Вчені: Вірус СНІДу швидко еволюціонує.

Вірус СНІДу вміє швидко адаптуватися до імунної системи конкретної інфікованої людини, а тому вакцини від цього вірусу, навіть якщо вони і будуть розроблені, доведеться постійно вдосконалювати, встановили дослідники Оксфордського університету.

"Навіть за такий короткий термін поширення ВІЛ серед людства, він навчився ефективно уникати нашого природного захисту від вірусних атак, що підтримується імунною системою. Це приклад дуже швидкої еволюції, яку ми можемо спостерігати впродовж всього декількох десятиліть ", - пояснює провідний автор статті Філіп Гольдер.

Ключова роль в розпізнаванні вірусу і передачі інформації про загрозу належить особливим молекулам, так званим лейкоцитарним антигенів людини. Інформація, яку імунна система отримує від лейкоцитарних антигенів, передається в подальшому спеціальним клітинам, Т-лімфоцитів, які приступають до селективного знищення інфікованих клітин організму, пише Nature, посилаючись на результати дослідження.

Геном різних людей містить різні варіанти генів, що кодують лейкоцитарні антигени, тому імунна відповідь кожної людини на один і той же вірус може відрізнятися.

Як виявилося, ВІЛ за декілька десятиліть еволюції, зумів підлаштуватися під будь-який з наборів антигенів, з яким йому довелося зіткнутися в організмах людей з різних країн світу.

Команда Гольдера вивчила генетичні дані, отримані від 2,8 тисячі ВІЛ-інфікованих з Великобританії, Південної Африки, Ботсвани, Австралії, Канади і Японії. Ученим вдалося довести, що послідовності РНК, що кодують вірусні білки ВІЛ, в організмі людей відповідають алелями, що кодує також лейкоцитарні антигени.

Наприклад, вірус може на ранній стадії інфікування виробити мутацію, що дозволяє уникнути виявлення лейкоцитарним антигеном, пояснюють вчені. ВІЛ, що відносно недавно набув поширення серед людської популяції, вже став причиною загибелі 25 мільйонів чоловік, і ще 33 мільйони до теперішнього часу інфіковані. Нагадаємо, що в 2008 році українці усиновили 14 дітей, хворих на ВІЛ/СНІД.

За матеріалами: Кореспондент