Подорож в Париж.

Влітку 2007 року, моя дочка в конкурсі малюнків виграла чарівний приз - подорож до Парижа і Діснейленд. Документи на виїзд збирали майже 4 місяці. І ось довгоочікуваний день настав ...

Прилетіли в аеропорт Шарль де Голль о 15.30, до 17.00 ми вже заселилися в невеликий готель "Марена", розташований в 20 хвилинах ходьби від Гранд Опера - місця зустрічі всіх туристичних груп, що прибувають до Парижа. Тут же отримали (безкоштовно) досить докладну карту міста з величезною червоною крапкою на місці нашого готелю (щоб не заблукали, треба думати), але на французьких мовою, що аж ніяк не спрощувало завдання. Розклавши абияк речі, ми побрели до Гранд Опера, де була в 18.00 призначено зустріч групи. Чи то з волі випадку, чи то спеціально, але вся група була розселена по маленьких готелям, які знаходяться один від одного в 10-15 хвилинах ходьби. Завдання з пошуку Гранд Опера виявилася не такою простою, як здалася на перший погляд. Паризькі вулиці розташовані у формі зірки, і, не звернувши туди, куди потрібно, ти губишся всерйоз і надовго. Чи треба говорити, що в перший день ми шукали Гранд Опера близько години. Зустріч пройшла швидко і не дуже цікаво: нас спробували "розвести" на додаткові екскурсії, але враховуючи той факт, що з екскурсій, включених до програми перебування, ми поверталися в районі 19.00 (а починалися вони в 9-9.30), ті, хто на них погодилися, згодом про це дуже пошкодували. Після зустрічі ми залишилися повечеряти в ресторанчику, де проходила зустріч. Було дуже смачно, але й дуже дорого. Вартість скромного вечері на одну людину становить приблизно 15-20 євро, але порції достатньо великі і якість їжі чудове. Після вечері ми нерозсудливо вирішили погуляти по Парижу. Ми блукали вулицями, дивилися на вітрини (магазини в Парижі закриваються в 19.00) і просто насолоджувалися прогулянкою. Коли зовсім втомилися і вирішили повернутися до готелю - почалося найцікавіше. Виявилося, що ми зовсім не знаємо, в якій стороні знаходиться наш готель! А карта Парижа на французькій мові - поганий помічник. Готель ми шукали майже 2 години, намагаючись спілкуватися з місцевим населенням англійською мовою, який я знала дуже слабо. Принаймні, було смішно. Готель знайшли чисто випадково, але маршрут все-таки запам'ятали.

На наступний день з раннього ранку ми поїхали в оглядову екскурсію по місту. Виявилося, що весь Париж - це досить правильний коло всього 10 км у діаметрі. Все, що за кільцевою дорогою, вважається вже передмістями Парижа, хоча і найближчими. Нас провезли по "ключових" точок старого міста: площами Опери, Бастилії, Республіки, Згоди, Вандомській, повз Лувру, острова Сіте із собором Паризької богоматері і Консьержері, повз кварталу Дефанс (сучасного Парижа - кварталу хмарочосів). Це, дійсно, цілий квартал дзеркальних хмарочосів самих різних обрисів (від прямокутних і кубічних до куполоподібних), з величезною аркою Дефанс, невеличкі скверики і смішний сучасної скульптурою - то якісь геометричні фігури, то голова без верхівки на низенькому постаменті, то просто великий палець стирчить прямо із грунту. Весь квартал пішохідний, автодорога знаходиться під ним. У самому Парижі хмарочосів немає, крім одного - будівлі на Монпарнасі. Його збудували при Жорже Помпіду, який "подарував" Парижу ще й безглузде потворне будівлю Центру Помпіду (просто копія звичайного заводу, але розфарбована в яскраві кольори), і величезну скляну піраміду, також абсолютно безглузду у дворі музею Лувру.

Наступний день був днем ??пішохідної екскурсії - Люксембурзький сад, Латинський квартал, острів Сіте (до Нотр Дам). У Парижі сильно похолодало (все-таки грудень!), І гуляти було некомфортно. У Люксембурзькому саду поруч з чудово красивим фонтаном Медічі на доглянутих газонах розташовані кілька рядів стільців, на яких можна посидіти, насолоджуючись прекрасним фонтаном. У цьому фонтані плаває величезна кількість качок і чайок. Ми з донькою вирішили їх погодувати, а так як крім шоколадки з шматочками вафель у нас нічого не було, то ми стали кришити шоколад. Тут почалося щось неймовірне: звідки не візьми на мої руки злетілося штук 20 голубів. Вони почали вихоплювати шоколадну крихту прямо у мене з рук, до ніг підпливли качки та чайки. Загалом, я вся була в птахах. Чесно кажучи, я навіть трохи злякалася: донька то верещала, то реготала, а інша група дуже веселилася і з задоволенням фотографувала це неподобство.

