Переліт до Америки з дитиною.

Вирішила поділитися з вами своїм досвідом тривалого перельоту з дитиною. Колись мені дуже не вистачало такої інформації, і я вирішила спробувати заповнити цю прогалину таким чином. Отже ...

Сьогодні 16 жовтня 2005 року. Неділя. Я перебуваю ... О Боже! У Сполучених Штатах Америки, штат Огайо, місто Центервіль, Пімліко драйв (це вулиця), 850 (будинок, відповідно), апартаменти (так тут називають квартири) № 1В (читається як "один бі"). Ось занесла ж нелегка. Між тим заслуги моєї в тому, де я перебуваю, немає. Справа в тому, що мій чоловік завжди хотів працювати в Америці, бути вченим, в Росії він захистив дисертацію і вирішив продовжити роботу вже на чужині. Власне, за ним я і поїхала разом з нашим сином Максимом, якому на момент перельоту був 1 м. 10 міс.

Інститут, в який запросили чоловіка, знаходиться в місті Dayton, штат Ohio. Не знаю, скільки там населення та ін., Але село це. Велика, але село. Розташовується на широті Анкари і Мадрида. Простіше кажучи, клімат досить м'який, але зима все ж таки є. За розповідями, температура взимку доходить до -15 за Цельсієм. Насправді, тут все повернуто з ніг на голову. Квартиру називають апартаменти. Температура - в Фаренгейтах, бензин і взагалі рідини - галонами (близько 3 з чимось літрів - це 1 галон), довжина - у футах, вага - в унціях , поундах і ще Бог знає в чому вимірюється. Поки я не звикла. І коли бачу на термометрі 100 градусів - очі округлюються. Але ж мова сьогодні не про це.

Як тільки я закінчила всі свої справи і отримала візу, забронювала квиток. Дата - 11 жовтня. Шлях стояв довгий: переліт Москва - Dayton, Ohio. Як завжди за законом підлості такого прямого рейсу не виявилося ні в однієї авіакомпанії, і нам довелося задовольнятися тим же маршрутом, яким летів чоловік: Москва - Атланта - Джорджія - Дейтон. Переліт, слава Богу, однією авіакомпанією - а то було б ще крутіше. Виліт з Шереметьєво-2 о 12.25 дня.

Отже, ранок 11 жовтня, 8 ранку. Таксі запізнилося, дещо забули і повернулися, о 8.40 таксі від'їхала від під'їзду у напрямку Ярославського шосе. Максима (це син) дуже сильно закачує у транспорті. По суті, їхати спокійно він може в машині хвилин 15-20 максимум. Нам же належить перенести поїздку на машині до Шереметьєво-2 (за різними даними від 20 хвилин до 1,5 годин залежно від пробок на дорогах), переліт Москва - Атланта (для тих , хто читав Маргарет Мітчелл "Віднесені вітром" - так, це та сама Атланта, в якій Скарлетт О `Хара жила деякий час і яка часто згадується в романі) близько 11 години, переліт Атланта - Дейтон близько 1,5 годин, поїздку на машині від аеропорту до будинку (за словами чоловіка, близько 20 хвилин (насправді поїздка зайняла близько години)). Все це до того, що я вирішила особливо не переживати і купила спеціальні таблетки від захитування.

Тут зупинюся буквально на хвилину, оскільки знаю, що інші теж можуть зіштовхнутися з подібними проблемами, а я буду абсолютно щаслива, якщо цей текст буде не просто веселою історією, але чи зможе принести кому-небудь хоч найменшу користь. Кому не треба - пропускайте сміливо, потім все зрозумієте, обіцяю ...

