вода прозора ... пливли і милувалися. У фортеці ми, звичайно ж, полізли туди, куди ніхто не ходить - на самий верх. Дорога була нелегка - вгору по вузькій стежині, по піску і каменях ... Але зате ми були винагороджені чудовим краєвидом! Трохи полазили нагорі, і вирішили, що пора б уже й назад спускатися, а то кораблик упустимо.

Після Елунда ми заїхали в місто Агіос Ніколаос. Власне, місто нічим особливим не примітний, крім перебуває в ньому озера. Колись озеро було прісноводним, але потім його з'єднали з морем, і стало воно теж солоне. Ми зайшли в кафешку, перекусили, і поїхали в готель. Треба вже було поквапитися, щоб провести вечір згідно з нашою традицією - вечеря і по три коктейлю ...

Печера Мелідоні

День десятий . Ми поїхали на Захід острова за маршрутом: жіночий монастир Саввафіанон - село Фодель і будиночок, де начебто народився художник Ель Греко (у путівнику сказано, що це "руїни будинку", а насправді там стоїть досить цілий кам'яний будиночок) - печера Мелідоні - озеро Курнас.

Свої відчуття від відвідин монастирів я вже намагалася передати, не буду повторюватися.

Печера Мелідоні виявилася не така гарна і доглянута, як попередня (Сфендоні), але тут можна було ходити самостійно і фотографуватися всередині. Єдине, нас змусили здати сумку перед входом до печери, мабуть, боялися, що ми наламаємо на пам'ять сталактитів. Але ми і по кишенях могли б напхати при бажанні.

Озеро Курнас - це єдине прісноводне озеро на Криті. У рекламах кажуть, що там можна побачити черепашок ... На жаль, черепашок нам знайти не вдалося. Можливо, треба було поплисти кудись подалі, а у нас було мало часу на далекі подорожі. Зате ми бачили декількох плаваючих вужів, двох крабів біля берега, а ще дуже старанно обходили по березі місцевого гусака. А поки ми плавали на катамарані, Митя пускав мильні бульбашки. Бульбашки дуже довго літали, і навіть, опускаючись на воду, не лопалися, а пливли або злітали, і продовжували свою мандрівку. Вода в озері прозора. Біля берега дрібно, і вода світла, а в центрі озеро дуже глибоке, і колір води там синій-синій. На жаль, через брак часу викупатися не вдалося.

Монастир Панагія Калевіані, головна алея

День наступний (одинадцятий) був ознаменований поїздкою на південне узбережжя острова, що омивається Лівійським морем. А ми жили на північному узбережжі, як би "навпаки". По дорозі ми відвідали жіночий монастир Панагія Калевіані, потім поїхали на розкопки Фестського палацу - другого за значимістю та величиною після Кноссос, потім на узбережжі в Матали.

Монастир чудовий! Я б із задоволенням провела там кілька днів, тим більше що у них щось типу готельчик-гуртожитку, мабуть, для паломників. Зайшли ми в храм, потім у стару маленьку каплицю, в сувенірній лавці купили Миті іконку і маленьку іграшку - кішку, мабуть, зшиту послушницями монастиря. У лавці було багато рукодільних виробів, ми подумали, що вони виготовлені в монастирі.

Прогулянка на розкопках Фестосе мені дуже сподобалася. По-перше, народу менше. Або, може бути, нам пощастило, і ми не зіткнулися з жодною екскурсійною групою. По-друге, скрізь можна заходити і залазити. Я вже подумала, що краще б вони хоч щось обгородили, а то я Митю не встигала відловлювати на стінах і близько ям ... Дитина набігався досхочу, потім ми трохи посиділи у затінку, і на прощання прихопили на пам'ять кедрову шишку. Палац розташований на вершині пагорба, і види навколо красиві. Розкопки тривають, так що років через 10-15, думаю, територія для огляду значно розшириться - треба буде повторити вояж.

Мата, вид на скелю

Після Фестосе ми поїхали до моря, до пляжу - у Матали. Точніше кажучи, це не просто пляж, а й пам'ятка. Тут знаходиться скеля, в якій були зроблені похоронні печери ... колись давно ...