У Париж з маленькими дітьми.

Paris, je t'ame ...

Сподіваюся, вам буде цікава й корисна ця інформація про нашу подорож до Парижа з маленькими дітьми. Постараюся особливо відзначити деякі важливі моменти, що стосуються немовляти. Наша поїздка відбулася у весняні канікули (23-29 березня 2009). Всього наc було п'ятеро: двоє дорослих, двійнята 11 років і малятко 9 місяців. Важливий момент! Крихітка на грудному вигодовуванні, і прикорм у нас з педагогічної схемою, тобто даємо той же, що їмо самі і зрідка баночну їжу (якщо немає можливості щось приготувати).

Планування. Основним завданням було вивести на канікули дітей-підлітків (Діснейленд та інші принади та розваги). Сумніви з приводу поїздки наймолодшого члена сім'ї були, але вирішили, що вік 9 місяців - саме те. Дитина грудної, і поки всі проблеми вирішуються за допомогою «тити»; вже сидить, але ще не ходить, до того ж наше малятко цілком адекватна по життю.

Поїздку повністю планували самостійно: квитки, візи, бронь готелю, страховка. З собою брали мінімум речей, орієнтуючись на прогноз погоди. У дійсності погода виявилася навіть краще. Вирішили, що їдемо в цивілізовану країну, і, в разі чого, все можна купити на місці. Пам'ятаємо при цьому, що в Парижі багато магазини не працюють по вихідних, і з цілодобовими також проблема. Єдине, що я взяла про запас, так це підгузники (дуже до речі, як потім виявилося) і ще трохи банкової їжі з собою. До аптечки поклала жарознижувальну, смекту, лактофільтрум, активоване вугілля, д-пантенол, но-шпу, градусник. Коляску вирішили купити на місці, тому що у нас не було на той момент літнього прогулянкового варіанта. Попередньо я знайшла інформацію про дитячі магазинах в Парижі. З собою взяли незамінний рюкзачок і слінг. Корисну інформацію для росіян з дітьми в Парижі я знайшла тут. У тому числі про магазини, їжу, а також куди звертатися за допомогою і т.д.

Віза. Формальності з візою зважилися дуже просто і швидко. У Єкатеринбурзі є консульство Франції. Ми подали документи, і через 2 дні вже змогли подивитися на сайті результат. Візи нам дали без проблем.

Квитки і переліт. Авіа квитки купили звичайним шляхом, через каси в Єкатеринбурзі. Оскільки прямих рейсів із столиці Уралу до Парижа немає, ми розглядали варіанти з пересадкою в Калінінграді, Гельсінкі й Празі. Москва і Пітер не бралися до уваги через нереальною дорожнечу. В цікавій країні ми живемо все-таки. Так от, найбільш економним і зручним з точки зору проведення мінімуму часу в трансферному аеропорті, виявився варіант Єкатеринбург-Калінінград-Париж, переліт з Калінінградською авіалініями. Ціна за квитки склала близько 70 тис. руб. на всіх в обидві сторони.

Але тут якраз трапилася неприємність з КГавіа. У компанії виникли фінансові складнощі і їх (начебто) оголосили банкрутом, але місцеве уряд підтримав перевізника. Або як-то так, не суть. Рейс відбувся. Але! Туди, до Калінінграда, об'єднали два рейси - Челябінськ і Єкатеринбург (не пощастило тим, хто летів до Парижа з Челябінська, у них було два стопа - відповідно в Єкатеринбурзі й Калінінграді). А назад, в Калінінграді, об'єднали Єкатеринбург і Уфи, тобто не пощастило нам, у нас був додатковий стоп в Уфі. При нічному перельоті з дітьми - це, м'яко кажучи, вивело мене трохи з себе. Челябінськ, до речі, на зворотному шляху теж об'єднали, на цей раз з Самарою. Коротше кажучи, якщо хочете заощадити нерви, літайте з зарубіжними авіалініями. Переліт через Прагу був дорожчий тисяч на 15-20. Через Гельсінкі трохи менше, але там були більш тривалі стопи. Рекомендую планувати перельоти через Амадеус.

Щодо зручностей для пасажирів з маленькими дітьми в трансферному залі аеропорту Калінінграда скажу одне - їх немає. Ні кімнати матері та дитини, ні серветок в туалеті. Це деталі. Ми знайомі з російською дійсністю і були добре підготовлені на всі випадки життя.

