Маленькі сімейні подорожі по Іспанії. Частина 3.

Маленькі сімейні подорожі по Іспанії. Частина 2

Міста

Камбрилс. 5 км від Салоу, автобус. На відміну від курортно-штучних міст Салоу і Ла-Пінеда, Камбрилс - справжнісінький іспанське містечко, що виник на місці рибальського села. Тому там зовсім інший дух і є що подивитися. Набережна усипана стоянками яхт з одного боку, рибними ресторанчиками - з іншого, на березі сидять мужички - плетуть мережі. Ми з задоволенням походили по вуличках, прилеглих до набережної, і виявили багато цікавого: діючу церкву, пішохідні вулички, викладені плиткою, ресторанчик зі старовинної дерев'яної меблями, магазинчик "Nature" з всілякими товарами з натуральних матеріалів - просто музей, а не магазин. Потім ми пішли в історичну частину міста, побачили частина середньовічної стіни з вежами, собор, церква, дзвіницю, вузькі булижние вулички. На карті нарахували 4 музеї, один з них, мабуть, відомий музей смарагдів, але музеї поки не входили в наші плани - наступного разу. Ми викликали таксі і поїхали в парк Сама, про який я писала вище.

Тарагона. 12 км від Салоу, автобус. У це місто ми поїхали 24 вересня - останній день свята святої Теклі, покровительки міста. Відразу ж вирушили на "Арбат" (Rambla Nova), на початку якого стоїть знаменитий пам'ятник Castellers ("людська вежа"). Побудова людських башень є не просто святковою традицією в Таррагоні, а цілим національним видом спорту в цій провінції. І ми, ура, потрапили на ці змагання!

Описати неможливо, і навіть фотографії не дадуть того відчуття, що ми випробували. Це настільки заворожуюче, хвилююче і ... повний захват! Вежі будуються біля підніжжя красивого Кафедрального Собору під барабанний дріб: кожна команда має свій колір форми і різний склад учасників. В одній башті найвищим (четвертим) ланкою була дівчинка років шести. Після того, як башта побудована, вона починає рух під урочисту музику грає тут же оркестру до Собору вгору по сходах, уявляєте? Ми, заворожені, стоїмо на сходах, зовсім поруч і бачимо зосереджені обличчя всіх учасників. Башта піднімається нагору, розгортається і спускається назад. У кінці спуску одна вежа раптом похитнулася. Людський натовп всклікнула і завмерла ... вежа встояла - натовп вибухнула оплесками. Загалом, видовище настільки привабливе, що йти зовсім не хочеться.

Крім змагань ми відвідали в Таррагоні Музей історії, що знаходиться на брукової Placa Del Rei. Збираючись купити квиток при вході, ми почули запитання: "Where are you from?" Ми переглянулися, хором відповіли: "From Russia". На що дядечко посміхнувся і, замахавши руками, відповів "Free" (безкоштовно). Ми, приємно здивувавшись, рушили підніматися по гвинтових сходах. Справа в тому, що музей знаходиться в приміщенні стародавньої фортеці і частина експозиції розташовується на поверхах височенною вежі. Серед експонатів - дерев'яна модель древньої Таррагони, де можна побачити і давньоримський цирк, і амфітеатр (Таррагона була заснована римлянами), які збереглися до наших днів і які ми, звичайно ж, відвідали. З кожного поверху вежі можна вийти назовні і подивитися на місто те з однієї, то з іншого боку. Вниз спустилися на скляному ліфті, він єдиний відволікав від повного відчуття старовини. Спустилися в "підвал" - там виявили довгу підземну галерею з напівкруглим склепінням, в стінах якої були входи в кімнати - мабуть там хтось раніше жив. Саме місто нас приємно здивував. Назва якесь страшне, великий адміністративний центр, місто-порт, та ще руїни стародавні, тому ми були готові побачити "сірий", "задушливий" місто. Виявилося все зовсім навпаки. Дуже гарне, зелене, веселе, сонячне місто, неймовірно гармонійно поєднує старовину і сучасність. Багато пам'ятників, гарних будинків, фонтанів. Велична набережна, золотистий пляж, блакитне іскристе море. Все дуже сподобалося!

Реус. 5км від Салоу, автобус. Цей старий торговий містечко з безліччю сучасних бутиків ми вирішили відвідати перш за все тому, що там народився великий Антоніо Гауді. У російській інеті містечко описаний як місце для вдалих покупок, тому ми заздалегідь не знайшли жодної корисної історичної інформації і по приїзду відразу відправилися до офісу туризму. Там нам видали карти, на яких відзначені 2 маршрути: історичний і торговий. Ось на першу ми й пішли. Реус - дуже цікавий містечко. Тротуари викладені візерункової плиткою, подивитеся направо, тепер наліво: кругом будинку - архітектурні шедеври: у місті творив не тільки Гауді, але й численні його учні. Таких будинків на карті зазначено 26, це не рахуючи палаців і музеїв. Справедливості заради відзначимо, що різних магазинчиків на карті зазначено 200. Найбільш вражаючим і несподіваним для нас виявився діючий храм на Placa St. Pere: усередині нього невідома краса, і все в ньому заворожує. Храм - найбільший і найкрасивіший з тих, що ми побачили в різних іспанських містах (за винятком Сарагоси, звичайно). Далі карта привела нас до Археологічному музею, але, зазирнувши всередину, ми вирішили в нього не ходити - експозиції здалися нам кілька нуднуватими. Зате далі ми прийшли до знаменитої лавці Гауді (на якій поряд з хлопчиком Гауді може посидіти будь-який бажаючий) і відшукали будинок, в якому він народився.

