Бути у формі ... Частина 1.

Напевно, кожна жінка мріє про ідеальну фігуру. Причому бажано, щоб це диво сталося само собою. З'їла чарівну пілюльку і прокинулася красунею. Мені теж не чужі такі бажання ...

Років до 35 років у мене проблем з фігурою практично не було. Вдарилася в "солодкий загул", набрала пару зайвих кілограмів, побігала вранці - знову в формі. Але після 35 років ця процедура перестала приносити бажаний результат. Вже начебто і солодкого не їм, ходжу регулярно в тренажерний зал, а коштує трохи розслабитися - фігура так і хоче розповзтися. Причому, як здогадуєтеся, в ширину. Ні щоб вгору, при моїх 158 см росту це було абсолютно не зайвою.

Мені пощастило, у мене буйно активний чоловік, сидіти на дивані не дає. То на сплав умовить, то дайвінгом зайнятися, це при тому, що я абсолютно не плаваюча особина. Те гірськими лижами зайнятися. А тепер з'явилася нова пристрасть - піші походи кілометрів так на 100, причому по гористій місцевості. Дорогі дамочки, це, виявляється, дає ні з чим не порівнянний ефект стосовно фігури. Я забула сказати, що мій чоловік займається продажем спортивного харчування. Тому до питань підтримки спортивної фігури і правильного харчування відноситься професійно. Цього літа він мене умовив піти у 100-кілометровий похід до підніжжя р. Білуха. Я спочатку активно відмовлялася, сама думка, що треба тягнутися з рюкзаком 100 (о жах!) Кілометрів стосувалася блюзнірською, але раптом зачепилася за один із аргументів: "Лара, ти не тільки побачиш незвичайні краси Алтаю, до яких на машині не добратися, а ще класно схуднеш, зжене весь зайвий жир ".

Оп-па! Та це ж якраз те, про що я мріяла! А щоб у мене не було шляхів до відступу, Сергій ще навесні зводив мене в магазин "Альпіндустрія" - я там півдня мірила всілякі варіанти трекінгових черевиків, тому що дуже хотіла вибрати найкрасивіші. Ви ж знаєте, як жінки вибирають речі: красиві шнурочки, кнопочки, кристали Сваровскі, знову ж таки ... Але на жаль, всі варіанти, які я вибирала, Сергій забраковують: підошва не так проклеєна, погано прилягає до щиколотки, занадто низькі, занадто високі і т. д. У результаті довелося плюнути на дзеркало і купувати ті, у яких усе в порядку з підошвою , зате ні одного кристала Сваровські і взагалі вони некрасивого коричневого кольору. Треба визнати, у поході вони себе показали чудово: не протікали, не ковзали на мокрих каменях, і мені навіть жодної мозолі не вдалося натерти. Чорт, здається, морквину на тертці натирають, а що з мозолями, який тут потрібен дієслово, товариші лінгвісти?

Загалом, до пішого походу ми готувалися грунтовно: мало того, що купили заздалегідь черевики, так ми в них ще цілий місяць бігали по Заельцовском парку, щоб вони стали рідними нашим дорогоцінним ніжок. Сергій набрав у своєму магазині купу корисних спортивних добавок: жіросжігателі (зрозуміло для якої мети), амінокислоти (відмінно допомагають впоратися з м'язовим перевтомою після довгого переходу), вітаміни і так далі за списком. Якщо чесно, я сильно не завантажувала голову, для чого кожен препарат. Сергій у цьому питанні фахівець, я йому довіряю, тому ковтала в поході все, що він давав, і в той час, коли він говорив. До речі, всю звичайну їжу теж він закуповував, причому все розрахував, як з'ясувалося в кінці походу, з астрономічною точністю. У поході кожен зайвий кілограм - це величезне навантаження. Адже все своє несеш на собі. Сергій упевнений, що самої кошмарне винахід людства - це цукор. Наші гості, що п'ють чай, кава з цукром давно звикли, що цукру в нашому домі не буває. Навіть для проформи не просять. Тому, як розумієте, в похід "шкідливою" їжі ми не брали.

Щоб не було нудно в поході, Сергій підбив на цей захід наших друзів - Оксану з Віталієм. Вони, схоже, теж не встигнувши як слід все усвідомити, вже купили намет, спальні мішки, черевики і так далі за списком. А після цього відступати було пізно ...

3 липня ми стартували з Новосибірська до п. Тюнгур. Переночували у Тюнгур на турбазі "Висотник" і з ранку 4 липня нап'яли рюкзаки і жваво потопали на перевал Кузуяк. За планом мали дійти до стоянки "Три берези", але дійшли тільки до двох беріз, як на ранок з'ясувалося, до "Трьох беріз" ми не дійшли зовсім небагато. Хвилин на 30 стали на стоянку раніше. Перший день шляху стежка була майже як у міському парку: чистенька, широка, грунтовно натоптаних невгамовними туристами різного віку, підлоги і прибули з різних куточків країни. Йшли у спортивних сандалях, якщо натирали ногу, тут же зривали подорожник і линути. Чудово.

