Вчені знайшли найдавніший мозок.

Дослідники виявили викопний скам'янілий мозок віком 300 мільйонів років.

До теперішнього часу вважалося, що тканини мозку дуже погано перетворюються у скам'янілості і не можуть зберігатися протягом такого тривалого періоду часу. Робота вчених опублікована в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, а основні висновки наведені в прес-релізі Європейського центру синхротронного випромінювання в Греноблі, Франція, де було виконано дослідження.

Вчені виявили мозок випадково під час проведення абсорбційної мікротомографії декількох збережених черепів вимерлих риб, які є родичами сучасних акул. В одному з черепів, знайденому в Канзасі, дослідники виявили незвичайну щільну структуру із кальциту розміром 1,5 на 7 міліметрів. Аналіз дивного довгастого утворення із використанням рентгенівської томографії показав, що воно являє собою скам'янілий мозок риби.

М'які тканини мозку були витіснені твердими мінералами, а навколишнє порожнину черепа заповнилася осадовими породами. Тривимірна реконструкція мозку дозволила відновити деталі будови його частин, зокрема, мозочка, зорових часток, початку спинного мозку. Дослідники не змогли відновити тільки передній мозок, який не піддався мінералізації, ймовірно, через невелику товщину.

Дослідження показало, що форма мозку має мало спільного з формою черепа. Цей факт змушує переглянути висновки багатьох попередніх досліджень, автори яких судили про будову мозку вимерлих істот за останками їхніх черепів. Однак вчені сподіваються, що в майбутньому їм вдасться виявити інші зразки мозку давніх мешканців Землі. Нинішня знахідка показала, що цей орган здатний зберігатися значно краще, ніж вважалося раніше.

За матеріалами: Лента.ru