Мадридські канікули.

Час до чергового відрядження, на цей раз в славну Іспанію, місто Мадрид, пролетів непомітно. Підготовка до цієї позачергової відрядженні займала практично весь робочий час. Але тепер-то ми їхали всі разом. У столі лежали авіаквитки Санкт-Петербург - Мадрид на трьох. Я, чоловік, дочка. А найцікавіше, що саме цей факт з одного боку безмірно радував, а з іншого боку, доставляв додаткові складності. Я вже заздалегідь починала переживати й думати про те, як же вони там будуть 3 дні по 10 годин одні. Папа і донька. Без мене.

Як ми полетіли

Попереду вже маячив переліт. Майже п'ять годин. Будемо сподіватися на хороше. На те, що моя крихта буде спати. Ну, сподіватися-то можна.

Як завжди, день відльоту настав несподівано. Тут мене чекав перший неприємний сюрприз. Перевірочний дзвінок в компанію, що надає в нашу організацію таксі, виявив відсутність нічного замовлення на нашу адресу. Я напередодні спеціально нагадала відповідальній особі на роботі про себе. І знала вона, що з дитиною однорічною летимо. Ну, не може бути, щоб забули. "Не може бути, це точно якась помилка," - подумала тоді я. - Напевно, приїде наш штатний водій ".

Хоча це було, щонайменше, дивно. Нічна доставка мене, рядового співробітника, в аеропорт справді виглядала дуже дивно. Дзвонити їй у вихідний день вночі? Незручно турбувати ... Бог з нею, подивимося.

Ось, нарешті, речі зібрані, дитина покладений, на годиннику перша година ночі. Є ще 3 години, щоб поспати. Не 3, а два з половиною. Ну, хоч чуть-чуть. Тільки, здавалося, задрімали - дзвенить будильник. Вже за звичкою як можна швидше його вимикаю, щоб не розбудити дитину. Встали, одяглися, бойова готовність. На годиннику 4 ранку. Пора. Беру Лізіка на руки в двох ковдрах як можна ніжніше. Мамине скарб. Солодко сопе. Тільки б машина прийшла.

Виходимо на вулицю. Нікого немає. Ні таксі, ні водія. 5 хвилин чекаємо. Нікого. Десь у глибині душі народжується досада. Ну як так можна, адже знала, що маля на руках буде спати ... Що скиглити. У нас, мабуть, менталітет такий. Свій дитина - так, кращий. А чужий - по боку. До того ж у неї ще й немає дітей. Де вже зрозуміти. Мабуть, набагато гірше забути про тих, хто посадою вище, а не у кого обставини. Годі скиглити. Намагаємося зловити машину до аеропорту, вийшовши на сусідню вулицю. Безрезультатно. Вже починаємо спізнюватися, добре, що хоч Лізік спить, не бачить всієї цієї метушні. Приймаємо рішення і сідаємо в нашу машину. Бог мій, куди ж ми її дінемо? Чоловік пропонує кинути у знайомих на Московському, недалеко від аеропорту, і зловити там таксі або приватника. Там це зробити вже більш реально . Дивлюся на годинник - запізнюємося. Але я заспокоюю себе - коли я літала до Англії, рейс був приблизно в такий же час, і на реєстрації було дуже мало народу. Все буде добре. Під'їжджаючи до нашого Озерковской ж/д переїзду, я бачу, що шлагбаум піднято. Хоч тут пощастило. В'їжджаємо на переїзд, і запалюється червоне світло на сімофоре. Ми встигли. Даішників ні, знову пощастило. Може, і не порушили нічого, але жоден даішник б, напевно, не відпустив швидко в такій ситуації, а розповіді про відлітаючий літак звучали б як казка.

Дорога вільна, їдемо швидко. Попереду Московська, треба вирішувати, що робити з машиною. Ми дивимося на годинник - часу до закінчення реєстрації залишається мало, і ми вирішуємо їхати в аеропорт на машині. Залишимо на стоянці біля аеропорту. Доведеться заплатити більше 3 тисяч за 10 днів. Приїжджаємо в Пулково-2. Здається, встигли. припарковується, Олексій бере речі, я - сплячу дитину. Швидким кроком в аеропорт. І тут бачимо чергу на огляд. Реальну багатометрову чергу. Дивимося рейси на табло. Мадрида немає! Є всі! Але не Мадрид. Чоловік вистачає квитки, і просочується крізь чергу. Через хвилину я дізнаюся, що виліт з Пулково-1. Ми повинні були здогадатися про це! Або зателефонувати і уточнити!

