Болгарія, літо - що буває краще? Частина 1.

Востаннє я була за кордоном давно, і то по путівці в молодіжний табір в Чехію за смішні гроші, і всіх тонкощів цього бізнесу не знала і, на жаль, ніхто про це не писав у своїх відгуках.

Тому попереджаю - не бронюйте заздалегідь, беріть гарячі тури, Болгарія - в усякому разі, на початку червня - не той напрямок, куди їде купа народу, наша готель була заповнена відсотків на 20, якщо не менше. Нас надув наш тур оператор доларів на 300, це точно. Але тут, звичайно, ми лоханулись (самі винні), а вони були тільки раді і, напевно, довго над нами сміялися, що за лохи прийшли купувати тур на червень на початку квітня. Взагалі я раджу вишукувати дешеві пропозиції за 1,5-2 тижні (візу оформляють за 1 тиждень). Сама, якщо зберуся ще раз до Болгарії на Золоті піски, поїду в Хеліос 4 * (цей готель мені сподобався). І взагалі, якщо є можливість, беріть краще 4 *.

Вибір напрямку

Перше, що робить людина, що планує відпустку, - це вибирає напрямок. Чому Болгарія? Недорого, не так жарко, практично жодного мовного бар'єру і остання - я там ще не була. У попутники визначила собі свою маму. Прочитавши купу відгуків, переглянувши купу сайтів, склавши список всіх туроператорів, я взялася за вибір місця відпочинку. Спочатку хотіла в Балчик, але потім мені сказали, що там прямо посеред міста порт, та й не курортне це місце зовсім, а просто містечко. Сонячний берег і Несебр відпали, мама не хотіла їхати в совковий комплекс, та й рослинності там ніякої, одна степ. Золоті піски - начебто підходять, до того ж мамина колега була там минулого року і залишилася дуже задоволена. Ще міркували щодо Кранево.

Зрештою, я провела, так би мовити, маркетингові дослідження за пропозиціями туроператорів, склала список готелів з цінами. Першим вирішили відвідати туроператора Балкан-Експрес. Там ми запитали про Балчик, нам відповіли, що вони з ним не працюють і відрадили нас від нього. Хоча "відрадили" - це сильно сказано. Це, мабуть, особливості нашої російської сфери обслуговування - не нас умовляють, а ми самі себе. Так як ми люди ледачі, вирішили більше нікуди не ходити і замовляти тур у них (це була наша фатальна помилка). З горем навпіл зупинилися на Золотих пісках і готелі Краун Плаза 3 *.

Туроператор

Те, що ми дуже сильно переплатили, я вже писала. І ось потім почалися наші пригоди. Уклали договір: виліт 7-го до Варни, назад 21-го з Варни, опис номери і таке інше (стандартний договір хто, кому і чим зобов'язаний). Десь на початку березня ми приносимо паспорта, а дівчина, яка нам оформляла тур, звільнилася, і нас передали іншій. Мама ще помітила, які в них імена рідкісні, як спеціально підбирали: була Христина, передали нас Діані. Так от Діана нас і говорить: ви летите 5-го, ми: добре, 5-е так 5-е, не питання, пішли. Десь за тиждень до вильоту нам телефонує Діана: вибирайте - полетите 4-го з Внуково у Варну або 7-го з Домодєдово в Бургас. Вирішили в Бургас 7-го. За квитками сказали приїжджати 4-го, після семи.

Ми приїхали і чекали їх до 21, причому співробітники весь час брехали, що кур'єр вже виїхав і буде з хвилини на хвилину (їхати йому від "Китай-Міста "до" Мисливського Ряду "). Він так "вже їхав" приблизно годину, поки одна жінка не пішла і не притиснула їх до стінки, і вони зізналися, що він ще й не виїжджав (тут, самі розумієте, без коментарів). Просто не розумію, навіщо брехати і гаяти свої і чужі час і нерви. Потім з'ясувалося, що і рейс перенесли, і в Бургас виписали тільки частину квитків, а у Варну все. І в цій метушні ми дізнаємося, що летимо у Варну, я при цьому вже побажала собі прекрасного відпочинку з таким "чудовим" туроператором.

Ще нам всунули пачку квитків і сказали: передасте Оксани в аеропорту. Ми вже погано розуміли і сказали: так-так, звичайно. І з пачкою квитків вирушили додому збирати валізи. Коли приїхали в Домодєдово, стали шукати Оксану, але виявилося, що це квитки для групи з Варни. Занурилися ми в Ту-154 і полетіли. Політ пройшов нормально, правда, черга в туалет була на половину другого салону, але зате долетіли, не потрапили у море, і, слава богу, ніхто нас не збив.

Зустріч у Варні

У Варні нас зустріла представник Балкана Оксана, їй ми передали квитки. Виявилося, що ця група повинна була летіти з Бургаса, а полетіла з Варни, теж не позаздриш - сидіти без квитків і чекати, прилетять вони чи не прилетять. Нас посадили в автобус, але трьох не дорахувалися, жінку з двома дітьми. Шукали, шукали, не знайшли і поїхали. Вона потім пізніше прилетіла. Знову витівки туроператора. Їй у паспорт не вклеїли фотографію дитини (йому 7 років виповнилося), і їх в Домодєдово завернули. Ось вам приклад компетентності співробітників Балкана.

По дорозі Оксана нам розповіла про Болгарію, провела, так би мовити, інструктаж з перебування в країні, і нас розвезли по готелях. Ми приїхали пізно ввечері, але після прибуття я відразу помітила два будівництва: навпроти і праворуч від готелю. Найсмішніше, що ми просили нам готель на околиці, щоб було тихо і спокійно, взяли 3-у лінію - і на тобі.