Погода теж стояла як на замовлення. Подолавши перевал Кузуяк, ми себе почували справжніми героями, ми тоді ще не знали, що таке перевал Каратюрек ... Ха-ха. Кузуяк знаходиться на висоті 1513 м, він досить пологий, немає такого, що ти відразу повинен заскочити на ці 1513 м, "задоволення" розтягується на півдня. Назва походить від двох алтайських слів: "куш" - "птах" і "айак" - "нога". Я так і не зрозуміла глибинного сенсу перекладу, перевал не такий високий, щоб птах не могла перелетіти. Пішки тупають птахів теж не бачила. Може, форма перевалу древньому алтайці нагадала пташину ніжку ... У кого які версії?

У перший день ми пройшли приблизно км 15-18, йшли годин 5. Після перевалу йде довга рівна стежка через луг. Двокілометровий луг місцеві жителі називають урочищем Ойбок. Якщо через Кузуяк я погано-бідно допхалась з наполовину заповненим рюкзаком, то через луг нести його вже не було сил.

Рюкзаки далі ніс Сергій, я несла свої рідні 55 кг і, зізнаюся чесно, проклинала їх. З незвички було важко йти. Зате яке неймовірне задоволення відчула, коли прозвучала команда на привал. Звідки тільки сили взялися ставити намет. До речі, саме на цій стоянці я мало не довела папіка до інфаркту. Поставивши намет, вирушила вмиватися на річку Аккем. Хто був на цій стоянці, знає, що там практично непрохідний берег. Де-не-як продершись через траву вище людського зросту, я зрозуміла, що у мене не вистачить здібностей спуститися з обриву до річки.

Ще подумала: "Що за ідіотська стоянка, до води неможливо пробратися". Потиркалась по берегу і вирішила: "Виведи весь запас вологих серветок, але до річки спускатися не буду". Я буваю неможливо розумна, коли сильно захочу. Коли почала продиратися назад - заблукала. Хоч убий, не знаю, де наша стоянка, спочатку мовчки шукала, потім почала волати на все горло, тому що подумала, що тут можуть бути ведмеді, а я одна і без зброї. Навіть складаний ножик і той залишився в рюкзаку.

Потім Сергій у мене сердито цікавився, в яке місце я збиралася тикати ведмедя складаним ножиком. Почувши мої крики, Сергій відразу зрозумів, (не дарма ж зі мною "мучиться" 20 років), що я здуру поперлася до річки, замість того щоб спокійно умитися в струмку, який, виявляється, був лише за два кроки праворуч річки.

Поки я вилізла з трави, він встиг домчати до річки і, здається, навіть спуститися з кручі. Потім він лаяв мене голосом злісної класної дами: "До річки не наближатися, навіть не дивитися в її бік! З Аккема чемпіони світу з плавання не випливуть, не те що деякі, які навіть у басейні вздовж бортика ледве плавають". Я спочатку образилася, а потім згадала, що у мене другу освіту психологічне, і перевела його тираду на нормальну мову: "Люба, ти найголовніше мій скарб! Що я буду робити, якщо ти потонеш?" Після цього влаштувала купання червоного коня в струмку. Незважаючи на холодну воду, це ні з чим не порівнянне задоволення. Особливо коли за спиною штурм перевалу і день шляху.

На другу стоянку ми стали недалеко від шістдесятиметровій водоспаду. З табору видно тільки верхня частина водоспаду, інша частина прихована лісом. Біля водоспаду, кажуть, пасеться багато гірських козлів, тому водоспад так і називається - "Текелі", що в перекладі з тюрського "гірський козел". Шкода, але я ні одного гірського козла живцем не бачила.

Гірський притулок "Аккем" нам здався раєм на землі. Ще б пак: лазня, обіди, посиденьки в аиле. Аил - це національне житло алтайців. Я тепер точно знаю всі нюанси його побудови: він обов'язково шестигранний, вхід зорієнтований на схід, стеля конусоподібний з отвором для виходу диму, посередині вогнище. Чай з неймовірно закопченого чайника мені видався напрочуд смачною.

Після гірського притулку наш маршрут лежав у напрямку долини гори ярлу. Незвичайне по красі місце. Скелясті гори незрівнянного кольори: блакитні, зелені, сірі, коричневі. Кам'яні осипи синювато-чорного кольору у вигляді гігантських потоків. Знайшли відмінну стоянку з рівною зручним майданчиком для наметів. Сходили на екскурсію до "Матері світу". Так називається гора, коли дивишся на неї, здається, що лежить стара втомлена селянка з натрудженими руками і дивиться в небо. Принаймні, у мене така асоціація склалася.

