Маленькі сімейні подорожі по Іспанії. Частина 5.

Маленькі сімейні подорожі по Іспанії. Частина 4

Сарагоса . 250 км від Салоу, машина. Напутешествовашісь вздовж узбережжя, познайомившись з трьома провінціями (Каталонія, Кастельон і Валенсія), ми тепер вирішили заглибитися всередину материкової Іспанії - в знамениту провінцію Арагон. Наш шлях лежав по платним автобаном (250км = 15евро), машина легко йшла 140 км/год (на платних трасах Іспанії дозволено 120 км/год і можна перевищувати швидкість на 20 км/год), пейзаж з гористо-зеленого поступово змінився рівнинно-жовтим , і ми через 2 години шляху були в серці Арагона - Сарагосі.

Ми, звичайно, читали, що Сарагоса - шостий за величиною місто Іспанії, але до таких масштабами були не готові - місто виявилося більшим, з широкими проспектами, масивними будівлями і несподіваними пробками. Трохи поплутавши, в'їхали в історичну частину міста і знайшли платну підземну парковку, що примикає прямо до площі Пілар.

Тут же зайшли в інформасіо, де взяли карту-путівник з назвою "Сарагоса за три дні". Вивчивши її, зрозуміли, що по-доброму всі визначні пам'ятки Сарагоси можна подивитися саме за три дні (ось хоч раз би я прочитала про це в інеті), але у нас в розпорядженні було всього 4 години і ми вибрали 3 головних об'єкта: Базиліка Пілар ( Basilica de Nuestro Senora del Pillar), Собор Сан Сальвадор (La Seo) і палац La Aljaferia, які вважаються головними визначними пам'ятками міста.

Базиліка і Собор знаходяться на сусідніх, що примикають один до одного площах, і в першу чергу вражають своїми розмірами: на місці Базиліки спокійно розмістилися б три або чотири Базиліки Діви Монсеррат. Зовні будівля виглядає як величезний палац, а всередині запросто можна заблукати (підозрюю, що ми не всі подивилися). Не дивно, що церковний хор співав з мікрофонами. Не буду розповідати про історію Базиліки, так само як і про історію Храму La Seo (в інеті написано), скажу лише, що просто за описом неможливо уявити багатства, пишноти, мощі, що ми там побачили і відчули.

Храм також дуже великий і просто потопає в багатстві: перед кожним вівтарем (а їх там близько 50, і усі виконані в різній техніці і різному стилі) можна стояти і захоплюватися годинами. Не знаю, чи є щось подібне ще десь у світі, але в Росії точно такого не побачиш. Палац Алжаферія знаходиться за межами старого міста і чимось нагадує фортецю Каркассон (наче міні-копія), але, як не дивно, він ніколи не призначався для притулку та оборони, а служив місцем відпочинку Мурський правителів (зараз там засідає парламент Арагона) . До нашого розчарування, Всередину нас не пустили (судячи з кількості солідних авто біля входу, ми подумали, що як раз йде засідання), тому ми задовольнялися лише зовнішнім виглядом палацу. Зате біля палацу - чудовий сад і дитячий майданчик, де ми провели обідній пікнік і відпочили після екскурсій.

Більбао . 550 км від Салоу, машина. Сарагоса знаходиться приблизно на півдорозі з Таррагони в Більбао. Ми без праці виїхали на той же автобан і через 2 години вже наближалися до узбережжя Біскайської затоки Атлантичного океану. Жовті рівнини змінилися горами, більш сірими і масивними, ніж на протилежному узбережжі Середземного моря. Нас оточували гірські пейзажі, від краси яких іноді захоплювало дух (враховуючи нашу швидкість польоту по автобану).

І ось ми в серці Країни басків - місті Більбао. Місто відразу завоював наші серця своєю вишуканістю. Дуже красиві будівлі, скульптури, фонтани, величезна кількість різноманітних скверів і незвичайних клумб. Велика кількість кольорів було взагалі дивним, адже в нас на початку жовтня нічого вже на вулицях не цвіте. З инета ми дізналися, що якихось десять років тому Більбао був типовим іспанським містом: у ньому, як і належить, був стародавній квартал, пара-друга церков та соборів, старовинний ринок і ратуша. Нечисленні туристи наїжджали сюди на півдня, щоб галопом пробігти по місцевих визначних пам'ятках. Але міська влада не побажали задовольнятися таким станом і вирішили перетворити своє місто у центр світової культури.

Задум чимось нагадував геніальний план великого комбінатора Остапа Бендера з перетворення Васюков у шахову столицю світу. Різниця тільки в тому, що товариш Бендер так ніколи і не побачив міста своєї мрії, а Більбао її все-таки здійснив: місту вдалося виграти конкурс на будівництво музею сучасного мистецтва - європейського філії найбагатшого в світі Музею сучасного мистецтва (Музею Гуггенхейма) в Нью -Йорку. Так у місті з'явився чи то космічний корабель з титану і скла, чи то футуристична лілія, чи то гігантський криголам, що ковзає по річці Нервіон і ідеально поєднується з ажурними мостами і старими вежами. Видовище приголомшливе.

