Стамбул - місто контрастів. Стамбул з Болгарії з немовлям 1 рік і 2 місяці.

Поїздка до Стамбулу із Болгарії (місто Созополь) автобусом на два дні була цілковитою авантюрою виходячи з того, що з нами була донька віком 1 рік 2 місяці, яка чомусь не любить переїзди в машинах та автобусах. Ні за ким з старших дітей такого помічено не було, і для мене залишається загадкою, чому так не догодив наземний транспорт молодшої. У Києві, коли отримували візи до Болгарії, про всяк випадок попросили двухв'ездние. Ну, і дізнавшись на місці, що до Стамбула "всього" 360 км і туди їхати вночі (а вночі донька спить добре) ризикнули.

Стамбул - моя давня мрія, але ; летіти туди з Києва, наприклад, на вихідні дорогувато, та й часу особливо немає. Загалом, зважилися. Дитині сплатили окреме місце в автобусі. У призначений час (приблизно в 23-00) занурилися. Донька вже спала. Через 2 години були на кордоні з Туреччиною, пройшли досить швидко (нас з Ларою взагалі провели без черги турецькі прикордонники). Знову сіли в автобус і в 6-30 ранку були вже в Стамбулі.

У вартість екскурсії входила оплачена 4-годинна автобусна оглядова екскурсія, від якої ми відмовилися з вищевказаної причини ( нелюбові Ларка до автобусів), що виявилося просто геніальною думкою, тому що наші попутники простояли більшу частину часу в пробках (був робочий день і машин просто маса). Ми ж заселилися в готель, поснідали (сніданок включений) і з коляскою висунулися на пошуки пам'яток.

У найближчому кіоску купили карту-путівник російською мовою. Дійшли до трамвайної лінії, з'ясували у охоронця на станції, в яку сторону їхати в Айя Софію, купили жетони (їх, до речі, продають у кіосках неподалік від станції) і поїхали. Трамвай № 38 (до речі, майже безшумний і з кондиціонером) везе уздовж всіх основних "пунктів програми", в самому трамваї є маршрут слідування з підписами у кожної зупинки, що тут можна побачити.

Отже, доїхали до станції Султанахмет, вийшли, озирнулися - і я просто оніміла. Мене вразила своїм розмахом і міццю Блакитна мечеть, яка постала перед нашими очима з-за дерев. До неї і попрямували. Мечеть вражає не тільки зовні, але і всередині. Щоб потрапити всередину, нас роззули, коляску поставили біля охорони і пустили. Величезні вітражі, крізь які ллються промені сонця, розпис стін, розмір - все це не може не вражати. У дворі в тіні галерей погодували дитину, вона побігала за місцевим котом і вирушили до Святої Софії.

Айя Софія і Блакитна мечеть розташовані один навпроти одного. По дорозі подивилися на Єгипетські обеліски. З'ясували, що Софія по понеділках не працює, і пішли в Палац Топкапі. Палац був одним з найневдаліших пунктів програми. Ми прийшли туди вдень, у самий пік відвідуваності, кругом були натовпи народу, і потрапити всередину приміщень ми практично ніде не змогли. Погуляли по території і тут з'ясувалося, що наша світловолоса і блакитноока донька викликає бурю захоплення у оточуючих. Її чіпали, її цілували в ручки і ніжки, з нею питали дозволу сфотографуватися. І поки я захоплювалася місцевими чорнооким кучерявими принцесами, їхні мами шарпали мою блондинку. До кінця поїздки дитина вже посміхався і махав ручкою всім підряд.

Палац порадував шикарним видом на Босфор. Каравани кораблів і синява. Для себе зробили висновок, що палац треба відвідувати ближче до вечора. До обіду дочка наша вкрай умоталась від нових знайомств і вражень і заснула в колясці. А ми, перекусивши, рушили оглядати Гранд базар - старий критий ринок. Розписні склепіння, шум вентиляторів під стелею і нескінченні ряди - золото, срібло, різнобарвна керамічна і глиняний посуд, сувеніри. Звідти вирушили годувати дитину до скверика біля зупинки Султанахмет і побачили "колегу". Ми з чоловіком юристи, і нас просто вразив дідусь, що сидить за столиком з друкарською машинкою, під деревом.

