Ісландія проти годинникової стрілки. Частина V.

Початок День восьмий

Намічений: Дорога № 54 вздовж північної берегової лінії півострова Снайфедльснес - Дорога № 56 на південну сторону півострова - Повернення на дорогу № ; 54 по дорозі № 55 - Дорога додому в готель. Ночівля в готелі Edda Laugar. Така ось "мала кругосветка". Такий дивний маршрут вийшов з-за того, що після вчорашнього у всіх відхиленнях від кільцевої траси ми підозрюємо дороги без покриття. А їхати по них на великі відстані незрозуміло навіщо (а що ми шукаємо на півострові Снайфедльснес?) Не хочеться.

Реальний (418 км): Дорога № 54 вздовж північної берегової лінії півострова Снайфедльснес - Місто Олафсвік - Вулкан Снайфедль (Snaefell) - Базальтові колони Gerduberg - Кратер вулкана Ельдборг (Eldborg) - Кратер вулкана Граброк (Grabrok ). Ночівля в готелі Edda Laugar.

Рекомендований: Маршрут непідготовлений, "скроєний на коліні". Тим не менш, у мене склалося відчуття, що і готувати там було нічого, кругосветка по півострову - єдиний можливий маршрут. З визначних пам'яток на півострові Снайфедльснес залишилася без нашої уваги тільки "виходить на поверхню енергетична лінія, що з'єднує південний полюс землі з північним".

Реальний маршрут виявилося можливим розширити до самого кінця півострова, т.к . дорога без покриття № 54 після приблизно 50 кілометрів щебінки раптом покрилася дуже навіть пристойним асфальтом, і решту шляху був вже цілком комфортним. І все ж найкрасивіші місця, які ми бачили в цей день, розташовані якраз на самому незручному для проїзду ділянці - фрагменті дороги № 54 між 55-й і 56-й! Ніяких особливих пам'яток там немає - просто там дуже красиво.

У самій західній точці півострова, об'їжджаючи вулкан Снайфедль, ми зустрічали велику кількість піших туристів - мабуть, вони бродили з енергетичних лініях. Посміюючись над бурхливою навколо безхазяйної енергією, ми несподівано в півгодини зарядили свій стільниковий телефон, який в звичайних місцях планети, які не є її енергетичними центрами, заряджається години дві з половиною ...

Базальтові колони Gerduberg, можливо, цікаві тим, хто тільки починає свій маршрут (об'їжджає Ісландію проти годинникової стрілки). До кінця ж нашої подорожі кристалів базальту ми бачили вже багато і в набагато більш масштабних проявах.

Кратер вулкана Ельдборг цікавий своєю "класичної" формою і пізнається здалеку. Дорога до нього довга і веде серед карликового березового лісу, причому хоч і з невеликим ухилом, але переважно вгору. Не можна сказати, що шлях реально важкий. Але він досить ресурсозатратне.

Кратер Грабок, навпаки, розташований прямо в шосе, і на його верхівку ведуть драбинки з поручнями. Чомусь він зовсім не схожий на Ельдборг.

День дев'ятий

Намічений: По дорозі № 60 виїзд на кільцеву трасу - Водоспади Barnafoss і Hraunfossar - Гора Есья (Esja) - Рейк'явік - Озеро Клейфарватн (Kleifarvatn). Аеропорт.

Реальний (358 км): По дорозі № 60 виїзд на кільцеву трасу - Водоспади Barnafoss і Hraunfossar - Водоспад Glymur (Глімур) - Плоскогір'я Esja (вид зі стоянки) - Миття машини на заправці в місті Grindavik - Міст між двома континентами. Аеропорт.

Рекомендований: По дорозі № 60 виїзд на кільцеву трасу - Водоспади Barnafoss і Hraunfossar - опціонально: Водоспад Glymur (Глімур), Плоскогір'я Esja, прогулянка по Рейк'явік або купання в Блакитній лагуні (для любителів SPA) - Миття машини на заправці в місті Grindavik - Міст між двома континентами. Аеропорт.

Останній маршрут частково був намічений заздалегідь, а частково формувався "за місцем" і вийшов досить насиченим.

