Подорожувати - значить жити.

До свого річному подорожі в Адлер ми почали готуватися за два місяці. Зібралися їхати вп'ятьох - це я, моя шестирічна донька Анюта, моя подруга і колега по роботі Катруся і її доньки - п'ятирічна Надя та одинадцятирічна Ліза. Рівне за 45 днів були придбані квитки на потяг "Свердловськ - Адлер". Були куплені чудові бельгійські валізи, які відмінно нам послужили надалі. По телефону була складена домовленість про проживання в приватному будинку Адлера. Дівчатка з нетерпінням чекали відпустки і старанно рахували дні до поїздки.

І ось настав день нашого від'їзду в Адлер. Стоїмо на зупинці в очікуванні автобуса. Речі укладені у валізи, олівці, альбоми та іграшки заховані в дитячі рюкзачки, заповнені продуктами господарські сумки. У моїй душі - легке занепокоєння про час, який належить провести в далеких краях. В очах проводжаючих нас рідних - хвилювання і смуток від розлуки. Ми зайняли свої місця в автобусі "Лісовий - Єкатеринбург". Надивившись імен за вікнами пейзажів, наші дочки заснули. Я подумки малювала картини про зустріч з морем. 3,5 години шляху пролетіли непомітно. Наступні 3 години ми провели в дитячому залі залізничного вокзалу міста Єкатеринбурга. Дівчатка наскакався в ігровій зоні з лабіринтом та кульками, пограли на ігрових автоматах. Оголосили посадку на потяг "Свердловськ - Адлер" і ми пішли по підземному переходу до нашого вагону. Ми зайняли плацкартні місця і стали упорядковувати наші полки. Нам належало їхати три доби або 65 годин шляху. За ці три дні наші дівчатка наповзали по полицях, змалювали олівцями половину альбому, награлися в школу. Ми з подругою прочитали всі журнали, заздалегідь куплені в газетному кіоску, обговорили багато життєві проблеми. Поїзд віз нас з європейської частини Росії. Тривалі стоянки в містах і на полустанках давали можливість купити чого-небудь смачненьке в поїзд, наприклад морозиво і ягоди. Ми цілими днями милувалися красивою природою. Ми проїхали декілька тунелів через Уральські гори, надивилися на російські лісу. Дівчата дивилися у вікно і раділи полях соняшників і пшениці, стадам корів, вигулюють на зелених луках. Ближче до Ростова настала спека. У вагоні було дуже тепло та душно. Наш потяг їхав по узбережжю річки Дон. Хотілося зробити тривалу зупинку і скупатися у водоймі. В останній вечір перед приїздом дівчинки заснули пізно, всі дивилися у вікна на мінливу природу, на перші південні дерева; дуже хотілося побачити море. Поїзд проїхав декілька тунелів через Кавказький хребет і плавно повернув перед Туапсе на Чорноморське узбережжя. Була темна південна ніч, і моря було не видно. Лише яскраві неонові вогні на корпусах будинків відпочинку видавали близькість морського курорту.

Ми приїхали в Адлер 27 липня в 5 ранку. На пероні нас зустрів добродушний господар двоповерхового будинку, в якому ми повинні були зайняти дві кімнати. Як виявилося після приїзду до дому вільної була тільки одна кімната. Там залишила свої речі Катя з доньками, а нас з Анею поселили трохи далі через кілька будинків до далекої родички господаря. О 6 ранку моя кімната була ще зайнята постояльцями. Ми прийняли душ у дворі, попили чай на загальній кухні, залишили свої речі під нагляд господині будинку і пішли на зустріч з морем. Душа була сповнена радості і захоплення від звуку набігають на камені хвиль, від споглядання синього простору, від свіжого морського повітря. Згадалися наші давні поїздки з батьками на морі. Море трохи штормило, але ми з подругою і доньками із задоволенням поплескали в прибережних хвилях. Потім ми добре поснідали в найближчому кафе і пішли у своїх домівках. На зворотному шляху ми заглянули в чотириповерховий котедж, в якому здавалися дві кімнати. Умови проживання були чудові, ціни нас влаштували. Ми вирішили переселитися у цей будинок. Господар котеджу відвіз нас за нашими валізами. Ми віддячили господарів нашого першого житла і поїхали заселятися і розкладати речі. За два тижні відпочинку ми пройшлися по багатьма вулицями приватного сектора Адлера. У місті здається дуже багато кімнат. Житло знайти реально, тільки не треба кидатися на перший-ліпший адресу. Потрібно бути схожим, подивитися і вибрати для себе прийнятні умови. За одну й ту ж ціну можна знайти маленькі кімнатки, з душем, туалетом і кухнею на вулиці, і відмінні просторі кімнати з усіма зручностями в будинку.

Два тижні відпочинку в Адлері пройшли чудово! Ми багато купалися в морі, в міру загоряли на сонці, досліджували пам'ятки міста та його околиці. Нам дуже сподобалася екскурсія в дельфінарій, де ми побачили виступ білого кита, морського лева і дельфінів. Цікавим було відвідування мавпячого розплідника. Це великий науково-дослідний центр Російського інституту медичної приматології. Тут, в критих вольєрах, міститься більше тисячі мавп самих різних порід. Ми спостерігали за годуванням тварин, тому що приїхали в розплідник під час обіду. Ми помітили багато самочок з дитинчатами. А ще ми побачили одну мавпу, яка вибралася з клітки і радісно бігала по території розплідника.

Відмінне враження залишила кінна прогулянка по красивих околицями Адлера, по берегу річки Мзимта. Ми їздили на конях по галявинах, біля невеликих озер з плескалися в них коропами, піднімалися на пагорби і спускалися в яри. Розумні коні Бінго, Чорний і Кипарис везли нас із дітьми, ні разу не взбрикнув, слухали наші команди.