Це, я вважаю, повне знущання з боку туроператора. Адже ми заздалегідь бронювали, могли і повідомити про будівництвах, вибрали б інший готель. Найсмішніше, всі про це знали, хто-то з їх керівництва навіть зупинявся в нашому готелі і "насолоджувався" шумом дрилів, пилом і мерехтінням робітників, буквально за кілька днів до нашого приїзду. На другий день, коли всі це постало моїм очам при денному світлі, я другий раз попрощалася з надією хоча б на нормальний відпочинок.

Номер теж виявився далекий від того, що нам демонстрували на картинці. Навіть покривала на ліжка не було, а лежати треба було прямо на колючих совкових ковдрах. Ми запитали у покоївки, на що вона відповіла, що нам не належить (за такі гроші - і не належить навіть покривала, дуже мило). Але вона, на щастя, виявилася більш людяною, ніж наш туроператор, і покривало нам постелили. Чесно, я цьому дуже рада.

Позитивні сторони нашого номера: чистенький, з пристойним ремонтом, ліжка зручні, ванна теж хороша. Він був кутовий з двома балконами, правда, на один з них доводилося лазити через вікно, але благо вікна були у всю стіну. Поступово ми звикли, і нам навіть він сподобався, так як вид на море був приголомшливий. Жили на останньому поверсі, до якого, правда, не доходив жоден ліфт, так що ми зганяли жирок весь відпочинок.

На наступний день настрій у мене було моторошне, і ми вирушили до нашого представника до Оксани і висловили їй всі наші невдоволення. Вона нам пояснила, що нас все одно не переселять, тільки нерви собі потреплят, відшкодування не дочекаємося. Ми посиділи, поговорили і змирилися з тим, що є. У принципі, готель непоганий, звичайно, ми переплатили, але його ціна по спецпропозиції цілком відповідає якості. Хочу зробити маленький відступ і сказати їй велике спасибі за те, що наш відпочинок все ж пройшов гладко і наше уявлення про країну не було зіпсовано, незважаючи на численні підстави з боку російського Балкана. Зустрічає, Балкан-Експресу просто на "відмінно з плюсом", а ось відправляє - тільки "кол" і не більше. Все, більше ні слова про Балкан-Експресі, тепер пару слів про Болгарію та Золотих пісках.

Золоті піски

Золоті піски нам, в принципі, сподобалися. Тут багато кафешок, є дискотеки для любителів нічних розваг, на пляжі банани, водні мотоцикли тощо, є аквапарк, відвідування на весь день коштує 24 лева, а ось з 16 години, по-моєму, знижка 50%. Увечері можна пройтися по набережній або погуляти в тихому й спокійному парку Рив'єри, де взагалі ні душі не зустрінете. На набережній повно магазинчиків з одягом, сувенірами, можна зробити ретро-фото, коштує 20-30 левів. Місць, де провести час, повно.

Мінуси - жахливе рух, машини постійно снують туди-сюди, ніби й не виїжджав з Москви, а тротуари такі вузькі, що волею-неволею доводиться виходити на проїжджу частину. Я б на їх місці взагалі закрила рух по території курорту. Пляжі хороші, чисті, море теж нічого. Але, на жаль, нам не дуже пощастило з погодою, так що за два тижні ми купалися раз 5, і засмагнути пристойно теж не вдалося. Погода було ну дуже нестійка, то дощ то сонце. Це взагалі нетипово для червня, як нам пояснили, так що нам просто не пощастило. А от у тому році, навпаки, червень був теплим, а в липні йшли дощі, так що погода - це така річ сама в собі. Пляжі муніципальні, але ставлять на них парасольки і лежаки, за які потрібно платити по 5 левів за кожен. Ми спокійно лежали на рушниках на гарячому пісочку, це просто супер. Але зону, вільну від парасольок, треба ще й пошукати, раджу відвідувати пляж на території Рив'єри, нам там дуже сподобалося.

Ми вирішили взяти тільки сніданки, а вечеряли зазвичай у різних ресторанчиках. Ціни в порівнянні з московськими просто смішні. Ми зазвичай їли приблизно на 30-35 левів на двох, але без вина. Вино ми купували в магазині в Варні і пили його в номері на балконі, у нас там стояв столик і крісла. Дешеве вино не дуже (ціна від 1,5 до 4 левів), на мій смак, а от подорожче - дуже навіть пристойне (більше 7-8 левів). Ціни на Золотих пісках, звичайно, вище, ніж у Варні, десь у 2. Ми їздили у Варну за фруктами і пару раз їли там, це обходилося приблизно левів на 15-20 на двох. До центру Варни, прямо до собору, йдуть два автобуси 409 і 109. У Варні є прекрасний парк вздовж берега моря. Одяг та взуття дешевше, ніж на Золотих пісках, і, природно, ніж у Москві. З одягу зустрічалися симпатичні штучки.

Про екскурсії. Так як з погодою не пощастило, ми вирішили поїздити на екскурсії. Купували їх ми у нашого представника. Це вийшло дещо дорожче, ніж з рук. Там повно варто машин і щитків, де пропонують ті ж екскурсії і за нижчими цінами. Оксана нас попередила, що можуть і кинути, у неї були такі випадки, і ми вирішили просто не ризикувати, тому що фортуна явно не сприяла нам. Отже, коротко опишу екскурсії.