У мене просто опускаються руки від безсилля. Та що ж це таке! Як наврочив хто. Ми не встигнемо. Але руки опускати не можна! На них мирно сопе Лізік, якої поки невтямки, що за суєта відбувається навколо. Добре, що ми на машині! Добре, що Ліза спить! Ми бігом біжимо назад через паркування, кидаємо речі назад в машину, я тільки молюся, щоб дитина не прокинувся. Практично летимо в Пулково-1 . Вибігаємо з машини, влітаємо в аеропорт, просять без черги на догляд, тут вже не до панібратства, народ коситься на нас, на сплячу дитину і мовчки пропускає. Спасибі! Пройшовши перше огляд (добре хоч дитини розгортати з ковдр не довелося), повертаємося до стійки реєстрації і бачимо, як наш рейс знімають з реєстрації. Лешка мужньо виявляється в цієї самої стойки практично через секунду. Це ми! На Мадрид! Дитина! Звичайно, з-за нього! Не хотіла спати, не хотіла їхати! Ми б самі - ніколи!

Лізік врятувала своїх недбайливих батьків. Нас знехотя реєструють. Читають лекцію. Кажуть, що наступного разу не подивляться на дитину. Спасибі, дочко! Спасибі! Тут знову довга черга, бігають маленькі діти, деякі плачуть. Зрозуміло, декілька вильотів в Анталію. Оксамитовий сезон. "Пощастило".

Обрадувані перший удачею, ми пробуємо знову просочитися без черги. Адже там було жахливо шумно, постійні оголошення про рейси, крики грають або плачуть діток. Лешка підходить до перших у черзі. Показує на мене з ще сплячою дитиною і просить пройти. Дві бабульки сухо дивляться на нього, і одна з них піднімає руку і пальцем вказує мені в кінець черги і щось говорить на іноземній мові. Здається , це була англійська. Напевно, щось типу пішли геть. У Лешко навіть обличчя зблідло. Я взяла його за руку, й ми пішли в кінець черги.

"Тепер нас точно на літак посадять. Навіть будуть шукати, "- заспокоює він мене. А мені хочеться плакати. Чергове гучне оголошення в аеропорту, і Лізік відкриває очі. І дивиться навколо себе. У мене завмирає серце, невже зараз буде на ще одного кричущого дитини більше? Вона озирається навколо і дивиться мені в очі. Я кажу їй, що все добре і цілую. Вона притискається до мене і мовчки розглядає оточення. Ми постояли трохи, а потім Олексій підійшов до другої черги. Потім покликав мене. Нас пропустили. Наші пропустили. На огляді довелося розгорнути всі ковдри. Добре навіть, що вона вже прокинулася. Все одно б розбудили. Ми пройшли в тихі зали аеропорту. Чекати посадки залишалося вже недовго.

А тут було все якраз навпаки. Жодного оголошення. Жодної написи "На Мадрид". Бажаючі потрапити в сонячну Іспанію скучковалісь в одному з кутів залу очікування. Дочекалися. Почалася посадка. Вже через 15 хвилин ми сиділи в літаку. Тісно, ??але тепло. Лізік вела себе на диво спокійно, але видно було, що вже почала втомлюватися. І часом поскулівала і починала вже просити груди. І я зрозуміла ще одна безсумнівна перевага грудного вигодовування. Літак тільки злітав, ходили стюардеси, розносили напої, народ галасували, а мій Лізунчік смоктав цицю і тихенько засинав. Без сліз і інших атрибутів . Я була така рада, що ми нарешті злетіли, що все позаду, що дитина спокійно спить у мене на руках, що вже практично не звертала уваги на деякі незручності: на те, що не вийти в туалет через сплячого Лізіка, не поїсти тому, що руки зайняті (чоловік погодував), й на припаркований в літаку галас. Нарешті притушили світло. Літак затих, тільки невиразний тихий гул. Лізік спокійно спить на руках. Я задрімала. А в голові все крутилася думка: а якщо б ми не встигли на той переїзд і сімофор спалахнуло на пару секунд раніше?

Прилетіли!

Оголосили про посадку, знову запалили світло, але дитина не прокинувся. Тільки коли літак приземлився, всі встали і почали збиратися, вона прокинулася, почала терти оченята кулачками і зображати невдоволення. Потім зловила очками мій погляд і подивилася навколо. Все було так цікаво, що вона скоро про все забула і почала з усе зростаючим інтересом розглядати оточення. Ми увійшли до будівлі аеропорту і отетеріли після нашого Пулково-1. Не описати словами. Величезний, як у Лондоні. Красивий. Нескінченний. Ми йшли по стрілками до виходу, а кінця не було. Стеля химерної форми. Цікава система відбитого освітлення. Ферми, пофарбовані у жовтий колір, ні, не жовтий, а вже жовто-зелений . Ні, вже не зовсім зелений, вже якийсь зелено-блакитний. Я вирішила, що в мене глюки. прогавила, але кольори не змінилися. Ось це дизайн! Всі кольори веселки. А ще я вже потім дізналася, що під цим аеропортом 3 станції метро. Ось так. Шкода, у нас жодної.

