Відпочинок у сімейному таборі.

У цього табору немає постійної адреси - це просто одна сім'я, яка живе в Адлері, кожне літо приймає у себе кілька інших родин. Знімають для цього приватні будинки або готелі на березі, кожного разу різні. Це ще зовсім нова форма сімейного відпочинку, але дуже цікава.

Знайшла я «Щасливого дітенка» абсолютно випадково. Ми кожен рік плануємо з родиною якісь цікаві дитячі подорожі. Ось так і потрапила абсолютно випадково на сайт сімейного табору в Адлері.

Як ми туди добиралися, розповідати не буду. Довго. Тому що важко гарні квитки з Іжевська в Адлер в розпал липня купити. І ми на пару днів навіть запізнилися до початку програми. А доньку ще й продуло в поїзді, вона почала температурити і шмигати носом. Загалом, настрій у день прибуття у нас була нижчою за середню ...

Поїзд прибув до Адлера за розкладом, 19 липня в неділю о шостій ранку ... На вокзалі нас вже зустрічали. І поїхали ми в Імеретинський бухту.

Я там раніше ніколи не була - це вже за межами Адлера як міста, майже на кордоні з Абхазією. Це довга смуга диких пляжів між річками Мзимта і Псоу (власне, межа і проходить по річці Псоу).

Нас привезли в одну з приватних міні-готелів без назви на березі Імеретинській бухти. Інші родини вже два дні проживали в двох сусідніх готелях. Допомогли підняти речі в наш номер. Простенько, але досить охайно: ванна (саме ванна, а не душ) і туалет у номері, балкончик з ласточкиним гніздом. Відразу пішли на пляж, на зарядку.

Зарядка почалася з того, що всі зайшли у воду по коліно - «привітатися з морем», а потім босоніж побігли на пісок . Там, ставши в коло разом з інструктором, діти робили дихальні вправи, вправи на координацію і розтяжку.

Всього разом з нами в сімейному таборі в цю зміну зібралося п'ять сімей: дві з ; Москви, одна з Рязані і ще звідкись, я не запам'ятала. Дві родини приїхали в повному складі - з татами (одна - навіть ще і з бабусею), а дві - тільки мами з дітьми. Мене спочатку насторожило, що небагато народу, але потім я оцінила індивідуальний підхід у таборі до кожної сім'ї і кожному дітенку.

Після зарядки стали збиратися на сніданок. Кафе, де годували, було в іншому готелі. Не в нашій, але по сусідству. Ми поснідали млинцями і чаєм, замовили собі обід. Рівно о 10.00 під навісом на пляжі кожен день починалося творчого заняття.

Творче заняття тривало дві години, поки сонце вже не починало палити нещадно. Потім оголошувалася загальна сієста до 17.00. О п'ятій годині, після спаду спеки, всі знову зустрічалися на пляжі на вечірньому занятті.

На другий день замість творчого заняття після сніданку була призначена екскурсія. За всю зміну було заплановано чотири екскурсії для дорослих і дітей - дві короткі на 2 години і дві довгі, на весь день. Ця перша екскурсія була короткою.

На третій день на морі піднялися хвилі. Я в хвилях купатися не можу, але дітям це все дуже подобалося - борсатися в піні і таке інше. Так що зарядка була в основному плавальна. Ми до цього часу вже й забули, що у нас - нежить.

На наступний день шторм ще посилився. У цей день була запланована друга коротка екскурсія - на катері в ; відкрите море. Але через сильну хвилі катера не могли підійти до причалу. Було вирішено ввечері зібратися з усіма батьками на пляжі і обговорити зміни в плані екскурсій.

На творчому занятті діти збирали вздовж прибою голяки - море під час шторму викинуло безліч красивих каменів - і ; розфарбовували їх всі разом. А потім разом ліпили рибу з пластиліну: кожен скочував кулька такого кольору, який йому подобався, і приклеював його, пріплюснув пальцем на загальний трафарет, як лусочку. Спостерігати, як діти намагаються зробити щось разом, як спочатку вони змагаються, чия лусочка красивіше і краще видно, а потім поступово починаються намагатися, щоб не одна лусочка, а вся їх риба цілком виглядала красивіше, - дуже цікаво.

На вечірньому обговоренні організатори стали розповідати, які тонкощі чекають нас під час запланованих екскурсій. Все дуже детально, з урахуванням віку дітей і їхніх можливостей - конкретно тих дітей і батьків, які зібралися в цю зміну. Наприклад, для екскурсії на катері було запропоновано два варіанти: великий катер «Фаетон», який стартує з причалу в Адлері, білий і двопалубний, де не буде заколисувати, але не можна буде побігати або викупатися у відкритому морі . Або іржавий рибальський катер у стилі «сомалійські пірати», який стартує з причалу прямо з нашого пляжу, де можна буде робити все, що хочеш - і лазити по всьому кораблі, і рибалити (дадуть вудки і снасті), і стрибати з борту у відкрите море ... Так детально були розібрані всі майбутні екскурсії, обрані підходящі нам варіанти і призначені дати. Через шторм вирішено було перенести катер на потім, а назавтра відправитися в довгу екскурсію в гори на річку псах.

