Наша поїздка на Україні, або Уважно перевіряйте документи на митниці. Частина I.

Хочу відразу обмовитися: основна мета нашої поїздки - України, а саме Луганськ + область, але крім цього ми вирішили "заскочити" на Азовське море, а заїзд на Дон у нас вийшов випадковим чином.

Коля власної персонойІтак, давайте знайомитися! Ми - це тато-Андрій, мама-Іра, синок-Миколка і дідусь-Сашко.

Цю поїздку ми запланували ще минулого літа (але у нас вже і наступні два роки розписані). Останній раз я була у родичів на Україну 9 років тому. Ностальгія не давала спокою. І ось цього літа, коли дитині вже виповнилося 2 роки, ми вирішили поїхати у відпустку своїм ходом, тобто на машині. Нашу ідею підтримав дідусь, що було навіть дуже добре (ми наслухалися безліч історій про здирщину "даішники", а дідусь - наполовину хохол і йому простіше домовитися).

Самі ми з Володимира, але денний переїзд майже в тисячу кілометрів нас не злякав. У загальній же складності за 14 днів ми наїздили близько 4 тис.км. Передбачаю можливе обурення. Ні, ми не садисти, і дитина абсолютно спокійно переніс дорогу. До того ж результат показав, що ми добре до неї підготувалися, всього виявилося достатньо і не занадто багато (нижче я наведу список речей).

Ще до поїздки я почитала статті про відпочинок із дітьми, склала список речей, знайшла в Інтернеті програмку, яка ніколи найкоротший шлях від пункту до пункту (якщо кому треба - пишіть, я поділюся лінком; програма вказує проміжні точки, кілометраж, час у дорозі, тип дороги). Тільки початок маршруту ми змінили. Програма "говорила" їхати через Орєхово-Зуєво, а ми вирішили поїхати через Гусь-Хрустальний. Вже дуже нам подобаються Мещерські пейзажі, та й дорога спокійніше!

Третього липня, за день до поїздки, ми поклали в машину речі, щоб не витрачати вранці на цей час.

Отже, день Перший ( 4 липня)

Від'їзд у нас був призначений 4-го на 6 годин. Проколупнути на півгодини довше. З погодою нам пощастило: весь час лили дощі, а в день від'їзду небо прояснилося, здалося сонечко. Машину вели всі по черзі, хіба що Миколці ця можливість на представилася, але на зупинках він відразу кидався на водійське сидіння, а нам заявляв, показуючи на коробку передач: "Дергай!"

Снідали ми в Рязанській області в районі 10.00. Трохи раніше - Спас-Клепіков і майже до Рязані на узбіччі зустрічаються придорожні альтанки, одну з яких ми і вибрали. Вид красивий! Ліс - змішаний з переважанням хвойних дерев. Вся справа псували тільки комарі. Але на цей випадок ми запаслися відлякує засобом фірми Gardex - металева банка зі спіралями всередині; підвішується десь за метр від людей. Я і дитина поїли кашу з термоса. А інші обмежилися бутербродами і кефіром.

Далі ми поїхали через Пронськ, Скопин і ... Данків. Ось тут ми зрозуміли, що зробили помилку. Містечко маленьке, але довелося перетнути не менше 4 залізничних переїздів, і (можливо, це просто збіг обставин) у всьому містечку велися дорожньо-ремонтні роботи. Так, дороги залишали бажати кращого! На зворотній дорозі ми вчинили розумніше: хоч і зробили невеликий гак, але поїхали по дорозі федерального значення.

Проїжджаючи по Воронезькій області, ми один раз були зупинені за перевищення швидкості. При цьому жоден зустрічний водій не попередив нас про "засідці". Так що чутки про відсутність взаємовиручки в даному районі підтвердилися вже і нами.

Приблизно о 21.00 ми були вже у родичів в Чертково.

Знову дорога (5 липня)

Ми продовжили дорогу до Азовського моря.

Спочатку ми хотіли зупинитись в Таганрозі, але потім вирішили, що дикунами встати там буде важко, і вирішили сильніше просунутися на захід.

У Ростові ми не знайшли об'їзної дороги. А може, її і немає? Довго виїжджали з міста: спочатку простояли у пробці, а потім набагато заблукали. Але зате дорога у бік Таганрога відмінна!

По дорозі ми з Колею малювали, гризли горішки, читали книги. Причому одна з улюблених книжок у Миколки - це дитяча енциклопедія "Світ автомобілів". Він брав мій палець, тикав їм в картинку із зображенням пристрою двигуна, вимагаючи від мене назви окремих частин. І зараз він без праці показує повітряний, масляний фільтри. Котушку запалювання, карбюратор ...

По дорозі нам зустрівся централізований кемпінг, але ми вирішили проїхати ще далі. Незабаром ми приїхали в Бегліцу. Пляж нам у цьому місці не сподобався - надто відкрите місце, тим більше погода від нас відвернувся. Дув досить сильний холодний вітер, сонечка не було зовсім, а замість нього над нами нависали величезні чорні хмари. Море теж нам здалося брудним, можна навіть сказати, неприємним.

