П'ять незабутніх днів у еко-парку''Зюраткуль''.

Почну з того, що ми з чоловіком твердо вирішили цього літа відпочивати на півдні, де-небудь у Геленджику або Анапі. Вірніше, це я рвалася до моря, оскільки ніколи там не була, а чоловік начебто як зі мною погоджувався. Бентежило тільки дика кількість відпочиваючих, так і просте лежання на пляжі цілими днями мого чоловіка не дуже-то надихало. Йому хотілося активного відпочинку, вражень, гарних пейзажів і усамітнення. Втім, всього цього хотілося і мені, але ... море ... так вабило море ...

А потім так вийшло, що ми купили нову машину, залізли в кредит, і тому мій південь плавно стерся з наших планів ... Але все-таки тиждень відпочинку в межах Уралу ми могли собі дозволити, і ось тут-то я і знайшла посилання на сайт національного парку "Зюраткуль", розташованого в Челябінській області за 200 км від обласного центру. Далі, як ніби швидко прокрутили плівку: перегляд фотографій, читання про заповідник і рішення: їдемо!

Забігаючи вперед, скажу, що рішення відпочити в цьому чудовому місці було прийнято абсолютно вірно: приголомшлива природа, чисте високогірне озеро в оточенні п'яти хребтів і гір: Уреньгі, Лукаша, Нургуша, Москаля і Зюраткуля. Ліс - одні ялиці та смереки (подекуди можна зустріти сосну і березу). А повітря! .. І як там пахне смерекою! .. Це просто приголомшливо!

Їхати подорожувати ми спочатку вирішили на машині. І ось у вівторок 21 серпня 2007 року в 10 годин ранку наша сім'я у повному складі (мій чоловік, я і наша донька Тамара трьох років) виїхала з м. Єкатеринбурга, а через 436 км шляху ми були на місці (всього в дорозі провели 6 годин).

В'їзд на територію парку платний: оскільки ми зі Свердловської області, то заплатили по 40 рублів з людини за добу, з Челябінської області платять по 20 рублів. Які ціни для інших областей, я не уточнювала. Оселитися в "Зюраткуле" можна з таким комфортом, наскільки дозволять кошти. Це може бути намет на березі озера, туристичний притулок, лісова хатинка, готель або VIP-котедж (про ціни нижче).

Ми жили в лісовій хатинці. Це такий зрубаний будинок, всередині якого є раковина, електроплита, пічка, диван, крісло, стіл, спальні місця на другому ярусі, а от туалет на вулиці. Будиночок наш був розрахований на вісім чоловік (це максимальна місткість), хоча жили ми там тільки втрьох. Взагалі в такому будиночку дуже комфортно жити сім'єю з 3-4 осіб, вісьмом буде дуже тісно. Поряд з кожним будинком є ??місце для вогнища, мангал, а також стіл з лавою під дахом. Все це досить ізольовано від інших хатинок, так що ніхто нікому не заважає.

Наш будиночок називався "Сибірський", є ще "Луговий", "Рибацький" ... такі, знаєте, романтичні назви. Зняти такий будинок коштує 1800 рублів на добу, але ми приїхали на тижні, коли відпочиваючих не дуже багато, тому домовилися за 1000 рублів, тобто заплатили 5000 руб. за 5 днів. Розклавши свої речі і підкріпившись, ми пішли оглядати околиці. Відразу обмовлюся, що готували ми самі з привезених з собою продуктів, хоча можна, звичайно, є в кафе і ресторані, розташованих на території парку (про ціни знов-таки нижче). У принципі, існує ще магазин, але там можна купити тільки хліб, печиво, пиво, газовану воду, сік в тетрапаках, фрукти, шоколадки, засіб для миття посуду, туалетний папір, батарейки і, може, ще чого-небудь по дрібниці. Ну так от, пішли ми, значить, околиці оглядати і рушили у бік озера.

Там на пірсі побудований міні-містечко "Китова пристань". Тут є і маленька церква, і будиночки Баби Яги і Кощея Безсмертного.

Є млин з Дон Кіхотом і Санчо Панса.

На озері стоять кораблі, за якими можна походити, покрутити штурвал, подзвонити у дзвін. Для Томочка це була просто казка наяву, їй особливо сподобалися ці кораблики.

Окремо хочу сказати про VIP-зону відпочинку, вона називається "Еко-парк" Зюраткуль ". На його території розташовуються будиночки-котеджі, готель, ресторан, будівля адміністрації (де можна купити сувеніри і замовити екскурсії), дитячий майданчик, працює прокат і міні-зоопарк. Особливо Тамусе полюбилася дитячий майданчик, ми взагалі ходили туди кожен вечір і "каталися колом", як висловився наш дитина.

У зоопарку є два ведмеді, вовк, поні, верблюд, чотири олені і собаки (деякі з них займають 2-е місце в Росії в перегонах на собачих упряжках).

Оленів можна погодувати з рук хлібцем, вони без їжі з тобою і розмовляти не будуть, а за шматочок хліба дозволяти себе погладити і навіть роги помацати дадуть. Вони у них, виявляється, м'якеньке, пушком покриті.

Верблюд Жора під час наших до нього візитів здебільшого лежав у своєму вольєрі. Нам вдалося змусити його піднятися лише один раз, запропонувавши солодку булочку.

Варто особливої ??уваги і ведмідь. У нього в клітці стоїть великий бак з водою, і він передніми лапами в цьому баку скаче, і все це так радісно, ??енергійно, бак розгойдується, ведмідь бавиться.