В аптеках зараз представлений великий асортимент засобів від заколисування. І коли я купувала одне з них у дорогу, фармацевт порекомендувала мені використовувати від заколисування простий розчин спиртовий м'яти перцевої. Її треба нюхати, коли погано в транспорті або капати 1 краплю на цукор-рафінад і з'їдати. За її словами, тоді відразу все як рукою зніме. Якби не ця рада - я б дала таблетку від заколисування Максиму раніше. Коротше кажучи, завдяки м'яті ми благополучно проїхали з піснями і танцями близько години (незрівнянний прорив для Макса; та й мене теж). Потім йому все ж стало погано, але це було вже тоді, коли над нашими головами пролітали літаки та на горизонті виднівся аеропорт ... Загалом, все за тим же законом підлості наша дорога до Шереметьєво-2 зайняла рівно 1,5 години. Хвилина в хвилину. Треба було бути в аеропорту за 3 години до посадки, тобто о 9.30. Але через пробки та інших затримок ми опинилися там тільки о 10.15. Нам було необхідно приїхати раніше, щоб зайняти перші місця в салоні - там і шуму трохи менше і не так хитає при турбулентності. Запізнишся - місць тобі не бачити як своїх вух. У квитку, в принципі, місце у всіх уже стоїть, але для нас поставили в броні галочку, що означає, що ми хочемо ближче сісти, якщо місця будуть. У квитку стояв 34 ряд ??(всього їх 42) - не близький світ, так би мовити. "Все, - думаю, - не буде нам ніякого першого ряду".

В аеропорт приїхали, взяли тачку, але на неї успішно збожеволіє максимум 3 валізи. А в мене їх 4, плюс коляска, плюс дитина, плюс ручна поклажа (рюкзак і величезний ашановскій пакет з їжею для себе і Макса - що за їжу будуть давати в літаку, незрозуміло, і не зрозуміло, чи буде їсти її Макс, та ще маленький рюкзак з іграшками для Макса). Плюс квитки в зубах. У підсумку тато з візком і трьома валізами, моя мама з Максом в колясці і частиною ручної поклажі і я з валізою, ручною поклажею та документами ношуся по аеропорту в пошуках потрібного рейсу і з'ясування , що мені взагалі робити щось треба.

З'ясовується, що для того, щоб потрапити на літак треба перевірити необхідність декларування будь-яких речей, що перевозяться (біля стіни стояли 3 плаката, на яких на російською мовою наведено список речей, необхідних для декларування). У мене таких речей не виявилося, і я скористалася "зеленим коридором" для пасажирів типу мене. Потрібно відстояти чергу і ще раз провести багаж через рентген чи т п. (Перший раз це було потрібно при вході в аеропорт). На щастя, черги не виявилося, і ми пройшли досить швидко. Далі проводжаючі йти не могли, але подивившись на кількість багажу, добра тітка (спасибі їй величезне) дозволила моєму татові допомогти мені, попросивши не афішувати цей факт. Далі - перевірка паспорта, загальні питання ні про що. Потім - розтин багажу і перевірка його безпосередньо співробітником аеропорту. Мене попросили відкрити кожен валізу, поставили кілька запитань і дуже обережно порилися в поклажі. Правда - дуже обережно. Потім відправили на здачу багажу (нарешті). Дуже милий чоловік років під 50 зважив валізи на спеціальній штуці, приробив необхідні бирки, поставив кілька запитань і пояснив, що одну валізу перевищує норматив на 5 кг. Він попросив його перепакувати (що зовсім не входило в мої плани і фактично було нереально) або заплатити 25 доларів в рублевому еквіваленті, для чого мені довелося бігти в інший кінець аеропорту (гаразд, перебільшила, просто до головного входу). А ще він дав мені посадковий талон.

Тут же з'ясувалося, що перші ряди всі зайняті. Як і всі місця біля вікон, крім місць в останньому ряді (це, зрозуміло, не підійде). Тому мені довелося задовольнятися 24 поряд, що все ж краще, ніж 34. (Для довідки: летіли в літаку "Боїнг 767", в якому всього 7 місць в ряду по два з боків і 3 по центру).

Отже, наші місця в ; центрі, 24 ряд. До відльоту приблизно 1 годину 20 хвилин. Ми попрощалися з моїм татом і пішли а паспортний контроль, який пройшов досить успішно і швидко. Дівчина просто звірила нашу зовнішність з фотографіями в паспорті і відпустила. Зал очікування виявився величезним, з безліччю "гейтів" (gate) (до цих пір не вдається підібрати російського рівнозначного синоніма). Сенс у тому, що звідти (стійка співробітника аеропорту) ти потрапляєш вже в сам літак, найчастіше проходячи через спеціальний рукав. Дуже зручно - на вулицю не виходиш і швидко опиняєшся в салоні літака. Тут же величезна кількість магазинчиків, duty fee, різного роду ресторанчиків і т. п. Як ви розумієте, мені там походити не судилося, оскільки з Максом це нереально, та й таблетку треба було давати йому швидше - скоро в літак. У туалеті спробувала підручними засобами розчинити таблетку і влити її в Максима. Що попало - то потрапило.

