Два океану. Частина 2.

Два океану. Частина 1 День четвертий

Вранці над океаном повисли хмари, але ми все ж таки зібралися на морську прогулянку. Пиин повинен відвезти нас в чудове місце для снорклінга. Ми всі пливли і пливли, а хмари над головами збивалися в купу і наливалися темним кольором.

На морі з'явилися хвилі. Пиин підвів човен до якогось маленького скелястого острівця. Всі зашебуршалісь і стали натягувати маски. Я випадково поглянула за борт і побачила дивну тінь під водою. Вона була великою, трикутної і дуже швидкою. Я повідомила про це всім присутнім, а також про те, що я купатися тут не збираюся. Усі згадали мого крокодила і трошки зам'ялися.

Пливемо далі. Хмари остаточно набрякли і виникли черговим тропічною зливою. Ми з Кирилом, запасливі білочки, розгорнули дощовики і затишно закуталися в них. Решта похмуро сидять під мокрими рушниками. Вітер, хвилі, дощ в обличчя - все не мало до подальшої подорожі. Один Пиин посміхався і зберігав бадьорість духу. Одноголосно приймаємо рішення повертати назад. Пройшла година, дощ втихомирився і на доріжці біля нашого бунгало виник сяючий Пиин. Услід з'явився Діма, і ми знову попрямували до човна.

Цього разу наш шлях лежав в інший бік - до островів, оголошеним національним заповідником. За піщаній косі перейшли з одного острівця на інший і полізли підкорювати його вершину. Замість прапора на неї поставили наш спритний гід. Він стоїть на кам'яній верхівці і гордо оглядає околиці, іноді кидаючи батьківський погляд на свою групу внизу. Категорична напис на майці вигідно біліє на темному тлі.

Потім все-таки був снорклінг. Місце виявилося, дійсно, що треба. Недарма ці острівці облюбували дайвери. Я плаваю серед безлічі кольорових риб, милуюся коралами і анемонами. Тут спокій було порушено. Повз швидко пропливла довга риба з щучої мордою. Вигляд у неї, треба сказати, був дуже м'ясоїдний. Я повернулася обличчям в ту сторону, куди вона зникла, і довго чекала її повернення з зелених глибин. Але риба не повернулася, і я знову зосередилася на яскравих синіх рибок, що снують зграйкою біля великого каменю. На човні Діма сприйняв з ентузіазмом новину щодо довгоносий риби. "Так-так, це барракуда!"

Обідали в НЕЗАБУТНЬОГО Тату-Барі. У Діми йшла носом морська вода, і він соромливо крав серветки. "Якось не гламурно це", - говорив він, пускаючи чергову струмінь, - "я все-таки Секс-Інструктор". На зворотному шляху знову пішов дощ. Коли стемніло, пішли на пляж, гойдалися на гойдалках і слухали крики безлічі жаб, які влаштували концерт в нашу честь. Завтра їдемо на Пханган.

День п'ятий

Вранці персонал готелю ні в яку не хотів брати з нас грошей за проживання. Розрахункова година 10.00 - і крапка. Спроби пояснити, що наш пором відходить о 8.00, були марні. Після півгодини суперечок все-таки була розбуджена матеріально-відповідальна дама, і гроші взяли.

Поки пливли на Пханган, бачили в небі маленький смерч. Темний хвостик звісився з хмари і почав повільно спускатися вниз до води. Але, слава Богу, передумав. На Пхангане виявилося теж дуже красиво. Прямо навпроти розташувався невеликий острівець Ко Ма, з'єднаний з нашим пляжем піщаною косою. Сам пляж - більш просторий і людний, ніж на Ко Тао.

Пішли плавати. Спочатку дно було нудним, суцільно усіяним морськими огірками. Потім пливла через гай деревовидних водоростей, що гойдається немов на вітрі. А ось і корали. Там мене щільно оточила зграя смугастих рибок. Деякі з діловим виглядом підпливали прямо до обличчя і щось говорили, відкриваючи свої маленькі ротики.

