Астрономи знайшли Суперземля, придатну для життя!.

Астрономи виявили чергову планету, розташовану за межами Сонячної системи. Однак цього разу новинка здивувала навіть фахівців своїми мініатюрними розмірами. Нова планета, практично повністю вкрита замерзлою рідиною, за масою всього в три рази більше за Землю.

Таким чином, сьогоднішня знахідка стала найменшою з відомих планет, що знаходяться за межами Сонячної системи. Нова планета обертається навколо досить стандартної зірки, яка, втім, теж не відрізняється значними розмірами.

Нагадаємо, що в 2007 році астрономи вже повідомляли про виявлення "найменшою" екзопланети, але тоді маса знахідки в п'ять разів перевершувала масу Землі.

Сьогоднішня знахідка отримала класифікаційний номер MOA-2007-BLG-192Lb, відповідно зірка, навколо якої обертається планета, одержала номер MOA-2007-BLG-192L. Повідомляється, що міні-екзопланета розташована на відстані 3000 світлових років від Землі (близько 9460 млрд кілометрів).

На сьогоднішній день у фахівців поки немає відповіді на питання про масу зірки, але за попередніми даними її маса не перевищує 6-8% маси Сонця.

Вчені відзначають, що ця зірка за своїми показниками знаходиться на межі зоряних показників - її маси ледве вистачає для проведення ядерних реакцій в ядрі і створення "зоряної" температури. З такими показниками ця зірка є однією з найлегших діючих водневих зірок.

"Це відкриття показує, що навіть найлегші зірки здатні утримувати поблизу себе планети. До цього часу жодної екзопланети не було знайдено у зірок, маса який складає менше 20% сонячної маси. Тепер же слід бути готовим до того, що навіть навколо маленьких і легких зірок є планети, подібні до Землі ", - говорить Давид Беннетт, астроном з Університету Нотр Дам.

Відстань від MOA-2007-BLG-192Lb до зірки можна порівняти з відстанню від Венери до Сонця (друга планета), однак з огляду на те, що температура зірки в 3000 разів менше температури Сонця, температура на MOA-2007-BLG-192Lb порівнянна з температурою Плутона (мінус 230 градусів).

Автори відкриття розповідають, що планета була відкрита за допомогою лінзового гравітаційного ефекту, коли світло від планети і її зірки під дією гравітації притягається до більш близького до Землі об'єкту і відбивається від нього.