Але допомогти - допомогло. Це все, що потрібно було. Так що, все добре.

Ми знайшли свій gate. Знову рентген, але тепер вже тільки для ручної поклажі. Зазвичай співробітники просили пасажирів знімати взуття і пропускати її через рентген, але мене ця врахувати благополучно минула. Приємно. Потім знову огляд багажу (тьху, ручної поклажі). Загалом, порилися трохи в речах, і нарешті я потрапила в маленький зал з невеликою кількістю посадочних місць для пасажирів. Тут туалету немає, магазинів немає, тільки майданчик, обгороджена з усіх сторін скляними стінами і величезними вікнами - такі, що видно літаки і посадочну смугу. Всі місця виявилися зайнятими, чоловіка є, джентльменів - ні. Довелося стирчати біля стіни і розважати Макса усіма підручними способами. Спочатку він просто сидів у колясці (благо, її вирішили здати прямо перед входом в салон), потім зажадав, щоб його випустили бути схожим. Довелося погодитися. Складність полягала в тому, що було досить багато народу, і визначити, якою мовою хто говорить, не реально. Максим підбігав до кожного, заглядав в обличчя, смішно морщив носик і посміхався, іноді просто намагався схопити яку-небудь сумку і втекти з нею. Доводилося раз у раз вибачатися, причому я це робила невпопад то англійською, то російською мовою. Хтось намагався поговорити з Максом англійською мовою, але ні він, ні я не могли зрозуміти ні слова. Я просто усміхалася і з вибаченнями намагалася його непомітно поцупити куди-небудь подалі від злощасного місця.

До моменту посадки я не витримала і просто посадила його в коляску і намагалися так перечекати цей момент. Приблизно о 12.30 нас, нарешті, запросили пройти в салон літака. Нарешті побачила наочно різницю між бізнес та економ класом у літаку. Відчутно ... Але не в два рази, як показує ціна.

Максим відразу зайнявся оглядом визначних пам'яток. Не встигли ще виїхати на злітну смугу, як він, закінчивши огляд, заліз до мене на руки і майже відразу ж заснув. На мій подив, лише зрідка міняючи позу і потягуючись, прокинувся він тільки через 4 години. Єдина незручність - весь цей час він лежав на мені - відсиділа я абсолютно всі, зате встигла поспішаючи поїсти, заповнити американську декларацію і поспати години 2,5 точно. У цей час по телеку в салоні показували фільм "Лисий нянь", потім включили "Мадагаскар". У кожного - свої навушники, ніхто нікому не заважає. До цих пір не знаю, якою мовою фільм показували. Швидше за все, англійською, оскільки слухали дуже багато. Знаєте, я зовсім недосвідчений авіапасажир, якщо можна так сказати. Літала всього один раз в Туреччину, і коли літак відривався від землі або сідав - всі, хто хоч раз літав знає, що цей момент ні з чим не сплутати - серед російських піднімався якийсь. .. Загалом, всі страшно тішилися, свистіли, сміялися і взагалі шуміли. Потім, коли літак вже їхав по землі - все відразу ж вставали зі свої крісел, збиралися, незважаючи на те, що горіла напис не вставати і пристебнути ремені. Стюардеси з паніці намагалися закликати до голосу розуму - природно, марно. Тут все навпаки. Посадка в літак пройшла спокійно, без штовхання ліктями і міцних фраз на адресу сусіда. Відразу всі розсілися по своїх місцях і з непроникними обличчями залишалися нерухомі протягом усього польоту. Зате як тільки перестало світитися табло "пристебніть ремені", всі пасажири одночасно (ну добре, майже одночасно, мені просто так здалося) відстебнулись, встали з місць і спокійно пройшли до виходу. І так скрізь.

Прилетіли до Атланти. Ось тут була підстава так підстава. Перед вильотом з дому я розраховувала. У Москві приблизно +13 за Цельсієм (у США все в Фарінгейт), в Дейтон прилітаємо в 21 годину з чимось, вечір, теж близько 10 за Цельсієм буде. Ну і одяг брала відповідно до цього прогнозу. А до Атланти прилетіли днем ??... Але мало того, це, якщо пам'ятаєте, південний штат, там зими не буває! "Наш літак сідає в аеропорту такому-то в Атланті, штат Джорджія. Температура повітря - +29 градусів за Цельсієм," - проспівала стюардеса в мікрофон ...