Увечері сиділи на пляжі і дивилися, як спалахують зірки і прямо над головою сміється місяць. Кінець довгого дня застав нас схиленими над черговими тайськими стравами. Кокосовий сік офіціантка подати відмовилася, тому що вже стемніло і кокоси важко збивати.

Повернулися в бунгало. На стіні у ванній повзає величезна равлик ...

День шостий

У піняво-білих штанях вийшли ми назустріч новому дню і обіцяної риболовлі. Уява малювала яхту, шезлонг і коктейлі. На ділі вийшло інакше. Вісім чоловік насилу помістилися у вузьку дерев'яну човник, наскрізь просочений мазутом. Як інвентарю додавалися два спінінга, шість пластикових пляшок, обмотаних волосінню з гачком на кінці, і пакет з кальмарами.

Варто було човні відійди подалі в море, як ... Правильно. Пішов дощ.

Перші хвилини лову виявилися найбільш вдалими. Зловили п'ять морських собачок. Дві з них були настільки малі, що тягнули лише на цуценят. Далі клювання закінчився. Всі з нудьгуючим виглядом розмотують волосіні і методично смикають рукою вгору-вниз, намагаючись надати кальмари на гачку бадьорий і апетитний вигляд. Мабуть, це у нас виходить добре. Риби професійно обсмоктують гачки і вимагають добавки.

Змінивши декілька місць, стало зрозуміло: риба явно еволюціонувала і для її затримання потрібно більш складне пристосування, ніж просто гачок. Довелося коригувати плани. У результаті частина групи повертається в готель, а частину планує забратися на чергову гору. Любителів альпінізму, серед яких виявилися тільки я, Кирило і Діма, завезли в бухту Coral Beach. Від неї ми повинні піднятися вгору і з іншого боку гори спуститися вже в іншу, більш відокремлене бухту.

На самому початку стежки до нашої трійці приєднується далматинець. Він з таким же завзяттям лізе все вище і вище, також важко дихає і падає поруч з нами на коротких зупинках.

На перевалі перед спуском вниз намагаюся поговорити з собакою на різних мовах. Далматінчік вкрай пожвавлюється: з дурним виглядом кидається до мене і лиже. Чемно намагаюся пояснити, що йому пора додому. Не розуміє, і починає спуск разом з нами. Дмитрик згадав, що це собака англійця, власника готелю в Coral Beach.

Бухта Bottle Beach невелика і затишна. Вибратися з неї можна тільки на човні. Діма розповідає, що є дорога через гори, але дуже небезпечна. Багато хто загинув на її вибоїнах, не впоравшись з керуванням.

Хвилі жваво набігають на пісок. Я сиджу на камені і відпочиваю, Кирило з Дімою купаються, далматинець ховає під пальмами прошене печиво. З'ясовуємо, що найближча можливість поплисти буде тільки в шість годин. Зараз три. Поки їмо в ресторані, далеко до берега підходить човен. Діма біжить домовлятися про поїздку. Поки він повертається, човен починає відчалювати. "Зараз під'їде прямо до ресторану", - впевнено говори наш гід. Ніс човна починає розвертатися у бік океану. "Куди це він?" - Діма відривається від каррі, вибігає з-за столу і махає човняру рукою. Той махає у відповідь і пливе геть ... "Що ж, треба поспати. Після сну в голову завжди приходять гарні ідеї", - Діма розкачує на терасі підстилку і лягає. Кирило теж не проти подрімати. Я тихо сиджу і гладжу далматинця.

Після сну Діма знову йде дізнаватися про човен. "Добалакався. О шостій буде точно". У шість виявляється, що це буде не човен, а джип. Поїдемо по страшній дорозі! Джип рушає і далматинець біжить за нами. Хоп! І він застрибує в кузов. Разом з нами їде місцеве сімейство з дитиною і парочка зі Швейцарії. Хлопець дістає гавайську гітару, машина підстрибує на вибоїнах і піднімає густу червону пил.