Потім ми походили по Латинському кварталу, вийшли до каплиці Сорбонни, де похований кардинал Рішельє , які був одним з головних піклувальників університету в свій час. Каплиця давно закрита, служби там йдуть дуже рідко, і могилу кардинала нам побачити не вдалося. Потім ми по мосту, який називається "Новий" (але є при цьому самим старим мостом у нинішньому Парижі), перейшли на острів Сіте до собору Нотр Дам. Вислухавши історію будівництва, процвітання і занепаду (і знову процвітання), ми розлучилися з екскурсоводом і зайшли всередину собору. Найбільше вразило убрання і розкішні вітражі, а також велика кількість всередині сувенірних кіосків, аж до автоматичних: опускаєш в такий автомат монетку в два євро і отримуєш медальку із зображенням собору. На оглядовий майданчик собору піднятися ми все-таки не зважилися: підйом на висоту 9 поверхового будинку по вузьких гвинтових сходах - заняття не для людей зі слабкими нервами. Та й ноги вже просто гуділи від утоми.

Після обіду була запланована екскурсія в Лувр, і ми з донькою вирішили де-небудь перекусити. Знайшли затишну маленьку кав'ярню, де був розкішний кави і маленькі тістечка. Обслуговувала нас дочка господаря Мішель, яка в школі вчила російську мову і досить непогано нею розмовляла.

Поки ми йшли пішки до Лувру, потрапили в район зоомагазинів на набережній Сени. Звідти я витягала дочка цілих дві години, при цьому вона намагалася переконати мене, що в Лувр можна не ходити, а звіряток подивитися - це святе. І подивитися було на що! Такої кількості різноманітних тварин я ще не бачила.

Екскурсія в Лувр проходила за принципом "галопом по Європах". Тільки й вистачило часу, щоб подивитися на бігу Венеру Мілоську, Ніку Самофракійська і Джоконду. А все інше - бігом в "проміжках". Описати враження від Лувру дуже важко: музей надзвичайно великий і багатий, там можна бродити тиждень. Єдине, хотілося б відзначити, що Джоконда не справила на мене ніякого враження. Це, по-моєму, як "Чорний квадрат" Малевича - просто розкручений бренд. У Луврі є твори куди більш прекрасні, але при цьому, менш відомі.

Оскільки весь день ми провели на ногах, то до вечора вони нас вже не тримали. Тому сад Тюїльрі і Пале Рояль ми дивилися виключно з упертості. Але на вулиці вже стемніло, і сади Тюїльрі було майже не видно, а в Пале Рояль ми зайшли зовсім ненадовго, причому, тільки на подвір'я (всередину туристів не пускають). Тут ми були просто вражені великою кількістю різних за висотою бетонних стовпчиків, акуратно розфарбованих чорними і білими поперечними смужками. Що це означає, нам не пояснили, але видовище, м'яко кажучи, дивне.

Коли у нас видався вільний день, ми бродили по Парижу. Самостійно ходили на Монмартр, піднімалися до базиліки Сакре Кер (Святого серця). Це був день, коли ми побачили "справжній" живий Париж. Ми блукали весь день. Парижани дуже милі і доброзичливі люди і завжди готові допомогти. Все було чудово, але розповісти про це коротко практично неможливо - це треба бачити своїми очима.

І ось настав день, коли ми вирушили в Діснейленд. Вранці нас забрали з готелю і повезли в казку. Оскільки ця частина туру у нас була індивідуальною, то виїхали з Парижа ми одні в супроводі водія - француза. Всі дорогу ми мило "базікали" на суміші англійської, французької та інтернаціональної мови жесту. Було смішно і сумно, і що це я англійську як слід не вивчила?

У Діснейленді нас висадили біля готелю "Шейен", побажавши всього хорошого. На ресепшен з'ясувалося, що російської мови там взагалі ніхто не знає. Довелося мобілізувати всі свої "мовні" здібності і пояснюватися на "англійському" (саме "англійською", а не англійською). Але протягом 20 хвилин взаєморозуміння було досягнуто, незважаючи на веселе хихикання "договірних" сторін, і ключі від номера отримані.

Сам Діснейленд - щось чарівне, чудове і нереальне. Якщо описувати і його, то вийде цілий роман. Там ми прожили три дні (менший термін відводити на нього просто марно - не встигнеш покататися на всіх атракціонах). І це одне з найпрекрасніших моїх спогадів! Доньці теж сподобалося, і я зрозуміла, що Діснейленд затьмарив у її спогадах Париж. Але один висновок я все-таки зробила: треба серйозно сідати за англійську.