Цього разу на виході все пройшло без ускладнень, митник прочитав ім'я дочки в моєму паспорті "Єлизавета", подивився на неї і ...

усміхнувся . Це була, напевно, перша посмішка на цій землі. Одна з того мільйона посмішок, які дарували їй люди, що живуть у цій країні.

На виході очікував водій з табличкою "Maria Bogdanova". Я підійшла і представилося . Він здивувався, побачивши, що я не одна. Привітався, і поскаржився, що якби знав про дитину, обов'язково узяв би з собою автомобільне крісло. Його автомобіль виявився мінівеном, місця вистачило всім. Він відвіз нас до готелю, ми тепло попрощалися, і він поїхав.

У готелі теж не виникали складності з поселенням мого сімейства. Ніхто не ставив запитань і не виявляв до нас ніякого нездорового інтересу. Ми приїхали. У мене було ще близько 8 годин до прильоту з Англії мого шефа, з яким мені випало спільна робота. Ми планували відпочити, поспати і погуляти. Що й було негайно реалізовано.

У загальному і цілому

Ми всі втрьох добре поспали і пішли вивчати пам'ятки і, що важливо, шукати містечко , щоб перекусити. На превеликий жаль, виявилося, що в цій сонячній країні сніданки, як правило, не входять у вартість проживання в готелі. Сама готель перебувала далеко не в центрі - якщо порівняти з Пітером, то це був би район проспекту Просвітництва. Шумно, багатолюдно, але нічого особливо цікавого для розбещеного красотами Пітера туриста. Спочатку ми навіть випробували якесь розчарування - ах, Мадрид, Мадрид.

Знайшли кафе недалеко від готелю - місце нашого утренне-денно-вечірнього смакоти на найближчі 3 дні. Жити після обіду стало набагато цікавіше. Ми спустилися в найближчу станцію метро і були приємно здивовані. Все місто було буквально поцяткований підземкою. Здорово. Можна було легко дістатися куди завгодно. Це не наші пітерські грунти. Везе ж людям!

Лізік від метро, ??від усього, що її оточувало, приходила в захоплення. Не перестаючи, тицяла пальчиком у все, що її цікавило. А це було дійсно практично все! Ось іде іспанська бабуся, Лізік тицяє на неї пальчиком і щось невиразно бубонить на своєму дитячому. Бабуся піднімає на нас очі і, зупинивши погляд на дитині, посміхається. Вони все їй посміхалися. О, звичайно, моя дитина - саме ходяче чарівність! Та що там ходяче! І сидяче, і повзе - чарівність. Але у нас я не бачила такого. І контраст був разючим. Ми з чоловіком зрозуміли, що приїхали до Мадрида з маленькою зіркою. Все що знаходяться у вагоні метро вже на нас поглядали і ... посміхалися. Лізік як ніби спеціально довго вдивлялася в обличчя людини поруч і чекала - чекала відповіді. Як тільки цей чоловік усміхався - соромливо посміхалася у відповідь і ховалася в моїх колінах, соромливо визираючи з-за мами. Посміхалася знову і знову ховалася. Мені здалося, що це така гра . І оточуючі грали в неї з великим задоволенням.

Ми приїхали в історичний центр і не пошкодували про це. Тут було що подивитися. На руках дитини було практично не втримати. Вона хотіла все робити сама. Особливо ходити. виривалася з рук з криками, які, напевно, в перекладі з дитячого означали: "Мама, тато не заважайте мені, я хочу туди!" Але ж тільки місяць тому навчилася ходити, ми весь час боялися, що вона шльопнеться, вдариться, що її по необережності зачеплять. Але все було добре. І ось наша дитина в свої 1 рік і місяць ходить своїми ніжками по бруківці на головній площі Мадрида, заграє з оточуючими і крадькома підглядає за батьками. Фантастика.

Як і раніше , а в цій поїздці особливо, мене дуже виручив слінг. Я просто не знаю, що б я без нього робила. Це був єдиний спосіб хоч кудись просунутися на прогулянці. На руках мій "заяложений на руках" дитина сидіти відмовлявся, вона готова була бігати весь час. А в слінгу вона сиділа. Сиділа, і що більш важливо - дуже добре в ньому засинала. Досить було поносити її де-небудь в тихому скверику хвилин 15. Просто паличка-виручалочка з маленькою дитиною в поїздці.

Народ там слінгів ніколи не бачив. Це я відповідально заявляю. На мене зі сплячим або бодрствующим Лізіком поглядали з великим інтересом. Коли ми чекали поїзда, щоб поїхати в найкрасивіший місцевий передмістя Толедо, одна пара з Бразилії навіть звернулася до мене з питанням "Що це таке". Дівчина була в положенні. Вони чекали теж дівчинку до січня і сказали, що, на жаль, "такої зручної штуки" раніше не бачили.