Виїжджаючи з готелю на кільцеву дорогу № 1 , ми проїхали повз кратера Грабок - ми вже були тут вчора. І ось ми знову звертаємо з траси на дорогу № 50 по шляху до водоспадів Barnafoss і Hraunfossar. Проїхати можна або по дорозі № 523 - але вона зовсім скоро стане "без покриття", або по дорозі № 518, вона хороша.

Ми їхали туди по одній дорозі, назад за іншою. Водоспади дуже красиві і незвичайні, подивитися варто обов'язково!

Несподівано ми вирішили поїхати на "гламурний" водоспад (Glymur) - як ніяк, найвищий. Заздалегідь в маршруті його не було, і ніякого особливого думки, як туди слід їхати, ми не мали, тому віддалися на волю GPS. Прилад вів нас козячими стежками в обхід фіорду Хвалфьордур (Hvalfjordur) з виїздом на доріжку № 520. Дорога там кумедна, подекуди без покриття, але не найогидніша - красиво, навколо геотермальної активна область, всюди гарячі джерела, течуть ширяють струмочки, озерця, місцевість не дуже населена. Напевно, там зручно зупинятися на нічліг із наметом.

Від дороги до самого водоспаду веде спочатку зовсім негідний ділянку грунтовки кілометра в три, по якому наш хом'як хоробро проповз, хоча на дорозі ми ; бачили залишені "справжні машинки" - джипи, господарі яких пробиралися по купинах і каменям пішки. Далі "дорога" впиралася в закриті ворота, і ми спішилися. Інформаційний щит традиційно попереджав про труднощі шляху "на свій страх і ризик", малюючи маршрут з GPS-координатами, за яким ми вирішили пройти до точки за номером 3 (подальший маршрут губився десь далеко в ; горах за водоспадом).

Маршрут красивий. Не сказати, щоб непрохідний, але досить непростий - довгий, скиди та набори висоти, ненадійні камені, а то й глинисті осипи під ногами. В кінці ми навіть заплутали небагато, хоча на початку маршрут був акуратно розмічений жовтою фарбою на каменях. Коротше, ця доріжка для любителів прогулянок у горах. Нічого специфічно "ісландського" у гламурному водоспаді немає. Побачити його "на повен зріст" можна, тільки підібравшись близько і знайшовши відповідну майданчик (вона і є точка № 3, як підтвердив нам GPS) на схилі. Але місцевість навколо дуже красива, зверху видно і гірська річка, і китовий фіорд, і порослі лісом схили навколо. Народу мало.

Через втрату часу на гламурному водоспаді наші подальші плани слід було якось кардинально поміняти. Скорегувати їх в черговий раз ми вирішили на Есье, вона все одно по дорозі.

Есья - місце відпочинку городян, адже вона недалеко від Рейк'явіка. Паркування була забита машинами. Тут ми вперше в Ісландії побачили платні туалети. Судячи з інформаційного щита, Есья являє собою плоскогір'я, за яким прокладені пішохідні стежки. Вид зверху обіцяв бути дуже красивим, але ні часу, ні сил знову лізти в гору не залишилося, тому Есья була залишена місцевим жителям, як власне і сам Рейк'явік (ми його так і не побачимо!) , а ми їхали до початку свого шляху, на півострів Рейк'янесс.

Перед тим як здати хом'яка тому в ренткар, було вирішено його викупати. Притому наш маршрут повинен був бути влаштований таким чином, щоб після миття вже не з'їжджати на грунтовку, а то весь захід піде нанівець! Звернувши з дороги № 41 на Блакитну лагуну, ми проїхали по дорозі № 43 у Grindavik, де і помилися на заправці Olis. Ну, а потім ми їхали по окружній дорозі Рейк'янесса, оглядаючи його вже новими очима, дізнаючись і не впізнаючи ті місця, які бачили в перші дні подорожі.

Фінальною точкою нашого шляху став місток між континентальними плитами. У цьому безлюдному місці ми пообідали, розібрали речі і приготували машину до здачі, а себе до посадки в літак. Дув холодний вітер. Низько над Рейк'янессом бігли хмари. Поїздка закінчувалася. Заправка в Кефлавік ("повний бак" за умовами прокату), ми знову проїжджаємо повз мотелю Алекса, де в перший день ходили пішки. В аеропорт!