Зустрілися рибалки сказали, що тільки позавчора звідси поїхала сім'я.

Ми вирішили знайти село під назвою Наталівка. Все-таки на карті там хоч якесь зелена пляма позначено. Наталівка ми так і не знайшли, зате потрапили в місце, яке місцеві жителі називають "Шістнадцятий". Тут пляж виявився набагато краще. На високому березі з видом на море ми зварили обід, а потім вже спустилися ближче до берега, щоб розбити табір. У місцевих жителів ми поповнили запаси питної води і купили молоко (25 рублів за 3 літри). Тут так само є магазин. Втім, ми обійшлися і без нього.

Намет ми поставили майже біля самого пірсу. Колись тут хотіли будувати порт, але потім ця справа була у занедбаному стані. Місцеві жителі сказали, що поряд з пірсом море глибоке. Що є рідкістю для Азовського моря. Самі ми так і не зважилися скупатися. Навіть мої чоловіки не зробили такої спроби. Вітер так і не стихав.

Ми з чоловіком - туристи, але раніше вибратися з дитиною навіть у дводенний похід не виходило. Так склалися обставини, що це була перша ночівля Колічка в наметі. Ми зістикували наші з чоловіком спальники, а дитину поклали посередині між нами. Досвід виявився успішним. Все пройшло спокійно і гладко. Лише кілька разів уночі чадо поривалися вибратися зі спальника назовні.

Прощання з морем (6 липня)

До нашого розчарування погода не покращилася. Навіть навпаки, того й гляди - піде дощ. Було, звичайно, шкода, але ми вирішили поїхати. Просто так втрачати час не хотілося. Другий раз я була на морі, і другий раз мені так і не вдалося скупатися. Прикро! Напевно, доля. У нас виникло бажання заїхати на Дон. Родичі нам взагалі радили відразу їхати на нього, мовляв, на море робити нічого. До того ж був ще один привід для цього: дідусь служив в Новочеркаську, і йому захотілося побувати в дорогих для нього місцях.

Вирішивши перед від'їздом прогулятися по пірсу, ми в заростях очерету виявили маленький ставок, в якому плавала риба. Як дідусь шкодував, що ми не взяли з собою вудки! Він твердо вирішив придбати їх у Ростові, що ми і зробили. Правда, магазин з риболовним відділом довелося пошукати.

Поглянувши останній раз на морі. Ми вирушили на Дон.

Через Новочеркаськ (це невелике містечко залишив у всіх нас приємне враження) ми рушили в бік села Багаевская. Потрапити в це село можна на поромі. Ми повернули ліворуч, і поїхали вздовж річки. На наш жаль, ми ніде не могли пробратися до берега - тут впритул один до одного стоять бази відпочинку. Зрозумівши безуспішність своєї ідеї, ми вирішили звернути на одну з них. Була середа, тому база майже порожні. Але ціна нам здалася завищеною. Ми звернулися до сусідньої базі - "Автомобіліст". Тут розцінки виявилися на порядок нижче, а умови нітрохи не гірше (за 3 дні ми заплатили 400 рублів. Це ціна за 2-місний будиночок, але нам на третього дорослого безкоштовно дали розкладачку). Пляж у цих баз загальний, і для дітей це просто рай. Дрібний річковий пісок. Ми ніде не знайшли навіть фантики від цукерки. І, на наш подив, хмари зникли.

Коля "ловить" рибкуДомік (дерев'яний) складається з двох невеликих кімнат: спальні і їдальні, в якій стояв стіл, холодильник і стільці. Ми отримали постільну білизну і посуд. Кухня - спільна. Так як погода встановилася, то ми їли за найближчим до будиночка столиком на вулиці, але можна було розташуватися і на веранді. Так само на території бази є гойдалки і драбинка для дітей.

Після швидкої вечері (на сусідній базі є магазин, там ми купили пельмені), вирушили на риболовлю. Ловилася в основному плотва. Хоча рибка була і дрібна, але ми задовольнили спортивний інтерес. Вудки тільки й встигали витягати. Чистити тільки рибку було важко, але смажену ми її з'їли із задоволенням.

На Дону (7 липня)

Погода була спекотною. Ми багато купалися. Будували пісочні гори для іграшкових диких тварин. Дитина був просто закоханий у пляж. Його привели в захват пропливають повз баржі і пором, що перевозив людей і машини з берега на берег. Повести дитину з пляжу можна було тільки привабливою пропозицією покататися на гойдалках. Дідуся неможливо було відірвати від вудки.

А ще ми знайшли чудового їжачка. Спочатку він сопів і згорнувся в клубок. Але дуже швидко до нас звик. "Носик!" із захопленням закричав Миколка, коли їжачок розвернувся і з цікавістю глянув на нас. Навіть йшов він від нас не поспішаючи.