Далматинець притискається до Кирила, підставляє цікаву мордочку вітрі.

Приїжджаємо в містечко. Дмитро каже, що звідси до готелю далматинця 10 хвилин. Швейцарці тут виходять і обіцяють допомогти. Далматинець рветься назад в кузов, я плачу. Джип рушає, Кирило з Дімою радіють, що вдалося прилаштувати собаку. А я все плачу.

Повертаємося додому. Хлопці не дочекалися нас: спіймана риба вже приготовлена ??і з'їдена. Кажуть, було смачно. Всі разом ідемо до водоспаду неподалік. У темному лісі запалилися світлячки. Місяць освітлює камені і срібла воду. Сидимо і слухаємо спів водних струменів. Чари!

День сьомий

Рано вранці сідаємо в старий армійський джип і їдемо до слонів. По дорозі намагаємося уявити, як на них підіймаються. Виявилося, по трапу. Піднімаємося на дерев'яну башточку і з неї сідаємо на примотаний до спини слона сидіння. Делікатно намагаюся підняти ноги і не топтати слона. Босоногий погонич сидить прямо на його голові. Верхівка слона покрита рідкісними чорними волосинками сантиметри чотири завдовжки. Так зворушливо. І ось погонич видає приглушене "хо", починає постукувати ногами за рожевими вухами, і слон починає йти. Я чіпляються за тонкий поручень, з жахом гойдаюся з боку в бік у такт руху тварини. Слон неспішно йде в гору і тягне за собою величезний пук якихось товстих гілок. Їсть. Поступово страх, що сидіння розмотати і я впаду вниз, проходить. Пристосовувався до хитавиці, починаю дивитися по сторонах. У гілках бачу двох чорних дронго, птахів з довгими роздвоєними хвостами. Погонич вказує на вигнуті червоні дахи далеко. Тільки я починаю отримувати задоволення від поїздки, як слон повертає назад. Спускаємося на землю і годуємо бананами маленького слоненяти. Його вологий хобот жадібно тягнеться до моєї руки.

Під'їжджає знайомий джип, ми їдемо далі. Ось і китайський храм. На його території ані душі. З майданчика відкривається вид на нескінченні зелені пагорби навколо. Вдалині в серпанку трохи помітне море. На удачу стукаємо три рази на мелодійний гонг. Його довгий дзвін зливається з ніжним співом дзвіночків на вітрі. Як же тут спокійно!

Після храму поїхали до водоспаду. Наш місцевий гід Кон швидко підіймається по стежці, суцільно перепоясані корінням дерев. Водоспад невеликий і затишний. Приємно після важкого підйому просто сидіти і милуватися камінням, деревами і прозорою водою.

Але півдня вже позаду. Пора підкріпитися. На в'ю-поінт у готелю "Утопія" нас вже чекав накритий стіл і безліч послужливих офіціантів. Вид тут дійсно шикарний. Ресторан розташований на крутому схилі, різко обривається вниз. Навпаки острів, покритий смарагдовою зеленню. Його вершина прямо у нас перед очима. Внизу і вгорі два відтінки блакитного: яскраве, бездонне небо і димчастий морський горизонт. Вітерець грає краями білосніжній скатертині, заглядає до нас в тарілки і кличе швидше йти далі.

А далі за планом - снорклінг. Кон обіцяє відвезти на краще місцем для снорклінга на цьому острові. На наш подив, цим місцем виявляється пляж біля готелю, де ми живемо. Дааа, смішно. Щоб скрасити явне розчарування, Кон приносить з знайомого ресторанчика холодні шийки.