Люди, природно, підходять подивитися ближче, і тут ведмедик як струсоне лапи прямо на глядачів ... Дуже весело виходить. Особливо коли стоїш трохи віддалік, і вода на тебе не потрапляє. Ті ж, кому не вдалося уникнути прохолодного душу, верещать і лаються.

Третій день нашого відпочинку був присвячений сходженню на хребет Зюраткуль, абсолютна висота якого над рівнем моря 1175 метрів. дитиною взяв на себе наш тато, я ж, обвішана камерою і фотоапаратом, рухалася слідом за ними. Весь похід (а це 10 км) зайняв у нас 6 годин. Тамарочко вела себе дуже мужньо: не хникала, не вередувала і в основному йшла сама. Неодноразово назустріч нам зустрічалися відпочиваючі, що не дійшли до вершини, які запевняли, що нам з дитиною туди ніколи не піднятися, бо дорога дуже погана, суцільні камені, і настійно радили розгортатися тому, не гаючи часу. Однак чоловік був твердий в своєму переконанні і бажанні неодмінно показати Тамусе всю красу озера з висоти.

Зізнаюся, що я і сама один раз зробила попутку повернути назад, коли почула, як зовсім недалеко від нас загарчав ведмідь. Адже там заповідник, заборонена будь-яке полювання, і ведмеді гуляють по горах цілком вільно. Але місцеві жителі говорять, що ведмедики не виходять зараз до людей, оскільки влітку ситі. Все ж таки, зізнаюся, трохи моторошно ось так було почути ведмежий рев ...

І все-таки ми дісталися до вершини! Який приголомшливий відкривається вид на озеро! І стан польоту, захоплення, це просто не передати словами ...

На зворотному шляху наш втомлений дитина заснув, сидячи на батькових плечах. Причому заснула моментально: сиділа, базікала і раптом голову опустила - все, спить.

Хочеться відзначити, що в Зюраткуле немає докучливих комах, всяких комарів і мошок, навіть до вечора їх з'являється зовсім не багато і ми анітрохи від них не страждали. Знаючи, що поїдемо на природу і будемо ходити по лісі, ми взяли з собою в подорож всякі "Москитол" і "Фумітокс", але жодного разу ними не скористалися.

До неділі ми ще відпочивали в цьому гостинному парку: купалися в озері, каталися на човні, робили шашлики, насолоджувалися чистим повітрям, видами природи і спілкуванням один з одним. Час пролетів непомітно, і ось вже треба збиратися додому.

До побачення, Зюраткуль! Спасибі тобі за привітний прийом ! Ми обов'язково приїдемо сюди знову!

Ти і правда "Серце-озеро"! (башкір.)

Наприкінці своєї розповіді зроблю декілька заміток, які будуть, на мій погляд, корисні тим, хто збереться відпочити в Зюраткуле.

Добиратися до місця призначення зручніше за все на машині, так як парк знаходиться приблизно в 20 км від траси Челябінськ-Уфа. Але в принципі, якщо зателефонувати з турагентством в м. Сатка , яке займається організацією відпочинку в Зюраткуле, можна дізнатися, чи зможуть вони доставити вас до парку, наприклад, автобусом.

Переваги такого відпочинку: мало людей, особливо в будні, у вихідні , звичайно, стає більше; дуже красива природа, чисте повітря, спілкування з тваринами, тобто незабутні враження забезпечені.

Недоліки: стільниковий зв'язок (причому тільки "Мегафон") є тільки у VIP-зоні. За її межами ніякого зв'язку немає, у співробітників парку - тільки рація. Хоча особисто нас ця обставина нітрохи не засмучувало: на те він і відпочинок, щоб відволіктися від усього. До недоліків я б віднесла проблеми з електрикою: у наших будиночках воно включалося тільки ввечері до ранку в будні дні, ну а у вихідні було постійно. Знову ж таки в VIP-зоні електрика є цілодобово.

Ну от і добралися до цін:

• лісова хатинка на 8 осіб: 1800р/суткі, на 4 особи: 900 р/добу
  • ціни на проживання в VIP -зоні можна дізнатися на сайті НП "Зюраткуль", але, наскільки мені відомо, котедж коштує 3000 руб. з людини на добу, готель - 1000 руб. з людини в добу. У цю вартість включено сніданок в ресторані.
  • лазня для живуть в лісових хатинках - 500р за 2 години
  • ресторан (на території VIP-зони ):
    • відварений рис 100 г - 50 р.,
    • смажена картопля 100 г - 250 р.,
    • шашлик зі свинини 200 г - 600 р.,
    • з баранини - 900 р. ..
    У ресторані ще продають морозиво, більше його ніде на території парку не купити.
  • кафе:
    • пиво розливне 500 мл - 50 р.,
    • квас 300 мл - 15 р. ,
    • плов 200 г - 40 р.,
    • чебурек 1 шт. - 25 руб.,
    • напій з кураги 200 г - 10 р.,
    • суп (в асортименті) - 50 р.,
    • чай 200 г - 20 р.,
    • маленька шоколадка 25 г - 10 р.
  • покататися на човні - 30 р/год
  • екскурсії на Урочище Пороги, в печеру Кургазак, "По гриби і ягоди", Сходження на хребти і т.д - від 500-1500 руб. за групу.

Костюніна Людмила, м. Єкатеринбург; lyudmila_kostyunina@ur.engin.ru.