Всередину музею ми не пішли: пропоновані експозиції та виставки нас не зацікавили. Ми просто "відірвалися", фотографуючи види Більбао з мосту, гігантського павука і величезну квіткову собаку у музею. Діти ж удосталь нарезвілісь на такий же незвичайною, як і музей, що вражає уяву, дитячому майданчику біля музею.

Ще в Більбао незвичайні суперсучасні трамваї (наче з фантастичного фільму про майбутнє). Загалом, місто тепер в усьому прагне відповідати новому стилю, навіть в магазинах продаються незвичайні предмети побуту, меблі, іграшки ... З усіх пам'яток міста для відвідування ми вибрали Морський музей (Більбао - один з перших портів Іспанії, що має багату історію флоту, в основному мирного), де з цікавістю провели дві години до закриття. Цікаво те, що і в самому музеї багато чого можна помацати руками, і поряд з музеєм стоять на якорі різні кораблики, за якими можна вдосталь полазити. Звичайно, дітям дуже сподобалося.

Переночували ми в готелі "Формула-1": супер для економічних туристів. Тримісний номер обійшовся нам у 32 євро. Бронювали по інету за тиждень до від'їзду з Росії.

На наступний день ми трохи прогулялися по Більбао: центральний парк, дитячий майданчик поруч, яку в ранні години прибирав хлопець в уніформі за допомогою ... пилососа, пам'ятник клоуну. Спустилися в метрополітен, який разюче відрізняється від наших нагадують музеї станцій: всюди тільки блискучий метал. Взагалі в Більбао все більш суворо, поважно й вишукано - дуже незвично для Іспанії.

Сан-Себастьян . 100 км від Більбао по узбережжю, машина. Звичайно, нам обов'язково треба було потрапити в знаменитий своїми кінофестивалями фешенебельний курорт атлантичного узбережжя - Доностія, або Сан-Себастьян, як же без нього. Ми чомусь вирішили не їхати по платній трасі (каюсь) і сильно поплатилися часом (безкоштовна дорога проходить через купу населених пунктів по гірському серпантину). Зате ми були винагороджені кількома "дикими" видами на океан і навіть знайшли можливість вийти з машини (чого на автобані зробити нереально) і насолодитися міццю океану на відстані "витягнутої руки".

Але навіть двох годин в Сан- Себастьяні нам вистачило, щоб не пошкодувати про те, що ми все-таки зробили цей "гак". Ми відразу ж приїхали до фунікулера на горе-півострові Монте Ігельдо. З оглядового майданчика відкриваються шикарні види на океан, місто, дивовижний жовто-пісочний пляж Плая-де-ла-Конча, який тягнеться від цього півострова до подібного Монте-Уржуль, таким чином, що набережна знаходиться в дуже красивій бухті з висунувся вперед острівцем Санта -Клара (звідти ходять екскурсійні катери влітку). За допомогою бінокля (з деяких пір він став неодмінним атрибутом наших подорожей) з оглядового майданчика ми розгледіли статую Христа, що вінчає протилежну гору, Королівський палац Мірамар (літня резиденція Єлизавети II), міську ратушу, базиліку, собор Сан Вінсенті і безліч інших будівель. Шкода, що у нас не було часу прогулятися по старих вузьких вулицях Сан-Себастьяна.

Час, що залишився ми провели на пляжі. Правда, довжина хвилі (близько 20метров) настільки справила на мене враження, що я купатися не зважилася, але Сергію океан скорився. Степан, не відриваючись, дивився на витівки серфінгістів, а Ліда із захопленням підганяла хвилі ближче до кросівок, залишеним на гаданому безпечній відстані, проте пару раз їх все-таки довга хвиля дістала. В16.30 ми змушені були рушити в дорогу назад і в 20.30 вже заходили в наш готель, встигнувши на останню вечерю. Таким чином, 560 км шляху ми "пролетіли" за 4 години, зафіксувавши граничну швидкість 172 км/год (не змогли утриматися від спокуси відмінною траси).

Висновок

Цього разу наша поїздка була набагато різноманітніше, тому що : 1) з нами була система GPS, з якою ми сміливо їздили в самі "глухі" містечка, 2) ми знали ази іспанського; 3) діти стали старшими. Завдяки цьому наша нога ступила на апельсинові, мандаринові, оливкові плантації, ми спробували інжир і мигдаль прямо з дерева (смакоту), побачили "виворіт" Іспанії, дізналися дуже багато невідомого нам досі. Все-таки Іспанія - казкова країна, тягне туди знову і знову. Тепер у наших планах - іспанська південь, ми ще не бачили Гранаду, Севілью ... Ех!

Гроші: 2 тижні готелю (2 +2) 1606 євро, візи - 100, оренда машини на тиждень - 240, поїздки, платні дороги-паркування, квитки в парки-музеї - 700.

Діти: ніяких проблем, акліматизації, ліки повернулися в повному обсязі, Іспанія для них тепер - як друга батьківщина.

А ви знаєте іншу країну біля моря, де можна було б з величезним інтересом подорожувати і відпочивати і дорослим, і дітям?