Трохи розгублені, їдемо далі. На іншому кінці острова нас чекає водоспад, де купався найулюбленіший тайський король Рама П'ятий. Цей водоспад виявився набагато більше першого. Навколо розкидані величезні камені, до води задумливо схиляють свою листя тонкі деревця і тягнуть довгі пальці всюдисущі ліани.

Повернулися в готель. Після такого насиченого дня у всіх лише одне бажання - тайський масаж. Я вибираю масаж обличчя. М'які руки тайської дівчини, аромат курящиеся паличок, тихий шепіт моря - в душі розслабленість і умиротворення. Тут з темряви випливає Дімин особа з пропозицією вирушати в нічні джунглі. Переконуємо замість джунглів просто піти повечеряти. Сидимо на невеликий терраски ресторану прямо над водою. Зліва - пляж з темними силуетами пальм, попереду - море з вогнями риболовецьких суденець. А прямо переді мною - велика тарілка смаженої локшини.

День восьмий

Встали затемна. Сьогодні очікується марш-кидок через весь півострів на узбережжі Індійського океану. На величезному поромі дісталися до материка і пересіли в мікроавтобус. По дорозі робимо стоянку, щоб перекусити. Навколо жодного білої людини, суцільно місцеве населення. Кафе насторожило дивними запахами і моторошним виглядом запропонованої їжі. Тайці цілими сім'ями сидять за столиками і з задоволенням упісивают вміст своїх тарілок. У довколишніх лавочках також немає ніякої звичної їжі. Довелося купити побільше фруктів та води - убогий обід мандрівника. Діма, побачивши, що ми не збираємося є в кафе, прочитав лекцію на тему безпеки харчування тут. Не знаю, вплинула його лекція чи голод, але в підсумку я з'їдаю невелику костисту рибку з рисом. А смачно!

У портовому містечку застаємо рибалок, які тільки-тільки розклали свій улов. Ось це рибини! Величезні барракуди, морські собачки, навіть блакитний марлин. І ще безліч інших, без назви.

Дві години по хвилях на довгохвостої човні і ми на Ко Тарутао. Тарутао входить до складу національного парку, що складається з декількох островів навколо. Довгий час тут була піратська в'язниця. Острів не схожий на все, бачені нами раніше. Тут майже немає кокосових пальм, бунгало розкидані на яскраво-білому піску під покровом вигадливо вигнутих, коряжістих дерев. Тут і там стоять таблички, які вказують, куди бігти у разі цунамі. А на самих бунгало висять оголошення з проханням не залишати зовні їжу через наявність мавп. Поки розпаковували речі, у вікно бачили чорно-білого птаха з жовтим зігнутим дзьобом. Птах-носоріг!

Закінчивши з речами, пішли на пляж. М'який і ніжний пісок, схожий на розсипчасту пудру, видає під ногами смішні звуки. Це співаючий кораловий пісок. Пляж розкинувся блискучою широкою смугою на кілька кілометрів. З одного боку він щільно закритий лісистим скелею, глибоко вдається в море. А з іншого - йде вдалину і поступово стає все більш блакитний і невагомою низка таких же вершин, що оточували інші пляжі.

Я підходжу до кромки води, і з-під моїх ніг кинулися в сторони десятки маленьких крабиков-привидів . Вода тепла, чиста, дивно прозора. Однак тільки зайшли в неї, як Вася тут же була ужалений величезної потворної медузою. Всі висипали на берег і з побоюванням стали дивитися на привабливу, але як виявилося підступну воду.

Довелося відмовитися від купання і зайнятися черепашки-збиранням. Трохи далі знаходжу безліч медуз, викинутих припливом. Одні - прозорі, трохи синюваті з безліччю щупалець і пелерінок. Інші - тугі, круглі, цегляно-червоного кольору.

За вечерею випили пива, компанія повеселішала. Навіть Вася з забинтованою рукою підбадьорилася і відчайдушно погодилася йти у завтрашній похід. Для розминки після вечері доходимо до кінця освітленої дороги і занурюємося в щільну темряву.