Поки дійшли до паспортного контролю, були вже як мокрі миші. Я в джинсах (слава Богу, без колготок, які вирішила не надягати в останній момент - ну мерзну я завжди, що тут робити?), Двох кофтах (у тому числі шерстяна), вітровка і кросівки. Макс ще тепліше. Колготки, штани, майка, водолазка і куртка з банданою. Все. Припливли. Підходимо - все англійською, до мене, як до нормальній людині, звертаються, не підозрюючи, що я намагаюся їх зрозуміти виключно по міміці і парі знайомих слів. Посміхаюся. Попереду паспортний контроль. У передчутті.

І. .. О, диво! Я якимось чином розумію (звичайно, у порівнянні з тим, що я розуміла до цих пір, інакше це навряд чи можна так назвати). Міміка, жестикуляція плюс пара відомих мені слів ... Намагаюся розмовляти. Мене розуміють ... Таке важко уявити. Успішне проходження паспортного контролю, і мене відправляють по довжелезного коридору кудись у ще більш далеку далечінь (пардон за сумбур). Мені говорили, що на перший погляд здається, що варіантів доріг дуже багато, але насправді, вона одна і вибір у тебе не великий. Чи пробували ви коли-небудь з коляскою та дитиною в ній спускатися або підніматися на ескалаторі? У той день я це зробила раз 5 точно, якщо не більше. Тільки потім я дізналася, що у кожного ескалатора є ліфт, який знаходиться трохи осторонь. Коли дізналася, стала їм користуватися. А поки ... Загалом, не будемо про сумне. Чесності заради треба сказати, що така поїздка на ескалаторі не так вже й складна. Нервів більше.

Нарешті, знайшла заповітну стрічку, по якій рухався багаж. Дуже скоро з'явився і мій. Що сказати? Їх тачки багажні нітрохи не більше наших. На моє величезне щастя поруч зі мною одна дівчина з маленьким хлопчиком чекала теж свій багаж. На щастя, не таких великих розмірів. Вона виявилося російської, непогано говорить по-англійськи. Живе в Америці, їздила додому з сином погостювати. Одружена з канадцем індійського походження. Хлопчику 1 рік рівно. Ім'я до цих пір згадати не можу, втім, і тоді хоч і намагалася, запам'ятати не вийшло. Щось у дусі Атір або Амір. Загалом, тато вибирав. Кого тільки в житті не зустрінеш! Вона знала аеропорт досить добре, була тут кілька разів. Потім до нас ще хлопець приєднався, але його літак відлітав через годину, і ми дуже швидко попрощалися. Зате до здачі багажу і свого "гейту" ми дісталися досить у веселій компанії.

З багажем було весело. Вдалося помістити весь мій багаж на одну візок, але мене, правда, при цьому за ним майже не було видно. Пересувалися дрібними перебіжками. Спочатку діти і Лідін (до речі, дівчину звали Ліда) речі, потім я за своїми бігу. Ліда не втомлювалася повторювати мені, що в Америці дуже багато зсунутих на голову людей, і залишати не можна ні на хвилину ні багаж, ні тим більше дитини. З огляду на це, перебіжки ставали набагато більш захоплюючими. Благо, їхати треба було недалеко, але через поспіх я забула прибрати у валізи непотрібні речі і дістати легку одежину хоча б для Макса. Уявляєте картину? Ми змилені, купа речей, і навколо народ ходить в шортах, топіках, капцях і панамах з максимум одним чемоданчиком скромних розмірів.

Віддали багаж, заглянули в квитки. І з'ясувалося, що нам треба на один і той самий ... (Забула, як називається ця штука). По суті, аеропорт розділений на, скажімо, рівні, на кожному рівні близько 30-35 "гейтів" (тобто посадочних рукавів, під'їздів, куди може під'їхати по одному літаку для посадки людей). Рівні позначаються літерами латинського алфавіту, "гейти" - порядковими номерами, арабськими цифрами. Букв за все, напевно, близько 8. Для того, щоб добрати до свого рівня, треба проїхати на місцевому (безкоштовному, звичайно) метро. Вийшли. Дуже зручно. Що сказати?