Взагалі я хочу сказати, що поїздка вдалася. Мій чоловік просто виріс в моїх очах після триденної вахти з дитиною. Кожен день по 12 годин! Коли я доповзає до номера ввечері, вона була ситою, нагулявшись і виспатися. У хорошому настрої. Така велика кількість нових вражень, звичайно ж, зіграло свою позитивну роль, і мамине відсутність сприймалося не так болісно.

Та й Ліза прокидалася не як вдома. Вона відкривала очі, коли я намагалася навшпиньках вийти з номера, і напевно, це було найважче в цій поїздці . Вони з Льошею стояли і вважали машинки на вулиці. Спочатку білі, потім червоні, а мама в цей час вислизала з номера і бігла вниз до стоїть біля входу таксі. Я весь час думала про те, що це всього три дні. І їх можна пережити. А потім у нас буде цілий тиждень відпустки. І ми будемо тільки втрьох. І мамі вже нікуди не потрібно буде йти.

В останній день я повернулася раніше. Моє сімейство вже виписали з готелю, і вони чекали мене біля входу. Ми з шефом підходили до входу в готель. І тут я бачу свого чоловіка, який сидить на лавці, а на руках у нього мирно спить Лізік. Ми забрали речі і, попрощавшись з начальством, поїхали в інший готель в самому центрі міста , де ми і планували провести свій справжній відпустку. Все пройшло просто чудово. Хороша готель. Тихий затишний номер. Нікуди не треба їхати, щоб побачити місто. Потрібно просто вийти з готелю і перейти вулицю.

Дорога додому

Зворотний переліт теж був випробуванням. Сідали в літак пізно, вже о першій годині ночі по-нашому. Відповідно, і дитина заснула тільки через хвилин 40 після зльоту. затьмарили дорогу вже співвітчизники - це був стикувальний рейс з Барселони до Пітера. Через Мадрид. Все так знайоме. Грудне вигодовування прийшло на допомогу і цього разу. Ліза посмоктала груди, заспокоїлася і досить швидко заснула. Хіба є велика радість для матері, ніж спокійно сплячий дитина. Маленький хлопчик, ровесник Лізи, сидів зі своєю мамою через ряд. Малюк явно " перегуляв ", не хотів заспокоюватися і вередував. Пролунав ляпанець і трохи істеричний голос матері, що наказує маляті заснути. Через якийсь час вона подивилася на нашу сплячу принцесу і поскаржилася:" Який же спокійний у Вас дитина, пощастило, а мені свого ніяк не укласти! "

Я так втомилася, що проковтнула злий думка:" А ви дайте ще стусана, напевно, тоді засне швидше ". Але, природно, промовчала. Чоловік тільки покрутив пальцем біля скроні. Прекрасно його розумію. Звичайно, моя дитина самий тихий і спокійний. Тому що мама його розуміє.

Згадала, як таку ж фразу сказала мені сусідка по палаті в пологовому будинку. Де вже мені було зрозуміти її, підвищує голос і лає свого дводенного " непомімаюещего "дитини. Малятко прокричала з 11 вечора до 5 ранку, напевно, на зло заважаючи своєї молодій мамі спати, та й мені з Лізіком в першу ніч після пологів теж. Просто та мама вирішила, що дитина почекає приходу її грудного молока. А його не було. І лікарям було не переконати її дати суміші голодній дитині. Мамі здавалося, що після цього дитина не візьме груди. Так і кричала вона до 5 ранку. Поки маму не переконали. Коли наступного дня прийшов лікар, виявилося, що "нерозуміючий" дитина за минулу добу втратив 300 грам.

"Ось дивні матусі",-думала я, вже засинаючи. Якими потім виростуть ці дітки?

Підсумок

Звичайно, були, на жаль, речі , які затьмарили відпочинок. Напевно, не буває інакше. Наш багаж на зворотному перельоті з нами не прилетів. Прилетівши в 5 ранку, ми провели три години в аеропорту, "налагоджуючи формальності" по цій частині. Багаж так і не знайшли, він залишився в Мадриді, а там були всі наші теплі речі. Нам довелося сідати в холоднющую машину і по всіх пробках довго ще їхати додому. Будинку заснули вмить, варто було тільки лягти в ліжко. Всі ці події в ніч перельоту не пройшли для Лізіка задарма. Через пару днів вона захворіла. Знову ж була б таксі - хоч би в теплу машину ми з Лізіком відразу стрибнули і додому. А чоловік залишився б розбиратися з багажем. Тому коли дитина задихався ночами від соплів, не міг смоктати груди і заходився через це