Кожну хвилину до нього підходили громадяни, і "колега" бадьоренько друкував ним заяви та скарги.

Після обіду ми погуляли в парку біля Базиліки і через нього спустилися до Босфору. Тут я побачила пором, на який заїжджали низкою машини, а зверху розсідалися місцеві жителі. Шляхом мови жестів з'ясувала у дядечка на вході, що пором йде в район Гарем і за 2 жетони вартістю 1,5 турецької ліри ми можемо прокотиться на ньому. Жетони купили, попливли. Як сказав мій чоловік: "Краса, пливу по Босфору і п'ю чай". Чай носять стюарти. У приміщенні порома є закрита палуба з величезними оглядовими вікнами і є відкрита. Як з'ясувалося потім, тут же на набережній можна було вибрати і інший маршрут, більш дальній, але нам з нашою непосидою цей виявився у самий раз.

Погуляли по набережній, подивилися, як ловлять рибу прямо з неї ж на мідій і вирушили вечеряти і добиратися до готелю. По дорозі зайшли подивитися вокзал Сіркеджі, куди прибував знаменитий Східний експрес. Дитина поспілкувався з черговим котом, помахав ручкою іспанцям, яких вранці зустріли в Блакитній мечеті, і ми пішли вечеряти, шукати свій готель і спати ...

Описувати турецьку тризірковий готель немає сенсу. Все необхідне було, а ми в ній тільки ночували. Буда, правда, з душем, кондиціонером, телевізором, відсутністю дитячого ліжка (чоловік зрушив разом дві наші, і Ларка розмістили посередині).

Більшу частину другого дня зайняв огляд Айя Софії. Цей колись православний храм був перетворений на мечеть, правда, повністю знищити мозаїку з ликами Богородиці, Христа й інших святих рука не піднялася, і вони частково збереглися під куполом. Потрапили ми туди рано вранці - пішли вже опівдні. Дитина поводився там ідеально. І в цілому відчувалося спокій і умиротворення. До обіду, коли туди почали звозити організованих туристів, ми пішли і попрямували на Єгипетський ринок спецій.

Дуже ароматне видовище. Там же продають на вагу турецькі солодощі. Звідти мою неспокійну душу (а заодно зі мною і чоловіка з Ларою) понесло оглядати Вежу Галата. Ця споруда знаходиться в європейській частині Стамбула через протоку Золотий Ріг від старого міста. Вежу добре видно здалеку і до неї навіть можна чимось добратися з транспорту. Ми ж пішли пішки від найближчої станції все того ж 38-го трамваю. Йшли довго і нудно з коляскою в гору (добре, що дитина спала). Навколо був "Стамбул - місто контрастів" - торгові ряди з усякою побутової дрібницею. Радували тільки торговці свіжовичавленим соком, які буквально на кожному кутку за півдолара при тобі ж вичавлювали сік з апельсинів, горою звалених на їх візках і прикрашених брили льоду. Башта, звичайно, красуня. Види з неї шикарні. Але запам'яталася вона саме дорогою до неї і неекскурсіоннимі кварталами.

Перед від'їздом ще трохи походили по Старому місту і висунулися, повні вражень, до Болгарії. На зворотному шляху дитина, незважаючи на втому, не спав, і я її розважала. Але спасибі їй, що хоч не кричала за своїм звичаєм. В цілому враження від Стамбула повністю затьмарили враження від Болгарії (хоча там нам теж дуже сподобалося, але про Болгарію трохи пізніше) Про дитини: дитина, звичайно ж, скорочує кількість оглянутого, тому що вона відмовлялася весь час сидіти в колясці і вважала за краще бігати, але в цілому вела себе добре. Жари особливої ??не відчувалося через вітер з моря. Годували там ми її з банок, взятих з собою з Болгарії, вода з пляшок. Суміш теж розводили в другий день (на перший вистачило привезеної води в самих дитячих пляшечках, розлитої ще в Созополі) некип'яченої бутильованої водою, з шлунком проблем не виникло.