Відпочити від тривалої пішої прогулянки нам чудово вдалося на площі A. Sabater Esteve, по периметру якої ростуть пальми і проходить вита лава Гауді - міні-копія тієї, що у Парку Гуель у Барселоні. І, звичайно ж, фонтани, куди без них в Іспанії. По дорозі до автобусної зупинки ми надибали на місцевий ринок величезних розмірів, по якому ходили, як по музею. У результаті справили дуже вигідні покупки фруктів (менше 1 євро за 1 кг, тоді як в Салоу 3-4 євро).

Тортоса. 40 км від Салоу, електричка. Нам дуже хотілося скачати куди-небудь на електричці, тому як з її вікон відкривається чудовий вид на околиці - раз, а місцями вона проходить в метрі від моря - два. Наші очікування виправдалися з лишком. 40 хвилин шляху - і ми в Тортосі. Це місто знаменитий перш за все збереглася стародавньою фортецею, куди ми й попрямували, отримавши карту міста у люб'язною касирки прямо на ж/д вокзалі. Наш маршрут пролягав по вулички зі стильними бутиками, за якою ми вийшли прямо на набережну річки Ебро. Прямо посеред річки височить дивний залізний пам'ятник: жінка із зіркою і орел. По дорозі до фортеці підходимо до масивного Собору, 14-е століття. Всередину не йдемо: читали, що нічого особливого всередині немає. Зате далі на нас чекає дивовижне античне будова Escorxador, оточене лимонними деревами: ось біля нього-то ми і нагуляла та нафотографувалися вдосталь. На підйомі до фортеці виявляємо сади Jardins del Princep, знамениті не тільки своїми рослинами, але й незвичайними скульптурами (до речі, в цьому парку знаходиться офіс туризму).

І, нарешті, добираємося до фортеці. Сказати, що вона величезна, - нічого не сказати. Обійти її нереально. За площею вона більше фортеці в Каркассоне, але гірше збережена, менш відома туристам і скоєно некоммерціалізірована. Зате завдяки цьому збережено дух середньовіччя. "Марафет" фортеці наведено лише з одного, зовнішнього боку - там викладено тротуари, висаджені пальми, розставлені лавки й ліхтарі. Фортеця височенна: з неї відкривається захоплюючий вид на гори, яскраво-блакитну річку Ебро, желточерепічний місто. По лабіринтах можна ходити нескінченно: підніматися-спускатися, проходити через лази, опиняючись зовсім у несподіваних місцях. Так несподівано ми набрели на галерею-міні-музей, в якій виявили дерев'яний макет фортеці. Вийшли з фортеці ми з іншого боку і по дорозі до вокзалу набрели, завдяки GPS, на такі вузькі вулички, що я без праці змогла дотягнутися руками до стін протилежних будинків. Добре, що ми були не на машині!

Морелія . 170 км від Салоу, машина. Це місто-гора-фортеця знаходиться в 66 км від узбережжя, на висоті 1000 м над рівнем моря. Фотографії в інеті справили на нас таке колосальне враження, що ми вирішили неодмінно туди з'їздити. Цікавий він тим, що до цих пір місто зберегло середньовічну обличие і практично всі будинки так і стоять за трикілометровій стіною фортеці. При цьому місто розташоване на одній стороні гори: вузькі вулиці починаються біля підніжжя, проходять півколом з заходу на схід, повертаються на 180 градусів - і далі, вгору, зі сходу на захід і так майже до вершини фортеці (карта Морель нагадує таку собі вбрану мішурою ялинку ).

Їзда на машині - суцільний атракціон. Місто підніс нам сюрприз, про який ніде не згадувалося: ні в Інтернеті, ні в путівнику. Через якийсь час руху углиб материка ми стали помічати, що бортовий термометр раптом став показувати через кожні 5 км на один градус менше. Подив не було меж, коли в кінцевій точці маршруту на термометрі ми побачили 12 градусів. Це при тому, що на узбережжі, всього 40 хвилин тому, температура була +25. "Зламався, чи що?" - З цією думкою я відкрила двері і вийшла на вулицю. У наступну секунду я сіла в машину назад: "Там і правда дванадцять градусів. Або навіть десять. І крижаний вітер". Теплі речі ми не взяли. Взяли купальники, щоб скупатися на зворотному шляху. Врятувало те, що для дітей були спортивні футболки з капюшонами. "Бігом!" І ми побігли на вершину гори, до фортеці. Добре, що вона виявилася не така велика, як у Тортосі, і для огляду була відкрита тільки невелика частина. Ми швиденько її оббіг, заглянули у всі віконця-лази і повернулися до машини. А машину ми залишали біля церкви Санта-Марія - це одне з найкрасивіших готичних будівель (14-е століття) у всій Валенсії, прикрасою якої служать скульптури - "ворота Апостолів і Непорочних дев". Всередині церква теж дуже гарна, особливо гвинтові сходи, по краях якої виконані рельєфні картини. Багато цікавих скульптур, серед них - дванадцять апостолів. Після церкви ми вирушили в торговий пасаж, який, як і багато століть тому, розташовується на вулиці з красивою колонадою. Магазинчики в Морелія - ??просто диво. Полиці ломляться від товарів: величезна кількість сувенірів і виробів місцевих умільців. Шопінг вдався на славу: практично всі сувеніри, привезені з Іспанії, ми купили в Морель. На закінчення нашої прогулянки по Морель ми відвідали музей ... динозаврів.