Біля підніжжя цієї гори збудований цілий кам'яне місто, а посередині лежить величезний валун, на якому намальований прапор світу Реріхів: червоне коло, в якому три кружечка, які символізують коло вічності. Хочу сказати, що у мене склалося відчуття, що цей величезний валун звідкись привезли, тому що поруч дуже багато каменів, але вони значно менші за розміром і в основному шаруваті, як плити. Не пам'ятаю, як правильно називаються такі камені. Може, інопланетяни відзначили місце з'єднання Землі з Космосом? Як вам така версія? Це місто побудували послідовники вчення Реріхів, вони ж стверджують, що в місці нанесення прапора існує прямий зв'язок космосу з землею. Я посиділа на камені, помедитувати, попросила виконання бажань. Потім мої товариші по походу вирушили на стоянку, а я залишилася будувати свою піраміду. Наносили каменів і побудувала прямокутний будиночок, на який поклала 3 білих каменю: найбільший - це Сергій, трохи менше - я і наш син Вітя. На всьому маршруті лише в долині гори ярлу був напрочуд теплий струмок, ми там навіть постірушку на радощах влаштували.

Мало не забула, вперше живцем бачила едельвейси. Зізнаюся, я їх представляла зовсім не такими. У моїй уяві едельвейси повинні були бути розкішними екзотичними квітами, на зразок орхідей. А на ділі виявилися маленькими пухнастими світло-сірими зірочками. "Едельвейс" з латинської перекладається як "Лапка лева". Я б сказала "Лапка левеняти", такі вони маленькі. Старообрядці називають його "повстяної зірочкою". Альпіністи з великою повагою ставляться до едельвейса і ніколи його не зривають, вважають, що ці квіти символізують життя людей, що не повернулися з гір. Тому я не посміла їх рвати, зате сфотографувала з усіх ракурсів.

Після долини ярлу ми повернулися до Аккемскому озера, обійшли його ліворуч і вирушили до Верхаккемскому озера. Аккемское озеро лежить на висоті 2050 м, за ним видно Аккемскій льодовик, знаменита Аккемская стіна, пік Делоне і гора Білуха. Там, виявляється, побудували дерев'яну православну каплицю. Два роки тому, коли Сергій ходив на Білуху, цієї милої церквушечкі не було. Перейшли через струмок. Вірніше, Серьога на окраєць переніс мене через струмок, і ми влаштувалися на ночівлю. Стоянку я назвала "Гномик", так як прямо навпроти нашої стоянки на горі був виступ, дуже схожий на смішного гнома з товстим кривим носом і в гостроверхій шапочці. На цій стоянці ми зробили дві ночівлі. Незвичайне за красою та енергетиці місце.

Це саме підніжжя гордості не тільки Алтаю, але і всієї Росії - гори Білухи. Я весь час дивувалася, як змінюється білосніжна гора в залежності від погоди і часу доби. Набігли хмари - гора стала грізна, виглянуло сонце - заблищала, настав вечір - стала таємнича, а рано вранці гори стали червоно-рожевими. Я тільки там зрозуміла, що Реріх нічого не придумував, він малював ці гори з натури. Вони насправді багатоликі ...

У алтайців є повір'я, що жінкам не можна підніматися на Білуху. Та й не кожному чоловікові судилося піднятися на Білуху, так як не всіх гостей вона приймає. Величезна кількість туристів, так і не зумівши підкорити вершину, повертається назад. Те погоди немає, то захворів, то продукти і паливо закінчилися, то просто фізичних сил не вистачило ... У нас не було мети підкорити Білуху. Ми тільки хотіли сходити до неї в гості і знизу помилуватися її величної красою. На Білуху просто так не вийдеш, потрібна гарна фізична підготовка, оскільки велику частину шляху треба підніматися на "Жумар" і в "кішках", спеціальних альпіністських пристосуваннях. Два роки тому Сергій піднімався на вершину Білухи. Ви уявити собі не можете, які розкішні види відкриваються зверху. Навіть на фотографіях це виглядає настільки велично і приголомшливо, що всі слова та епітети здаються зайвими.

Величезна кількість смішних, толстопопих ховрахів жило навколо стоянки. Вони дуже забавно бігали, перевалюючись з боку на бік, і свистіли. Вранці Сергій, як завжди, прокинувся раніше всіх і зварив дуже смачну кашу. Коли ми всі дружно сіли навколо столу, повідомив, що сьогодні нам неймовірно пощастило: каша з м'ясом з ховрахів. Ми посміялися і почали їсти, і тут виявили в каші рівно нарізані шматочки м'яса. Запанувала тиша за столом, потім почали сміятися, бо зрозуміли, що Сергій нарізав копчене м'ясо з вакуумної упаковки. Хоча зізнаюся, в якийсь момент я повірила, що з'їла ховраха.