Малятко перенесла переліт добре, спала, практично не вередувала. Багато видивлявся на всі боки і активно намагалася взаємодіяти з усіма оточуючими: то посміхнеться, то ручкою потягнеться. Безумовно, багато висіла на грудях. Особливо це рятувало під час зльоту і посадки, коли закладає вуха. Тітю дав - і вперед, ніяких проблем.

Прилетіли ми в неділю, в другій половині дня, і вирішили не брати таксі, а самостійно дістатися до готелю. Трохи поблукати по аеропорту в пошуках виходу до RER, але все вирішилося, коли звернулися на Інформаційну стійку (персонал говорить по-англійськи). Взагалі, як мені здалося, в Парижі стало набагато більше говорять по-англійськи людей (у порівнянні з 2002 роком). Докладно зупинятися на паризькому транспорті не буду, нижче будуть корисні посилання на цю тему.

Погода стояла супер: ні жарко, ні холодно, іноді дощ, але не довго. Єдине, що досить вітряно. Середню температуру складно оцінити, оскільки на сонце зовсім спекотно, особливо в останній день нашої подорожі пригрівало вже досить сильно.

Готель. Готель Appart Valley Paris - Gare Austerlitz була заброньована через www.booking.com. Основні критерії при виборі місця проживання були наступні: 3-4 зірки, апартаменти мінімум в 2 кімнати з кухнею, поруч з метро, ??парком і не дуже далеко від центру. Від booking.com було надіслано підтвердження, я дзвонила сама ще раз в готель, що б все уточнити (на електронні листи вони не відповідали). Але все одно виникла накладка. Справа в тому, що в деяких готелях ресепшн працює лише в строго відведений час. Наприклад, як у нашому випадку, з 8 до 11 та з 16 до 19, а в неділю тільки з 8 до 11. Ми якраз прилетіли в неділю після обіду. На сайті бронювання не було інформації про особливості роботи готелю в неділю. І в самому готелі нас не попередили, що нікого не буде на місці, хоча я дзвонила попередньо, підтверджувала дати і час заїзду. Тому ми опинилися біля замкнених дверей готелю. Прослухавши інформацію на автовідповідачі, ми нічого не зрозуміли, хоча більш-менш володіємо французькою і англійською.

Мабуть так втомилися з дороги, що міркували туговато. Мала вже почала подпісківать. Коротше кажучи, потрібен був просто код для домофону, який нам не повідомили (хоча пізніше керуюча запевняла мене, що відправляла лист з кодом на е-мейл).

Недовго думаючи, ми знайшли в путівнику адресу найближчого готелю в цьому районі (поруч з вокзалом Аустерліц) і заселилися туди Saint-Charles. Взяли два двомісні номери, господар зробив нам знижку. Все було душевно, чисто і, забігаючи вперед, на ранок ми отримали відмінний сніданок у форматі шведського столу (за окрему плату, як у багатьох готелях Парижа). Навколо маленькі вулички, тихі кафе. Ввечері першого дня ми відзначили приїзд душевним вечерею з величезними порціями салатів і вином. Діти задоволені, малятко спала.

Я найбільше переживала через різницю в часі, все-таки 4 години з Єкатеринбургом. Але дитина відразу якось адаптувався, і не було ніяких проблем. Взагалі маленька дуже багато спала.

На другий день я прокинулася від співу птахів за вікном. О, Париж!

Готель мені сподобалася, але ми вирішили все ж переїхати до замовлені раніше апартаменти, як планували відразу. У результаті жили поруч з ботанічним садом, зоопарком і Музеєм природної історії. У музеї не дуже затишно, багато кісток, але для любителів палеонтології саме місце. У саду дуже здорово і красиво. Вже все цвіло.