23 липня після зарядки та сніданку ми поїхали в гори. По дорозі купили разом продукти для пікніка, заїхали на форелеве господарство і там купили живу рибу, потім звернули з траси і поїхали в гори.

На наступний день море вляглося, і вирішено було вирушати в екскурсію на катері.

На катері у них завдання були різні, бігали, приклеювали назви, де ніс, де корми, їх навіть пустили в капітанську рубку. Потім плавали у відкритому морі. Вражень було багато!

На наступний день на ранковій зарядці всі були бадьорі, як ніколи. На творчому занятті діти малювали по кадру загальний мультфільм і ліпили шматок моря з листкового тіста. Доньці найбільше сподобалося з тіста ліпити.

Радісно минуло ще кілька днів ...

До моменту нашої фінальної екскурсії батьки все частіше стали заговорювати про те, що ось, мовляв , як мало днів залишилося, як шкода, що все так швидко закінчується, і їхати зовсім не хочеться ...

З ранку, ще затемна, діти стали на диво швидко. О п'ятій ранку всі вже були на вулиці. Поїздка вийшла більш, ніж насиченою. Ми не без пригод перетнули кордон, хотіли ранкову зарядку провести на пляжі в Гаграх, але потім передумали. По дорозі на Ріцу робили кілька зупинок - на підвісному мосту через річку Бзибь, у Блакитного озера і у Каменя Поцілунків.

На самій Ріце зробили велику зупинку, поласували в одній з ; пацх місцевої національної їжею - мамалигою і копченим м'ясом. І поїхали вище в гори. По дорозі проїжджали занедбаний курорт радянських часів, де прямо з-під землі б'є нарзанними джерело, вода дуже смачна. Потім дорога скінчилася. Наша машина перетнула річку Авадхару вбрід, але на заливному альпійському лузі застрягла. Загалом, вийшов справжній трофі-тур. Якщо до нього ще додати заїзд до Гегскому водоспаду на зворотному шляху - то взагалі. Водоспад, звичайно, найкращий, але дорога до нього ... Місцеві її називають «Господи, пронеси!»

Повечеряли і зустріли захід сонця ми в Гаграх, на відкритій терасі за одним великим столом, а додому, у свої готелі, повернулися вже за північ ...

На наступний день з ранку йшов дощ. Але ніхто не захотів пропускати жодного заняття, і всі діти купалися під дощем, включаючи мою доньку!

Творче заняття знову проходило в готелі. Як же вони здружилися за цей час!

Поки діти займалися, ми з мамами готувалися до завтрашнього закриття зміни. Після вечірнього заняття розлучатися було дуже сумно - це був наш останній вечір у сімейному таборі! І він пройшов дуже тепло ...

На наступний ранок перший раз на нашій зарядці на пляжі гра в «вишибали» пройшла без сліз і сварок - все-таки чогось то навчилися наші діти. А то спочатку їм колективні ігри взагалі не давалися. А тут грали всі, навіть ми з мамами стали, так добре виходило.

Дітям урочисто вручили грамоти та подарунки, рюкзачки, де були їхні альбоми та вироби, що вони зробили самі в таборі, і альбом з фотографіями. Моя дочка в школі збирає портфоліо зі всілякими грамотами, так що їй іменна грамота дуже припала до місця.

Кожному з батьків теж вручили дещо на пам'ять. Це були своєрідні характеристики на кожного дітенка і рекомендації, як і що слід розвивати надалі, на що слід звернути увагу. Мені це здалося дуже зворушливим, таке дружнє увагу відчувалося у кожному «листі». Не те щоб мені очі відкрили на щось. Я і так знала багато чого, про що було написано в нашій характеристиці. Але було дуже приємно, що так добре змогли розгледіти мою доньку всього за два тижні.

Взагалі, атмосфера в таборі була дуже приємна і здорова. Вже дуже скоро керівників табору і мам з інших сімей я сприймала як родичів або старих знайомих, з якими ми разом вирішили поїхати на море. Як сказала одна мама, «в дитячому оздоровчому таборі зміцнюють імунітет дітей, а в сімейному таборі зміцнюють імунітет сім'ї». Мені й справді було шкода, що чоловік і син не змогли з нами поїхати. Наступного разу хочемо поїхати обов'язково всією сім'єю!

Так, забула написати, скільки це все коштувало. Організаторам ми платили тільки за щоденну програму занять по 1000 руб. на день. Це незалежно від того, скільки в сім'ї дітей - один або троє. За проживання ми платили по 1000 руб. на добу за номер. Сім'ї з трьох осіб в сусідньому готелі платили по 1200, а найбільша родина з 5 осіб платила 1500 в добу. Плюс харчування, екскурсії і сувеніри. У нас вийшло близько тисячі доларів на все. В інших сімей, напевно, більше, але все одно я вважаю, що це недорого.

Будинку донька всім розповідала про табір. Я теж відпочила добре. Незвично. Тому що я зазвичай не відпочиваю, а стежу, щоб у всіх все було в порядку. Тут я теж стежила за звичкою. Але взагалі-то могла б і не стежити.