Вгору по річці або назустріч ранкової зорі.

Є ще романтики на білому світі! Не перевелися співаки свободи і безкраїх рівнин! Літо, ах, літо ... Хтось мріє провести його на море, хтось збирається жити на дачі, але є й такі, хто бажає неодмінно провести тиждень-другий з коханою у наметі на березі річки чи в глухому лісі. Можливо, що ця остання категорія чоловіків прагне довести своїй другій половині, що з милим рай і в курені. А можливо, романтичні походи вздовж річки з наметами, піснями під гітару і багаттям продиктовані браком грошей на поїздку до Туреччини.

Ми довго думали, як влаштувати дітям відпочинок - відвезти в село, зібратися на турбазу в дерев'яний будиночок або ... Загалом, на "або" не вистачило заощаджень, та тут ще й друзі запросили піти з ними в похід, зайнятися так званим "екологічним вело-туризмом". Ідея була проста: все виїжджаємо далеко за місто з наметами та велосипедами. Поки особини жіночої статі відпочивають біля річки, чоловіки на своїх спортивних велосипедах проїжджають декілька кілометрів в гори і там "енергетично підживлюються", а ближче до обіду вони повертаються.

Я купилася на романтичні хитрощі і не змогла зберегти тверезість розуму в цієї хвилюючої обстановці. Останній раз у лісі я була задовго до пологів, а ночувала в наметі взагалі в далекій юності. Тому, коли ми розподіляли між собою, хто що буде брати, хто які продукти купить, я зовсім розгубилася і пустила все на самоплив. Загалом, замість мене всі речі збирали інші - що-то чоловік, щось друзі. Місце стоянки, природно, теж вибирала не я, а керівник походу.

Один з хлопців зголосився доставити до місця на своїй машині найважчі речі і дітей. Він віз намети, газові пальники (на них передбачалося готувати їжу, якщо буде дощ), крупи і нас. Всі інші поїхали на велосипедах. Їхали ми не дуже довго, але я встигла помітити, що виїхали ми в жахливу глухомань - по дорозі не зустрілося жодного продуктового магазину, жодної турбази чи села. Зате дітлахи вдосталь надивилися у віконце на комбайни і безкраї поля нашої батьківщини ... Краса просто невимовна!

А коли ми всі побачили річку, то й зовсім ахнули - широка, з чистою водою і кількома природними пляжами, де росла чудова зелена травичка. Це не те, що наше болото в міській межі, де плаває туберкульозна паличка і дохла риба, а пісочок на пляжі густо усіяний папером і упаковками від різної живності. Загалом, все обіцяло просто райський відпочинок ...

Машина вивантажила нас і поїхала - власнику треба було на роботу, а ми стали встановлювати намети. Вирішили це зробити ближче до лісу, щоб була тінь і дрова для багаття. Вибрали галявину ... і тут зрозуміли, що намети занадто сильно нагріваються вдень на сонці, і в них просто нестерпно душно, тому доводилося весь час сидіти десь на пеньку і пробувати укласти дітей спати на денний сон під кущем.

Діти, щоправда, майже не висловлювали протестів, але вимагали є. А їду треба було ще й приготувати! Коли я звернулася до хлопців з пропозицією що-небудь зварити, то виявилося, що всі вони вегетаріанці і прихильники чистих енергій, а тому їду довіряють готувати тільки особливо просунутим дамам. А просунуті дами заявили, що за розкладом у нас облаштування галявини, а ось їду готувати вони почнуть через дві години.

Тут-то я й зрозуміла, чим загрожує наше усамітнення - ні одного магазина в радіусі двадцяти кілометрів, відсутність транспорту (на якому я туди могла б дістатися) і свавілля натовпу туристів над нашій бідній маленькою сім'єю :-).

Довелося нагодувати дітей вівсяним печивом і напоїти соком.

Але, що найцікавіше, готова їжа у нас з'явилася набагато пізніше обіцяного часу, тому що багаття горіло погано, вода на ньому закипати не хотіла, і дівчата, промучившись години півтори, вирішили готувати на пальниках, завчасно придбаних у туристичному магазині. Пальники у вживанні виявилися зручніше багаття, але з незвички наші міські жительки все ніяк не могли їх освоїти і пристосуватися, так що їжа поспіла якраз до вечора.

Дітки раділи вільним хлібах, носилися голяка, бігали дивитися на поля і бджолярів. Природно, було б блюзнірством надягати на малюка в таких умовах памперс, тому Лялька, не привчена до горщика (з причини дивної панічної боязні оного) вирішила справляти свої потреби, де доведеться. От був сюрприз для наших сусідів зранку-раненько, коли, вилазячи з намету, батько сімейства наткнувся на результат дитячої життєдіяльності! Але Лялька, мабуть, як дама, що володіє почуттям гумору, на цьому не зупинилася і підносила такі сюрпризи по черзі всьому нашому наметовому містечку. Так що будь обережний, загавитеся турист, продерши очі, і вилазячи з намету :-)!

Ще одним сюрпризом для нас виявилися ночівлі: було дуже холодно спати на землі, хоч і постелені в наметах були спеціальні килимки і спальники були досить теплими. Холодно було, мабуть, ще й тому, що неможливо було як слід укутати, тому що спальник доводилося ділити з дитиною.

Інший сюрприз піднесли комарі - їх, мабуть, ніхто не попередив про те, що вони повинні боятися наших антикомариних смердючих спіральок і якоїсь рідини з флакона. Вся живність лізла до нас у намети, незважаючи ні на що. Тільки в одного хитрого типу з собою був "ауту" - ним ми і рятували дітей, а от на інших його вже не вистачало.

Дня через два нашої стоянки я вже боролася з суперечливими почуттями: віддам півцарства за банальний міський побут (ванну, магазини зі смачною їжею, пристойний туалет, пральну машинку). І друге відчуття - ах, який же тут п'янке повітря, яка чудова річка, поля і ... комбайни, залишуся тут і не буду нічого робити.

Третій день мало не примусив мене передчасно посивіти - синуля на пляжі про що -то порізав ногу (мабуть, про камінь), кровища тече, і тут з'ясовується, що у нас ні в кого немає навіть найпростіших медикаментів. Довелося згадувати, чому там мене бабуся вчила: нарвала подорожника, пожувала його в кашку і наліпили все це на рану, а бинт довелося зробити з майки.

Але жахи на цьому не закінчилися: виявилося, що у Ляльки сильно обгоріло личко (крему-то ми теж не взяли), а ввечері почалася гроза ... Ось така от романтика в екстремальних умовах! Діти верещать, я трясуся під деревом, а мужики під дощем пісні співають, а сусідське дитя їм підспівує, гаркавлячи: "А нам все р-р-овно, а нам все р-р-овно!"

На четвертий день я зібрала речі і заявила, що готова пішки піти додому. А оскільки мобільний телефон "не ловив", то і друга з машиною ми не змогли викликати. Загалом, добиралися додому на попутних комбайнах, але зате діти були щасливі шалено.

Що ж, підводжу підсумки: я - міський житель, остаточно віддалився від природи і абсолютно безпорадний перед лицем оної. Якщо коли-небудь ще зберуся в еко-похід (ми на Байкал збиралися), то візьму з собою вертоліт МНС, повний провізії і медикаментів, а так само "ауту", надувні плоти, громовідводи, прокладки і переносну пральну машинку. Хоча ... можна і на турбазу поїхати.