У другий день ми дуже багато гуляли. Пройшлися вздовж Сени, відвідали Нотр Дам, купили коляску, об'їздили багато всього і, нарешті, прийшли до Ейфелевої вежі. Вітер був дуже сильний в той день, просто здувало. Я ще думала, що потрібно не підніматися на вежу і поїхати з малятком додому. Але залишилася. І, мабуть, її продуло трохи або просто організм включив якусь захисну реакцію на стрес від перельоту і зміни обстановки. Коротше, на третій день вона мені видала температуру 38. Ми панікувати не стали, просто залишилися вдома. Чоловік зі старшими дітьми поїхали в Діснейленд. Ми з молодшою ??все одно туди не збиралися. Поїти ліками я її не стала, крім температури не було ні нежиті, ані кашлю. Нормальна дитина. Просто багато пили і спали. Погуляли навіть трохи. І наступного дня вже все було в порядку, температура опустилася, ввечері вже гуляли. І до кінця поїздки більше не було ніяких ексцесів. Щоранку купували за рогом свіжі круасани, десерти, сир і готували сніданок. Днем бродили по Парижу, насолоджувалися їжею, архітектурою, атмосферою і красою. Дуже сподобалося в музеї Орсе, Монмартр любимо палко й міцно, Нотр Дам граціозний і величавий, Єлисейські поля урочисті, парки, Сена, вулички, ринки, кафе ... Особисто я балдію від Парижа, мені там подобається все. Старші діти в захваті від Діснейленду та Городка науки і промисловості (Cite des Sciences & de l'Industrie). Хотіли ще з'їздити в парк Астерікс, але він відкривається в квітні.

Дитяча їжа і підгузники. Як я вже згадувала, малятко у нас на грудному вигодовуванні, плюс годуємо тим же, що їмо самі. Так як в умовах подорожі проблематично харчуватися регулярно, потрібно запасатися банкової їжею. З собою з дому я брала зовсім небагато, тільки на переліт в один бік («Бабусин козуб»). Тому на місці ми відразу ж спантеличені питанням дитячого харчування. Першим ділом облюбували дитячу молочку від Данон. А от з баночними пюре у нас не пішла. Nestle нам не сподобався на смак, ще один бренд ми купили в аптеці, не пам'ятаю назву, якийсь овочеве пюре - відразу висипала алергія. І ще одне пробували, несподіване для російської вимови назва марки - Bledina. Продавалося в звичайному магазині. Фруктові смаки - добре, але на овочеві алергія. Більше ми нічого не пробували з банкового, годували звичайною їжею.

Ще чомусь несподівано виникла проблема з підгузниками від 9 кг і вище. Їх просто не було. Добре, що я взяла із собою з дому з запасом, тому протягнули майже до кінця проживання в Парижі. А потім-таки купили місцеві - не дуже вдалі, правда, вони протікали. Дивно, що нам не зустрілися Fixis, французька марка, по ідеї. Але, можливо, ми погано шукали. Просто брали те, що траплялося.

Пересування на колясці і ставлення до дітей. Дуже зручно гуляти з коляскою пішки, тротуари, що називається, «адаптовані». Без проблем, якщо потрібно заїхати з коляскою в магазинчик або кафе. У музеях також ніяких складнощів, є ліфти. Але от у метро проблематично, не передбачено. На RER простіше, там є ліфти.

Окремо варто сказати про ставлення французів до малят. Я такого ніяк не очікувала. Складається відчуття, що немовля для них - це найважливіша персона, центр Всесвіту. Скрізь, де б ми не були, в будь-якому громадському місці (кафе, музеї, аеропорти) малятку приділялася особливу увагу. І це зовсім не дратувало, так як виглядало дуже щиро і природно, коли, наприклад, менеджер кафе підходив, вітався з дитиною, посміхався, люлюкал, грав. Або якщо раптом дитина розплакався, то обов'язково підходив смішний французький дядько і намагався розсмішити дитини. Одним слово, активне спілкування та участь. Майже в усіх закладах, в яких ми були, в туалетах були пеленальні столики.

Про визначні пам'ятки і особливості транспорту маса інформації в інтернеті. Ми, в основному користувалися такими джерелами:

• Офіційний сайт Парижа на французькою та англійською мовами
  • Інтерактивна карта Парижа, дуже зручна
  • Карта транспорту
  • Громадський транспорт Парижа. Вартість проїзду, проїзні та знижки
  • Проїзні квитки в Парижі
  • Таксі в Парижі
  • Посольство РФ у Франції

У закінчення хочеться сказати, що Париж прекрасний, Париж шикарний, Париж - назавжди. Особисто я обожнюю це місто і дуже рада, що з'їздила туди зі своєю сім'єю. Ніяких особливих складнощів у подорожі до Європи з маленькою дитиною я не бачу. Головне, відповідний настрій і позитивне мислення. Насолоджуйтеся прекрасними моментами разом з вашими дітьми.