Безліч красивих рослин, чагарників і дерев ми подивилися в Сочинському дендрарії: пірамідальний кипарис, корковий дуб, секвойя, бамбук , різні види пальм та багато іншого. Крім представників флори ми побачили і представників фауни - це і цікаві страуси, і величні павичі, білі і чорні лебеді, гуси, качки. Піднявшись на гору і подивившись на панораму Сочі і блакитну морську далечінь, ми спустилися вниз по канатній дорозі. Після дендрарію ми з'їздили в "Макдональдс", де діти отримали свою порцію дитячого обіду в коробочці з іграшкою.

1 серпня був єдиний день, коли було похмуро і прохолодно, і ми не купалися, коли половину дня лив дощ . У цей день нам так і не вдалося подивитися сонячне затемнення. Увечері цього дня ми з донькою скоїли морську прогулянку на теплоході "Фотон". Ми добре витримали невелику качку нашого теплохода, сфотографувалися з капітаном судна, милувалися красивими видами Кавказьких гір і зграєю дельфінів, що пропливають поруч.

З подругою і доньками ми з'їздили на екскурсію в морський акваріум в Мацесті. Скільки там було різних тварин! Це акули, крокодил, пінгвіни, черепахи, тюлень, бегемот, безліч різних риб. Екскурсія відмінна, тільки маленьких дівчаток доводилося носити на руках, тому що деякі акваріуми перебували високо від підлоги, не для дитячого росту.

Окремим пунктом в нашій поїздці варто екскурсія вечірнім Сочі із заїздом до парку відпочинку "Рів'єра". З вікна екскурсійного автобуса ми розглядали різні архітектурні споруди міста: морський вокзал, зимовий театр, концертний зал "Фестивальний", різні готелі, готелі і санаторії. Прогулянка по нічній "Рив'єрі" була не зовсім вдалою. Через пізню часу нам не вдалося прогулятися по каштановим алеях парку і подивитися на красиві квітники. На галявину Дружби, де ростуть магнолії, посаджені космонавтами, нас не водили. А кататися на атракціонах нам довелося під раптовим зливою. Але в цілому поїздка в Сочі і розповідь екскурсовода про історію міста і його околиць сподобалися.

Цікавою була поїздка на Агурскіе водоспади і гору Ахун. У Агурском ущелині ми з донькою подивилися водоспад "Чортова купіль". Сірі прямовисні скелі, невелике озеро з каламутною після дощу водою, неглибока печера в глибині скелі і звисаючі гілки чагарників надають казковість цього місця. На горі Ахун - найвищій точці Сочі, ми піднялися на 30-метрову оглядову вежу. З висоти відкривається фантастична панорама Сочі, Адлера, Хости, моря і вершин Великого Кавказького хребта. При поїздці вгору на гору по 11-кілометровому серпантину було дуже багато крутих поворотів, але нас з донькою від цього не нудило. Ми дихали чистим гірським повітрям, вмивалися прохолодною джерельною водою і чудово перенесли поїздку.

Яскраві враження подарував нам аквапарк "Амфібіус". Там ми накаталися на різних гірках. Мені з Катею сподобалося катання на гумових колах - "бублика" по величезній, закрученої синьою трубі. Анюта з Надею і Лізою з'їжджали в басейн з "мамонтеня", "змійки" і "восьминога". Наші доньки не вилазили з дитячого басейну, плескалися, та плескалися! У цьому ж басейні є система різнокольорових труб, з яких б'ють струмені води, різні по діаметру і силі, тут можна отримати відмінний гідромасаж. Також тут є бочка з водою, яка, перевертаючись, з висоти обсипає всіх мільйонами бризок і викликає захоплення у дітей і дорослих. Періодично ми ходили купатися в басейн з теплою водою. А яка краса на території аквапарку! Там багато красивих клумб з різними кольорами, а чагарники акуратно підстрижені у формі крокодила, восьминога і морського коника.

Кілька разів ми ходили в Адлерскій парк культури і відпочинку, де діти стрибали на батутах та каталися на машинках. Я з Катею поплавала в море на надувному банані. Це завдало нам величезне задоволення. Висока швидкість, стрибки на хвилях, купи солоних бризок в обличчя, а потім купання в чистій воді далеко від берега. Клас!

Перебування на пляжі Адлера ніколи не було нудним. Ми постійно купалися, спостерігали за медузами. Дівчата збирали в коробочку різнокольорові камінці, скельця і ??черепашки. Анюта як-то знайшла уламок глиняного посуду. Для неї це був шматочок старовинної амфори, хоча він дуже був схожий на частинку тарілки з найближчого кафе. Кілька разів на пляжі ми зустрічали художника, який малював олійними фарбами на плоских каменях морські пейзажі. Взявши з нього приклад, дівчата стали розмальовувати камінчики восковими крейдою. Ми часто спостерігали в бінокль за військовими кораблями, що стоять на горизонті. Кожен день ми проводжали в далечінь літаки, які злітали в небо над морем.

Неминуче прийшов час нашого від'їзду з Адлера. Останній вечір ми відзначили в кафе "Фрегат", потім прогулялися по набережній, де яскраво світили ліхтарі і голосно грала музика, з причалу кинули у воду монетки в надії ще приїхати. Вранці господар нашого котеджу занурив наші важчим від покупки сувенірів валізи в машину і відвіз нас на залізничний вокзал. Поїзд "Адлер-Свердловськ" віз нас по узбережжю Чорного моря до Туапсе, а потім на схід до Уральських гір. Ми їхали додому в наше місто Лісовий. Дуже хотілося нормально помитися, поїсти домашньої їжі, а найголовніше - поділитися з рідними враженнями, які подарувало нам подорож в теплий південний місто Адлер.